Gå til innhold

Barbiebimbos slankehemmelighet


SlayerDad

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

At hun blir defensiv og i forsvarsposisjon på myo legitimerer ikke akkurat mobbing tilbake Nitram. Hvis hun faktisk er syk - hvor mye hjelper det at hun "fortjente det", "hun begynte"? Vil dere henne vondt? Vil hun dere noe vondt?

Og nok en gang vil jeg bare poengtere at det ikke er blogginnlegget hennes jeg forsvarer - jeg mener folk burde holde seg for god for å "ta igjen" med den unnskyldningen at det hun skriver kan være farlig.

Å mene at folk går over streken er akkurat det jeg gjør. Jeg vil kanskje også si at det kan virke som man hadde kommet lenger med honning enn eddik når det gjelder fremgangsmåten for å få ned dette blogginnlegget - sende en PM til henne og uttrykke bekymring ville kanskje kommet lenger rent faktisk, enn den virtuelle gapestokken som ble konstruert istedet.

Du har så langt prestert å finne to sleivete, semi-humoristiske kommentarer i denne tråden som kan mistolkes som personangrep eller mobbing om man legger godvilja til. Gi deg. Du har tapt. Det er ingen mobbing her.

..og for å være veldig kynisk.. Mobbing er helt forbanna greit så lenge man mobber noen for et idiotisk valg de gjør, og ikke for noe ved dem selv de ikke har valgt (hudfarge, familiens økonomi, talefeil, osv). Om jeg som diabetiker og tenkt forfatter av en av Norgest mest leste blogger valgte å skrive om hvordan jeg dreit i insulin for å holde meg slank, signert med en tynn ansvarsfraskrivelse, ville det ikke vært på sin plass å latterliggjøre meg så hardt at jeg kanskje revurderte valget mitt? Særlig med tanke på alle "kidsa" som kanskje fulgte meg og ødela både øyne og nyrer før de tok livet av seg selv i jakten på å bli like akseptert og kul som jeg var..?

Som nevnt tidligere er denne jenta tydeligvis ikke dirente uintelligent ut fra skrivemåten i kommentarene å dømme. Hun velger alikevel å være/framstå som en komplett tilbakestående tulling, potensielt på bekostning av sine unge leseres liv og helse.

Har vi faktisk kommet dit at det å beskytte en persons rett til å velge og fremstå som en døgenikt uten å få følelsene sine såret er viktigere enn helsa til gudene vet hvor mange andre..?

Igjen, 100% kald og kynisk: Om jeg fikk bestemme om hun skulle ødelegge sin egen helse, eller ødelegge en annen persons helse, hva tror du jeg hadde valgt? Hvem er "mest verdt" av personen som gjennom selvvalgt idioti ødelegger for andre, og personen som lider og søker tiltak og hjelp hos noen som fremstår som suksessfulle og populære?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slettet
Men ser du ikke at det blir litt dobbeltmoral her Nitram? :) Jeg mener kanskje det er -logisk- at det å slenge om seg med kommentarer om at folk er dumme etc. ikke fører til mer positivitet her i verden.

Er det jeg sier, men da blir det dobbelmoral fra deg og. Ja det er drøye kommentarer. Men du ser ikke bak kommentarene heller. For hva du vet, kan dette være en person som har vært i en lignende situasjon hvor det var "bra" å sulte seg ihjel. Utvikle sykdom.. Og gjerne har kommet seg ut av det(eller still trying)... Who knows?

Du sier hele tiden "hva om bloggeren er syk?" "hjelper det å si hun er dum"?

Og hva gjør du ? Du sier folk er "Bak mål" osv.. Vel du ser hvor jeg skal..

Jeg holder meg helt på din side, null problem.

I rest my case med dette:

Barbiedamen: tull, ødelegger for lesere, kan gjøre at lesere utvikler sykdommer, ikke sunt,

Mange av innleggene: drøye, går over streken ja.. Men forstår hvorfor man reagerer

dere som er mot innlegg/folk som reagerer: ja folk reagerer med ting de gjerne kunne holdt mer saklig.

