Gå til innhold

Føler meg latterliggjort av mannen


Anitalita

Anbefalte innlegg

Nå er ikke han jeg bor med kjæresten min, men bestekompisen, men kan kanskje sammenlignes litt likevel.

Jeg mangler nok litt støtte herfra, ikke fordi han ikke synes jeg jobber godt, men fordi han rett og slett ikke forstår hvilken verden det er jeg tilbringer mye av tiden og tankene mine i. Jeg er av typen som har behov for å snakke om treningen min (derfor er jeg veldig glad for både bestevenninna mi og fitnessbloggen), men møter fort litt "jaja" og "så fint da" på hjemmefronten. Han klager i rykk og napp over hvor stygt han synes muskler på jenter er, men han har skjønt etterhvert at det ikke er noe vits, fordi jeg bruker all negativ feedback som ekstra motivasjon. Hadde selvfølgelig vært litt hyggelig med engasjement, men det er ikke noe man kan påtvinge noen, og så lenge han prøver så er det mer enn nok.

Et minstekrav må være at dine nærmeste ikke sårer deg. Så synes du skal gi ganske tydelig beskjed til mannen din at han må kutte ut frekkhetene sine, de hjelper hverken deg, han eller dere. Og hvis han ikke klarer å la være så må du heller bruke dem som motivasjon. Du må jo bare vise han. Be better, be stronger osv :)

Her syns jeg det er du som er litt "in the wrong", plager stakkars mannen med noe han tydeligvis ikke kunne brydd seg mindre om!

Tenk om han hadde insistert på å snakke starcraft med deg! Hver gang han vant en match skulle han legge ut om hvilke strategier han brukte, hvor heftig micro han hadde, hvilket rating har nå osv. Tror ikke du hadde vært så engasjert da.

Når folk jeg kjenner begynner å snakke om trening blant "sivile" så pleier det å ta 1/2 sekund før alle andre faller ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De er fra en utenlandsk nettbutikk, men jeg husker ikke hvor de ble kjøpt. Men man får de kjøpt for eksempel her. De er helt geniale.

YEAH!! Smashing.... har slike på jobb og de bruker jeg til mye rart, bla å kjøre et slags dropp sett på hang ups. Dimling senteret hjemme derimot verken har eller evner å bestille.

Her skal det handlas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle få laget ei stang til å trene chins/pullups i her hjemme i dag, og spurte mannen om han ville hjelpe meg. Ble først møtt med spørsmål om hvorfor i all verden jeg skulle ha det, og da jeg sa at jeg ville prøve å bygge muskler istedenfor fett, fikk jeg bare til svar at det nytter ikke å slanke seg med en hånd og spise med den andre, og masse sure kommentarer. Vet jo selv at vektnedgang ikke skjer uten at kostholdet mitt endrer seg, men det er jo ikke alltid så lett å motstå fristelser, men er det nødvendig å gjøre narr av meg av den grunn? Ikke spesielt motiverende med sånne beskjeder :-(

Er det flere som opplever dette, eller får dere full støtte fra de rundt dere?

Jeg ville snudd tankegangen du her viser, og heller brukt de sure kommentarene som motivasjon. Det å kunne motbevise noen, bør være noe som absolutt får deg igang, og jeg ønsker at det skal "gå en liten faen" i deg nå. Nå må du motstå fristelsene, sette igang med det harde arbeidet, og vise at du kan! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville snudd tankegangen du her viser, og heller brukt de sure kommentarene som motivasjon. Det å kunne motbevise noen, bør være noe som absolutt får deg igang, og jeg ønsker at det skal "gå en liten faen" i deg nå. Nå må du motstå fristelsene, sette igang med det harde arbeidet, og vise at du kan! ;)

Dette er selvsagt en produktiv og god måte å takle situasjonen som har oppstått på med tanke på treningsmotivasjonen, men en relasjonsdynamikk som går på det å bevise at den andre parten tar feil og "vinne" en slags "krig" mot partneren kan nok være litt uheldig. Spesielt hvis det blir et dominerende element. Derfor mener jeg det beste vil være å få i gang dialogen og bygge en forståelse hos partneren – i hvert fall hvis det er en partner man har tenkt å leve med i lang tid fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er selvsagt en produktiv og god måte å takle situasjonen som har oppstått på med tanke på treningsmotivasjonen, men en relasjonsdynamikk som går på det å bevise at den andre parten tar feil og "vinne" en slags "krig" mot partneren kan nok være litt uheldig. Spesielt hvis det blir et dominerende element. Derfor mener jeg det beste vil være å få i gang dialogen og bygge en forståelse hos partneren – i hvert fall hvis det er en partner man har tenkt å leve med i lang tid fremover.

