Gå til innhold

Barbiebimbos slankehemmelighet


SlayerDad

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Utrolig hvor mye hat og fordommer dere har i dere!

Her henger dere ut og latterliggjør ei jente for hennes synspunkter, på ett sted hvor ALLE har vært ferskis i gamet selv.

Det finnes latterlig dumme spørsmål, ekstreme holdninger til mat og trening, og ikke minst mange rare meninger her inne. Hadde hun skrevet her inne at hun ville leve på 500kalorier om dagen, hadde vell de fleste prøvd å hjelpe henne i riktig retning. Er det da rett og rimelig å anngripe jenta, så besatt som dere har gjort nå, bare fordi hun blogget om det?

Den tråden hadde vært stengt innen 5 min, da jeg får utifra en av våre oppegående forumbrukere hadde rapportert galskapen sporenstraks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble diskusjonen gitt opp her? Fikk plutselig ikke en million varsler i hytt og pine lenger.

Uansett, da kan vi være enige om å være uenige da :)

"Enige om å være uenige" er en feigings vei ut. Jeg foretrekker "Jeg hører hva du sier, men la oss stoppe diskusjonen nå. Jeg kan åpenbart ikke tvinge deg til å ha rett."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hele poenget med artikkelen til Asle var jo ikke å "bli kvalm" osv. Det var nok å rette fokuset på at det er ALTFOR mange bloggere som sier ting som dette, og at de "Lever" på pepsi max osv.. Det er verken sunt eller noe annet!

Verden/internett er offentlig. Da skal da alle få lov å ytre seg?:) Inkludert deg! Det handler ikke om hat eller fordommer mot noen, det handler om å diskutere og dele synspunkter.

Ja, greit nok det, ytringsfrihet, men dere går faktisk veldig langt her inne. Det er ei fin linje mellom ytringsfrihet og mobbing. Ytringsfrihet er vell ett ord noen vil bruke i stedet for ordet mobbing. For begge består jo av personlige meninger, og sjeldent pene meninger.

Nå vet jeg at det bare er en ting man sier, men å faktisk skrive "Kill it before it lays eggs!"..

Er dere klar over hva dere sier? Drep henne før hun reproduserer seg. Drepe. Ja, Ytringsfrihet.

Morsomt for dere, ikke så morsomt for hun som får "morsomme drapstrusler"

Dere syns vell jeg overdriver, men det er faktisk en drapstrussel, og det vil jeg ikke kalle ytringsfrihet, men mobbing.

Men for ALL DEL! Fortsett dere. Jeg skal ikke bry meg mer. Det går jo sport i drittslenginga her inne, jeg skal ikke smitte min dårlige sportsånd over på dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele poenget med artikkelen til Asle var jo ikke å "bli kvalm" osv. Det var nok å rette fokuset på at det er ALTFOR mange bloggere som sier ting som dette, og at de "Lever" på pepsi max osv.. Det er verken sunt eller noe annet!

Og når denne bloggeren presterer å si hun har utdannelse innenfor emnet og har verdens høyeste IQ etc.. Så ja. Folk reagerer!

Uansett hvilken situasjon man er i, feit,slapp,fit,undervektig. Så er det ikke "sunt" å overleve på 500kcal eller 16,5 eple som hun sier... Jesus Christ! Det er ingen som fyrer til krangling! Asle skrev en god artikkel hvor han argumenterer på at bloggeren tar feil og at det er farlig å holde på sånn.Han har ALDRI skrevet at han blir "Kvalm" osv... Han sier "hva faen?" Det er en måte å si: jeg er overrasket.

Verden/internett er offentlig. Da skal da alle få lov å ytre seg?:) Inkludert deg! Det handler ikke om hat eller fordommer mot noen, det handler om å diskutere og dele synspunkter.

Dette

Jeg sa aldri at barbies meninger var bedre enn hva man kan finne her inne. Jeg mener bare at fokuset på den perfekte kropp kan være like skadelig selv om målet er muskler. hva med det sørgelige faktum at nesten alle jenter som "vil bli sterke" her inne, heller vil se ut som dn fitnessutøver i konkurranseform enn faktisk bli så veldig sterk. at de som konkurrerer seriøst bare spiser minimalt i deler av året, og har toppformen (utseendemessig) bare i et par uker, er det mange som glemmer oppi det hele. Seriøst, mellom styrken til pippi og kroppen tilvm-mester i fitness, men styrken til herr Nilson, er det sistnevnte kategori flertallet av "de som vil bli sterke" ønsker og komme inn under om de måtte velge.

Så vil jeg legge til, eller utdype blir det vel? - at bloggen det er snakk om har potensielt svært unge lesere. Forfatteren av bloggen ytrer meningene på en måte som kan gi et inntrykk av kunnskap. Skulle det ha vært en situasjon hvor en ung jente hadde spurt forfatteren av råd vil det i teorien kunne bli svært uheldige følger. I bunn og grunn er det bare én person som sitter bak det tastaturet, og ikke nødvendigvis en kvalifisert person.

