Gå til innhold

Barbiebimbos slankehemmelighet


SlayerDad

Anbefalte innlegg

Utrolig hvor mye hat og fordommer dere har i dere!

Her henger dere ut og latterliggjør ei jente for hennes synspunkter, på ett sted hvor ALLE har vært ferskis i gamet selv.

Det finnes latterlig dumme spørsmål, ekstreme holdninger til mat og trening, og ikke minst mange rare meninger her inne. Hadde hun skrevet her inne at hun ville leve på 500kalorier om dagen, hadde vell de fleste prøvd å hjelpe henne i riktig retning. Er det da rett og rimelig å anngripe jenta, så besatt som dere har gjort nå, bare fordi hun blogget om det?

Poenget er at hun er helt overbevist om at hun har rett i alt, og når hun skriver i et offentlig media, er hun nødt til å ta høyde for det hun skriver, og at det kan være andre som faktisk tar til seg det hun skriver. Med andre ord, at hun som alle andre bloggere må skjønne at det man gjør får konsekvenser. Eller skriver, i dette tilfellet.

Ja, når hennes synspunkter er feil kan kan være farlig og i tilfeller SYKE for de som evt følger de, må det gjøres noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Poenget er at hun er helt overbevist om at hun har rett i alt, og når hun skriver i et offentlig media, er hun nødt til å ta høyde for det hun skriver, og at det kan være andre som faktisk tar til seg det hun skriver. Med andre ord, at hun som alle andre bloggere må skjønne at det man gjør får konsekvenser. Eller skriver, i dette tilfellet.

Ja, når hennes synspunkter er feil kan kan være farlig og i tilfeller SYKE for de som evt følger de, må det gjøres noe.

Så du syns det funker å sitte her å skrive dritt, siden du mener det må gjøres noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du synes kanskje ikke det er litt forskjell på å trene så optimalt man kan og kutte litt vekt et par måneder i året ved hjelp av et veldig moderat kaloriunderskudd, og å leve på under 1/3 av kalorimengden man hadde behøvd om man lå i koma? På å leve på 500kcal om dagen samme om disse kommer fra sjokolade eller eple, eller leve på 1500-2500kcal om dagen (avhengig av forutsettninger, selvsagt) bestående av kjøtt, grønnsaker, sopp, nøtter, bær, og alt det andre som hører hjemme i kategorien "det beste man kan gi kroppen sin, uansett formål" i en begrenset tidsperiode..?

Svarer vanligvis ikke når folk bruker mer enn 2-3 punktum bak en settning, langt mindre bak hver 2-3. settning, men dette er en holdning jeg begynner å bli litt lei. Idiotbloggeren presterte jo å si at ei på 39kg kunne være sunnere enn ei på 60. Forstår poenget hennes, selv om hu ikke forstår det selv. Ei på 70 kan være sunnere enn ei på 55, men ei på 39 er så vanvittig undervektig at både hu og alle som tror hu er sunn burde tvangsinnlegges.

Du synes kanskje ikke det er litt forskjell på å trene så optimalt man kan og kutte litt vekt et par måneder i året ved hjelp av et veldig moderat kaloriunderskudd, og å leve på under 1/3 av kalorimengden man hadde behøvd om man lå i koma? På å leve på 500kcal om dagen samme om disse kommer fra sjokolade eller eple, eller leve på 1500-2500kcal om dagen (avhengig av forutsettninger, selvsagt) bestående av kjøtt, grønnsaker, sopp, nøtter, bær, og alt det andre som hører hjemme i kategorien "det beste man kan gi kroppen sin, uansett formål" i en begrenset tidsperiode..?

Svarer vanligvis ikke når folk bruker mer enn 2-3 punktum bak en settning, langt mindre bak hver 2-3. settning, men dette er en holdning jeg begynner å bli litt lei. Idiotbloggeren presterte jo å si at ei på 39kg kunne være sunnere enn ei på 60. Forstår poenget hennes, selv om hu ikke forstår det selv. Ei på 70 kan være sunnere enn ei på 55, men ei på 39 er så vanvittig undervektig at både hu og alle som tror hu er sunn burde tvangsinnlegges.

