Gå til innhold

Barbiebimbos slankehemmelighet


SlayerDad

Anbefalte innlegg

Ville det vært like mye sinne om hun sa "jeg fraråder dere alle til å prøve å være anorektiker som meg"? Det virker nesten som enkelte tror det ligger ondskap bak bloggposten.

Kjenner jeg de fleste medlemmene her inne rett..;

NEPPE.

Det er stadig snakk om at folk skulle ønske bloggere oftere tok ansvar for hva de publiserer, så, om de, på lik linje med f.eks. tv-programm som Jackass, skreiv en slags "disclaimer" eller noe ala "ikke gjør dette hjemme" osv osv, så hadde nok langt flere vært fornøyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun har jo en slik disclaimer, som Asle (muligens korrekt) mener ikke holder.

"Med fare for å få bloggpolitiet på nakken må jeg bare tillegge at dette ikke er en diett jeg vil anbefale. Alle kropper er forskjellige og har forskjellige kaloribehov. Det som funker for èn person kan være svært skadelig for en annen, og det verste du kan gjøre er å prøve å kopiere en annen persons spisevaner i håp om å oppnå samme resultat. Jeg fraråder dere alle til å prøve denne slankemetoden, og vil heller ikke stå ansvarlig dersom noen av dere skulle ende opp med spiseforstyrrelser eller hva verre er som følge av at dere – tross mine advarsler – har valgt å prøve ut dette. Rådfør deg alltid med legen før du kaster deg inn en en slankekur, især dersom du er i puberteten, er overvektig eller det foreligger hjertesykdom i familien. Å spise betydelig mindre enn du (antagelig) er vant med vil øke hjerterytmen, og kan i sjeldne tilfeller medføre forstyrrelser."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg de fleste medlemmene her inne rett..;

NEPPE.

Det er stadig snakk om at folk skulle ønske bloggere oftere tok ansvar for hva de publiserer, så, om de, på lik linje med f.eks. tv-programm som Jackass, skreiv en slags "disclaimer" eller noe ala "ikke gjør dette hjemme" osv osv, så hadde nok langt flere vært fornøyde.

Gitt at den var seriøs..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville det vært like mye sinne om hun sa "jeg fraråder dere alle til å prøve å være anorektiker som meg"? Det virker nesten som enkelte tror det ligger ondskap bak bloggposten.

Uansett hvor mange ganger hun påpeker at hun "fraråder alle til å prøve ut dette", så er hun fortsatt ansvarlig for at hun legger ut en slik "diett" på nettet som er tilgjengelig for alle. Ungdomsjenter som vennene mine som kan lite om kosthold, og streber etter å se ut som en model vil kunne lett glemme å lese "Jeg fraråder" linjen, og heller kaste seg ut på dietten uten å vite en dritt over hva de egentlig gjør med kroppen. Jeg var der en gang, hvor jeg spiste minimalt, og trodde at " jo mindre kcalorier jo flotte ville jeg se ut", men heldigvis kom jeg meg ut av den. Dessverre er vennene mine fortsatt slik, og tror på alt de hører og leser. Hvis du er desperat nok og hvis du er uviten nok vil du nok drite langt i den frarådelses linjen. Du vil heller tenke at "dette fungerer for denne jenta, hun greier å holde seg slank, da vil det også fungere for meg".

Hvis man fraråder andre til å prøve ut denne dietten, hvorfor legger man dette da ut på nettet hvor tenåringsjenter kan lese dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har jo en slik disclaimer, som Asle (muligens korrekt) mener ikke holder.

"Med fare for å få bloggpolitiet på nakken må jeg bare tillegge at dette ikke er en diett jeg vil anbefale. Alle kropper er forskjellige og har forskjellige kaloribehov. Det som funker for èn person kan være svært skadelig for en annen, og det verste du kan gjøre er å prøve å kopiere en annen persons spisevaner i håp om å oppnå samme resultat. Jeg fraråder dere alle til å prøve denne slankemetoden, og vil heller ikke stå ansvarlig dersom noen av dere skulle ende opp med spiseforstyrrelser eller hva verre er som følge av at dere – tross mine advarsler – har valgt å prøve ut dette. Rådfør deg alltid med legen før du kaster deg inn en en slankekur, især dersom du er i puberteten, er overvektig eller det foreligger hjertesykdom i familien. Å spise betydelig mindre enn du (antagelig) er vant med vil øke hjerterytmen, og kan i sjeldne tilfeller medføre forstyrrelser."