Her på Fitnessbloggen og forumet generelt er det en god del flere personer.En del kan vise til relevant utdanning. Det er også enorm kunnskap ute blant de som eventuelt ikke har det heller. Poenget er at det er flere meninger og i mitt hode kan det være lettere å nyansere da. Hadde hun (forfatteren av bloggen) skrevet her inne hadde det blitt interessante diskusjoner.

Til sist vil jeg bare påpeke det som er sagt mange ganger før; dette er noe en person med en blogg og bruker seg av retten til å yttre meninger. Da burde man tåle at noen har innsigelser mot meningene Asles artikkel hadde garantert en krass tone over seg, og hvem er vi til å dømme om det var med god grunn eller ikke. Jeg har alt for liten utdanning til å diskutere kosthold på et dypere plan, men kan gå så langt å si at rådene og holdningene hun viser til er mildt sakt sjokkerende. At det er unge jenter som leser den bloggen - siste jeg sjekket lå den på topplisten til blogg.no, og det før artikkelen kom ut - er skremmende. Er leseren veldig ung, veldig uviten, så er det et stort problem.Som nevnt tidligere så blir dette en mer kontrollert problemstilling på dette forumet, er du uenig eller har innspill må du gjerne opprette en ny tråd og ta opp temaet der.

Angående kommentarene her inne på tråden om det artikkelen, forfatteren av bloggen og bloggen selv er det nesten en selvfølge at noen uttrykker avssky. Selv om jeg ikke er enig i alle måtene det blir formidlet på er ikke jeg den til å dømme andres reaksjoner.

Til sist vil jeg bare påpeke at forfatteren av bloggen har selv valgt å kommentere til selve artikkelen, og har også annledning til å forsvare seg både her og der. Hun har et motsvar på bloggen som går mer på at hun føler seg truffet av et personangrep, isteden for å ta til motmæle å bevise sine påstander - noe jeg finner rart.

Forøvrig vil jeg påpeke at personlig oppfattet jeg ikke Asles artikkel som et personangrep, og jeg er ikke spesielt imponert over svaret hun gir i kommentarfeltet og blogg-innlegget hun har skrevet som et forsvar.

Ut i fra sin bastante holdning og noe forvridde syn på kostholdsrelaterte spørsmål og problemstillinger - jeg har lest en stor del av bloggen hennes og hva hun uttaler - så er min subjektive mening at hun kan trenge hjelp.

Når det er sagt har ikke jeg fagkunnskapen inne til å vilt påstå noe slik å kalle det fakta så jeg presiserer at det er min, og tydeligvis en del andres, personlige oppfatning. Der av de ekstreme ytringene som kommer til syne her på denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, greit nok det, ytringsfrihet, men dere går faktisk veldig langt her inne. Det er ei fin linje mellom ytringsfrihet og mobbing. Ytringsfrihet er vell ett ord noen vil bruke i stedet for ordet mobbing. For begge består jo av personlige meninger, og sjeldent pene meninger.

Nå vet jeg at det bare er en ting man sier, men å faktisk skrive "Kill it before it lays eggs!"..

Er dere klar over hva dere sier? Drep henne før hun reproduserer seg. Drepe. Ja, Ytringsfrihet.

Morsomt for dere, ikke så morsomt for hun som får "morsomme drapstrusler"

Dere syns vell jeg overdriver, men det er faktisk en drapstrussel, og det vil jeg ikke kalle ytringsfrihet, men mobbing.

Men for ALL DEL! Fortsett dere. Jeg skal ikke bry meg mer. Det går jo sport i drittslenginga her inne, jeg skal ikke smitte min dårlige sportsånd over på dere :)

Hvis vi går så langt med ekstreme ytringer og mobbing, hvorfor har du ikke rapportert det? Vi har helt oppegående moderatorer her inne som fint kan rydde opp i sånnt.

Drapstrussler.. Er du virkelig alvorlig med den påstanden der? Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine, men jeg velger å felle en tåre for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig hvor mye hat og fordommer dere har i dere!

Her henger dere ut og latterliggjør ei jente for hennes synspunkter, på ett sted hvor ALLE har vært ferskis i gamet selv.

Det finnes latterlig dumme spørsmål, ekstreme holdninger til mat og trening, og ikke minst mange rare meninger her inne. Hadde hun skrevet her inne at hun ville leve på 500kalorier om dagen, hadde vell de fleste prøvd å hjelpe henne i riktig retning. Er det da rett og rimelig å anngripe jenta, så besatt som dere har gjort nå, bare fordi hun blogget om det?

Så du syns ikke det er et problem at en blogger (som forøvrig hevder å sitte på masse kompetanse innen ernæring), som ligger på topplisten av mest leste blogger, skriver et slikt innlegg der man indirekte oppfordrer til å prøve en slik diett? En diett som i 100 av 50 tilfeller vil føre til alvorlig underernæring og en haug med mangelsykdommer.

Du syns ikke det er et problem at unge, lettpåvirkelige lesere får denne typen tips slengt i trynet? At over 250 stk har delt innlegget på facebook, noe som fører til at enda flere blir eksponert for en så ekstremt kunnskapsløs idioti? Det er direkte farlig!