Jeg sa aldri at barbies meninger var bedre enn hva man kan finne her inne. Jeg mener bare at fokuset på den perfekte kropp kan være like skadelig selv om målet er muskler. hva med det sørgelige faktum at nesten alle jenter som "vil bli sterke" her inne, heller vil se ut som dn fitnessutøver i konkurranseform enn faktisk bli så veldig sterk. at de som konkurrerer seriøst bare spiser minimalt i deler av året, og har toppformen (utseendemessig) bare i et par uker, er det mange som glemmer oppi det hele. Seriøst, mellom styrken til pippi og kroppen tilvm-mester i fitness, men styrken til herr Nilson, er det sistnevnte kategori flertallet av "de som vil bli sterke" ønsker og komme inn under om de måtte velge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig hvor mye hat og fordommer dere har i dere!

Her henger dere ut og latterliggjør ei jente for hennes synspunkter, på ett sted hvor ALLE har vært ferskis i gamet selv.

Det finnes latterlig dumme spørsmål, ekstreme holdninger til mat og trening, og ikke minst mange rare meninger her inne. Hadde hun skrevet her inne at hun ville leve på 500kalorier om dagen, hadde vell de fleste prøvd å hjelpe henne i riktig retning. Er det da rett og rimelig å anngripe jenta, så besatt som dere har gjort nå, bare fordi hun blogget om det?

Du burde kanskje lese tråden/bloggen før du svarer..? Rosabloggeren med verdens høyeste IQ er ikke ute etter rettledning. Hun er verdens fremste ekspert på kosthold og ernæring, om en skal tro det hun selv skriver. I tillegg skriver hun at unge jenter (de eneste som strengt tatt leser rosablogger) skal HATE seg selv, virkelig dyrke selvhat, for å klare og gå ned i vekt. Hun lever også i en verden der hun tror noen som veier 39kg kan være sunneren enn noen som veier 60.

Det er en VERDEN av forskjell på henne og alle de som kommer til fitnessbloggen og ber om hjelp! Selv om mange av fitnessbloggens nye medlemmer kanskje starter med noen rare idéer og holdninger, er de her for å få tips og rettledning fra folk de skjønner kan mer om kropp og helse enn dem selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du syns det funker å sitte her å skrive dritt, siden du mener det må gjøres noe?

Det jeg mener er at de som faktisk kan utrette noe og skriver gode artikler om ting som faktisk fungerer, og gjøre det, har muligheten til å påvirke de som leser innlegget hennes i en annen retning. Håper virkelig ikke noen tar det seriøst, da det går ut over helsa og livskvaliteten å holde på sånn over lenger tid. Personlig kan jeg ikke gjøre noe annet enn å dele riktig kunnskap og ikke uttale meg om ting jeg ikke vet noe om.

Store deler av norges befolkning er overvektige, og det skal ikke så mye til for å få en som vil ha en enkel løsning på det, til å hoppe på noe sånt. Å slenge dritt er ingen løsning selvfølgelig, men sist jeg sjekket må man ta konsekvensene av det man skriver når det er så bak mål. Det kan skade flere liv, og det syns jeg faktisk er hakket verre enn å sitte her å kaste 'dritt' som du sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå vet ikke jeg vilken hverden du bor i, men i min verden finnes det mennesker rundt/under 1.50 også.

Det er jo ikke det som er poenget her. Poenget er at synet hennes og hennes overbeviste kostholdsfakta er helt bak mål.

Ja, om du er under 1.50 og veier 39 kg kan du godt være sunn og frisk. Det har du helt rett i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa aldri at barbies meninger var bedre enn hva man kan finne her inne. Jeg mener bare at fokuset på den perfekte kropp kan være like skadelig selv om målet er muskler. hva med det sørgelige faktum at nesten alle jenter som "vil bli sterke" her inne, heller vil se ut som dn fitnessutøver i konkurranseform enn faktisk bli så veldig sterk. at de som konkurrerer seriøst bare spiser minimalt i deler av året, og har toppformen (utseendemessig) bare i et par uker, er det mange som glemmer oppi det hele. Seriøst, mellom styrken til pippi og kroppen tilvm-mester i fitness, men styrken til herr Nilson, er det sistnevnte kategori flertallet av "de som vil bli sterke" ønsker og komme inn under om de måtte velge.

Anbefaler deg å lese gjennom det du skriver før du trykker "Send svar" neste gang, for ærlig talt..

