Gå til innhold

Barbiebimbos slankehemmelighet


SlayerDad

Anbefalte innlegg

Flott å komme med masse nedsettende uttalelser om en tenåring som helt tydelig er usikker på seg selv og helt tydelig har nok å stri med fra før, bl.a. personangrep på facebook etter den bloggposten som er omtalt. Og som også har skrevet om at hun har blitt mobbet gjennom store deler av oppveksten!

Denne forumtråden gjør meg mye dårligere enn den bloggposten hennes noengang gjorde.

Kom de ikke frem til at hun var en 22-åring med iq på over 200...? Ifølge henne selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flott å komme med masse nedsettende uttalelser om en tenåring som helt tydelig er usikker på seg selv og helt tydelig har nok å stri med fra før, bl.a. personangrep på facebook etter den bloggposten som er omtalt. Og som også har skrevet om at hun har blitt mobbet gjennom store deler av oppveksten!

Denne forumtråden gjør meg mye dårligere enn den bloggposten hennes noengang gjorde.

Forskjellen er at det hun gjør potensielt kan være ekstremt skadelig for veldig mange av de som leser det.

Hadde jeg skrevet at det var en god ide å leve på gress i en mnd for å "rense kroppen" eller noe sånn, så hadde jeg automatisk hatt en del av ansvaret dersom noen faktisk fulgte rådet og endte opp med å bli syk. Jeg hadde nok aldri blitt stilt til ansvar for det, siden jeg kanskje hadde skrevet på slutten at jeg ikke anbefalte det til andre, og folk tross alt selv valgte å følge det. Likevel har jeg med innlegget påvirket noen andre til å påføre seg selv sykdom. Ville folk på bakgrunn av dette rettmessig kunne kalle meg en jævla idiot? Det syns jeg absolutt de kunne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott å komme med masse nedsettende uttalelser om en tenåring som helt tydelig er usikker på seg selv og helt tydelig har nok å stri med fra før, bl.a. personangrep på facebook etter den bloggposten som er omtalt. Og som også har skrevet om at hun har blitt mobbet gjennom store deler av oppveksten!

Denne forumtråden gjør meg mye dårligere enn den bloggposten hennes noengang gjorde.

Denne tråden dreier seg ikke om personangrep, men om hvor skremmende det er at noen kan være så til de grader feilinformert og alikevel ha en av de kvalmeste ovenfra-og-ned-holdningene jeg har vært borti på mange år. Holdningene hennes er avskyelige, og at hun formidler dem til et publikum bestående av andre usikre tenåringsjenter gjør ikke saken noe bedre. "Rådene" hennes er beviselig feil til den grad at man må være.. vel.. en desperat tenåring for å tro det er noe sant i dem.

Hun kan faktisk ende med å ta livet av noen med "rådene" sine, hvor enn indirekte og velment. Hva hadde du gjort om det var ditt eget kjøtt og blod som fikk et så perverst fordreid forhold til mat takket være bloggere som henne..?

Norge er blitt for politisk korrekt, når det riktige er å hive seg på vogna og komme til "overgriperens" forsvar. :shifty:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom de ikke frem til at hun var en 22-åring med iq på over 200...? Ifølge henne selv.

En person med dårlig selvtillit som har bygget opp en mur, tror du hun trenger sarkasme og at folk gjør narr av henne bak et anonymt brukernavn på et forum, i stedet for å argumentere saklig og spre litt riktig kunnskap istedet? Selv om hun er misinformert, virker det som hun behandler denne "diskusjonen" mye mer voksent enn det store deler av fitnessbloggen klarer. Ad hominem fra første post, flott miljø. Er som å være tilbake på ungdomsskolen, og denne 22-åringen går med feil skomerke.

Ser noen har skrevet ting som "syns hun fortjener den smellen hun kommer til å få, good riddance" og lignende. Det er faenmeg kvalmt. Folk burde se seg selv i speilet. Vil man virkelig være en som slenger dritt til en misinformert person som er langt nede, og dytte henne enda lenger ned fordi hun ikke er med i jenteklubben grei? Jeg vil hvertfall ikke det.