Mitt standpunkt:

Saklig: Bloggeren: Er anonym, folk kan si hva de vil om bloggeren. Det er ytringsfrihet. Det er tragisk at folk som tror de har kunnskap og kompetanse kan fortelle unge lesere sånt! I fare om å utvikle sykdommer og et usunt forhold til mat, så burde dette nok en gang kunne bli stoppet på en eller annen måte. Men thats the way of internet.. Maaasse misnøye,diskusjoner osv!

Og ang denne tråden: Ja, nok en gang. Mange kan nok være "Penere" i måten de kommenterer. Men so what? Bloggeren må fortsatt stå til ansvar og ta imot kritikk/kommentarer. Hvorfor ellers har hun blogg? Da kan hun heller gjemme seg og holde sine tanker for seg selv. Bloggere MÅ tåle å bli irettesatt/kommentert.

PS: Bloggerens artikkel/side om dette med 500kcal har blitt likt 227x på facebook. og blir gjerne delt/lest av mange 10-20årige jenter som har et usunt forhold til mat fra før. Du ser selv hvor dette går desverre(om det har innvirkning selvfølgelig)

Rest my case! Have fun!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har så langt prestert å finne to sleivete, semi-humoristiske kommentarer i denne tråden som kan mistolkes som personangrep eller mobbing om man legger godvilja til. Gi deg. Du har tapt. Det er ingen mobbing her.

Dette er ingen konkurranse, eller noe jeg prøver å bevise - jeg mener det sett utenfra er en direkte giftig holdning som er alt annet enn konstruktiv i denne tråden. Artikkelen på myo hadde sitt formål, men her har det ikke vært mye annet enn gapestokk.

Hvor defensive folk blir når jeg uttrykker min mening som de gjør om denne blondinen (og si ifra hvis jeg har brukt noen støtende formuleringer eller personangrep, det vil jeg helst unngå ) får stå sin prøve. Og det må man jo tåle, hvis man vil bruke sin rett til å uttale seg om det andre har skrevet på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ingen konkurranse, eller noe jeg prøver å bevise - jeg mener det sett utenfra er en direkte giftig holdning som er alt annet enn konstruktiv i denne tråden. Artikkelen på myo hadde sitt formål, men her har det ikke vært mye annet enn gapestokk.

Hvor defensive folk blir når jeg uttrykker min mening som de gjør om denne blondinen (og si ifra hvis jeg har brukt noen støtende formuleringer eller personangrep, det vil jeg helst unngå ) får stå sin prøve. Og det må man jo tåle, hvis man vil bruke sin rett til å uttale seg om det andre har skrevet på nettet.

Det er ikke rart man blir defensiv når du anklager medlemmene på et helt forum, på generell basis, for å være mobbere av en "uskyldig, kanskje litt misledet ung pike som har det vondt med seg selv". På grunnlag av hva? To sleivete kommentarer som alle forstår er ment som nettopp det, ikke som mobbing.

Takket være deg er jeg faktisk tippet litt fra "sjokket men diplomatisk" til "drittlei og oppgitt". Skal jeg være ærlig? Jeg gir blanke f**n i bloggeren. Selvsagt håper jeg hun får en åpenbaring og erstatter hele bloggen sin med en stor, grunndig unnskyldning til leserene, men som du ser fra svarene hennes til bla. Asle er det fint liten sjanse for det.

Veldig enkelt og greit.. Ja, hun fortjener det hun får. "Man høster som man sår", so to speak, og hun gjør åpenbart et bevisst valg om å drite i alt som heter fakta og fornuft for å rettferdiggjøre idiotien sin. Siden hu gir tydelige signaler om å være urokkelig i sin tro og sin intensjon om å formidle farlig misinformasjon går jeg faktisk så langt som å si at ja, jeg håper det skjer henne noe som ender blogginga hennes (være det seg sykdom eller tvangsinnleggelse), før det skjer leserene hennes noe.

Sånn. Da har noen faktisk gjort noe som kanskje kan påståes å være et personangrep, dog mot en anonym person, og basert helt og holdent på et bevisst valg personen gjør fremfor noe uforrandrelig ved personen. Så får du litt å prate videre om, Onlinehero!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vi faktisk kommet dit at det å beskytte en persons rett til å velge og fremstå som en døgenikt uten å få følelsene sine såret er viktigere enn helsa til gudene vet hvor mange andre..?