Selvfølgelig ville vedkommende blitt dyttet i stikk motsatt retning om de dukket opp her på forumet, men det er ikke relevant til det man skriver som en haug med lettpåvirkeliger, unge mennesker leser. Det er ikke lagt ut for å få råd, det er lagt ut for å informere.

Du mener folk sitter her og kritiserer på person, når det helt klart ikke er tilfelle. Kritikken går utelukkende på sak, hvor den er skrevet, hvilken påvirkningskraft den har og ikke minst hvilket segment den har påvirkningskraft på. Saken er i tillegg skrevet av en anonym person som dermed ikke står til ansvar for det som er skrevet. Kritikken er i høyeste grad legitim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sagt at holdningene hennes innenfor kosthold er brukbart eller noe å satse på, men har man ikke annet å gjøre enn å sitte å skrive 3 sider med innlegg om hvor kvalm man blir av å lese det, så kan man finne noe annet å gjøre. Å fyre opp til krangel med denne jenta er barnslig, greit at hun provoserer med å stå på sitt, men noen av oss har faktisk egenskapen til å "holde kjeft om man ikke har noe fint å si".

Hun går inn for å provosere, og klarer det med glans, for her har vi jo plenty mennesker som har latt seg provosere :)

Jeg spør deg igjen, og forventer svar:

Er det ulovlig å la seg provosere?:) Er det ulovlig å reagere med forrakt overfor en slik destruktiv adferd?:) Er det ulovlig å bekymre seg over konsekvensene av en slik holdning og slike kostholds-/diettråd?:)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sagt at holdningene hennes innenfor kosthold er brukbart eller noe å satse på, men har man ikke annet å gjøre enn å sitte å skrive 3 sider med innlegg om hvor kvalm man blir av å lese det, så kan man finne noe annet å gjøre. Å fyre opp til krangel med denne jenta er barnslig, greit at hun provoserer med å stå på sitt, men noen av oss har faktisk egenskapen til å "holde kjeft om man ikke har noe fint å si".

Hun går inn for å provosere, og klarer det med glans, for her har vi jo plenty mennesker som har latt seg provosere :)

Poenget her er ikke at noen lar seg provosere, poenget er at noen (og da med ekstra kredit til Asle) står opp og er en motvekt til det hun skriver, og ikke lar slike påstander stå uimotsagt. Og for å dra det helt ut; kanskje i ytterste konsekvens redder noens liv og helse. Det er faktisk viktigere, og da må man faktisk ha en slik debatt. Min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser poenget ved at enkelte kunne spart seg for noen heller useriøse kommentarer. Derimot vil jeg heller ha noen kommentarer på kanten og saken ut i dagens lys enn motsatt. Frykten for å tråkke på noens tær har blitt altfor stor. I det øyeblikket en retter seg til et offentlig publikum må en ta inn over seg at man kan få kritikk fra flere hold. Da må man kunne ta denne kritikken på en ordentlig måte; Og det er vel kanskje dette tråden dreier seg mest om. Hvordan vedkommende fullstendig fraskriver seg all kritikk på bakgrunn av "fordi".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser poenget ved at enkelte kunne spart seg for noen heller useriøse kommentarer. Derimot vil jeg heller ha noen kommentarer på kanten og saken ut i dagens lys enn motsatt. Frykten for å tråkke på noens tær har blitt altfor stor. I det øyeblikket en retter seg til et offentlig publikum må en ta inn over seg at man kan få kritikk fra flere hold. Da må man kunne ta denne kritikken på en ordentlig måte; Og det er vel kanskje dette tråden dreier seg mest om. Hvordan vedkommende fullstendig fraskriver seg all kritikk på bakgrunn av "fordi".

Satt på spissen føler jeg hun tråkker på mine tær, fordi jeg syns det er moralsk forkastelig å holde på slik, fordi vi har unge, lett påvirkelige sjeler vi som samfunn har ansvar for å beskytte og hjelpe, til de er gamle og "vise" nok til å leve sine selvstendige liv og ta vare på seg selv.

Skal bloggerene "oppdra" en hel generasjon tankeløse psykisk og fysisk ødelagte mennesker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt på spissen føler jeg hun tråkker på mine tær, fordi jeg syns det er moralsk forkastelig å holde på slik, fordi vi har unge, lett påvirkelige sjeler vi som samfunn har ansvar for å beskytte og hjelpe, til de er gamle og "vise" nok til å leve sine selvstendige liv og ta vare på seg selv.

Skal bloggerene "oppdra" en hel generasjon tankeløse psykisk og fysisk ødelagte mennesker?

Dette høres jo ut som rollene til foreldrene til nevnte unge mennesker?

Vi er ikke uenige, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott å komme med masse nedsettende uttalelser om en tenåring som helt tydelig er usikker på seg selv og helt tydelig har nok å stri med fra før, bl.a. personangrep på facebook etter den bloggposten som er omtalt. Og som også har skrevet om at hun har blitt mobbet gjennom store deler av oppveksten!

Denne forumtråden gjør meg mye dårligere enn den bloggposten hennes noengang gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...