Gå til innhold

Stenger bolerne ute (Treningssentre i Porsgrunn)


Anbefalte innlegg

Apropos å insinuere. Sjekk denne "informercialen" til Fresh Fitness og hva lederen sier fra 1:00

"Vi har begrenset manualene til 40 kg, så det skal være hyggelig for alle å trene i dette området"

Hvorfor snakker han på vegne av alle? Er ikke vi som trenger mer enn 40 kgs manualer en del av "alle" altså? Fjåsete type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trener faktisk på FF, på tross av at jeg er, pr definisjon, en utrivelig fyr.

Dritbra er vel å ta i, men det er nok som du sier, helt kurant for nybegynnere/folk flest.

Driver du med styrkeløft eller vektløfting så kan man nesten ikke ha et slikt senter som det eneste man trener på.

Men, i perioder der jeg trener mengde, og ikke har for kompliserte øvelser, så funker det helt greit.

Ja, nå hadde jeg et par venninner i tankene som gjerne kunne trengt de der nummererte apparatene, øvelsesbeskrivelser på apparatene, kroniske spinningtimer og det som er....... Haha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit at de vil sjekke de store skumle gutta med muskler.....

Men de må ikke glemme at det finnes mange andre idrettsfolk som bruker. Ikke for å tråkke noen på tærne her inne, men på vårt gym har vi både folk fra hockeymiljøet, triathon, og kampsportmiljøet som bruker. Ikke alle driver med dette, men som sagt vi har enkelte som driver med disse sportene som bruker.

Det er mange sportsgrener som blir sett på som stuerene, og at dette er utøvere som ikke bruker. Så spennende med slike studioer som vil teste, og faktisk se hva de gjør i slike situasjoner.

Veit faktisk om ett senter hvor de er meget strenge på dette med bruk, der jobber det flere instuktører som selv bruker. Så se litt på alle når de først skal gjøre dette. Ikke bare de guttene som er godt trent..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre er slike senterledere som er redd for 40 kg manualer, ikke bare forutinntatt og ignorante, de har det også mest i kjeften. Testing er kostbart og kommer nok ikke til å gjennomføres så lenge slike fjotter får styre. Og skulle det mot formodning bli noe testing, så ville det nok blitt kun av slike menn som grynter, stønner og slipper stanga i gulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hva med sannheten? Er det lov å i sannheten? Jeg kjenner mange som er utrolig hyggelige og har kommet svært langt i livet - fra internasjonalt annerkjennede PTer til Leger til mennesker som har gjort det svært godt i livet med hardt arbeid på alle arenaer og som aldri engang banner eller ikke gjør noe annet enn å smile som har brukt steorider fra 10år til 25år +.

Kan de ikke bare stenge ute alle som oppfører seg ubehagelig ?

Det er mange ganger jeg har blitt skubbet til side av sure spinningsmennesker eller kjeftet på av sånne super politisk korrekte viktige hvite mennesker på gymmet, men en stor blid boler som koser seg og traller på gymmet har jeg hitill til gode å få noen sure vibber fra...kanskje en og annen sånn fitnesskar som er veldig høy på seg selv gir litt sure blikk og kanskje en crossfit jente som bjeffer litt men det er vel det eneste.

Skal jeg virkelig tenke meg om så virker bolere faktisk jævlig mye mer koselig enn folk flest i samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De legger det jo frem som at det er ubehagelig å være i samme rom med dem.

Men sannheten er vel at det er de kritthvite politisk korrekte menneskene som er ubehagelige og at de store sterke guttene enten de er på steorider eller ikke er vel iblant de gladeste menneskene du kan være rundt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De legger det jo frem som at det er ubehagelig å være i samme rom med dem.

Men sannheten er vel at det er de kritthvite politisk korrekte menneskene som er ubehagelige og at de store sterke guttene enten de er på steorider eller ikke er vel iblant de gladeste menneskene du kan være rundt ?

Det blir litt for enkelt å si det slik. Det er fordomsfulle og forutinntatte folk som er mest slitsomme å skulle forholde seg til, synes jeg. Om folk løfter tungt, så finnes det tydeligvis mye fordommer mot slike. Som det også gjør det med cross-fittere, zumba-babes and whatnot... Men når en prøver å utestenge folk som er sterke bare fordi de er sterke, så er det sannelig ille.

Drittsekker kommer i alle varianter. Sikkert noen drittsekker som er sterke også, men min erfaring er som din - de fleste er veldig hjelpsomme og inkluderende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei der er jeg uenig - Mennesker som er ute av stand til å granske seg selv og sin egen oppførsel men samtidig ser på seg selv som politisk korrekt og riktige mennesker har ofte til felles at de føler seg voldsomt truet av en kroppsbygger.

De greier rett og slett ikke å forholde seg til dem og blir redde, frykten er stor i Norge for store sterke menn...det er helt ekstremt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mennesker som er ute av stand til å granske seg selv og sin egen oppførsel men samtidig ser på seg selv som politisk korrekt og riktige mennesker har ofte til felles at de føler seg voldsomt truet av en kroppsbygger.