Det er ingen avveining - det er det som er så flott! Hva som er viktigst blir faktisk aldri aktuelt - man kan få både i pose og sekk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ingen avveining - det er det som er så flott! Hva som er viktigst blir faktisk aldri aktuelt - man kan få både i pose og sekk :)

Ja, vi kan jo bare sitte og prate og ha en nøytral meningsutveksling om alt, mens ingenting blir gjort. Hvordan foreslår du at denne saken skal takles da, uten at følelsene til bloggerinnen blir såret? Jeg mener, om en random forumtråd som omhandler de tåpelige meningene og valgene hennes er nok til å vekke din rettferdige harme, hvordan skulle du kunnet f.eks. ta ned søppelbloggen hennes? Det hadde hun likt enda dårligere!

Hadde det eksistert noen strukturert måte å få fjernet sånt skvip på hadde jeg vært mot det, vi er et fritt folk i et fritt land og hun har like mye rett til å dele idioti som luringene her inne har til å dele kunnskap. At idiotien hennes skader andre mennesker er dog et veldig réelt scenario, og hvor mange mennesker må hun såre, sabotere og skade før man kan rettferdiggjøre å "bue henne av scenen"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi kan jo bare sitte og prate og ha en nøytral meningsutveksling om alt, mens ingenting blir gjort. Hvordan foreslår du at denne saken skal takles da, uten at følelsene til bloggerinnen blir såret?

Hadde det eksistert noen strukturert måte å få fjernet sånt skvip på hadde jeg vært mot det, vi er et fritt folk i et fritt land og hun har like mye rett til å dele idioti som luringene her inne har til å dele kunnskap. At idiotien hennes skader andre mennesker er dog et veldig réelt scenario, og hvor mange mennesker må hun såre, sabotere og skade før man kan rettferdiggjøre å "bue henne av scenen"?

Som tidligere nevnt tror jeg man hadde kommet mye lenger ved å f.eks sende en bekymringsmelding direkte til henne om hvilke signaler som sendes og hvilke ringvirkninger det kan få hos leserne. "Bue henne av scenen" tror jeg dessverre aldri vil fungere - det virker som det bare provoserer. (høres det kjent ut? :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tidligere nevnt tror jeg man hadde kommet mye lenger ved å f.eks sende en bekymringsmelding direkte til henne om hvilke signaler som sendes og hvilke ringvirkninger det kan få hos leserne. "Bue henne av scenen" tror jeg dessverre aldri vil fungere - det virker som det bare provoserer. (høres det kjent ut? :) )

Er du så dårlig på å lese mennesker, eller har du ikke fått med deg hvordan bloggeren ordlegger seg og omtaler seg selv? Hun er ikke bare verdens fremste ekspert på ernæring, hun har historiens overlegent høyeste IQ. Tror du oppriktig det er mulig å nå gjennom til et slikt menneske..? I så fall, go ahead! I samme slengen kan du få en Imam eller en katolsk kardinal til å frasi seg troen sin. Ja, tro, som i det ingen kan ta fra deg, og som bare blir sterkere hver gang du motstår noen som prøver. Tro, som er det denne bloggeren baserer hele sitt forvridde bilde på kropp og ernæring på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hvis du har rett har man jo lykkes i å gjøre troen hennes endel sterkere, PlastBox :)

Jepp, hun har motstått nok et "angrep" fra en uvitende tulling som skal rette på henne enda hun vet best. Med andre ord.. ingenting tapt der.

Den "uvitende tullingen" er vår alles Asle, og det han skrev står forhåpentligvis fortsatt i kommentarfeltet der det ble postet som en saklig, fornuftig motvekt til bloggerens vrøvl. Der har Asle vunnet en ikke ubetydelig seier om så mye som én ungdom ser kommentaren hans og forlater sida fremfor å følge "rådene" som står der. =)

(Edit: Beklager, Asle, at skrivemåten gjorde deg til fitnessbloggens kollektive.. vel.. asle. :whistle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg får skikkelig vondt inni meg med tanke på alle usikre småjenter i 12~16 års alderen rundt om i det ganske land som gjerne går fem på og tror det er sånn.

