Gå til innhold

Johanne22

Medlemmer
  • Innholdsteller

    431
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av Johanne22

  1. Ta deg en tur på Maschmanns Matmarked
  2. Takk for svar - skal ta en titt på videoene senere i kveld Mtp på terapaut - jeg regner med at en manuellterapeut ev kan hjelpe meg med å finne eventuelle variabler? Selvom jeg syns det er litt rart at smerten alltid inntreffer etter måltid på kvelden ( dagens første for min del).
  3. Hm. Nei egentlig ikke. Eneste er Sumomark som gav meg en saftig lyskestrekk. Kjører nytt program, men som sagt ingen nye øvelser. Samt at jeg er blitt mer fleksibel
  4. Som overskriften sier opplever jeg smerter typ øvre del korsrygg, under ribbeina. Smerten er som knivstikk, og oppstår som oftest når jeg sitter eller hvis jeg ligger på siden i sofaen. Har til tider problemer med å trekke pusten eller få skiftet stilling. Den oppstår og ofte etter at jeg har spist. Varierer hvor lenge jeg har vondt. Opplever ikke denne smerten under eller etter trening. Noen som har en idé om hva som ligger til grunne for vondten min? Takk
  5. Som overskriften lyder - har du kjennskap til niacin-flush? I så fall - hva er dine erfaringer?
  6. Jeg stusset litt frem og tilbake - men kom frem til søtpotet. Fant den hos söta bror. Har ikke kommet over det i Norge. Kun hvit, gul og forskjellige oransje nyanser Coopen i Strømstad har usedvanlig bra øko utvalg
  7. Torskekjaker, stekt søtpotet (lilla!) med squash, rosenkål, gresskar og løk og dampet nykål med masse smør
  8. Hei! Først og fremst - hva ønsker du; vil su bli "myk" eller ønsker du å bli mer fleksibel og øke mobilitet?
  9. Ja - de er veldig flinke! Liker anatomi trans teorien svært godt - i tillegg til bekjempelsen av den sittende menneskekroppen absolutt verdt å besøke de
  10. Hei! Jeg anbefaler deg å sjekke ut foundationyoga/trening - sjekk ut www.verkstedet.no og under fanen trening. Er kanskje ikke det man forbinder med tradisjonell yoga, men jeg anbefaler deg å ta en prøvetime - virkelig!
  11. Da går jeg for mer mat og litt smartere trening. Takk for hjelpen!
  12. Takk - det hjalp veldig Men for å reversere må jeg minske treningsmengden? Eller er det andre tiltak jeg kan prøve i første omgang
  13. Hei! Beklager sent svar - mye jul og feber de siste dagene Jeg trener for det meste styrketrening med innslag av ro intervaller og typ sirkelintervaller, samt litt yoga og en del tøying Jeg veier ikke maten min lenger da dette gjør meg litt tullete i hodet, men spiser fisk, mye grønnsaker, fett får jeg fra rørossmør, nøtter, avokado og fet fisk, samt at jeg spiser en del bær og fermwnterte grønnsaker. Så Langt jeg klarer foretrekker jeg økologisk og spiser ikke oppdrettsfisk. Jeg kunne vært flinkere til å aktivere nøttene mine. Søvnkvaliteten min har vært jevnt dårlig de siste 3,5
  14. Heisann! Lurer på om det er flere enn meg som opplever å bli "mindre" sulten ved økende treningsmengde eller ved høy treningsmengde over tid. Eller som kan ha en god forklaring på hvorfor jeg opplever dette Problemet mitt er at jeg er mer sulten og har større sultfølelsen samt at jeg orker mer før jeg er mett i perioder hvor jeg trener mindre og er generelt mindre aktiv kontra perioder hvor jeg har relativt høyt aktivitetsnivå og stor treningsmengde. Jeg opplever å bli ubehagelig mett, følelsen av at det ikke er plass til mer, gjerne før jeg har kommet halveis i porsjonen min. Dette er v
  15. Har vært der tidligere - men det har utviklet seg, ikke like mye atopisk eksem som hevelse og elveblest. Så det er planen over nyttår Jeg har ikke brukt kortison noe særlig før i sommer/ høst hvor jeg hadde en kur, og en kur nå. Vet ikke om dette er ofte eller ei. Kortisonen hjelper hovedsaklig mot hevelser og angioødem biten, da det roer ned immunforsvaret mitt. I løpet av en 3-4 ukers tid nå har jeg est ut, altså hovnet opp med nesten 10 kg på vekten. Binder ekstremt mye væske i tillegg. Så gleder meg til ny utredning
  16. Jeg har bare blitt verre og verre. Jeg hovner mest opp i buk, mage, knær, ansikt + de fleste ledd osv. Ja stort sett over alt når jeg tenker meg om. Elveblesten "går som regel over" etter 48-72 timer, men hevelsene vedvarer leeenge. Når det er ille, sånn som nå, går jeg på kort intensiv kur med Prednisolon. Det roer ned hevelsene så lenge det kombineres med relativt strengt kosthold, men fungerer ikke optimalt overhodet. Smerter i ledd avtar også noe da. Hvordan kom dere frem til medisinen du tar nå?
  17. KristineH Har du hatt problemer med hevelse i tillegg til utslett?
  18. Når det kommer til smak og hva som er best må noen andre hjelpe deg! Jeg spiser veldig sjeldent proteinpulver, men når jeg gjør det er det Carnivor som er et isolat av biff. Og du må til Sverige for å kjøpe det - ja det blir stoppet i tollen
  19. For det første - hvordan kan en akupunktør være overbevist om dette? Hva slags grunnlag har han/hun for å kunne være overbevist om at det spesifikt er løsningen? Jeg ville tatt det med en liten klype salt. Selvfølgelig kan du gjerne prøve ut å kutte ut og erstatte som du nevner i posten din, for å se om det har noen effekt Det gjelder all type form for inntolleranser og allergier - som regel må man prøve og feile for å finne sin løsning som passer deg og ingen andre! Og det var bare de tre tingene? Hvorfor akkurat de?
  20. Jeg er enig med Sentadilla. Som styrkeløfter vil du vel selvfølgelig kunne prestere bedre ved å ha et gjennomtenkt kosthold med fokus på sammensettning og næringskilder? Uansett hva slags fettprosent du har, hvor mye du veier eller hvor mye du skal få i deg i løpet av en dag kcal-messig. Det er kanskje ikke avgjørende, men likevel
  21. Jeg velger å ikke uttale meg før det er gjennomført! Uattraktivt å være høy på seg selv
×
×
  • Opprett ny...