Gå til innhold

Treningsforum VS Fitnessbloggen VS Iform


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Akkurat det der med 1000 like tråder prøvde hvertfall jeg å motarbeide så godt jeg kunne før, men etter hvert som forumet vokste, ble det som å redde en synkende båt med spiseskje. Det har blitt en god del tråder jeg har stengt, henvist, sletta eller spleisa, men etterhvert kommer det så mye at du 1) ikke klarer å henge med i svingene, eller 2) ikke finner igjen de gamle trådene med samme tema du har sett før, eller evt ikke har oversikt over hva som finnes av liknende tråder.

Cluet er å finne ut hvilke tiltak som bør gjøres, og hva som faktisk hjelper. Det er svært få som gidder å lese FAQs, stickyer og liknende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det der med 1000 like tråder prøvde hvertfall jeg å motarbeide så godt jeg kunne før, men etter hvert som forumet vokste, ble det som å redde en synkende båt med spiseskje. Det har blitt en god del tråder jeg har stengt, henvist, sletta eller spleisa, men etterhvert kommer det så mye at du 1) ikke klarer å henge med i svingene, eller 2) ikke finner igjen de gamle trådene med samme tema du har sett før, eller evt ikke har oversikt over hva som finnes av liknende tråder.

Cluet er å finne ut hvilke tiltak som bør gjøres, og hva som faktisk hjelper. Det er svært få som gidder å lese FAQs, stickyer og liknende.

Opprett en Bro Science underforum:

Er du ikke helt sikker, og uttaler deg om ting uten vitenskapelig grunnlag, men som du vet funker som faen? Post her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo en liten brannfakkel (og jeg blir dritsur om dere gjør det og jeg ikke får tilgang!), men dere har ikke vurdert å opprette flere nivåer på forumet? At nybegynnerene bare får tilgang til nederste nivå, og må igjennom en "opplæringstid/prøvetid" der før de får tilgang til øvre nivåer?

Har vært på slike forum, og det er nok et lite h...vete å administrere på et så stort forum som dette, men det vil effektivt "skrelle vekk" gjentatte nybegynnerspørsmål for de som ikke ønsker å se dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo en liten brannfakkel (og jeg blir dritsur om dere gjør det og jeg ikke får tilgang!), men dere har ikke vurdert å opprette flere nivåer på forumet? At nybegynnerene bare får tilgang til nederste nivå, og må igjennom en "opplæringstid/prøvetid" der før de får tilgang til øvre nivåer?

Har vært på slike forum, og det er nok et lite h...vete å administrere på et så stort forum som dette, men det vil effektivt "skrelle vekk" gjentatte nybegynnerspørsmål for de som ikke ønsker å se dem.

Det er mye de kunne ha gjort, men de må alltid spørre seg selv: Vil vi taper inntekter på dette? Det er ihvertfall den eneste grunnen jeg kan se til at man vil ha 100^100 like tråder i uka.

Og plz, argumentet om at de som vet bedre burde hjelpe resten er helt på jordet. De har allerede hjulpet dem med å skrive artikler og allerede svart på hva de spør om flere ganger før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mye de kunne ha gjort, men de må alltid spørre seg selv: Vil vi taper inntekter på dette? Det er ihvertfall den eneste grunnen jeg kan se til at man vil ha 100^100 like tråder i uka.

Og plz, argumentet om at de som vet bedre burde hjelpe resten er helt på jordet. De har allerede hjulpet dem med å skrive artikler og allerede svart på hva de spør om flere ganger før.

Blir noe off topic men flere like tråder har vel mer med antall moderatorer som bruker fritiden sin her. Per dags dato er det ikke ansatt en eneste moderator her, så alt gjøres frivillig. Dette er bare en av flere åpenbare grunner.

Tenkte det var greit å redegjøre for det siden du kunne bare se en grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir noe off topic men flere like tråder har vel mer med antall moderatorer som bruker fritiden sin her. Per dags dato er det ikke ansatt en eneste moderator her, så alt gjøres frivillig. Dette er bare en av flere åpenbare grunner.

Tenkte det var greit å redegjøre for det siden du kunne bare se en grunn.

Så du sier at dere ikke følger noen retningslinjer, men bare modererer litt som det passer dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss som ikkje ønsker å legge ut bilder av rumpa si, så er nok ikkje dette forumet det riktige for å få bidrag på loggboka si iallfall. Dette var MYKJE bedre på både iform og treningsforum. Er vel ikkje anna ein kan forvente når tittelen på forumet inneheld "blogg" heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du sier at dere ikke følger noen retningslinjer, men bare modererer litt som det passer dere?