Foreldrekontroll på pcen med null adgang til fjaseblogger av dumme blonde oransje jenter vurderes sterkt. Har jenter på 10 og 12 år og det skremmer meg at de plutselig kan finne veien til en sånn idiotisk side. Får inderlig håpe at de har lært noe her hjemme og tar det med seg videre i livet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja drep det før det legger egg. Ikke personen, men tankegangen. Slik tankegang blandt unge usikre sjeler er like smittsomt som lus i barnehagen... Jeg håper virkelig jenta en dag får den hjelpa hun trenger, og at hun en dag får snudd tankegangen sin, for ellers er det raka vegen ned under jorda... Dessverre. Men med nesa i sky og skylapper for øya er det vansklig å nå inn. Like vansklig som å tømme en innsjø med ei teskje føles det som..:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å lese gjennom det du skriver før du trykker "Send svar" neste gang, for ærlig talt..

Rosabloggeren forkynner å leve på 500kcal om dagen, uavhengig av matvare. Det er et energinivå knapt nok et lite barn kan overleve på. Det er så hinsides galt at du rett og slett vil dø om du gjør det over tid!

Her inne streber folk etter et helt annet kroppsideal. Man kan ikke dø av å ha mye muskler, ei heller av å ha en fettprosent som gjør at man ser musklene godt. På hvilken måte er den enkeltes motivasjon relevant? Det er umuig å unngå at en kropp med muskler er en sterk kropp, og en slank og sterk kropp er langt sunnere enn en undervektig eller fet kropp. Tar du i tillegg matvarevalgene til den gjennomsnittlige fitnessbloggen-bruker med i betraktningen..

Fatter virkelig ikke hva argumentet ditt er. Nei, man kan ikke fokusere så mye på å være sunn at det går utover kroppen, så lenge man søker riktig informasjon fra kyndige, kompetente mennesker. Det kan kanskje gå utover det sosiale, og kanskje det psykiske, men det er ikke usunt å være sunn. Man kan derimot fint ta sitt eget liv ved å tro på det denne tåpelige fjortissberta skriver, og har man første en psyke som drar ting så langt at det blir en besettelse eller sinnsykdom kommer man langt bedre utav det om det ekstreme fokuset er på sunn mat og god trening enn om det er på å sulte seg på 500kcal om dagen for enhver pris.

Det kan gå ut over det sosiale og kanskje det psykiske, men det er IKKE usunt? Hvem bør lese hva man skriver en gang til her. Igjen. Har aldri sagt at hennes ekstremdiett er bra. Heller ikke at hun er etlike bra, eller bedre forbilde enn folk på dette forumet. Men det er mulig og bli for sunn også, så sunn at man bli syk...nettop når de går ut over det sosiale og psyken. Jeg mener fortsatt at en fitnessutøver i konkurranseform er et like usunt forbilde som en supermodell i "catwalkform". Begge lever sundt store deler av året, men går til det ekstreme i en periode før de skal i ilden. Begge ser "perfekte" ut for sine følgere når de er på sitt helsemessig dårligste. Allikevel velger unge jenter og leve og tro at de SKAL leve slik disse gjør i noen få uker,-hele året. Med de fatale følger det får. For samme hva man sier, gener har mye og si, og skiller oss vanlige dødelige fra verdensmestere og toppmodeller.

Siden jeg nevnte at "strong is the new skinny" er et feil motto og bruke av flere her inne. Evt bare blitt misforstått . Om linken virker ser man her et eksempel på noen av verdens sterkeste kvinner. Dette er styrke og folk som trener for og bli sterke, en er det forbildene til damene her inne? Legg merke til at jeg ikke skriver om disse er sunnere eller mer usunn. Det vet jeg ingen ting om.. Men sterke er de, og opptatt av utseende og vekt, ikke lik mye;)

Verdens sterkeste kvinne er fra Sauda -Aftenbladet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan gå ut over det sosiale og kanskje det psykiske, men det er IKKE usunt? Hvem bør lese hva man skriver en gang til her. Igjen. Har aldri sagt at hennes ekstremdiett er bra. Heller ikke at hun er etlike bra, eller bedre forbilde enn folk på dette forumet. Men det er mulig og bli for sunn også, så sunn at man bli syk...nettop når de går ut over det sosiale og psyken. Jeg mener fortsatt at en fitnessutøver i konkurranseform er et like usunt forbilde som en supermodell i "catwalkform". Begge lever sundt store deler av året, men går til det ekstreme i en periode før de skal i ilden. Begge ser "perfekte" ut for sine følgere når de er på sitt helsemessig dårligste. Allikevel velger unge jenter og leve og tro at de SKAL leve slik disse gjør i noen få uker,-hele året. Med de fatale følger det får. For samme hva man sier, gener har mye og si, og skiller oss vanlige dødelige fra verdensmestere og toppmodeller.