Dere er fryktelig mange mot én. Tråder som denne kan ta like mange liv som 500kcal-dietter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En person med dårlig selvtillit som har bygget opp en mur, tror du hun trenger sarkasme og at folk gjør narr av henne bak et anonymt brukernavn på et forum, i stedet for å argumentere saklig og spre litt riktig kunnskap istedet? Selv om hun er misinformert, virker det som hun behandler denne "diskusjonen" mye mer voksent enn det store deler av fitnessbloggen klarer. Ad hominem fra første post, flott miljø. Er som å være tilbake på ungdomsskolen, og denne 22-åringen går med feil skomerke.

Ser noen har skrevet ting som "syns hun fortjener den smellen hun kommer til å få, good riddance" og lignende. Det er faenmeg kvalmt. Folk burde se seg selv i speilet. Vil man virkelig være en som slenger dritt til en misinformert person som er langt nede, og dytte henne enda lenger ned fordi hun ikke er med i jenteklubben grei? Jeg vil hvertfall ikke det.

"..fordi hun ikke er med i jenteklubben grei?" Du mener vel "..fordi hun er toppblogger og har et stort publikum av lettpåvirkelig ungdom som i værste fall kan dø av hennes misinformasjon?"

Hun er ikke bare misinformert. Det fremkommer ganske klart at hun er syk. Den eneste omgangen noen herfra har hatt med henne er Asle og Vegard som postet et par svært saklige kommentarer ment til å være til hjelp for henne, og for andre som kunne finne på å ta noe av det hun skriver som noe annet enn den avskyelige misinformasjonen det er.

Som nevnt over er jeg dritt lei politisk korrekthet. Om jeg hadde gått ut i et fullt offentlig medie der jeg hadde flere tusen lesere og oppfordret mobbere til å ta i hardere slik at vi kunne få luket ut de svake tidlig, tror du ikke folk hadde reagert? Hadde det ikke vært på sin plass å kalle meg en idiot, når jeg bruker min yttringsfrihet til å sette andre menneskers liv i fare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

" Hadde det ikke vært på sin plass å kalle meg en idiot, når jeg bruker min yttringsfrihet til å sette andre menneskers liv i fare?

Mobbing er livsfarlig. Å lene seg på at man "ikke liker politisk korrekthet" for å i åpent forum mobbe en navngitt enkeltperson (om enn hvor misledet denne personen er), virker ikke veldig gjennomtenkt. Politisk korrekthet har da veldig lite med saken å gjøre, hva er det man oppnår med de delene av diskusjonen her som bare går på "å, så dum hun er"? Utrolig lite konstruktivt.

Forbeholder meg retten til å være politisk ukorrekt på fitnessbloggen og mene at den oppførselen som blir vist her til tider er utrolig barnslig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mobbing er livsfarlig. Å lene seg på at man "ikke liker politisk korrekthet" for å i åpent forum mobbe en navngitt enkeltperson (om enn hvor misledet denne personen er), virker ikke veldig gjennomtenkt. Politisk korrekthet har da veldig lite med saken å gjøre, hva er det man oppnår med de delene av diskusjonen her som bare går på "å, så dum hun er"? Utrolig lite konstruktivt.

Forbeholder meg retten til å være politisk ukorrekt på fitnessbloggen og mene at den oppførselen som blir vist her til tider er utrolig barnslig :)

En navngitt enkeltperson? Bimbobarbie er totalt anonym med mindre man kjenner henne, og det skriver hun også selv på bloggen sin fordi hun ikke vil at folk skal vite hvem hun er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mobbing er livsfarlig. Å lene seg på at man "ikke liker politisk korrekthet" for å i åpent forum mobbe en navngitt enkeltperson (om enn hvor misledet denne personen er), virker ikke veldig gjennomtenkt. Politisk korrekthet har da veldig lite med saken å gjøre, hva er det man oppnår med de delene av diskusjonen her som bare går på "å, så dum hun er"? Utrolig lite konstruktivt.

Forbeholder meg retten til å være politisk ukorrekt på fitnessbloggen og mene at den oppførselen som blir vist her til tider er utrolig barnslig :)

Vil du, med hånden på hjertet og god samvittighet, påstå at barbiebimbo's innlegg er politisk korrekt? Eller korrekt på noen som helst måte?