Hvordan får du det ut av det Tor skrev? At vi moderatorer ikke får betalt har da ingenting med at vi modererer sånn som det passer oss. Så ja, vi har retningslinjer vi følger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss som ikkje ønsker å legge ut bilder av rumpa si, så er nok ikkje dette forumet det riktige for å få bidrag på loggboka si iallfall. Dette var MYKJE bedre på både iform og treningsforum. Er vel ikkje anna ein kan forvente når tittelen på forumet inneheld "blogg" heller.

Må ikke glemme: FORMBILDER PÅ SIDE: X,Y,Z. Og halvnakne menn på annenhvert profilbilde.

^Nano: Om poenget mitt ikke ble helt åpenlyst: Om man ikke legger ressurser i forumet for å få det til å bli pent og ryddig, ender man fort opp med 90% skrot, og som det har blitt nevnt flere ganger allerede i denne tråden: Folk stikker. På den andre siden vet man forsåvidt aldri om FB vil ha flere moderatorer da slike poster er ønsket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ingen som ønsker repetetive tråder om det samme temaet, men som det har blitt nevnt ørten ganger så er det sykt mye jobb, og vi gjør så godt vi kan med moderering.

Og om du syns at FB er fullt i skrot og et elendig internettfora... hvorfor er du her da?

Vi jobber med å finne løsninger for å holde det ryddig og trivelig her inne, og ja det er mye som kunne vært bedre. Så bidra heller med gode forslag til hvordan ting kan løses, istedet for å vær trollete/negativ etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er da ingen som ønsker repetetive tråder om det samme temaet, men som det har blitt nevnt ørten ganger så er det sykt mye jobb, og vi gjør så godt vi kan med moderering.

Og om du syns at FB er fullt i skrot og et elendig internettfora... hvorfor er du her da?

Vi jobber med å finne løsninger for å holde det ryddig og trivelig her inne, og ja det er mye som kunne vært bedre. Så bidra heller med gode forslag til hvordan ting kan løses, istedet for å vær trollete/negativ etc.

Jeg sier ikke at FB er dårlig, det er klart det beste av de norske forumene. Det har kommet mange forslag, men så lenge dere har denne: ALLE SKAL VÆRE VENNER stemningen, så vil forumet fortsatt forpestes av de tre problemene jeg nevnte på side (1), som det virker som det er fler enn meg som er enig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du sier at dere ikke følger noen retningslinjer, men bare modererer litt som det passer dere?

Vi følger retningslinjer, o gvi moderer når tiden i vårt private liv tillater det.

Må ikke glemme: FORMBILDER PÅ SIDE: X,Y,Z. Og halvnakne menn på annenhvert profilbilde.

^Nano: Om poenget mitt ikke ble helt åpenlyst: Om man ikke legger ressurser i forumet for å få det til å bli pent og ryddig, ender man fort opp med 90% skrot, og som det har blitt nevnt flere ganger allerede i denne tråden: Folk stikker. På den andre siden vet man forsåvidt aldri om FB vil ha flere moderatorer da slike poster er ønsket?

Forumet er åpent for alle, og vil fortsette å være det. Spørsmål er altid velkommne uansett hvor mange ganger de er stilt. I fremtiden blir vår - Fitnessbloggen og moderatoerer - oppgave å ivareta disse prinsippene. Ingen skal komme inn her og være redde for å poste et innlegg fordi de er redd for å åpenlyst bli stemplet som dumme eller uvitende. På den andre siden neglisjerer vi ikke problematikken rundt "x" antall tråder per tema og det blir vår oppgave å utvikle tiltak for å håndtere dette på best mulig måte.

Jeg sier ikke at FB er dårlig, det er klart det beste av de norske forumene. Det har kommet mange forslag, men så lenge dere har denne: ALLE SKAL VÆRE VENNER stemningen, så vil forumet fortsatt forpestes av de tre problemene jeg nevnte på side (1), som det virker som det er fler enn meg som er enig i.

Du har et godt poeng på førstesiden og det jobbes med. Derimot er jeg uenig i alle skal være venner stemningen. Det er forskjell på å behandle alle som venner og behandle alle med respekt. Sistnevnte er det vi streber etter kontinuerlig.

Med det er i hovedsak ikke det denne tråden handler om, tilbakemeldinger om forumet har en eget subforum her. Ta det opp der. Er dette noe du vil videre diskutere med meg må du gjerne sende en personlig melding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ikke at FB er dårlig, det er klart det beste av de norske forumene. Det har kommet mange forslag, men så lenge dere har denne: ALLE SKAL VÆRE VENNER stemningen, så vil forumet fortsatt forpestes av de tre problemene jeg nevnte på side (1), som det virker som det er fler enn meg som er enig i.

Hvem sier at "alle skal være venner"?

