Gå til innhold

Stenger bolerne ute (Treningssentre i Porsgrunn)


Anbefalte innlegg

Oj oj oj...

Artig.

:)

Det var ikke meningen at du skulle ta helt av....

Har jobbet noen år i på diverse utesteder i provinshovedstaden Bergen, så har da sett litt klammeri og knuffing jeg også, men det er liksom ikke det det handler om. Det handler om hvordan kommersielle treningssentre prøver å stenge ute sterke menn kun fordi de er sterk.

Det er en uting - Sudan er noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja jeg har vært sammen en jente som har vunnet mye i Fitness og jeg fatter ikke hvorfor hun skulle lyve om det.

Har alikevel aldri truffet en sur eller hissig fitnessjente, de har alle vært blide og glade jenter.

P-piller er jo også en steorid som bygger muskler, spesielt før da de inneholdt ganske solide doser estradiol som er veldig potent.

Så du må prøve hardere Linjemannen.

Ikke for å ødelegge noe for deg nå, men når jeg begynte på p-piller var jeg en heks......... Kanskje derfor. HEHE (spøk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaggu godt skrevet Rock.

Ikke at jeg støtter bolere osv. Men de trener faktisk jævli hardt mange av dem, mange av dem er dyktige på det de driver med å kan lære deg masse innen trening og kost.

Men man skal ikke dømme alle. Synes virkelig de burde se litt utover de tradisjonelle brillene sine. Bare se på sykkelsporten, det kom vel som en bombe på de folka som trodde dette var en ren sport. Men for oss som har trent en stund, og er litt inne i det med hva kroppen kan klare å prestere, så ligger det litt i korta hva som har skjedd... Så mange sporter som er inn under dette med doping. Dessverre. Men det er bare slik det er.

Fotball burde nevnes. Har aldri hørt noen snakke om doping der......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotball burde nevnes. Har aldri hørt noen snakke om doping der......

Sikkert fordi det er like fysikkrevende som nettpoker.. Husker en undersøkelse av Helgerud og Hoff som viste at spillerne på rosenborg hadde noe sånt som 62kg i benkpress 1RM i snitt, og en nokså pinlig V02max i tillegg. De ble beskrevet som de aller mest utrente idrettsutøverne (fotballspillere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert fordi det er like fysikkrevende som nettpoker.. Husker en undersøkelse av Helgerud og Hoff som viste at spillerne på rosenborg hadde noe sånt som 62kg i benkpress 1RM i snitt, og en nokså pinlig V02max i tillegg. De ble beskrevet som de aller mest utrente idrettsutøverne (fotballspillere).

Nå vet jeg en del fotball-gossip siden min far jobber med det, og jeg kan bekrefte at det er doping der ihvertfall. Selvom man kanskje ikke skulle tro det. Vet ikke hvorvidt det er vanlig (vet at det er) i Norge, men det finnes en del på utenlandsk nivå. Var faktisk noen fotballgubber som snakket om det på trening idag også (vet ikke om det stemte da), men de snakket om et par spillere fra brasil og italia som var blitt tatt ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Back to topic.

Å fremstå som et senter som stiller seg 100% imot doping er ikke mindre enn superfantastisk. At de som trener der må se seg nødt til å gjennomføre (vel og merke private tester som er anonymt i forhold til resten av kundene) dopingtester på senteret sin regning er et bra tiltak. Og her burde de sette en strek og et punktum. For hvis dette er tiltak senteret ditt sier de vil ta i bruk for å fjerne dopmisbrukere, da ser jeg INGEN grunn til å ta i bruk tiltak som fjerning av utstyr som erfarne treningsutøvere tar i bruk. Det er idioti på sitt beste/verste, og 110% bak mål.

Det viser heller at senteret har ingen planer om å gjennomføre dopingtestene de stiller seg bak, og som flere har sagt prioriterer de kasseapparatet fremfor kundene sine. Jeg føler med samtlige som er kontraktbundet til slike kjeder mens slike tiltak slår igjennom. Personlig hadde jeg meldt meg ut på dagen, betalt de sure tusenlappene som gjenstod på 12-månederskontrakten, og funnet meg et annet senter sporenstreks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kan vel konstatere at det boles og dopes i alle samfunnslag og i alle idrettsgrener.

For å pense diskusjonen tilbake til løken som driver "serriøst" helsestudio... Det må da vitterligen koste en formue å ha x antall tredemøller, sykler, elipsemaskiner osv? Ikke bare i innkjøp men avskrivninger, vedlikehold osv? Det må jo være mer penger i å få kundene til å løfte manualer som er rimelig i innkjøp og nokså vedlikeholdsfritt?

Det neste blir vell at markløft generelt blir forbud og at måseide og gjengen får igjennom myndighetspålakt krav om bemanning i åpningstidene.

Håper kjedene snart går på en helvetes kjempesmell, a'la "Randi 35, ødelagt for livet av zumba".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kommet til punktet der ting som dette irriterer meg lite.

