Gå til innhold

Føler meg latterliggjort av mannen


Anitalita

Anbefalte innlegg

Ikke selg ut mannen din før du vet at det er det du må... Han kan sikkert være en idiot. Alle mannfolk kan være det. Men - er han der når du trenger ham? Stiller han opp uansett, når det er det som kreves? I så fall så selger du ham kanskje litt billig nå... Alle på fitnessbloggen vil være enig i at det han sa var fullstendig idiotisk og lavmål, men er det den bekreftelsen du trenger?

Det er din mann. Det er du som er sammen med ham.

Hvem er det egentlig som har det bra av dere to?

Jeg håper selvfølgelig begge to..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde en gang en kjæreste som ikke var å veldig støttende til mine planer og ideer... greit nok at jeg har veldig mye av ideer som aldri blir satt ut i liv, men når han ba meg være hjemme å pise grændis isteden for å dra på trening... Han greide også å prelle av seg at jeg egentlig var for tjukk for å trene på et treningsenter...

vel, jeg er glad for at han bare var kjæresten min, for med tida har jeg innsett at jeg ikke har ro i kroppen til kjærester som ikke greier å takle mitt tempo, for prøver jeg dems tempo blir jeg bare feit igjen :/

Nå liker jeg å tro at jeg aldri vil ha behov for noen kjæreste igjen:) jeg nyter den tankegangen men jeg kan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det lite sympati for den stakkars mannen:D

Jeg veit at jeg fort kunne blitt litt sånn selv om jeg har folk rundt meg som starter nye prosjekter hver dag, men ikke har baller til å følge opp noe de gjør. Selv om det er veldig dårlig og sårende å komme med slike utspill er det også veldig slitsomt å leve med noen som skal ha støtte for alle nye opplegg som aldri blir noe av.

Nå har jeg ingen formening om hvordan ting er i ditt forhold da, jeg prøver bare å skape litt balanse i denne tråden :)

Ideelt sett bør man jo alltid være støttende og oppmutrende mot ønsker om forbedring, men verden er ikke alltid perfekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det alle jenter ca vil, og slik jeg ser det er det bortkastet å bruke tid på chins når man ikke har 1 "enn" gang. Kjør forskjellige varanter av nedtrekk en stund først er mitt tips.

Det var bare ment som ett tips og ikke en noe frekkhet :)

Er sikkert det enkleste, men ikke alle har nedtrekkmaskin hjemme...Her er en grei metode å komme seg til sin første pull up/chin up, med stang hjemme:

Synes det er synd å ikke få støtte av partneren sin for noe som man selv synes er gøy, og som i tillegg er helsefremmende. Ingen tvinger jo partneren å like det selv (for ikke å snakke omå gjøre det selv). Men en bør være såpass "un-selfish" at man støtter opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjærester skal støtte hverandre, enkelt og greit. Selv om man kanskje ikke er så glad for valget som blir tatt av sin partner bør han/hun støtte opp under avgjørelsen eller valget som blir tatt hvis dette gjør din partner fornøyd og glad.

Jeg klarer ikke helt å se hvorfor han skal bli "sur" for at du velger å ville trene. For meg virker det helt fjernt. Eneste jeg kan komme til å tenke på er

  1. Er han redd for at du skal bli sterkere enn han?
  2. Er han redd for å miste tid sammen med deg fordi du velger å trene?
  3. Er han redd for at du skal bli for smashing for han slik at du får mer oppmerksomhet fra guttene?

Ikke vet jeg, men det virker litt rart. For min del, så DIGGER jeg at CamillaLor trener. Hun blir råere og råere for hver dag, noe som gjør meg utrolig stolt som kjæreste. Jeg har full støtte av henne og motsatt.

Sett deg ned med han, finn ut hva han tenker og føler. Vi menn har en tendens til å lukke oss. Kanskje han sliter med å snakke om følelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med mye av det som blir sagt over her. Jeg syns for øvrig det er bra at du er motivert for å forandre en tilsynelatende usunn livsstil og dermed ta et tak i deg selv. Fortsett med det. Personlig føler jeg trening ikke bare bidrar med at man blir sterkere fysisk, men også psykisk. Man får det bedre med seg selv :-) Og det er jo bare positivt.

Ellers har jeg følgende tips til deg, ift. chins/pullups:

Jeg bruker gummibånd (kjøpt selv, mulig noen treningssenter har gummibånd)

Gummibåndet knyter du bare fast i for eksempel smithmaskinen/stanga, slik:

gummi.jpg?w=518

Deretter trer du ene foten inn i strikken. Enten slik:

images?q=tbn:ANd9GcTjqsepwcw3ifbAJxgLuxxWYKsou4smXvF7PqUfCzAUqMameOYJ

Eller slik:

images?q=tbn:ANd9GcRA4CcN4AxZdSbB_kR20kven24sT2-j0Ulz6FU7T6QPjSg04vM2EA

Jeg klarer ca. 5-7 chins (forrige gang jeg testet, lå jeg på 5 rep, men tror det er høyere nå) med egen kroppsvekt, etter å ha trent chins i ca 10 uker.