Rosabloggeren forkynner å leve på 500kcal om dagen, uavhengig av matvare. Det er et energinivå knapt nok et lite barn kan overleve på. Det er så hinsides galt at du rett og slett vil dø om du gjør det over tid!

Her inne streber folk etter et helt annet kroppsideal. Man kan ikke dø av å ha mye muskler, ei heller av å ha en fettprosent som gjør at man ser musklene godt. På hvilken måte er den enkeltes motivasjon relevant? Det er umuig å unngå at en kropp med muskler er en sterk kropp, og en slank og sterk kropp er langt sunnere enn en undervektig eller fet kropp. Tar du i tillegg matvarevalgene til den gjennomsnittlige fitnessbloggen-bruker med i betraktningen..

Fatter virkelig ikke hva argumentet ditt er. Nei, man kan ikke fokusere så mye på å være sunn at det går utover kroppen, så lenge man søker riktig informasjon fra kyndige, kompetente mennesker. Det kan kanskje gå utover det sosiale, og kanskje det psykiske, men det er ikke usunt å være sunn. Man kan derimot fint ta sitt eget liv ved å tro på det denne tåpelige fjortissberta skriver, og har man første en psyke som drar ting så langt at det blir en besettelse eller sinnsykdom kommer man langt bedre utav det om det ekstreme fokuset er på sunn mat og god trening enn om det er på å sulte seg på 500kcal om dagen for enhver pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, beklager, jeg skjønte visst ikke at rosabloggeren mente at en normalvektig kortvokst person på 39kg kan være sunnere enn en overvektig en på 60kg. :shifty:

PlastBox du er helten min i dag tror jeg:love: Kan du ikke bare snakke for oss begge så slipper jeg å formulere meg dårligere enn deg og så vinner vi hele debatten her? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke det som er poenget her. Poenget er at synet hennes og hennes overbeviste kostholdsfakta er helt bak mål.

Ja, om du er under 1.50 og veier 39 kg kan du godt være sunn og frisk. Det har du helt rett i.

Jeg har ikke sagt at holdningene hennes innenfor kosthold er brukbart eller noe å satse på, men har man ikke annet å gjøre enn å sitte å skrive 3 sider med innlegg om hvor kvalm man blir av å lese det, så kan man finne noe annet å gjøre. Å fyre opp til krangel med denne jenta er barnslig, greit at hun provoserer med å stå på sitt, men noen av oss har faktisk egenskapen til å "holde kjeft om man ikke har noe fint å si".

Hun går inn for å provosere, og klarer det med glans, for her har vi jo plenty mennesker som har latt seg provosere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sagt at holdningene hennes innenfor kosthold er brukbart eller noe å satse på, men har man ikke annet å gjøre enn å sitte å skrive 3 sider med innlegg om hvor kvalm man blir av å lese det, så kan man finne noe annet å gjøre. Å fyre opp til krangel med denne jenta er barnslig, greit at hun provoserer med å stå på sitt, men noen av oss har faktisk egenskapen til å "holde kjeft om man ikke har noe fint å si".

Hun går inn for å provosere, og klarer det med glans, for her har vi jo plenty mennesker som har latt seg provosere :)

Så man skal bare holde kjeft da, om ikke det man sier har en direkte, positiv effekt på noe..? Da tror jeg menneskeheten i sin helhet hadde blitt rimelig stillfarne.. :p

I værste fall er dette bare en gjeng mennesker som prater om noe. I beste fall gløtter rosabloggeren på noen artikler om kosthold og trening skrevet av sakkyndige mennesker etter Asle sine svært saklige kommentarer på bloggen hennes, og kanskje en og annen forelder med tenåringsdøtre snubler over tråden og blir gjort klar over hva døtrene kan havne borti slik at de kan ta tak i dette før det er for sent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå vet ikke jeg vilken hverden du bor i, men i min verden finnes det mennesker rundt/under 1.50 også.