Igjen, grov logikkbrist på din side. En catwalk-modell er grovt undervektig hele året, og selv om vekta kanskje i perioder svinger litt opp er ikke dette i form av muskler. En fitnessutøver har 11 av 12 måneder en normal fettprosent men mer muskler enn gjennomsnittet. Nei, påstår ikke konkurranseformen er sunn, men det er fortsatt en form man holder i 3-4 dager for å vise frem det man jobber hardt og målrettet for resten av året. En form man oppnår ved å i noen uker spise omtrent samme mengde kalorier som catwalk-modellene lever på hele året.

Er jeg usunn om treningen og kostholdet mitt gjør at jeg går glipp av den ukentlige fyllekula, og defor kanskje mister kontakten med noen bekjente til fordel for folk som deler interessene mine..?

Hva angår dem som faktisk får psykiske problemer av å fokusere for mye på sunn mat.. De kan fortsatt ikke ødelegge sin fysiske helse på samme måte som en anorektiker kan, og er man utsatt for sånne lidelser er det vel langt på vei bedre at man har en "sykelig" fokus på å få i seg nok mat og trene 3-4 ganger i uka enn at man har samme fokus på å spise minst mulig og løpe til man besvimer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen, grov logikkbrist på din side. En catwalk-modell er grovt undervektig hele året, og selv om vekta kanskje i perioder svinger litt opp er ikke dette i form av muskler. En fitnessutøver har 11 av 12 måneder en normal fettprosent men mer muskler enn gjennomsnittet. Nei, påstår ikke konkurranseformen er sunn, men det er fortsatt en form man holder i 3-4 dager for å vise frem det man jobber hardt og målrettet for resten av året. En form man oppnår ved å i noen uker spise omtrent samme mengde kalorier som catwalk-modellene lever på hele året.

Er jeg usunn om treningen og kostholdet mitt gjør at jeg går glipp av den ukentlige fyllekula, og defor kanskje mister kontakten med noen bekjente til fordel for folk som deler interessene mine..?

Hva angår dem som faktisk får psykiske problemer av å fokusere for mye på sunn mat.. De kan fortsatt ikke ødelegge sin fysiske helse på samme måte som en anorektiker kan, og er man utsatt for sånne lidelser er det vel langt på vei bedre at man har en "sykelig" fokus på å få i seg nok mat og trene 3-4 ganger i uka enn at man har samme fokus på å spise minst mulig og løpe til man besvimer?

Nah, de fleste innen fitness og kroppsbygging er jo da på diett i gjerne 3-5 måneder før de skal stille, selv om det først er de siste ukene før at de blir helt banalt ekstreme. Og en del av de stiller jo i flere stevner på rad, så de må holde samme formen i opp til en måned( om de feks skal først stille i sverige nå i mars, loadedcup i danmark helga etter og så grandprix to uker senere). Men ja, de får i seg mye større mengder mat enn en catwalk modell. Og de fleste får god oppfølging. Men det er nok en del forstyrra mennesker som stiller, en del av dem detter av lasset lenge før de kommer seg opp også, fordi de får i seg for lite næring til den ekstreme sporten de driver med.

Og de venne man mister fordi man slutter å drikke hver helg, jeg er enig, de har man egentlig ikke behov for å ha!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk har da også prøvd å nå gjennom i kommentarfeltet i bloggen hennes. Ganske saklige kommentarer var det og. Fikk relativt drøye angrep i retur fra barbien om hvor lite de kunne om helse osv. Nå er forøvrig hele kommentarfeltet slettet, dette var i går.

Angående det å ha fitnessmodeller som mål, så er det helt riktig som Hefor sier. Man ønsker ikke å se ut slik som de gjør de 11 mnd i året når de faktisk har en normal fettprosent og god helse. Man ønsker å se ut slik som de gjør på scenen, bare at man ønsker at dette skal være formen hele året. Sunt? Ikke i min bok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...