Tror dessverre at det finnes alt for mange mennesker som er ute av stand til å granske seg selv og sin egen oppførsel men samtidig ser på seg selv som politisk korrekt og riktige mennesker til at du kan gjøre antagelsen om at de fleste av dem føler seg voldsomt truet av en kroppsbygger. Tar jeg ikke mye feil så finnes det sikkert en og annen kroppsbygger som også er ute av stand til å granske seg selv og sin egen oppførsel men samtidig ser på seg selv som et på alle mulige måter fantastisk menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva med sannheten? Er det lov å i sannheten? Jeg kjenner mange som er utrolig hyggelige og har kommet svært langt i livet - fra internasjonalt annerkjennede PTer til Leger til mennesker som har gjort det svært godt i livet med hardt arbeid på alle arenaer og som aldri engang banner eller ikke gjør noe annet enn å smile som har brukt steorider fra 10år til 25år +.

Kan de ikke bare stenge ute alle som oppfører seg ubehagelig ?

Det er mange ganger jeg har blitt skubbet til side av sure spinningsmennesker eller kjeftet på av sånne super politisk korrekte viktige hvite mennesker på gymmet, men en stor blid boler som koser seg og traller på gymmet har jeg hitill til gode å få noen sure vibber fra...kanskje en og annen sånn fitnesskar som er veldig høy på seg selv gir litt sure blikk og kanskje en crossfit jente som bjeffer litt men det er vel det eneste.

Skal jeg virkelig tenke meg om så virker bolere faktisk jævlig mye mer koselig enn folk flest i samfunnet.

Da kjenner du neppe alle bolere. Jeg har møtt begge varianter, både den koselige (stort sett - noen ganger var det et monster som kom frem, men sjelden) og den helt utfrika boleren som jobba som dørvakt der han banka stort sett alle som kom, både de som bråkte og de som var rolige. Kjerringa hans var min frisør, og de perioden han bola seg skjedde det titt og ofte at hun "hadde gått på en dør, slått seg i karmen" osv. Blåmerker over det hele. Den ene er død i dag, den andre sitter i rullestol, på grunn av ødelagte ledd. En norgesmedalje i gull i styrkeløft var alt han fikk med seg. Sannheten er ganske mer grotesk enn det litt- unnskyld utrykket - rosenrøde bildet du maler. De aller, aller fleste som har bolet regelmessig over tid sliter med senskader, alt fra fysiske saker som ødelagte eller skader på alt fra skjelett til vitale organer, og alt fra depresjoner og nedover. Det hjelper ikke at de traller og smiler - over 80 % av alle de som har bolet regelmessig "over tid" (hva nå det betyr) vil før eller senere få skader som kan relateres til misbruket. Det er ikke det vi vil at folk skal forbinde med sunn trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg full oversikt over om det finnes "bolere" der jeg trener - men om jeg ser på de største fyrene er de gjerne de hyggeligste - hvertfall noen av de.

MEN når det er sagt, de jeg kjenner som jeg VET har tatt/går på steroider er ikke alltid så hyggelige. For å ta et eksempel; Var på fest en gang, kom en fyr dit, han var sprudlende, hyggelig og den mest danseglade av alle som var der. Når vi hadde sunget singstar en times tid og han som hadde festen sovnet på skulderen min kom denne danseglade personen bort, var illrød i fjeset og ga han som hadde festen 6-7 tette slag midt i fleisen (han sov som sagt på skulderen min så dere kan jo gjette om han traff meg også?). Traff han igjen her om dagen, da var han på vei hjem fra fyllearresten fordi han hadde slått ned fire stykker på byn. Og dette går vel igjen mye hos de jeg vet bruker ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det du beskriver en idiot, en mann som mest sannsynlig tilhører den lavere arbeiderklassen som alltid har bragt med seg voldelige idioter og belastet samfunnet rundt dem.

Det er en person og jeg vet om noen andre rundt omkring, men flertallet av bolere jeg kjenner er veldig sånn kose seg typer som alltid smiler og er flinke til å hjelpe de rundt seg.

Bolere har utviklet moderne treningsstudioer slik de er idag, Vince Gironda og Arthur Jones har vel et par å 20 maskiner og øvelser utviklet seg i mellom osv.

Golds gym venice var på 70 og 80 tallet en Oase i en tung tung belastet del av California.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vi på fitnessbloggen klarer å gjøre en debatt om 40 kg manualer i kommersielle studio til ENDA en diskusjon om bol - så er vi i ferd med å støtte opp om fordommene..

Nå var det ikke meningen å gå av sporet her, jeg skulle skrive det som svar til han som sa alle bolere var hyggelige (eller sånn virket det iallefall).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wombat - Den personen du beskriver er hjerneskadet og det er veldig provoserende at det ikke finnes dødstraff for slike, at vi kan la en sånn person gå løs synes jeg er en moderne menneskelig tragdie og jeg håper den dommeren som ikke har dømt han lovens strengeste straff selv må betale erstatning til sammfunnet og gå i fengsel....slå ned 4 uskyldige mennesker og slå en sovende person ? ..................også er han ikke i fengsel?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...