Gå til innhold

Barbiebimbos slankehemmelighet


SlayerDad

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg scrollet gjennom bloggen hennes her jeg ligger i startfasen av en form for omgangssyke - dette hjalp ikke, jeg er om mulig enda mer uvell enn jeg allerede var.

"Hvorfor i huleste vil man gå ned i vekt når man veier 55? Det er jo på grensen til sykdom

- sykdom defineres ikke ut i fra vekt, men av tanker og holdninger rundt mat, trening og kalorier. Ei jente på fks 39.5 kg kan være langt friskere enn ei jente på fks 60 kg. For alt vi vet kan jenta på 39 kg ha svært høy forbrenning, trene 1-2 dager i uken samt spise sunt, mens personen på 60 kg kan fks sitte i evigheter og regne ut kaloriinnholdet på en boks med rosiner, føre kaloridagbok eller ligge våken flere netter i strekk med dårlig samvittighet for at hun ikke trener riktig så mye, eller spiser riktig så lite, som hun trenger for å gå ned i vekt."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg scrollet gjennom bloggen hennes her jeg ligger i startfasen av en form for omgangssyke - dette hjalp ikke, jeg er om mulig enda mer uvell enn jeg allerede var.

"Hvorfor i huleste vil man gå ned i vekt når man veier 55? Det er jo på grensen til sykdom

- sykdom defineres ikke ut i fra vekt, men av tanker og holdninger rundt mat, trening og kalorier. Ei jente på fks 39.5 kg kan være langt friskere enn ei jente på fks 60 kg. For alt vi vet kan jenta på 39 kg ha svært høy forbrenning, trene 1-2 dager i uken samt spise sunt, mens personen på 60 kg kan fks sitte i evigheter og regne ut kaloriinnholdet på en boks med rosiner, føre kaloridagbok eller ligge våken flere netter i strekk med dårlig samvittighet for at hun ikke trener riktig så mye, eller spiser riktig så lite, som hun trenger for å gå ned i vekt."

Så det jeg også. Bare o_O Denne jenta må være psykisk syk og skulle nok vært innlagt et sted... Uten internettilgang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, mange her inne streber etter samme fettprosent som denne jenta,- de vil bare at musklene skal synes,- i tillegg..Som om det er et enklere (eller sunnere) mål og nå........Dette er en skremmende blogg, men jeg leser mange tanker og ideer, og "dagbøker" her inne som jeg finner like skremmendesom denne bloggen,- men som får applaus og klapp på skulderen.......... Fordi "strong is the new skinny";- når målet IKKE er og bli så sterk som mulig, men og få så mye muskler som mulig kombinert med lavest mulig fettprosent..Jeg mener, det er ikke Norgesmester i styrkeløft jentene skriver om,- det er ikke KVINNELIGE verdensmestere i styrkeløft som fremheves her (bortsett fra frk. Elverum som er laaaaaangt over snittet pen,- og slank i den kategori....), men de som vinner bodybuiling og fitnesskonkurranser......Som om det er sundt og gå rundt som disse 24/7 året rundt...

Noen kaster stein i glasshus her, kanskje ??????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noe rart folk (da spesielt unge jenter) i dagens samfunn sliter med kroppen og kroppsidealet?

Det verste er vel at jeg selv for 3-4 år siden kunne ha lest det der og trodd på at det var måten å gjøre det på, ut av mindre kunnskap. Sikkert mange i dagens samfunn som var like dårlig informerte som jeg var på den tiden. :wideyed:

Hva med å droppe den obligatoriske flaue (for helsesøster) sex-undervisningen på skolen til fordel mot en time med sunne mat- og kropps-regler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe rart folk (da spesielt unge jenter) i dagens samfunn sliter med kroppen og kroppsidealet?

Det verste er vel at jeg selv for 3-4 år siden kunne ha lest det der og trodd på at det var måten å gjøre det på, ut av mindre kunnskap. Sikkert mange i dagens samfunn som var like dårlig informerte som jeg var på den tiden. :wideyed:

Hva med å droppe den obligatoriske flaue (for helsesøster) sex-undervisningen på skolen til fordel mot en time med sunne mat- og kropps-regler.

