Gå til innhold

Føler meg latterliggjort av mannen


Anitalita

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle få laget ei stang til å trene chins/pullups i her hjemme i dag, og spurte mannen om han ville hjelpe meg. Ble først møtt med spørsmål om hvorfor i all verden jeg skulle ha det, og da jeg sa at jeg ville prøve å bygge muskler istedenfor fett, fikk jeg bare til svar at det nytter ikke å slanke seg med en hånd og spise med den andre, og masse sure kommentarer. Vet jo selv at vektnedgang ikke skjer uten at kostholdet mitt endrer seg, men det er jo ikke alltid så lett å motstå fristelser, men er det nødvendig å gjøre narr av meg av den grunn? Ikke spesielt motiverende med sånne beskjeder :-(

Er det flere som opplever dette, eller får dere full støtte fra de rundt dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fy søren for en dust! :mad: Jeg hadde blitt fly forbanna hvis mannen min hadde sagt noe sånn! :mad: Heldigvis er han støttende og roser meg for innsats like mye som resultater, fordi han skjønner at det også betyr noe at man prøver selv om man feiler litt iblandt.

Pleier han å være så nedlatende, eller gjelder det bare i forhold til trening og mat? Hva med å gi han klar beskjed om at han kan begynne å støtte deg i prosessen, eller holde kjeft, siden alternativt så kan du gro fast i sofaen med chips og smågodt og legge på deg 30 kg. Så får han velge hva han foretrekker!! :mad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du er nødt til å sette deg ned sammens med han og fortelle han med teskje hvordan dette sårer deg, og at du ønsker at han skal støtte deg i trening og vektnedgang. At det blir mye enklere for deg med han på din side.

Det er åpenbart at han ikke forstår at dette sårer deg så mye, mannfolk.. Men du må rett og slett fortelle det til han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for støttende kommentarer, det betyr utrolig mye. Føler at den støtten som mangler på hjemmebane, får jeg her i stedet :)

Tror ikke det hjelper om jeg sier det, har prøvd mange ganger før i forbindelse med andre ting, for det er slett ikke første gang at vi er på kant med hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for støttende kommentarer, det betyr utrolig mye. Føler at den støtten som mangler på hjemmebane, får jeg her i stedet :)

Tror ikke det hjelper om jeg sier det, har prøvd mange ganger før i forbindelse med andre ting, for det er slett ikke første gang at vi er på kant med hverandre.

Parterapi kanskje ?:)

Du har hvertfall støtten til alle oss her på Fitnessbloggen om det hjelper!! :) Lag deg gjerne loggbok også. Og lykke til med chins, kjempeøvelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde følt meg like nedbrutt som deg, så hva faen er galt med han? Dere bør snakke sammen, og kanskje tenker han at styrketrening = mandig? Jeg aner ikke. Jeg ble oppgitt på dine vegne, så håper dere kan snakke mer sammen om dette, og om ikke, så gjør det som er best for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har nok ikke helt full støtte, jeg har mannen min og noen venninner som syns det er litt kult det jeg 'driver' med som de sier, men jeg tror de fleste som ikke støtter det, er folk som har lite kunnskap om hva du faktisk holder på med og gjør, det har jeg hvertfall erfart selv. Folk må gjerne ha kjent på kroppen hvordan det er å gjøre sånne ting alene, men vet jo at mange menn er redd for at jenter skal bli store og bulky, og lite feminin.

Jeg syns det kan være vanskelig til tider, men jeg har tenkt sånn at det er jeg som bestemmer over mitt eget liv, og jeg gidder ikke leve livet mitt for alle andre ;)

EDIT: Bare fortsett å tren du, og så kan han sitte der med skjegget i postkassa når du er sterkere enn han men ser helt amazing ut.. Tror ikke han klager da ;) Det blir litt sånn IN YOUR FACE :) Keep it up, du har hvertfall støtte her inne, hvis du skulle trenge litt motivasjon eller hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner sånne folk provoserer meg som f... :mad: her har jeg heldigvis en mann som ikke bare skryter av meg, men han skryter av meg til andre også. Jeg vet ikke hva du kan/bør gjøre i den situasjonen du er nå, i hvertfall ikke hvis du ikke kan snakke med han om det som du sier. Kanskje du finner noe du kan bruke som et eksempel mot han for å vise hvordan det føles, altså bare for å sette det på spissen så han skjønner hvordan du har det. Forstår at det ikke motiverer deg, men hvis du tenker på det så kanskje du kan bruke det til din fordel? Vis han at du får til det her, så kanskje han får en annen tone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, fair nok. Jeg har ikke nok erfraing til å si det ene eller andre, men jeg har nå meldt meg på å skulle klare en chin før 1 juni, så da må jeg begynne å øve på det.

Det er det alle jenter ca vil, og slik jeg ser det er det bortkastet å bruke tid på chins når man ikke har 1 "enn" gang. Kjør forskjellige varanter av nedtrekk en stund først er mitt tips.

Det var bare ment som ett tips og ikke en noe frekkhet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har støtten for fullt her på FB, men jeg forstår deg godt! Familien min er jo veldig negative til jeg driver med, og vennene mine tror jeg kommer til å ende opp som en mann, men jeg bruker det som inspirasjon! Haters gonna hate!

Keep up the good work! Hold hodet hevet og kjør på med chins! Han kommer en dag til å angre på at han var så nedlatende når han ser resultatet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...