Problemet ligger ikke i at folk ikke får lov å kritisere og ikke være enige etc. Problemet er hvordan enkelte folk velger å snakke til andre. Selv om man syns noe/noen er kjempeteit pga ett eller annet, så betyr ikke det at man kan snakke respektløst og nedlatende til de. Mitt inntrykk er at det er et fåtall av brukere her inne mener at det er helt greit å slenge dritt etter folk.

For all del, å være uenige og krangle om tema er helt i orden. Men skitkasting, respektløshet og ekstrem trolling er noe som ikke lønner seg i det lange løp da flerparten faktisk ikke setter pris på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forum er samfunn i miniatyr. De peneste/kjekkeste/mest estetiske jentene/herrene med de peneste formbildene får kategorisk flest "liker", kommentarer, respons, ofte uavhengig av kvalitativt innhold eller substans. Aksept for slikt gjør hverdagen enklere, det er bare slik vi er skrudd sammen: symmetri og allment vedtatt attraktive trekk fremmer størst oppmerksomhet. Jeg liker dog at m:f-ratioen i større grad er balansert, men synes det er slitsomt med alle "bli kvitt de siste kiloene på magen"-trådene hvor et eksempelkosthold listes opp, når vedkommende etter alt å dømme egentlig vet hva som må til, men som Tamadeus sier, tror at det er noe ved seg som gjør en til et unikum. Vi er ikke forskjellige.

Forresten har jeg lest flere steder at loggføring (dvs. synliggjøring overfor andre) av ens mål oftere enn ellers korrelerer med mislykket oppnåelse. Ikke noe som nødvendigvis negerer det positive ved loggbøker, men et interessant fenomen hvis sant.

Derek Sivers: Keep your goals to yourself | Video on TED.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo en liten brannfakkel (og jeg blir dritsur om dere gjør det og jeg ikke får tilgang!), men dere har ikke vurdert å opprette flere nivåer på forumet? At nybegynnerene bare får tilgang til nederste nivå, og må igjennom en "opplæringstid/prøvetid" der før de får tilgang til øvre nivåer?

Dersom dette fantes, hvem skulle bestemt hvem som fikk tilgang? Alle er jo mer eller mindre selvutnevnte eksperter på et eller annet, og vil mene at de bør ha tilgang. Hva skulle kriteriene for å få tilgang være? Og hva med de som ikke har tilgang, hvordan kan disse få vite om at dette finnes uten å bli midfornøyde?

(Mellom linjene: dette finnes allerede i dag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, my dog. Hvis det er så problematisk at det er folk på dette forumet som ikke er kostholdseksperter , utdanna PT eller har vunnet ørtenhundre fitness eller bodybuildingkonkurranser så skulle man kanskje ikke latt som man hadde et forum for treningsinteresserte da? De fleste av oss lever kanskje ikke for trening men er opptatt av det på hobbybasis. Men det er vel bare å kreve vitnemål og attester på lang erfaring før man tillater at folk registrerer seg da, så slipper dere alle de irriterende folkene som ikke kan alt fra før:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom dette fantes, hvem skulle bestemt hvem som fikk tilgang? Alle er jo mer eller mindre selvutnevnte eksperter på et eller annet, og vil mene at de bør ha tilgang. Hva skulle kriteriene for å få tilgang være? Og hva med de som ikke har tilgang, hvordan kan disse få vite om at dette finnes uten å bli midfornøyde?

(Mellom linjene: dette finnes allerede i dag)

Det er jo en moderatorjobb. I første omgang kan det være så enkelt og passelig automatisert som at man må ha X antall innlegg for å få tilgang høyere opp.

Andre muligheter er jo at enkelte underforum skal være søknadsbasert. At man aktivt må søke seg inn i underforumet som handler om styrkeløft, og de som overhodet ikke interesserer seg i dette kan la være. Det hjelper kanskje ikke på det som noen mener er hovedproblemet på forumet i dag, men er muligens med på å gjøre det enklere å følge med på flere tråder man potensielt kan/vil svare på?

Mitt "problem" på FB er jo at det er så inni hampen mange tråder om alt, heletiden, som gjør at jeg ikke får med meg mer enn de 20 øverste trådene på "nye innlegg" i tillegg til "fulgte tråder". Ang. sistnevnte så ligger FB mye lengre fremme på mulighetene til spesialiseringer enn alle andre fora jeg har vært på, så jeg er veldig fornøyd og imponert over det. Men, selv en nybegynner som jeg merker at det er stor forskjell på hvem som svarer på nybegynnertrådene nå kontra i august 12 når jeg ramla inn her for alvor.

(Og - OMG, WTF, URETT! :dramaqueen: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...