Gå til innhold

Trenger hjelp til å legge på meg 8kg muskelmasse på 6-8 mnd.


Dag

Anbefalte innlegg

Hei, ble så inspirert når jeg så Gustav Bonta sitt flotte anti-doping innlegg på facebook. Han har siden høsten økt kroppsvekten med 8kg uten å øke fettprosenten. Etter hva jeg kan se på eldre bilder ser det faktisk ut som fettprosenten har blitt redusert endel i samme periode. Dette på sitt 7 år med trening. Og alt dette helt uten ulovlige hjelpemidler!

Så da lurer jeg bare på hva som skal til for at jeg kan få samme resultater? Jeg fikk med meg at det var viktig å svette på gymmet, spise kyllingfilet og lese om anatomi.

Noen annet viktig jeg bør huske på? Bør jeg gå for 5-splitt eller 6-splitt? Kan jeg trene biceps hver dag eller bør jeg veksle mellom biceps og shrugs annenhver dag? Kan det være lurt å ha 1-2 dager i uka uten maksløft?

Takk til alle som kan komme med tips!

Kärlek,

Dag

post-186-14440936086037_thumb.jpg

post-186-14440936086641_thumb.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jester

Masse havregrynsgrøt sier han jo! Og les anatomien din! Kroppen vokser av å lese om seg selv! Muscle Memory gjelder også relevant litteratur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Viss du øker kcal inntaket ditt jevnlig litt og litt så vil du legge på deg, men da med sunn mat for å ikke bli "feit". viss du feks. prøver å øke med 500kcal i måneden så ser du det ann :) Når det kommer til splitt så ville jeg gått for det som du selv vil, men viss du skal trene en muskelgruppe i uken så må det være ganske så tungt og ha ein god del mengde for at det skal bli bra mener jeg :) la oss si at du feks trener bryst mandag (Internasjonale brystdagen) og trener benk 10reps 4sett 60kg da får du en totalmengde på 2400kg, men viss du foreksempel hadde trent to ganger eller treganger i uka så ville totalmengden blitt mye mer :) så viss du skal trene kun en gang i uken så må du har tyngre vekter og flere sett :) Jeg ville logge på 5-8sett kanskje og mellom 8-12 reps viss jeg kun skulle trent en muskelgruppe en gang i uka. Men husk å tren mer enn kun en øvelse og ;) tok bare eit eksempel no :) ha ca 4 øvelser på hver muskel(de store) trenger ikke så mye på de små musklene som biceps feks. Biceps blir trent når du trener rygg og triceps blir trent når du trener bryst og skuldre :) Ville feks trent armer en dag hvor jeg hadde 3øvelser på triceps og to på biceps viss eg sku gjort det sånn :) Ikke tren biceps hver dag for da vil du få storesmerter (overtrent/overbelastning = skade) Ingen muskler bør trenes hver dag de må ha hvile for å vokse og selvfølgelig næring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I rumpa og i bena sitter de største musklene og det er her du selvsagt vil vokse mest å få flest kg muskler. For å bli sterk i armer MÅ du også kjøre bena minst like hardt.

Det er mange på gymet som ikke orker og gidder å kjøre bena hardt og ikke skjønner hvorfor overkroppen ikke vekser når de trener overkroppen "så mye"??!! Alt henger sammen!

Å se bilder som øverst her, med den symetrien...hmm glem å bli sånn uten "juks" !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær realistisk og tolmodig.

6-8 kg kan gå på ett helt år, men da skal du stå på!

Det er sååå vanskelig da, jeg har gått opp 6kg på 7 mnd nå. Var riktignok en flis etter lang periode med husbygging og mye stress, men med riktig fokus på kosthold/tung trening så har jeg klart å legge på meg de kg uten at det har lagt seg på dobbelthaka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sååå vanskelig da, jeg har gått opp 6kg på 7 mnd nå. Var riktignok en flis etter lang periode med husbygging og mye stress, men med riktig fokus på kosthold/tung trening så har jeg klart å legge på meg de kg uten at det har lagt seg på dobbelthaka.

Snakker ikke om dobbelthake...men kroppen klarer ikke å legge på seg noe særlig mer i BARE MUSKLER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er man generelt overbevist om at "perfekt" symmetri og sinnssyke resultater er umulig uten litt ekstra hjelp?

Hvis man har et ålreit utgangspunkt og virkelig går 140% inn for "det perfekte" over 6 mnd, hva er mulig å oppnå? (teoretisk / i praksis)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...