Etter min mening er det moralsk forkastelig å forsvare det der. Enkelt og jævlig greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei? Jeg forsvarer på ingen måte blogginnlegget, jeg forsvarer personen. Dere kan kritisere innlegget så mye dere vil, men å gå på personen bak det istedet gjør dere ikke det spor bedre enn henne, her er hun én mot veldig mange.

Det er forskjell på "det hun sier i innnlegget er feil" og "hun er idiot og jeg håper hun tar livet av seg så barna mine slipper å lese det der"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mobbing er livsfarlig. Å lene seg på at man "ikke liker politisk korrekthet" for å i åpent forum mobbe en navngitt enkeltperson (om enn hvor misledet denne personen er), virker ikke veldig gjennomtenkt. Politisk korrekthet har da veldig lite med saken å gjøre, hva er det man oppnår med de delene av diskusjonen her som bare går på "å, så dum hun er"? Utrolig lite konstruktivt.

Forbeholder meg retten til å være politisk ukorrekt på fitnessbloggen og mene at den oppførselen som blir vist her til tider er utrolig barnslig :)

Som Vegard nevner er bloggeren så vidt meg er bekjent anonym. Jeg skal ikke si jeg støtter ordlyden i enkelte av svarene her, noe annet enn at folk uttrykker sorg, sjokk og vrede på forskjellige måter. Så lenge yttringsfriheten gjelder den omtalte bloggeren -uavhengig av hvor åndssvakt dumt det hun skriver er og hvordan det garantert påvirker mange minst like sårbare ungdommer der ute negativt, potensielt dødelig- så får den for pokker gjelde oppegående, alminnelige mennesker (deg inkludert, selvsagt) alle andre steder også.

Man kan ikke si noe i full offentlighet og spille fornærmet over at folk kommer med tilsvar. Man kan i allefall virkelig ikke si noe som fort kan ødelegge (sult deg!) og ende ("hat deg selv!") liv i den offentlige sfære og forvente hull reaksjon.

Det ikke mobbing av henne, det er i værste fall "mobbing" av hennes bevisste valg om å fremstå som en komplett idiot til tross for at hun ut fra skrivemåten å dømme ikke er noe mindre intelligent enn andre. Et valg som ikke gagner noen, minst av alle henne selv, og som kan skade mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En person med dårlig selvtillit som har bygget opp en mur, tror du hun trenger sarkasme og at folk gjør narr av henne bak et anonymt brukernavn på et forum, i stedet for å argumentere saklig og spre litt riktig kunnskap istedet? Selv om hun er misinformert, virker det som hun behandler denne "diskusjonen" mye mer voksent enn det store deler av fitnessbloggen klarer. Ad hominem fra første post, flott miljø. Er som å være tilbake på ungdomsskolen, og denne 22-åringen går med feil skomerke.

Ser noen har skrevet ting som "syns hun fortjener den smellen hun kommer til å få, good riddance" og lignende. Det er faenmeg kvalmt. Folk burde se seg selv i speilet. Vil man virkelig være en som slenger dritt til en misinformert person som er langt nede, og dytte henne enda lenger ned fordi hun ikke er med i jenteklubben grei? Jeg vil hvertfall ikke det.

Dere er fryktelig mange mot én. Tråder som denne kan ta like mange liv som 500kcal-dietter.

Kan jeg bare spørre: Hva mener du kan ta like mange liv som 500kcal-dietter ? Mener du at vi gir henne en så grundig omgang med mobbing at hun ønsker å tok livet sitt? Det tror jeg ikke var meningen med tråden.

Nei? Jeg forsvarer på ingen måte blogginnlegget, jeg forsvarer personen. Dere kan kritisere innlegget så mye dere vil, men å gå på personen bak det istedet gjør dere ikke det spor bedre enn henne, her er hun én mot veldig mange.

Det er forskjell på "det hun sier i innnlegget er feil" og "hun er idiot og jeg håper hun tar livet av seg så barna mine slipper å lese det der"

Hvem i alle dager er det som har nevnt det i denne tråden her?! Jeg tror nok at de fleste her inne på FB har nok vett i huet til å kunne diskutere et innlegg, og ikke starte med personangrep så ille som det der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PlastBox: Hun har bl.a. blitt navngitt med fullt navn i denne tråden.

