Gå til innhold

Stenger bolerne ute (Treningssentre i Porsgrunn)


Anbefalte innlegg

Jeg har ingenting til overs for doping i organisert idrett, og måten det tilsynelatende brer om seg i samfunnet på, men samtidig må man være veldig var for å peke ut noen, eller stigmatisere grupper. Den daglige lederen ved Elixia Porsgrunn uttaler følgende til lokalavisa:

På Elixia har de gått så langt som å kontraktsfeste at de kan ta tester av kundene sine. Foreløpig har de ikke benyttet seg av muligheten, men daglig leder, Trine Jonassen mener det virker preventivt.

I tillegg har de foretatt andre kreative tiltak for å få bort bolere.

– Vi har fjernet de tyngste vektene. Da forsvant det mange, sier hun.

– Var det folk som bolet seg?

– De mente at det ikke var tunge nok vekter her, sier hun og lar det henge.

Stenger bolerne ute | pd.no

Slik jeg tolket dette insinuerer hun at de som reiste som følge av at de tyngste vektene ble fjernet, brukter anabole steroider. Er ikke dette å dra alle over den berømte kammen?

kam5270.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Okei, så alle som er sterke boler seg??? Jeg skjønner hva de prøver på, men hvis noen vil være så teite å bole seg så er jo det stengt talt deres valg. Å gjøre tilbudet på treningssenteret dårligere fordi de er redd for bolere syns jeg å blir å dra alle over en kam, som du sier.

Problemet på senteret her var at det ble solgt, kjøpt og brukt endel preparater av illegal karakter på senteret midt på lyse dagen.

Løsningen var da å åpne opp hele senteret, det ble fjernet endel vegger slik at det ikke finnes steder med hvor en kan gjemme seg bort.

Å ha kontraktsfestet mulighet for testing samt mulighet for kansellering av medlemsskap ved upassende oppførsel trodde jeg var gammel nytt og helt på sin plass.

Forøvrig så viser jo denne Trine Jonasen at hun ikke har forståelse for sitt yrke, ikke er sitt samfunn ansvar bevist og hun er en dårlig representant for sin del av trenings verden.

Undersøkelser har hintet mot at det ikke bare er ole bole som doper seg, veldig vanlig (angivelig) blant "vanlige" mosjonister.

Min påstand er at de som driver et senter må drive et seriøst informasjonsarbeide og forebyggende arbeid rettet mot ALLE som bruker senteret.

Å fjerne de tunge manualene fordi de angivelig bare blir brukt av bolere vitner om en kunnskap som er så hinsides mangefull at jeg blir litt argh. Det er en uvitende arroganse mot alle som har brukt tid, krefter og ærlig innsats for å komme på det nivået de er og rett og slett trist.

Fuk altså!§

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet på senteret her var at det ble solgt, kjøpt og brukt endel preparater av illegal karakter på senteret midt på lyse dagen.

Løsningen var da å åpne opp hele senteret, det ble fjernet endel vegger slik at det ikke finnes steder med hvor en kan gjemme seg bort.

Å ha kontraktsfestet mulighet for testing samt mulighet for kansellering av medlemsskap ved upassende oppførsel trodde jeg var gammel nytt og helt på sin plass.

Forøvrig så viser jo denne Trine Jonasen at hun ikke har forståelse for sitt yrke, ikke er sitt samfunn ansvar bevist og hun er en dårlig representant for sin del av trenings verden.

Undersøkelser har hintet mot at det ikke bare er ole bole som doper seg, veldig vanlig (angivelig) blant "vanlige" mosjonister.

Min påstand er at de som driver et senter må drive et seriøst informasjonsarbeide og forebyggende arbeid rettet mot ALLE som bruker senteret.

Å fjerne de tunge manualene fordi de angivelig bare blir brukt av bolere vitner om en kunnskap som er så hinsides mangefull at jeg blir litt argh. Det er en uvitende arroganse mot alle som har brukt tid, krefter og ærlig innsats for å komme på det nivået de er og rett og slett trist.