Enig. Har ikke hatt bruk for den sex undervisningen som vi hadde i skolen engang, for det eneste som kommer fram er at det er farlig å ha sex og man kan ødelegge livet sitt :p Herregud ass..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, mange her inne streber etter samme fettprosent som denne jenta,- de vil bare at musklene skal synes,- i tillegg..Som om det er et enklere (eller sunnere) mål og nå........Dette er en skremmende blogg, men jeg leser mange tanker og ideer, og "dagbøker" her inne som jeg finner like skremmendesom denne bloggen,- men som får applaus og klapp på skulderen.......... Fordi "strong is the new skinny";- når målet IKKE er og bli så sterk som mulig, men og få så mye muskler som mulig kombinert med lavest mulig fettprosent..Jeg mener, det er ikke Norgesmester i styrkeløft jentene skriver om,- det er ikke KVINNELIGE verdensmestere i styrkeløft som fremheves her (bortsett fra frk. Elverum som er laaaaaangt over snittet pen,- og slank i den kategori....), men de som vinner bodybuiling og fitnesskonkurranser......Som om det er sundt og gå rundt som disse 24/7 året rundt...

Noen kaster stein i glasshus her, kanskje ??????

Du synes kanskje ikke det er litt forskjell på å trene så optimalt man kan og kutte litt vekt et par måneder i året ved hjelp av et veldig moderat kaloriunderskudd, og å leve på under 1/3 av kalorimengden man hadde behøvd om man lå i koma? På å leve på 500kcal om dagen samme om disse kommer fra sjokolade eller eple, eller leve på 1500-2500kcal om dagen (avhengig av forutsettninger, selvsagt) bestående av kjøtt, grønnsaker, sopp, nøtter, bær, og alt det andre som hører hjemme i kategorien "det beste man kan gi kroppen sin, uansett formål" i en begrenset tidsperiode..?

Svarer vanligvis ikke når folk bruker mer enn 2-3 punktum bak en settning, langt mindre bak hver 2-3. settning, men dette er en holdning jeg begynner å bli litt lei. Idiotbloggeren presterte jo å si at ei på 39kg kunne være sunnere enn ei på 60. Forstår poenget hennes, selv om hu ikke forstår det selv. Ei på 70 kan være sunnere enn ei på 55, men ei på 39 er så vanvittig undervektig at både hu og alle som tror hu er sunn burde tvangsinnlegges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Har ikke hatt bruk for den sex undervisningen som vi hadde i skolen engang, for det eneste som kommer fram er at det er farlig å ha sex og man kan ødelegge livet sitt :p Herregud ass..

Uten å spore helt av. Vi har sex undervisning av ei flau helsesøster som mumler ting alle 15-åringer allerede har lest på nettet for så mange år siden. Sykdommer, graviditet, skummelt, farlig.. bla bla.

En time med sunn helse og kosthold kunne ha hjulpet så mange tenåringer i en periode hvor kroppen forandres og en ofte er mindre selvsikker på seg selv. akk ja, skolesystem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uten å spore helt

Uten å spore helt av. Vi har sex undervisning av ei flau helsesøster som mumler ting alle 15-åringer allerede har lest på nettet for så mange år siden. Sykdommer, graviditet, skummelt, farlig.. bla bla.

En time med sunn helse og kosthold kunne ha hjulpet så mange tenåringer i en periode hvor kroppen forandres og en ofte er mindre selvsikker på seg selv. akk ja, skolesystem.

Ja, vi får ta det opp med utdanningsministeren :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig hvor mye hat og fordommer dere har i dere!

Her henger dere ut og latterliggjør ei jente for hennes synspunkter, på ett sted hvor ALLE har vært ferskis i gamet selv.

Det finnes latterlig dumme spørsmål, ekstreme holdninger til mat og trening, og ikke minst mange rare meninger her inne. Hadde hun skrevet her inne at hun ville leve på 500kalorier om dagen, hadde vell de fleste prøvd å hjelpe henne i riktig retning. Er det da rett og rimelig å anngripe jenta, så besatt som dere har gjort nå, bare fordi hun blogget om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...