Gå til innhold

Hva synes dere om Crossfit?


Alex86

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 3 uker senere...

Rip kan være funny av og til :D Dette er et tilsvar til en forumpost hvor en fyr har vært på et Crossfit-gym, beklager boks, og diskutert med en CF-trener.

"This person is privy to a sales model that has worked very well wherever it is tried. If a layperson walks in the gym and I tell them, "All you need to do is basic barbell exercises with a little more weight each time," and the same person walks in his gym and he says, "Welcome to the Community! Today, we're all doing an Elite Special Forces WOD! It really activates the core while waking up your glutes and hammies. Core involvement! Glute amnesia! Quad dominance! Verticalize those shins! Mobility facilitates function! Maximize that torque on those knees with that bar! A warp core oscillator breach on Level 7!" Who does the lay person buy a membership from? Usually from the GluteCore master, unless some homework has been done.

The fitness industry is a mess right now. Demand is up and standards are low. A guy who knows absolutely nothing about it but who has managed to memorize some jargon can run a successful business in 2014. This is better than everybody sitting around on their asses, however offensive it may be. But people get hurt and fail to get strong at CF JargonBoy, and the lay public isn't well enough informed that they even realize there's a problem."

Glute amnesia LOL :roflmao:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiltross for at de bedriver en sport jeg ikke syns noe om skal CF ha stor kudos for treningsmiljøet. Det så ut som de hadde det veldig morro å jobba sammen med likesinnede = moro = kontinuiet i trening. Det er lettere å pushe seg gjennom noe man hater om man står sammen om det og blir jubla på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiltross for at de bedriver en sport jeg ikke syns noe om skal CF ha stor kudos for treningsmiljøet. Det så ut som de hadde det veldig morro å jobba sammen med likesinnede = moro = kontinuiet i trening. Det er lettere å pushe seg gjennom noe man hater om man står sammen om det og blir jubla på. :)

post-29406-14440982813312_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Vi har crossfit ved senteret i Tønsberg, og jeg synes det er kjempegøy!

Miljø og det sosiale er absolutt høyt på lista, og man får pusha seg skikkelig! Vi bruker gjerne oppvarming på å gå igjennom basicøvelser for å bl.a. se an teknikk. Hvis man ser noen uten god teknikk får de beskjed om å gjøre en annen øvelse. Eneste skadene vi har hatt er et par skrubbsår på box-jumps ;)

Det gjelder å ha fokus på god teknikk og å få tilbakemeldinger på teknikken.

Noe som kan oppleves som litt negativt, er at man ikke sjøl er herre over hvilke øvelser man kjører, men for min del så er dette bare en liten del av treninga, og trener ellers etter egne behov.

Crossfittimene er varierte og gir kroppen gode utfordringer! :D

Tommel opp for min del! Gleder meg til hver økt!

Treningsglede! ❤️

Ville prøvd selv, så kan du selv bedømme ;) ingen sport fungerer for alle, og det spørs selvfølgelig på hva dine mål med treninga er! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crossfit som SPORT er kult.

Crossfit har hjulpet ein av mine favoritt idretter (vektløfting) mere en noe annet.

Crossfit for den generelle populasjonen i verden er FANTASTISK!

Ingen annen treningsform har fått så mange opp av sofaen :)

Liker ikke dårlig teknikk mere en noen andre, men å trekke ned heile sporten pga enkelt tilfeller blir for dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra gårsdagens DN: http://www.dn.no/dnaktiv/2014/08/06/2118/Styrketrening/trente-seg-til-intensivavdelingen

TL;DR: 42-åring trente styrke 3/4 ganger i uken, var ikke fornøyd med progresjon. Meldte seg på en Crossfit-time som besto av 45 knebøy og 90 "pullups" uten pause. Dagen etter så har han rabdomyolyse og blir lagt inn på intensivavdelingen pga. fare for nyresvikt. Uncle Rabdo strikes again!

unclerhabdo.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men mye handler her, som ved mye annet, om kvalitet! Har instruktøren kun et fokus om hardest mulig, drit i kvalitet.... Da kommer det vel ikke noe sjokk om skader og feiltrening er resultatet...

Det blir ikke veldig kvalitetsmessige resultater om pt insisterer på høyest vekt fremfor teknikk... Og gjerne slenger på at jo mer trening jo bedre er det (utelukkende) og den som gir seg bare fordi man har feber, vondt i kneet eller er sliten fordi man har trent 15 dager i strekk, er en pingle....

Alt avhenger av kvalitet. Også crossfit!

Hos oss kan folk få beskjed om å redusere vekter eller til og med å ta en annen øvelse om teknikken ikke er god nok. (Og man får tilbakemeldinger og feilrettinger underveis. (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...