Nå har du så mange tilbud på de fleste steder at dette ikkje er et problem, det er snakk om å drive et firma som tjener penger, og alle må velge sin kundegruppe. I Usa, til tross for hvor teit det er med "Lunk Alarm" så gjør jo feks Planet fitness det bra. De har sin kundegruppe.

De som er interessert i å løfte tungt går til andre sentere, som feks i porsgrunn/skiens området: Progym, med manualer opp til 100kg :) (Der Gundersen™ Selv jobber).

Skal sies at eg er overaska over hvor mange Elixia senter som har gått over til mere Racks enn maskiner, og mere Crossfit stil på senterene. Så det blir bra... Etterhvert så kommer det nok tyngre manualer igjen og, når folk ser at 40kg kanskje ikkje er så mye alikevel.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har tenkt litt på denne saken siden i går. Og det som irriterer meg er ikke at de har kasta ut de tyngste manualene. Ja, jeg synes det er idiotisk, men det får så for senterets regning. Det som irriterer meg mest med med hele saken er sitatet:

"De mente at det ikke var tunge nok vekter her, sier hun og lar det henge"

At en leder for et såkalt treningssenter får seg til å si noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig spiller det ingen rolle for min del at Elixia fjerner de tyngste vektene, men det er utspillet fra daglig leder som provoserer meg veldig! Hvis man går ut i media og åpenlyst antyder at de som løfter disse vektene doper seg, vil dette kunne medføre at en del av befolkningen (dvs. de som ikke har kjennskap til trening), antar at "alle" personene som løfter tungt er dopede.

Mange folk klarer ikke skille en gruppe fra en annen da de ikke har noen referansepunkt, og for oss styrkeløftere som lenge har slitt med et dopingrykte, er dette fryktelig trist. Vi forsøker nå å gjøre det vi kan for å vise at vi bedriver styrkeidrett uten bruk av prestajonsfremmende midler. Det denne daglige lederen bør tenke over, er at hun kan påvirke en del med sine utspill, og derfor bør være var med hva hun sier i det offentlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig spiller det ingen rolle for min del at Elixia fjerner de tyngste vektene, men det er utspillet fra daglig leder som provoserer meg veldig! Hvis man går ut i media og åpenlyst antyder at de som løfter disse vektene doper seg, vil dette kunne medføre at en del av befolkningen (dvs. de som ikke har kjennskap til trening), antar at "alle" personene som løfter tungt er dopede.

Mange folk klarer ikke skille en gruppe fra en annen da de ikke har noen referansepunkt, og for oss styrkeløftere som lenge har slitt med et dopingrykte, er dette fryktelig trist. Vi forsøker nå å gjøre det vi kan for å vise at vi bedriver styrkeidrett uten bruk av prestajonsfremmende midler. Det denne daglige lederen bør tenke over, er at hun kan påvirke en del med sine utspill, og derfor bør være var med hva hun sier i det offentlige.

Om en leder i en skiklubb, sykkelklubb, løpeklubb etc hadde sagt noe tilsvarende ville det blitt rabalder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så bunner det i økonomi.... For å si det sånn, det er ikke de store massene som bruker de tyngste vektene. Mye mer penger å tjene på støttekortmedlemmene som betaler regninga måned etter måned uten å slite ned lokalene. Folk som trener tungt flere ganger i uka er dårlig butikk. Avskrekkende på kommende støttekortmedlemmer virker de også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å hevde at alle som kan bruke over 40kg manualer doper seg blir litt det samme som å si at alle som løper 100meter på under 10.5 doper seg. Det er ikke sant, det er bare et mindretall av befolkningen som får det til...

Hva vold og steroider angår...det finnes idioter overalt, og det er ikke nødvendigvis gitt at man blir idiot av steroider..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig spiller det ingen rolle for min del at Elixia fjerner de tyngste vektene, men det er utspillet fra daglig leder som provoserer meg veldig! Hvis man går ut i media og åpenlyst antyder at de som løfter disse vektene doper seg, vil dette kunne medføre at en del av befolkningen (dvs. de som ikke har kjennskap til trening), antar at "alle" personene som løfter tungt er dopede.

Mange folk klarer ikke skille en gruppe fra en annen da de ikke har noen referansepunkt, og for oss styrkeløftere som lenge har slitt med et dopingrykte, er dette fryktelig trist. Vi forsøker nå å gjøre det vi kan for å vise at vi bedriver styrkeidrett uten bruk av prestajonsfremmende midler. Det denne daglige lederen bør tenke over, er at hun kan påvirke en del med sine utspill, og derfor bør være var med hva hun sier i det offentlige.

Det er i samme gate som protein "debatten". Kommer det ut i nabolaget at jeg løfter vekter og i tillegg drikker meg en protein shake i ny og net... DA er jeg ille i det.

Slik debatten går nå, så vil det å stå i vekt avdelingen med en shake snart være ensbetydende med å være boler, og ergo en kriminell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...