Jeg tror du vil merke en fin fremgang. Jeg merket at jeg ble veldig sliten i underarmene den første uka, men det forsvant etter hvert. Strikk får du kjøpt blant annet her. Dette er et tips basert på egen erfaring. Jeg har ikke prøvd å kjøre med negative pullups slik som mange andre her på forumet, og vet ikke om dette fungerer bedre eller dårligere. Jeg har hvert fall hatt fin fremgang når jeg har brukt strikk.

Det er ikke slik at man ikke kan trene chins/pullups bare fordi du ikke klarer å ta en chins/pullups med egen kroppsvekt. Det er tull fra ende til annen, og viser bare at enkelte her inne mangler kunnskap om trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strikkene jntdrm viser der er fine. Jeg har både hangupsstang og strikk hjemme. Har strikket hengende helt ute i enden i døråpningen, slik at damen min kan stappe foten inni og ta hangups for reps hun også om hun vil :D.

Det er tydelig at mannen din uttrykker mistro til prosjektet ditt her. Det du skal gjøre er å sette ham på plass ved å si at om 2 mnder skal du mose ham i hangups, og da får han svelge ordene sine eller begynne å ta hangups selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan forresten kort dele et prosjekt jeg hadde gående og vurderte å skrive en sak for Robert på. Kort om meg: Er hobbystyrkeløfter og det meste av tiden går med til baseløft. 5x benkpress i uken feks, ideellt sett 2x om dagen men siden jeg har jobb kjører jeg bare langøkt med mye benk. Sier seg selv at når jeg har gjort unna benk + bein og rygg så er piffen gått litt ut av meg, og da blir det lett at jeg skipper det jeg kaller "tulleøvelser", enten det er bicepscurl, sidehev eller.. hangups. Så da tenkte jeg at jeg skulle prøve å finne en treningsmetode for først og fremst hypertrofi med mest mulig returns, altså resultat/innsats. Og jeg laget et lite program med total treningstid på 10-15 mins i uken som jeg kunne gjøre hjemme etter prinsippet om escalating density training + mengdetrening (baserer seg på rundt 65-70% av 1RM vekt, som tilfeldigvis er kroppsvekt for min del, men du kan jo bare bruke strikk så ordner det seg):

Uke1:

Mandag: Max totalt antall reps innenfor 6 mins.

Torsdag: Max totalt antall reps innenfor 8 mins.

Uke2:

Mandag: Max totalt antall reps innenfor 8 mins.

Torsdag: Max totalt antall reps innenfor 10 mins.

Uke3:

Mandag: Max totalt antall reps innenfor 6 mins.

Torsdag: Maxreps i én serie. (gikk opp fra 15 til 20 reps på 2.5 uker :D )

Ellers har du jo knepet med å hoppe opp og holde igjen 3-5 sek på vei ned dersom du ikke klarer flere reps. Lykke til :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke han jeg bor med kjæresten min, men bestekompisen, men kan kanskje sammenlignes litt likevel.

Jeg mangler nok litt støtte herfra, ikke fordi han ikke synes jeg jobber godt, men fordi han rett og slett ikke forstår hvilken verden det er jeg tilbringer mye av tiden og tankene mine i. Jeg er av typen som har behov for å snakke om treningen min (derfor er jeg veldig glad for både bestevenninna mi og fitnessbloggen), men møter fort litt "jaja" og "så fint da" på hjemmefronten. Han klager i rykk og napp over hvor stygt han synes muskler på jenter er, men han har skjønt etterhvert at det ikke er noe vits, fordi jeg bruker all negativ feedback som ekstra motivasjon. Hadde selvfølgelig vært litt hyggelig med engasjement, men det er ikke noe man kan påtvinge noen, og så lenge han prøver så er det mer enn nok.