Jeg er 150, veier 56.. Jeg får grønt kort av legen, selv når han ser at vekta mi går oppover. Han veit jeg har et sunt forhold til mat, trener for helsa sin skyld. Det er bedre å veie 60 og ha et sunt forhold til mat, hvor du gir kroppen din det den trenger for å kunne prestere optimalt, enn å veie 39 hvor du konstant sulter deg. Kansje hun ikke føler at hun sulter seg fordi hun spiser "måltider" som frokost, lunsj og middag, men jo hun sulter seg. Når hun ikke gir kroppen nok næring til å kunne fungere så sulter hun seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sagt at holdningene hennes innenfor kosthold er brukbart eller noe å satse på, men har man ikke annet å gjøre enn å sitte å skrive 3 sider med innlegg om hvor kvalm man blir av å lese det, så kan man finne noe annet å gjøre. Å fyre opp til krangel med denne jenta er barnslig, greit at hun provoserer med å stå på sitt, men noen av oss har faktisk egenskapen til å "holde kjeft om man ikke har noe fint å si".

Hun går inn for å provosere, og klarer det med glans, for her har vi jo plenty mennesker som har latt seg provosere :)

Jo, du sa akkurat over her at vi hengte henne ut for synspunktene hennes. Hva vi ønsker å bruke tiden vår på er en individuell sak, og kanskje det er viktig å få ut informasjonen til de som er lett påvirkelige, sånn at når de kommer over denne tråden skjønner de at det ikke er noe å satse på. For det er det faktisk ikke alle som skjønner, dessverre.

Barnslig? Når ble det barnslig å skulle prøve å rette opp feilaktig informasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 150, veier 56.. Jeg får grønt kort av legen, selv når han ser at vekta mi går oppover. Han veit jeg har et sunt forhold til mat, trener for helsa sin skyld. Det er bedre å veie 60 og ha et sunt forhold til mat, hvor du gir kroppen din det den trenger for å kunne prestere optimalt, enn å veie 39 hvor du konstant sulter deg. Kansje hun ikke føler at hun sulter seg fordi hun spiser "måltider" som frokost, lunsj og middag, men jo hun sulter seg. Når hun ikke gir kroppen nok næring til å kunne fungere så sulter hun seg.

Amen to that ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sagt at holdningene hennes innenfor kosthold er brukbart eller noe å satse på, men har man ikke annet å gjøre enn å sitte å skrive 3 sider med innlegg om hvor kvalm man blir av å lese det, så kan man finne noe annet å gjøre. Å fyre opp til krangel med denne jenta er barnslig, greit at hun provoserer med å stå på sitt, men noen av oss har faktisk egenskapen til å "holde kjeft om man ikke har noe fint å si".

Hun går inn for å provosere, og klarer det med glans, for her har vi jo plenty mennesker som har latt seg provosere :)

Er det ulovlig å la seg provosere?:) Er det ulovlig å reagere med forrakt overfor en slik destruktiv adferd?:) Er det ulovlig å bekymre seg over konsekvensene av en slik holdning og slike kostholds-/diettråd?:)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slettet
Jeg har ikke sagt at holdningene hennes innenfor kosthold er brukbart eller noe å satse på, men har man ikke annet å gjøre enn å sitte å skrive 3 sider med innlegg om hvor kvalm man blir av å lese det, så kan man finne noe annet å gjøre. Å fyre opp til krangel med denne jenta er barnslig, greit at hun provoserer med å stå på sitt, men noen av oss har faktisk egenskapen til å "holde kjeft om man ikke har noe fint å si".

Hun går inn for å provosere, og klarer det med glans, for her har vi jo plenty mennesker som har latt seg provosere :)

Hele poenget med artikkelen til Asle var jo ikke å "bli kvalm" osv. Det var nok å rette fokuset på at det er ALTFOR mange bloggere som sier ting som dette, og at de "Lever" på pepsi max osv.. Det er verken sunt eller noe annet!

Og når denne bloggeren presterer å si hun har utdannelse innenfor emnet og har verdens høyeste IQ etc.. Så ja. Folk reagerer!

Uansett hvilken situasjon man er i, feit,slapp,fit,undervektig. Så er det ikke "sunt" å overleve på 500kcal eller 16,5 eple som hun sier... Jesus Christ! Det er ingen som fyrer til krangling! Asle skrev en god artikkel hvor han argumenterer på at bloggeren tar feil og at det er farlig å holde på sånn.Han har ALDRI skrevet at han blir "Kvalm" osv... Han sier "hva faen?" Det er en måte å si: jeg er overrasket.

Verden/internett er offentlig. Da skal da alle få lov å ytre seg?:) Inkludert deg! Det handler ikke om hat eller fordommer mot noen, det handler om å diskutere og dele synspunkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...