Joda, dialog og forståelse er vel og bra og jeg mener selvsagt også at slikt bør ligge til grunn for et velfungerende forhold. Det sagt; mitt innspill var ment i lys av at forholdet som sådan er velfungerende nok, men at partneren her kom med noen surmagede kommentarer. Da mener jeg det er på sin plass å vise vedkommende hva som bor i en ved å sette seg mål, arbeide målrettet, og til slutt nå disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes mange har gode meninger her. For å ta litt fra begge leirer så burde en viss kommunikasjon på hvor sårende slikt er oppstå, i tilegg burde du bruke de sårende kommentarene som motivasjon for å klare å gi jernet enda mere på trening.

Det er viktig å støtte og oppmuntre hverandre i ett forhold, selv om det kanskje ikke er hva partneren din mener du passer til eller burde gjøre, så burde han støtte deg siden det å trene gir deg noe du trenger.

Eneste måten å fikse opp i det er god kommunikasjon, ikke å ta det opp midt i en krangel, men i en rolig situasjon som åpner for fortrolighet og det å legge fram ting på en saklig måte uten å gå til angrep. Dere har kanskje begge ting dere burde bli flinkere til, det er perfekt som en opptakt til en slik samtale, å snakke om å møtes på midten, at begge kan bli flinkere på ting. Bare ett råd fra min side, ikke ett fasitsvar :) Det har fungert veldig hos meg og kjæresten, at vi begge innser og innrømmer at det ofte ligger hos oss begge, når man først innser hvor probleme ligger, er det lettere å fikse på dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ai, dette var kjent stoff! Jeg ble forbanna, og sa klart i fra at det ikke er greit, og sure oppstøt tok slutt. Kommentarer fra andre (slappe) folk gir jeg beng i. Da ler jeg bak ryggen deres og gleder meg til de skal kle av seg på stranda. Godter meg rett og slett.

Men det jeg kom på ER, at jeg følte det en gang på samme måte som han kjærsten din (tror jeg). Da var jeg 22 år, halvslapp og litt overvektig og bodde sammen med en som begynte å løpe/trene/spise Herbalife og det som verre var. Han ble i superform og gikk ned 5 kilo. Jeg ble USIKKER, REDD, OG FAKTISK SJALU!

I dag, 18 år senere, vet jeg ikke helt hvorfor jeg var redd - misunnelse og misnøye med meg selv var vel grunnen tror jeg. Sjalu på treninga, det er jo helt latterlig :)

Hvis typen din kjenner som jeg kjente, sitter kanskje han med de vondeste følelsene her. Ikke at jeg syns synd på han, men om du hever deg litt over det (misunnelse er det mest oppriktige kompliment vet du), sier vennlig i fra at du ikke liker at han sier sånn, og forsikrer han om at det er han du elsker og vil ha (hvis det er det da) selv om du blir den digge dama - kanskje han kan føle seg tryggere.

Nå så jeg lenger opp at dere hadde litt trøbbel med tonen ellers også, men jeg holder meg til treningsaspektet siden det er det det handler om på fitnessbloggen. Håper det blir orden på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, dialog og forståelse er vel og bra og jeg mener selvsagt også at slikt bør ligge til grunn for et velfungerende forhold. Det sagt; mitt innspill var ment i lys av at forholdet som sådan er velfungerende nok, men at partneren her kom med noen surmagede kommentarer. Da mener jeg det er på sin plass å vise vedkommende hva som bor i en ved å sette seg mål, arbeide målrettet, og til slutt nå disse.

Ingenting å være uenig i her. (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...