Et minstekrav må være at dine nærmeste ikke sårer deg. Så synes du skal gi ganske tydelig beskjed til mannen din at han må kutte ut frekkhetene sine, de hjelper hverken deg, han eller dere. Og hvis han ikke klarer å la være så må du heller bruke dem som motivasjon. Du må jo bare vise han. Be better, be stronger osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å ikke få støtte fra de man kanskje bryr seg mest om hva sier... Er ikke alltid kommentarene som er de vanskligste heller... Har dessverre en her hjemme som himler med øynene og egentlig ikke sier så mye men vi kan ikke snakke om trening og kosthold for det ender alltid opp i diskusjon og krangel... Har derfor valgt å ikke snakke om det hjemme i det hele tatt... Hun ønsket ikke en som var (over)opptatt av trening og sa det når vi ble sammen, og da var jeg heller ikke det (12 år siden)... Men har etterhvert blitt mere opptatt av det, tatt videreutdanning innenfor det og jobbet med det i 5 år. Når jeg ønsket å søke jobb på treningssenter nektet hun meg det da hun mener jeg blir for sykelig opptatt av det da. Siden jeg da ville møte mange som delte interessen og da ville jeg bli Ortorektiker... Er enig i at jeg involverer meg sterkt i det og kan bli litt opphengt. Uansett er det noe med at kost og trening er noe jeg elsker å snakke om,drive med og ønsker å lære mere om...

Jeg er enig med flere her som sier at partnere SKAL støtte nesten uansett hva det er som er dine drømmer og ønsker... Det at han ikke støtter deg kan ha mange årsaker og vanskelig å vite uten å kjenne til hvordan dere forholder dere til hverandre og hvordan du også er ifht hans vaner og ønsker. Samt historien deres sammen. Vi menn har en lei tendens til å legge ut våre egne mangler på andre og jeg undrer meg på flere ting etter å ha lest dette.

Kan han være sjalu da du fokuserer for lite på dere som par og mer på noe annet?

Er han redd for at du skal bli for fin slik at flere andre vil ha deg? (les: Han har dårlig selvbilde/selvtillit)

Eller handler det om hans egen manglende motivasjon/ønske om sunnere livsstil?

Jeg vet ikke - men støtter deg veldig i din søken og ønske om et sunnere liv... Bruk derfor denne siden til inspirasjon, støtte og motivasjon... DET gjør ihvertfall jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt generelt, det er ikke nødvendig å bli så opphengt i mat og trening som mange kan bli. Det finnes en mellomting mellom sofagris og fitnessutøver/kroppsbygger.

Hvis man plutselig har bestemt seg for å satse så hardt at man kan stille på scenen, så bør man snakke med de man bor sammen med, for det kommer til å påvirke hverdagen.

For folk flest er det mulig å komme i svært mye bedre form uten å snu hverdagen helt på hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel...

Jeg har spesifisert langt utover enhver normal måte å gjøre det på at slikkerier tas hver fredag. Om det er et ønske om oppmerksomhet så kan jeg se den men det får da være måte på...

Jeg jobber med en diett som jeg helt fint lever med uten å "snu hverdagen" men den inneholder IKKE godterier på en jævla hverdag..

Unnskyldninger hører ikke hjemme i mitt liv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal man gjøre med en kjøreste som er så lite forståelig i forhold til trening/kosthold?

Selv har jeg ei hjemme som åpenbart ikke har forstått at kosthold er noe som bør tas på alvor.

Fjotthuet kan finne på midt i uka å spørre: "Skal vi dele et påskeegg?" Dumme ku...

Å HERREGUD! Ondskapsfullt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit i ham og fortsett å trene. Så, når du har blitt en skikkelig "snæksy babe", dumper du ham. For en tulling.

Fra spøk til revolver: som andre har sagt her bør du sette deg ned med ham og forsikre deg om at han forstår ikke bare hvordan det han sier påvirker deg, men også hvor viktig det er for deg med hans støtte. Det er hans ene jobb i denne verden, klarer han ikke den synes jeg det er trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er desverre mange menn som kommer med slike kommentarer. Selv har jeg måttet høre "du vet det ikke er naturlig å bli like sterk som en mann" (en fyr jeg må tåle å bo på samme gang med), "Rompa di begynner å bli for muskuløs" (BESTEKOMPISEN:mad:), "gutter liker ikke at jenter er sterkere enn dem", "skal du konkurrere må du få bedre kondis og gå ned i vekt" (hva f*** vet en fyr som ser meg på trening en gang i uke om kondisen og vekten min)

Det beste er å finne folk som faktisk syns det er bra det du holder på med. Ser det er vanskelig å ikke være ilag med mannen din, men det er tross alt din kropp, ditt liv og ikke akkurat noe som han kan påstå er feil å gjøre. Selv om du spiser likedan som før men trener er det allerede et skritt i riktig retning.

Flere venner av meg har kjærester som begynte med trening etter at de ble sammen med dem rett og slett fordi de så at det er bra for dem :) Om du ikke gir opp kommer han nok på det selv tilslutt, men det kan nok hjelpe å snakke med han om det. Ikke minst for din egen del :) Støtte fra de rundt deg er alltid viktig, men det er også greit å vite at man KAN klare seg uten deres støtte. STÅ PÅ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...