Gå til innhold

Andyman90

Medlemmer
  • Innholdsteller

    52
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Jeg spiser etter biorymte-konseptet (ikke på noe diett) og trives utrolig godt med det. Men jeg lurer på om det er for mye å spise 5-6 egg om dagen? Tenker da i hovedsak på kolesterol eller andre negative virkninger. Føler meg helt fin, men greit å sjekke for det. Trener starting strength 3 dager i uka og jobber 2 dager i uka på matbutikk så er mye i aktivitet. 197 cm og 93 kg høy der målet seff er å bli sterkere (noe jeg også blir). Trenger dere noe mer info for å svare på spørsmålet mitt? Vet liksom ikke helt hva jeg skal svare når noen kommenterer eggforbruket mitt...
  2. Jeg hadde faktisk astma og gikk på medisiner da jeg holdt på med fotball og langrenn i 13-17-års alderen, men tror jeg til slutt fikk beskjed om at jeg hadde vokst det av meg. Kan evt se om jeg vil sjekke ut dette på nytt. Er litt dårlig til å puste i hverdagen også så skal prioritere mer "pustetrening" for å bli bedre på dette.
  3. Når jeg merker at jeg får "stresset" pust så er det oftest når jeg begynner og nærme meg slutten av settene så det er vel relativt normalt. Det største problemet er egentlig at jeg ikke klarer helt å få roen i pausene.
  4. Takk for mange supre svar!
  5. Er det noen som har noen gode tips for hvordan man beholder dyp pust midt i settene? Jeg tar meg selv i å få "stresset-pust" spesielt i øvelser som bøy, roing, chins, skulderpress og dips. Merkelig nok går benkpress veldig bra, men i de andre merker jeg at jeg blir mer kortpustet og at hvis jeg først har fått det så klarer jeg ikke å "kvitte" meg med det slik at det er med på resten av treningen. Noen råd?
  6. Jeg trakk faktisk en visdomstann i går som ikke hadde kommet helt til overflaten. Jeg gruet meg veldig og trodde det skulle gjøre kjempevondt, men for det første kjenner du ingenting under selve operasjonen og hvis du tar smertestillende hver 6. time så går det bra. Men jeg har også inntrykket av at dette kan være veldig individuelt. Snakket med noen som måtte leve på smoothie i to uker, mens andre, som meg, kunne spise vanlig etter 3 timer. Anbefales å ise ned i 15 min, pause i 15 min og så på`n igjen i fire timer etter operasjonen, det er med på å dempe hevelsen. I tillegg bør du gjøre det h
  7. Andyman90

    that ass

    Friontbøy 2-3 ganger i uka har gjort underverker for meg
  8. Etter at jeg fikk kostholdshjelp av myrevolution så har jeg ikke spist brød på tre uker, men hovedsakelig spist ris og potet som karbohydratkilde. Resultatet har vært at jeg har fått flatere mage, er bedre i magen, aldri oppblåst og lengre mett. Før spiste jeg brødskiver titt og ofte og ble egentlig bare oppblåst. Samtidig vet jeg at jeg ikke skal bli fanatisk, brød i ny og ne går jo fint. Men det jeg lurer på er om noen kan gi meg en skikkelig god forklaring på hvorfor ris og potet er en bedre karbohydratkilde enn brød? Jeg trenger noe håndfast for å forklare for mor
  9. Stølhet har ingenting å si for hvor godt du har trent: Stølhet sier ingenting om treningseffekten - Fitnessbloggen Mine favoritter er benk og dips.
  10. Ikke at jeg er noen ekspert, men jeg merket veldig stor forskjell da jeg ble mer bevisst på å blåse skikkelig med luft inn før jeg setter meg ned så hele kassa blir fylt med luft. For meg ser det ikke ut som du spenner deg skikkelig opp mellom hver rep.
  11. Jeg hadde også vondt i hofteleddsbøyer, men etter at jeg startet med denne før hver økt så har jeg ikke plager lenger.
  12. Knebøy i smith (hvis det er det du mener med stativ) kan ikke sammenlignes med vanlig bøy. Jeg har minst 3 min pause mellom settene, noen ganger opp til 5 hvis jeg er helt kjørt. Du blir ganske mentalt sliten også så før man går videre trenger man litt tid på å hente seg inn igjen for å yte maks.
  13. Veldig enig med de over her, bøy er mer enn nok. Hvis du kjører tungt så skal du være rimelig kake etterpå. Har du forresten kontakt med rumpa når du tar bøy? Hvis ikke så bruk denne før trening: Den vil hjelpe deg til å få skikkelig kontakt med alle musklene som skal jobbe Senest i går på treningssenteret så jeg et par jenter som tok kvartbøy før de la seg ned og tok hip-thrust for full maskin, virker som det er den nye oppfatningen om hvordan man skal stramme opp rumpa.
×
×
  • Opprett ny...