Gitt at den var seriøs..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og uansett hvor mange ganger man påpeker at "men det hun sier er jo feil" forblir mobbing mobbing, og dere står ansvarlig for det dere skriver på nett, og hvordan dere velger å formulere dere.

Jeg er fortsatt ikke enig i innholdet i bloggen eller at slike holdninger som blir vist er sunne, jeg prøver fortsatt bare å peke på at det er holdninger i denne tråden som ikke er så konstruktive heller. Å gjenta hvor lite verdi blogginnlegget har har lite poeng; det er personangrepene her dere i så fall må forsvare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Slettet
Hun har jo en slik disclaimer, som Asle (muligens korrekt) mener ikke holder.

"Med fare for å få bloggpolitiet på nakken må jeg bare tillegge at dette ikke er en diett jeg vil anbefale. Alle kropper er forskjellige og har forskjellige kaloribehov. Det som funker for èn person kan være svært skadelig for en annen, og det verste du kan gjøre er å prøve å kopiere en annen persons spisevaner i håp om å oppnå samme resultat. Jeg fraråder dere alle til å prøve denne slankemetoden, og vil heller ikke stå ansvarlig dersom noen av dere skulle ende opp med spiseforstyrrelser eller hva verre er som følge av at dere – tross mine advarsler – har valgt å prøve ut dette. Rådfør deg alltid med legen før du kaster deg inn en en slankekur, især dersom du er i puberteten, er overvektig eller det foreligger hjertesykdom i familien. Å spise betydelig mindre enn du (antagelig) er vant med vil øke hjerterytmen, og kan i sjeldne tilfeller medføre forstyrrelser."

La oss alle faste og leve på vann i 1.år

PS: Dette er ikke sunt, du bør snakke med legen din. Alle kan reagere forskjellige på dette.

OBS OBS: nei de kan ikke det. de fleste vil nok dø....No shit sherlock? Er det ikke bra å bare leve på vann altså? Går jo ned i vekt u say?:o

Meningen: er det ok at en 22år gammel bloggskriver MED en utdannelse/kompetanse(som hun sier) IQ på 226 skriver dette og sier at "gogo dette funker?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og uansett hvor mange ganger man påpeker at "men det hun sier er jo feil" forblir mobbing mobbing, og dere står ansvarlig for det dere skriver på nett, og hvordan dere velger å formulere dere.

JEG har ikke mobba på noen som helst måte, og JEG tar ansvar for det jeg skriver på nettet, OG, du bør holde deg for god til å si "dere", da de fleste her nettopp ikke har bedrevet det du anklager oss/dem for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merk at jeg ikke ønsker noen død, lobotomering eller engang en dårligere dag enn de allerede har - jeg er kun uenig i hvordan endel velger å uttrykke sine meninger i denne tråden.

Det er et honorabelt ståsted å innta!

På den annen side så er det noen ganger viktig å ta bladet fra munnen og fortelle folk sannheten. Det kan være en svært ubehagelig oppgave å ta på seg. Synes Asle gjør det balansert og med edruelig tasteføring. At det kommer frem en hel masse frustrasjon, indignasjon og mindre gjennomtenkte personangrep i kjølvannet av dette, det er kanskje like forståelig som det er beklagelig? At du påpeker det beklagelige er helt greit og sågar viktig.

Men det hadde stått seg bedre om du samtidig hadde gitt uttrykk for å forstå hvorfor folk blir forbannet og fortvilet i møte med livsfarlig idioti ført i pennen av en jente med betydelig påvirkningskraft gjennom sin godt besøkte blogg. Ikke bare forstår jeg dem som reagerer med sinne, jeg synes det er et eller annet veldig sundt ved det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har det noen steder og andre steder ikke. Det er ikke konsekvent, og virker litt tilfeldig. Likevel står påstanden min: Dersom en vet en har en lesergruppe som er mange sårbare unge jenter og skriver om tema som virker triggende bør det ikke skrives, ikke skrives, oppfordres til for så å legges en ansvarsfraskrivelse under.

