Gå til innhold

Hefor

Medlemmer
  • Innholdsteller

    193
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Lenge siden nå. Har jobbet jevnt og trutt med mat og trening,- og vært til lege. Eneste som er galt er lav blodprosent,- var nede på 11,3. Forrige måling, for 5 år siden viste 14,2 og det var rundt der jeg "alltid lå" jf. journalene mine. Årsak til lav blodprosent? Tja, jernmangel, uten at jeg vet grunn: tar jerntabletter nå uten at jeg merker noe virkning av det. (må de legge til at jeg ikke har menstruasjon lenger pga inngrep gjort.) Og vekta viser fortsatt over 80kilo. Nå er jeg nede i ca halvparten i mengde på det jeg spiser de tre følgende måltid;-før jobb ca 0600, måltidet jeg ha
  2. Har lest litt på hva jeg har skrevet og blir nesten flau over hvordan jeg har ordlagt meg. Virker som jeg prøver og unnskylde økt vekt og grunn til og forbli tyngre... Ser den. Men samtidig har jeg tenkt masse i dag over nettopp dette og hatt en deilig joggetur i duskregn. Beina sier vekta IKKE er forenelig med løpinga jeg ønsker, og jeg har vurdert situasjonen dithen at i år tåler jeg kanskje ikke stresset på jobb like godt som tidligere. Vet ikke om jeg sover letter/dårligere i tillegg. På denne tid av året dveler jeg ikke over natta som var, gleder meg bare til neste. Derfor skal jeg bar
  3. He-he. Joda, tro meg, jeg kan det regnestykket der jeg spiser og trener nå på samme måte som jeg har brukt å gjøre i ukene før halvmarathon. Da har jeg ei vekt som er "fast" på mellom 72 og 74 kg... At jeg nå da plutselig ikke får "samme effekt" finner jeg merkelig. Jeg har gjort dette 4gang, flr løp, og samme resultat hver gang. Etter to uker er vekta opptil 4kg ned fra 75-76 kg grensa og den holder seg der. Etter 4-5 uker nå så har ikke vekta rikket seg... Derfor jeg er frustrert. Men kanskje jeg må innse at forbrenninga har blitt såpass mye redusert på de siste 3-4 mndr at mitt kalori
  4. Antar det henger noen her inne som kan litt om vekt og kropp.. Saken er den at siden jeg fikk mitt siste barn for 7,5 år siden, har jeg hatt ei stabil vekt på mellom 75-76 kilo. Når jeg har "passe på veiinger" sånn ca annenhver uke, så variere den fra 74,0 som absolutt minimum, til og ha sneiet borti 80 kg en "dårlig dag". 4-6 ganger i året har jeg "kontrollveiing" for og vite at vekta faktisk er stabil. Det vil si, jeg veier meg på kvelden den dag jeg starter min første p-pille på et brett. Samme dag i syklus, samme tid på daget, og det blir da også samme ukedag. Passer på at denne dagen
  5. Ser denne er gammel, men føler for og svare allikevel. Man skal være forsiktig med og sammenlikne seg med andre på tider som dette. Jeg jogget langt og lenge i 3-4 år, før jeg skulle melde meg på halvmarathon. da ble det litt mer målrettet trening, selvsagt, og tidsforbruk ble en viktigere del av treninga. Gøy i starten og merket forbedring. Gikk fra og løpe mellom 6min15sek på km til og kunne holde 5min 30sek på km på distanser opp til 10km..... Jeg har aldri vært kjapp og har samme tempo på 60m som på mila. For og sette det på spissen. Etter løpet var gjennomført la jeg alt av GPS og tid
  6. Mente ikke at det var en FORDEL og ha små lår og legger som skøyteløper, men og poengtere at noen, samme hvor sterk de er,- ikke oppnår like store muskler som andre. Vil tro denne nevnte skøyteløper trente like mye og tungt som sine medskøytere,- og kanskje t.o.m hadde et kompleks for pipestilkene. For som jeg husker det var det så vidt man skimtet leggene Men nå trener jo ikke toppidrettutøvere for og SE bra ut da, de trener for og bli best mulig i det de gjør. For skøyteløpere betyr det ekstremt mye styrke, eksplosiv og utholdende, i lår, legger og rumpe.. At denne mannen ikke utviklet kra
  7. Var det ikke en nederlandsk skøyteløper som var kjent for EKSTREMT tynne ben,- og særlig legger? Var under storhetstiden til Koss,- men er ikke i stand til og huske navn...Skøyteløpere er vel spesielt sterke i lår og legger,- og derfor også over snittet i størrelse her? Tror utenom denne mannen, så har både kvinner og menn jeg husker og ha sett på skøyteisen på TV hatt "Ufint" store lår og legger....Men altså, det finnes unntak. OG han var jo blant de beste i verden........... SÅ vil tro at noen "stilker" som er supersterke finnes det der ute...På samme måte som det finnes løpere, som ikke tre