Bjelker i egne øyne er til for hyklere.

Sånn siden du ikke har sjekket opp i dette selv, så er det navnet som er oppgitt et annet pseudonym hun tidligere har brukt. Hun heter altså ikke Christina Waldorf, og navnet hennes er fremdeles ikke offentliggjort noe sted...

Da jeg i 2009 opprettet en blogg under navnet Cristina Waldorf var det for å verne om privatlivet mitt. Jeg ville ikke at folk skulle ha muligheten til å søke opp adressen eller telefonnummeret mitt, dermed laget jeg et bloggnavn - eller alias, som det også kalles. På denne tiden var jeg også ganske inspirert av bloggeren Kissie (Alexandra Nilsson), og ville dermed ha et lignende navn. Cristina Waldorf ga meg dermed sjansen til å ha "Crissie" som forkortet versjon av navnet.

bimbobarbie -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En person med dårlig selvtillit som har bygget opp en mur, tror du hun trenger sarkasme og at folk gjør narr av henne bak et anonymt brukernavn på et forum, i stedet for å argumentere saklig og spre litt riktig kunnskap istedet? Selv om hun er misinformert, virker det som hun behandler denne "diskusjonen" mye mer voksent enn det store deler av fitnessbloggen klarer. Ad hominem fra første post, flott miljø. Er som å være tilbake på ungdomsskolen, og denne 22-åringen går med feil skomerke.

Ser noen har skrevet ting som "syns hun fortjener den smellen hun kommer til å få, good riddance" og lignende. Det er faenmeg kvalmt. Folk burde se seg selv i speilet. Vil man virkelig være en som slenger dritt til en misinformert person som er langt nede, og dytte henne enda lenger ned fordi hun ikke er med i jenteklubben grei? Jeg vil hvertfall ikke det.

Dere er fryktelig mange mot én. Tråder som denne kan ta like mange liv som 500kcal-dietter.

For å få det litt på det rene.

Hele tråden her inne startet jo nettopp med ønsket om å spre riktig kunnskap på en langt mer saklig måte enn det innholdet egentlig fortjener. Ref. åpningsposten og linken til MyRevolution. Der vil du også finne hennes svar på denne saklige henvendelsen og den inneholder en god dose nedsettende personlige kommentarer og et relativt lite voksent svar.

Dette blir mer en skravlekafé rundt hele temaet, og det er ikke helt sikkert alle tenker seg så nøye over før de skriver. Det kan også være at enkelte kommentarer er motivert av "like"-funksjonen, men dette blir jo bare spekulasjoner.

Det er ingen som (i utgangspunktet(!)) prøver å dytte noen lenger ned. Målet er irettesettelse, og samt få det i lyset hvor skadelig innholdet på denne bloggen faktisk kan være for andre personer som nettopp er langt nede og har dårlig selvtillit. En ting er hva du gjør med deg selv (som for øvrig selvfølgelig ikke er noen bra ting), men det er langt fra nødvendig å rekruttere andre til å bli med på selvdestruksjonstoget.

Er for øvrig forumets innhold åpent for andre enn medlemmene selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis gjerne til hvor jeg enten oppfordrer til mobbing eller kommer med personangrep.

Jeg vil at ingen noengang skal ville kunne vurdere å ta råd fra Bimbobarbie eller bloggen hennes - men jeg ønsker henne likevel alt godt som person og menneske selv om hun prøver å gjøre akkurat det ganske vanskelig. Sak/person.

Mitt innlegg var ment som en oppfordring til alle som finner det for godt å komme med flåsete kommentarer om enkeltpersoner i denne tråden, til å tenke gjennom hva man skriver om en tydelig usikker person som også helt tydelig følger med på debatten, og hvor mye moro man kan ha på andres bekostning før det plutselig slutter å være gøy.

Merk at jeg ikke ønsker noen død, lobotomering eller engang en dårligere dag enn de allerede har - jeg er kun uenig i hvordan endel velger å uttrykke sine meninger i denne tråden.

wingeer: Formålet var helt sikkert godt, det er middelet som begynner å skli ut i kantene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...