Det er ingenting annet enn idiotisk. Det er forskjellen mellom at Jackass sier at en ikke bør prøve samme stunt som de gjør hjemme og å lage et program om hvordan en kan selvskade men å si at ingen bør prøve det.

Faen, så sint jeg blir.

Jeg er helt 100% enig, og poenget er at det er minst én sårbar ung jente som blir påvirket av denne tråden. Hvorfor ikke holde seg til sak i stedet for person, og unngå å begå samme feilen som hun gjorde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og uansett hvor mange ganger man påpeker at "men det hun sier er jo feil" forblir mobbing mobbing, og dere står ansvarlig for det dere skriver på nett, og hvordan dere velger å formulere dere.

og det gjør ikke hun?

Ja, hun har lovfestet rett til å spre sitt glade budskap. Faktisk den samme retten som jeg har til å motsi hennes budskap.

Hun gjør dessuten dette i en blogg, noe som er ansett som en offentlig ytring og er da fritt vilt når det gjelder å diskutere innholdet i det hun skriver.

Men hvor går hennes ansvar overfor de som leser dette hun lirer av seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingenting annet enn idiotisk. Det er forskjellen mellom at Jackass sier at en ikke bør prøve samme stunt som de gjør hjemme og å lage et program om hvordan en kan selvskade men å si at ingen bør prøve det.

Faen, så sint jeg blir.

Jeg innså hvor teit den sammenligningen var, litt for seint..:sorry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Slettet
Jeg er helt 100% enig, og poenget er at det er minst én sårbar ung jente som blir påvirket av denne tråden. Hvorfor ikke holde seg til sak i stedet for person, og unngå å begå samme feilen som hun gjorde?

Ahh the internett is so fun!

1 sårbar jente som blir såret av en fitnessblogg < alle leserene som blir syke pga hennes blogg..men for reals.

Ja, noen her går nok vel langt i sine utsagn. Bør holdes til sak. Men hvis du har lest hva hun skriver på myrevolution(artikkelen til asle) Så går jo hun direkte i forsvars posisjon og personangrep mot Asle. Blant annet ;)

Han spør om kilder for alt dette hun påstår(men med sine 226 i IQ presterer hun å ikke henvise)...

Når en person som mange "følger" kan si at det er "Ok" å spise 16,5eple(for det er jo sååå mye mer enn det virker som?) og i tillegg mene hun har kompetanse/utdanning innenfor dette. Hun har også nok en gang IQ på 226 eller hva det var... Så bør jo ALLE(inkludert deg) forstå at dette IKKE er sunt?

Det er folk i alderen fra 10-25 som leser disse bloggpostene. Hva hvis det er ditt barn, søsken osv som sitter i en vanskelig situasjon? Så leser hun bloggen og tror på dette? "woho nå skal jeg sulte meg igjel og utvikle spiseforstyrrelse".. Ja, da sitter du jævlig fint i det. Uansett hvor "sårbar" denne bloggeren er(uten navn? hallo???)... Så må jo denne bloggeren også stå til ansvar for hva den skriver.

Akkurat som du mener folk skriver dumme ting her... Så kan du ytre deg om det. Men du kan IHVERTFALL ikke forsvare bloggeren på noen som helst måte. Det er lov å si at folk går over streken. Men du må da også forstå HVORFOR folk reagerer som de gjør..

Det er mange på fitnessbloggen som gjerne har hatt spiseforstyrrelser og vært undervektig/overvektig og slitt med dette i laaang tid. De vet hva det betyr, de vet hvor hardt det er. Derfor kan det godt hende at enkelte går over streken og mener dette er "skandaløst".

Holdes oss til sak: ja

Ytringsfrihet til alle parter: ja

Forfatter tar ansvar: JAAAAAAA!