Fuk altså!§

Jah, da er det jo en totalt annen historie, noe som ikke kom fram av artikkelen...

Helt enig med deg, det vitner jo om veldig... lite kunnskap ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fjerner alle kondisjonsapparatene på treningssentrene | MyRevolution

Heldigvis så er det "andre sentre" som er sitt ansvar bevisst.... Hehe, så denne på face, knallbra :)

Elskverdig artikkel.

"Anslag fra SSB og Statsbygg anslår at en mosjonist koster mer enn fire styrketrenende sentermedlemmer kun i renhold og slitasje på utstyr og bærende konstruksjoner." - Asle Bøe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Apropos å insinuere. Sjekk denne "informercialen" til Fresh Fitness og hva lederen sier fra 1:00

"Vi har begrenset manualene til 40 kg, så det skal være hyggelig for alle å trene i dette området"

Bare jeg som får brutalt lyst til å slå inn trynet hans når han kommer med det utrolig falske smilet sitt? I tillegg provoserer det meg ytterligere at det eneste adjektivet han kan er "hyggelig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos å insinuere. Sjekk denne "informercialen" til Fresh Fitness og hva lederen sier fra 1:00

"Vi har begrenset manualene til 40 kg, så det skal være hyggelig for alle å trene i dette området"

... og man kan trene trygt og sikkert med maskiner som isolerer vekk og under stimulerer viktige muskler. YEAAAAHHHHAAA!!

Vil vi få en deling av markedet snart? Hvor o2 og gruppe gjengen går til sitt og fri vektene spretter opp som egne senter? Hadde passet meg utmerket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og man kan trene trygt og sikkert med maskiner som isolerer vekk og under stimulerer viktige muskler. YEAAAAHHHHAAA!!

Vil vi få en deling av markedet snart? Hvor o2 og gruppe gjengen går til sitt og fri vektene spretter opp som egne senter? Hadde passet meg utmerket.

Selvom det var utrolig usmakelig å presisere det med manuelene, så så ihvertfall treningssenteret dritbra ut - spesielt for nybegynnere :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og man kan trene trygt og sikkert med maskiner som isolerer vekk og under stimulerer viktige muskler. YEAAAAHHHHAAA!!

Vil vi få en deling av markedet snart? Hvor o2 og gruppe gjengen går til sitt og fri vektene spretter opp som egne senter? Hadde passet meg utmerket.

Det skulle ikke forundre meg om man får et slikt skille ja, med dedikerte "mosjonist"-sentre og egne sentre for de av oss som fokuserer på styrketrening. Hadde ikke vært meg i mot heller (lete frem gamle planer om "Jern & Metall"-gym)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nok feil måte å bli kvitt dei på, men at det finnast mange hobby-bolarar rundt omkring, DET er det lite tvil om. Er sjølv glad for at det finnast tunge manualar, øvelsar som farmers walk, roing osv. må ein jo nødvendigvis ha tyngre saker etterkvart som ein blir litt driven i faget.

Mvh 110% dopfri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Newsflash: Elixia og de kommersielle treningssentrene er ute etter å tjene mest mulig penger. Hvis det å kutte ut 10 personer som ser "store og skumle ut" fra gymmet gjør at det kommer 20 nye personer så gjør de det. Gode prestasjoner og fremgang på kundene gir ikke penger i kassa..

Elixia må være norges svar på planet fitness og den trenden vi ser med å dra mest mulig penger ut av folk som ikke kommer i form er bare til å riste på hodet av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvom det var utrolig usmakelig å presisere det med manuelene, så så ihvertfall treningssenteret dritbra ut - spesielt for nybegynnere :p

Jeg trener faktisk på FF, på tross av at jeg er, pr definisjon, en utrivelig fyr.

Dritbra er vel å ta i, men det er nok som du sier, helt kurant for nybegynnere/folk flest.

Driver du med styrkeløft eller vektløfting så kan man nesten ikke ha et slikt senter som det eneste man trener på.

Men, i perioder der jeg trener mengde, og ikke har for kompliserte øvelser, så funker det helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...