  8. Nå gidder jeg sjelden/aldri lese helsereportasjer i media, såfremt det ikke er snakk om medisinsk fremskritt mtp behandling/kur mot sykdommer. Men akkurat dette fikk et par minutter av min oppmerksomhet,- og det gjaldt vel kun overspising i JULA, og at den ikke trengte og gi helsemessige skader,- om mant trente litt hver dag.. Man ville kanskje gå opp i vekt, men mindre enn om man IKKE trente (noe som sikkert stemmer for de FLESTE), men det viktigste var at man ikke fikk betydelig negative utslag på blodverdier, insulinresistens ol ved og trene, vs IKKE trene.....I løpet av Jula. Om man regne
  9. Synes programmet i sin helhet var litt for ekstremt.:Man var enten ekstremt fornøyd med sin doping, eller man fikk se ekstreme NEGATIVE erfaringer med doping... Tror ingen som bruker doping selv skjønner "når det har gått for langt",- som med alt annet man blir fysisk og/eller psyksik avhengig av....... Denne dama våknet ikke opp som mann en morgen hun heller, det skjedde gradvis...Er selv helt anti-doping, om det gjelder utholdenhet eller styrke,- men føler ikke det var et program for "min sak"...Igjen, det ble for ekstremt. Ingen ungdommer tror at deres hjerte vil "eksplodere" uten at de
  10. Et tiltalende fjes, og han må være MINST 185 høy. han trenger ikke være "ripped" i det hele tatt. Visst er det fint og se på en "Chippendale" kropp, men ærlig talt føler jeg at en så veltrent kropp kanskje krever en del innsats mtp tid på trening og et kosthold som ikke helt matcher mitt...Men han bør ta vare på seg selv og da kan det godt være en fjellets mann som liker turer i skog og mark, jakt og slike ting, som at han er ute og jogger et par-tre gang i uka eller trener på "gymmet" en tre-fire gang...Og det skal heller ikke være Grandis og Toro hver dag, og øl, brus og smågodt i hverdagen.
  11. Joda, ser den...Men det er liksom ille nok den "andre" underlivsundersøkelsen vi kvinner må gjennom regelmessig,- har liten lyst på en "ekstra", bare for at man ikke skal finne noe..Det gjør man jo ikke på den andre heller da,- men den føler jeg fortsatt er MIDNRE intim enn det som KAN komme til og skje om jeg går for og sjekke magen... neste gang semrtene slår til for fullt,- kanskej skal jeg ringe legen da? Blir alltid til at man skal vente litt, og se..også blir smertene mer "utholdelig";- også er det sikkert lenge til enste gang det blir like ille..
  12. Har også "irritabeltarm" plager. Men aldri vært til doktot, og gidder ikke ta den tid det tar og først gå til lege, så få henvisning til sykehus for kamera opp i rattata og evt avføringsprøver, og til slutt få konklusjon; du ahr "irritabel tarm"..Prøv oghold deg unna hvetemel, melk, noen typer frukt osv osv....Som om man på nesten 40 år ike har prøvd alt....... Så sier familie da at man BØR sjekke, i tilfelle det er noe "farlig" som er skyld i plagene...Joda, hadde de dukket opp de siste årene, men har hatt mage og avføringsproblem siden jeg kan huske, så om det er noe "farlig" hadde jeg n
  13. 7-kamp kvinner og 10-kamp menn Kan man være mer gjennomtrent? Også har man danserer og klatrere..Folk som bare gjør noe de elsker, uten egentlig og trene..Selvsagt trener de, men for MEG virker det som det er andre ting enn "Og komme seg i form" som drar folk mot disse idrettene. Spenning(klatring), mestringsfølelse(klatring) og musikk/rytme og interesse for dette for dansere....Det virker som de bli supertrent bare ved og ha det moro
  14. Det viktigste for meg var og ikke jogge/trene for ofte..Nå jogger jeg gjerne hver dag, men alt over 3 turer er bonus... Grunnen til det er at jeg mange gang har begynt og trene, også merker man fremgang så fort,- og blir litt "bitt" av basillen. Plutselig kommer den en lengre periode man ikke får seg ut på tur,- og man føler at "alt var til ingen nytte";- man gidder ikke "starte på nytt,- enda".... Så jeg satte meg et mål som skulle være mulig og nå, samme f...hvor travlet jeg hadde det/syk jeg var/hadde vært. To joggeturer i uka, evt en joggetur og en innetrening, med mest fokus på styrke
  15. Barn og mat er nok et ømtålig tema for mange...VI har et barn som spiser masse forkjellig og elsker og være med bestemor ut i hagen og smake på bær, frukt og grønnsaker..Også et barn som rett og slett kaster opp når det smaker på mat det ikke liker!. Og ikke bare må SMAKEN være rett, ulike konsistenser er nok til at det kastet opp..Hva gjør man da? Heldigvis er det bedring der, men det "øyes" mye fortsatt,- og det hender det kommer opp igjen om det er absolutt ikke "spiselig" for barnet... VI prøver også og ha minst to ulike grønnsaker på bordet,- og de spiser heldigvis laks, ørret og "tor
×
×
  • Opprett ny...