Lov å vise misnøye: JA(se ang forfatter tar ansvar)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At hun blir defensiv og i forsvarsposisjon på myo legitimerer ikke akkurat mobbing tilbake Nitram. Hvis hun faktisk er syk - hvor mye hjelper det at hun "fortjente det", "hun begynte"? Vil dere henne vondt? Vil hun dere noe vondt?

Og nok en gang vil jeg bare poengtere at det ikke er blogginnlegget hennes jeg forsvarer - jeg mener folk burde holde seg for god for å "ta igjen" med den unnskyldningen at det hun skriver kan være farlig.

Å mene at folk går over streken er akkurat det jeg gjør. Jeg vil kanskje også si at det kan virke som man hadde kommet lenger med honning enn eddik når det gjelder fremgangsmåten for å få ned dette blogginnlegget - sende en PM til henne og uttrykke bekymring ville kanskje kommet lenger rent faktisk, enn den virtuelle gapestokken som ble konstruert istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp lest noen av kommentatrene under artikkelen til Asle

Trangen til å legge seg i fosterstilling og vugge frem og tilbake i dusjen er enda sterkere.

Om man har den minste tvil om damas edrulighet og selvbilde, les kommentarene og angrepene hun kommer med.

dette er ikke pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slettet
At hun blir defensiv og i forsvarsposisjon på myo legitimerer ikke akkurat mobbing tilbake Nitram. Hvis hun faktisk er syk - hvor mye hjelper det at hun "fortjente det", "hun begynte"? Vil dere henne vondt? Vil hun dere noe vondt?

Og nok en gang vil jeg bare poengtere at det ikke er blogginnlegget hennes jeg forsvarer - jeg mener folk burde holde seg for god for å "ta igjen" med den unnskyldningen at det hun skriver kan være farlig.

For å svare på dette. Det handler ikke om hvem som gjorde noe først.(jeg har forresten ikke sagt noe annet enn at det burde vært borgerrett/plikt å kunne ta vekk sider/poster/unngå sånt)!.

Vil vi henne noe vondt? Nei, vi vil forklare(de som har kunnskap) at dette er feil. Dette blir man syk av.

Vi hun leserene sine vondt? JA! utifra hva hun sier så ja... Hun sier jo ifølge deg på disclaimeren at dette er kan være farlig.. Hvorfor i all verden fortelle om det da? =vil leserene som følger råd vondt...

Ja. Jeg forstår grunnen til at folk ikke skal "ta igjen". Men du må da nok en gang forstå at folk reagerer?

Eks: Hva vis du som overvektig satt og leste et blogginnlegg som tilsa det samme. Du fulgte rådet.. Gikk fra 120kg til 60kg.. og videre ned.. For det har jo gått så bra, du blir syk. utvikler spiseforstyrrelse. Sitter fint i det.. har spiseforstyrrelse stort sett resten av livet. DU har nå levd med dette i 5-10år.. Du sliter fortsatt.. Du kommer over denne bloggen, det er AKKURAT det samme du gjorde. Du vet hva det gjør.

Selvfølgelig reagerer du da! Gjør du ikke ? Hva om det var lillebror/lillesøster/søster som utviklet? Du ville med HVA du kunne, uttrykke deg! Gjerne på et forum. Du har ikke gått til person angrep. DU sier din mening, du er redd for at andre skal følge disse rådene denne bloggeren gir(hun er fortsatt anonym, da er det ikke person angrep)!

Så du sier folk her skal vise respekt, da må du nok også vise respekt ovenfor de som reagerer. De gjør INGENTING feil!Du vet ingenting om bakgrunnen, akkurat som de som har skrevet krasse innlegg her Ja, det kan virke litt vel "drøyt" for enkelte. Men det er ikke feil å reagere på at noen med kunnskaper/iq 226 snakker om diett med 16,5eple per dag... Det er logisk...

Ps: bra navn "Onlinehero" du prøver ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ser du ikke at det blir litt dobbeltmoral her Nitram? :) Jeg mener kanskje det er -logisk- at det å slenge om seg med kommentarer om at folk er dumme etc. ikke fører til mer positivitet her i verden.

Og ja, jeg skjønner godt at folk reagerer. Men man må se an publikummet, og hvilken måte man velger å uttrykke seg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...