Gå til innhold

Trenger hjelp til å legge på meg 8kg muskelmasse på 6-8 mnd.


Dag

Anbefalte innlegg

Er man generelt overbevist om at "perfekt" symmetri og sinnssyke resultater er umulig uten litt ekstra hjelp?

Hvis man har et ålreit utgangspunkt og virkelig går 140% inn for "det perfekte" over 6 mnd, hva er mulig å oppnå? (teoretisk / i praksis)

man skal også ha god kunskap om hva man driver på med. ett godt utgangspunkt holder ikke om man skal absolutt klare max. Hvem har denne kunnskapen om kroppen og seg selv om man er nybegynner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal vi begynne på en ny runde der alle de premieklovnene som mener det er mulig å legge på seg 10kg muskelmasse på et halvt år kommer med den verdiløse diskusjonen sin en gang til? :D

Var det det diskusjonen handla om, eller var det at Rune mente at den formen man hadde når man var 18 var den formen man var stuck med resten av livet? At tynne folk aldri kunne bli store og sterke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man skal også ha god kunskap om hva man driver på med. ett godt utgangspunkt holder ikke om man skal absolutt klare max. Hvem har denne kunnskapen om kroppen og seg selv om man er nybegynner?

Det er nok ingen nybegynnere som har den kunnskapen, men i det eksempelet til trådstarter da? Fyren har trent i syv år..(jeg sier ikke at jeg tror på historien hans..jeg bare kan ikke så mye om det her) kan det være mulig? Eller er det fysiologiske begrensninger som stopper en så høy økning av muskelmasse på så kort tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Det er nok ingen nybegynnere som har den kunnskapen, men i det eksempelet til trådstarter da? Fyren har trent i syv år..(jeg sier ikke at jeg tror på historien hans..jeg bare kan ikke så mye om det her) kan det være mulig? Eller er det fysiologiske begrensninger som stopper en så høy økning av muskelmasse på så kort tid?

Det som slår meg er hvorfor han etter 7 år PLUTSELIG får seg 8kg muskelmasse i løpet av 6 måneder. Det er begrenset hvor mye mer "seriøs" man kan bli, og det kommer et punkt der kaloriene lagres som fett uansett hvor "ren" maten er. Og om han til de grader gjorde ting så rett akkurat siste 6 månedene, hvorfor ikke fortsette med det?

Men neida, kylling, brokkoli, havregryn, "dedikasjon" og "trene seriøst".... Jeg har mine seriøse tvil om at annenhver hobbybygger er genetiske vidunderbarn så. Just sayin`

og til Dag

Det du trenger er:

AXA-Bjoern-havregryn-lettkokte_imagelarge.gif

+

+

gasp-logo.gif

Lykke til, og ikke minst, VÆR SERIØS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok ingen nybegynnere som har den kunnskapen, men i det eksempelet til trådstarter da? Fyren har trent i syv år..(jeg sier ikke at jeg tror på historien hans..jeg bare kan ikke så mye om det her) kan det være mulig? Eller er det fysiologiske begrensninger som stopper en så høy økning av muskelmasse på så kort tid?

Det er vel så enkelt som at dette tar tid. Muskler skal brytes ned og så skal kroppen bygge dette opp igjen til noe større med bra næring. Altid noen som klarer mer enn andre men det er nok en kombinasjon av hard trening, bra mat og gode gener. Jeg vet ikke hva absolutt max for muskelfreaker er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuJunPyo

Det varierer for mange hvor mye muskler man kan legge seg grunna gener.

Det er mulig å legge seg på 7-8 kg muskelmasse det første året, det første året man trener hvis man trener med riktig program (tre ganger fullkroppsprogram i uken eller to splitt hvor du trener alle muskelgrupper to ganger i uken) og riktig kosthold for de fleste (å få i seg riktig antall proteiner, karbohydrater, fett og fiber). Men det er det første året og er for nybegynnere.

Når det gjelder å gaine 8 kg muskler i et halvt år, jeg er kritisk på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester

Sånn helt generelt forumtips til et par stykker:

Det er viktig å lese førsteposten skikkelig, og ikke bare overskriften for så å svare.... Bare et vennlig tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg trent seriøst og målrettet i én dag. Har brukt mattematikk og regnet ut at jeg skal legge på meg 45 gram muskler om dagen for å nå målet. Men når jeg veide meg i morrest var jeg gått ned 300 gram, hva tror dere jeg har gjort feil? Jeg var på gymmet helt til jeg begynte svette igår og på kvelden leste jeg kjempemye anatomi på side3.no. Jeg hadde også mange drømmer om anatomi i natt.

Jeg tror det kan være fordi jeg spiste pizza og ikke kyllingfilet. Skal prøve igjen idag med kyllingfilet. Hvor stor dose bør jeg ta, er det for mye med tre?

post-186-14440936244932_thumb.jpg

Kärlek,

Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En stor del av det å legge på seg mer muskelmasse handler også om stadig kamper mot janteloven. Man sier jo at "those who hate me make me" så for å fremskynde prosessen er det viktig med mest mulig hat. Jeg oppfordrer alle her inne på forumet til å kommentere ting Dag spiser, spørre ham om han ikke er redd for å bli for stor, eller å bli sure når fest nummer fire på rad avslås til fordel for morgenkardio søndags morgen.

Få også venner og familie til å stille opp for å være kritiske, for optimal fremgang. Husk: det viktigste er å virkelig vise vise alle sammen hva du kan få til, siden du ikke bryr deg om hva andre synes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må også huske H-melka, hvis ikke er det umulig å legge på seg noe som helst. Tror også det er viktig at du mentalt ser for deg at musklene dine vokser, sånn at de skjønner at all anatomi-lesingen faktisk er rettet mot dem. Visualiser at du legger på deg og blir digg, hver kveld før du sovner og hver morgen når du våkner. Så blir det nok sving på sakene skal du se, all suksess sitter tross alt mellom øra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester

som Pinglo sier, hat er den femte makro! Lett tilgjengelig energi, og hva med å starte en blogg?

"Dags vei til toppen - NO PAIN NO MOTHERFUCKING GAIN!!!!!!"

eller "DAGMINATOR - SKAL KNUSE ALLE PÅ OSLOGP 2014!"

"Det er MIN kropp, samfunnet kan dra til helvette bloggen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...