Gå til innhold

Liinn

Medlemmer
  • Innholdsteller

    401
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av Liinn

  1. Hei! så flott du er i gang igjen! Jeg er i samme situasjon og har også begyntvå trene meg opp igjen. Kan du legge inn kjernemuskulaturøvelser og mobilitetsøvelser? Sliter selv med nedre del av korsryggen og fikk meg en smell ved knebøy for et par uker siden. Tøy hofteleddsbøyere, setemuskulatur, og hofter. Tren strak mark, hiptrust, dynamisk planke, stående roing med stang, beinpress, leg ex, leg curl. se på F.eks Instagram for mange gode videoer for mobilitet.
  2. Jeg går på streng lavkarbo 1200-1400 kalorier og er redd det skal ødelegge forbrenningen min. Kan jeg kose meg med cheatmeals?
  3. Etterpermisjon oppnådde jeg resultater ved å spise 1700 og gå tur i 1-2 timer hver dag. 300 ekstra for hver times tur.
  4. Hehe. Ja, der sier du noe.. Jeg har begynt trene igjen etter å ha fått unge. Og jeg har aldri vært i dårligere form enn det jeg har vært nå.. Det er nok som du sier. Nå vil jeg bare poengtere at jeg ikke satser på sprettrumpe ved å trene spinning ene og alene. Spinningen har vært starten min og nå implementerer jeg styrketrening igjen.
  5. Hmm.. Dette ble litt teknisk for meg. Jeg innrømmer jeg ikke leste meg igjennom alt.. Men den første tanken som slo meg var at kardio ikke er destruktivt. Det er jo supersunt for hjertet og resten av organene å la blodet bruse med jevne mellomrom. Jeg trener masse spinning og rumpa har fått seg et løft. Dvs at jeg hart fått muskler under kardio eller? Tenker det er greit å få i seg en form for proteiner innen 30 min etter trening slik at ikke kroppen danner proteiner av sine egne muskler. Så er det vel greit?? Jeg vet ikke når kroppen begynner å ta av fettreservene under trening.
  6. Jeg trener ca 4 ganger i uka, 1-1.5time, er 164 høy. Jeg regner ikke særlig kalorier men tror jeg ligger på rundt 1800 til 2000. Jeg er vandt til at det jeg gjør nå gir vektnedgang og er ikke vant til at det peker oppover. Ser nok resultater etter lengre tid.
  7. Er det normalt å legge på seg litt i starten når en begynner å trene styrke? Holder en mer på vann av bcaa? Jeg har fått en datter på 9 mndr og sliter med selvtilliten når det kommer til kroppen min etter graviditeten. Jeg har ti kg å ta av. Jenta vår sliter enda med nettene og starter dagen kl 05:00 så det blir vanskelig med søvn. Jeg prøver å legge meg 21:30 men ikke alltid like enkelt. Jeg fikk en hard start på permisjonen. Kort fortalt har jeg vært vond, jenta vår utrolig urolig og jeg har vært utslitt. Jeg har slitt sofaen alt for mye og fått alt for lite egentid. Det har blitt l
  8. Lurt! Må bare lære henne å sove godt i vogna.
  9. Hvor gammel var barnet ditt da der begynte å være i barnepassen? Erfaringer? Hvordan tok barnet ditt det? Hvor gammel var hun/han? Barnet mitt er 2 mndr gammel og jeg lurer på om hun er litt for ung..
  10. Det en mann bygger i styrke på en økt, må en kvinne trene 7 økter for samme resultat ;-) Menn har mer testo, det utgjør forskjellen.
  11. Nei, fårikål er ikke usunt.. Men alt med måte;)
  12. Kos deg med fårikål du! Kos det med den isen, ost og vin kvelden med venninner osv. Det er viktig for både kropp og sinn. Kan en ikke unne seg noe godt innimellom, men bare følger strikt matplan, -ja da står en i fare for å utvikle litt problemer i forhold til mat. Det er mye lettere å følge et sunt kosthold om en kan unne seg litt innimellom. En skal ha det bra og trives i seg seg selv. Så vær lykkelig og spis fårikål! :happy:
  13. Det kan jeg gjøre. Men trener mage.. Kanskje jeg ikke trener den nok?
  14. Tidligere i uka jobbet jeg med markløft. Mener selv jeg har rett teknikk og har fått tilbakemelding på at jeg gjør dette riktig. Hadde trent knebøy og militæroperasjon først. Første sett mark på 50 kg gikk greit. Så skulle jeg løfte 60 kg og hadde ikke en gang fått stangen løs fra gulvet en gang før jeg fikk en plutselig trøkk i korsryggen. Au!! Jeg hoppet over markløft og fortsatte videre med øvelser som ikke involverte korsryggen selv om jeg gikk som ei krykke. En halvtime senere var jeg hos kiropraktoren som holder til i samme bygg. En liten virvel var skeiv, men ellers var jeg gen
  15. Ettbeinshiptrust er også effektivt. I tillegg er det bra stabiliserende. digg øvelse jeg burde gjort mer av:-)
  16. Mye bra også: – Forekomsten av psykiske lidelser sammenfaller med stadig dårligere kosthold i mange land. Ifølge WHO lider en av fire av psykisk sykdom, og depresjon er den største enkeltårsaken til sykdom. Vi ser ofte at pasienter med psykiske lidelser har mangler i kostholdet, for eksempel at de får i seg for lite omega 3, B-vitamin eller folinsyre, tryptofan, tyrosin og magnesium, sier Nordstrand, som mener at norske leger i langt større grad må anbefale omlegging av kosthold til sine pasienter. Grønn resept – Leger må få anledning til å skrive grønne resepter, på mat og trening.
  17. Jeg drømte at jeg var på vei ut dørene da en svær fargerik fisk hoppet rett inn i stuen min:confused:. Jeg satte i gang redningsprosjektet av denne fisken. Det skulle vise seg å bli litt av et prosjekt.. Jeg klarte ikke bære den for den sklei ut av armene mine. Den havnet sjokk, den sluttet å puste. Jeg fikk liv i den igjen. Tilslutt fikk jeg den i badekaret og den livnet til etter sin døden nær opplevelse. Jeg fikk aldri fraktet fisken ut til sjøen. Men innen jeg våknet hadde jeg og fisken blitt venner og begynt å snakke sammen.:confused:
  18. Spiser vel 90% rent. Resten er ferdigfabrikata og litt godt av og til.
  19. Flatere mage - Slik unngår du å bli oppblåst - Magetrobbel
  20. Litt det inntrykket jeg også har. Derfor jeg spør:)
  21. Tanita BC-532 - X-life Har det noe for seg å anskaffe en slik? Jeg har lyst på en:). Men vil gjerne høre hvis noen har erfaringer/kunnskaper ang slike vekter.
  22. Liinn

    Turmat?

    Lage BEEF JERKY selv og ta med som proviant Beef Jerky - tørket oksekjøtt – matprat.no
  23. Ja. Leveren forbrenner alkohol til det er tomt. Så begynner den vanlige forbrenningen av kropp og mat.
  24. Vet du hva? Jeg hadde en begynnelse på vondt i albuen. En kiropraktor knakk det opp og fortalte at det var vanlig hos mange som trente og at det er viktig å komme tidlig før det blir betennelse. Alltid lytte til kroppen om noe gjør vondt. Men , ja. Hvil! Tren rundt skaden. Unngå alt som fremprovoserer skaden. Dette kan ta tid. Dra til en flink kiropraktor. Grunnen til min smerte i albuen var at ribbeina mine hadde låst seg til ryggraden. Det forplanter seg ut i arm og håndledd spesielt under benkpress.
  25. Fiiint! Da kon jeg trene i morgen også. Hører på deg jeg:joyful:
×
×
  • Opprett ny...