Gå til innhold

BETAflauser


Lloyd

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvordan tror du draget til alfaen utvikler seg? Tror du det er medfødt eller en en atferd som er styrket via et belønning-straff system som alt annet?

brb, tror all menneskelig oppførsel er bestemt ved fødsel.

brb, tror tankemønsterendring er unaturlig.

jepp, og man må bare godta det loddet man fikk, eller så driver man med triks.

jantelov ftw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ikke mange innspill på det egentlig. Stengt tatt tror jeg vel at verden er litt mer nyansert en som så, men prøvde å forklare det i Beta/Alpha terms osv osv.

Joda, du har nok rett i at operant betinging har sine svakheter, men jeg ville bare påpeke at alfaer som regel går igjennom en læringsprosess de også. De prøver seg på Elise, blir avslått. De prøver seg på noe nytt med Ingrid, det fungerer. De prøver på det samme med Ida, fungerer igjen. De prøver seg på Karoline med samme rutinen, men blir avslått så tenker de at de skal prøve det igjen på June og det fungerer igjen. Det blir ut i fra dette dannet et ulike mønster i hodet deres på hva som fungerer på ulike folk og hva som ikke fungerer.

PUA forkorter i grunn denne prosessen, men hele PUA konseptet er ikke så appliserbart på det "norske markedet", noe som for meg er veldig forstålig da personen bak hele greien er amerikansk.

Så poenget mitt er kort og greit at alle lærer seg ulike triks, men jeg skjønner strengt talt ikke hvorfor utrolig mange damer er så mye i mot det med en gang det kommer fra en bok. Jeg er rimelig sikker på at du og venninene dine har hørt om noen "playere" som bruker nøyaktig samme taktikken på jenter, og like vel så reagerer fleste parten ikke like sterkt på dette. Uansett så er dette ikke en tråd hvor man skal diskutere PUA, så hvis du vil fortsette på dette får vi lage en egen tråd/PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, du har nok rett i at operant betinging har sine svakheter, men jeg ville bare påpeke at alfaer som regel går igjennom en læringsprosess de også. De prøver seg på Elise, blir avslått. De prøver seg på noe nytt med Ingrid, det fungerer. De prøver på det samme med Ida, fungerer igjen. De prøver seg på Karoline med samme rutinen, men blir avslått så tenker de at de skal prøve det igjen på June og det fungerer igjen. Det blir ut i fra dette dannet et ulike mønster i hodet deres på hva som fungerer på ulike folk og hva som ikke fungerer.

PUA forkorter i grunn denne prosessen, men hele PUA konseptet er ikke så appliserbart på det "norske markedet", noe som for meg er veldig forstålig da personen bak hele greien er amerikansk.

Så poenget mitt er kort og greit at alle lærer seg ulike triks, men jeg skjønner strengt talt ikke hvorfor utrolig mange damer er så mye i mot det med en gang det kommer fra en bok. Jeg er rimelig sikker på at du og venninene dine har hørt om noen "playere" som bruker nøyaktig samme taktikken på jenter, og like vel så reagerer fleste parten ikke like sterkt på dette. Uansett så er dette ikke en tråd hvor man skal diskutere PUA, så hvis du vil fortsette på dette får vi lage en egen tråd/PM.

Skjønner mye av det du sier. Ja mye av det et ikke overførbart til Norge.

Jeg har ikke så mye imot ting FORDI det kommer fra en bok, men samtidig et det som kommer rett fra boken (uten at man har lært seg litt smoothness) lett å spotte. Og da blir det ofte litt hjelpesløst. Siden virkeligheten består an enkeltmennesker vil stereotypene (heldigvis) ikke være fremtredende, fordi de fleste lærer seg, av erfaring, litt smoothness etterhvert.

Poenget mitt var egentlig ikke å si noe om hvordan ting fungerer i virkeligheten (på det norske 'markedet') men hvordan den stereotype PUA, slik begrepet oftest brukes, *er*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Vel GUTTER.

Det er bare å logge på facebook og se på kommentarfeltet til nesten alle attention whores, så kan du plukke impotente betaer i fleng. Husker jeg en gang kommenterte i kommentarfeltet til en post som tok helt av med betaer med noe sånt som: "Ja ja gutter, blir ikke noe f**** av å sitte her og smiske, trygle og be."

Kommentaren gikk de alle hus forbi, og betafesten fortsatt uforstyrret :D

Jeg lurer på om de ikke skjønte poenget nettopp fordi de er så beta at de aldri har kommet til neste trinn med en (pen) jente, så de har liksom ikke noe erfaringsgrunnlag som skulle tilsi at handlingene deres er meningsløse. Om de smisker som hardest så får de kanskje et "takk" fra jenten, men om de tar det kuli så opplever de jo ingen umiddelbar respons - better stalk hard as fuark!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel GUTTER.

Det er bare å logge på facebook og se på kommentarfeltet til nesten alle attention whores, så kan du plukke impotente betaer i fleng. Husker jeg en gang kommenterte i kommentarfeltet til en post som tok helt av med betaer med noe sånt som: "Ja ja gutter, blir ikke noe f**** av å sitte her og smiske, trygle og be."

Kommentaren gikk de alle hus forbi, og betafesten fortsatt uforstyrret :D

Jeg lurer på om de ikke skjønte poenget nettopp fordi de er så beta at de aldri har kommet til neste trinn med en (pen) jente, så de har liksom ikke noe erfaringsgrunnlag som skulle tilsi at handlingene deres er meningsløse. Om de smisker som hardest så får de kanskje et "takk" fra jenten, men om de tar det kuli så opplever de jo ingen umiddelbar respons - better stalk hard as fuark!

Fant frem et godt eksempel her. Riktignok er ikke hun her helt blåst som de fleste "slike" jenter, selv om hun elsker oppmerksomhet (hvem gjør ikke det). Legg merke til den strategiske klippingen av bildet. Det var sikkert en pen jente ved siden av som ville stjålet oppmerksomhet, så det ble sakset. Sjekk alle kommentarene. Vedder på at disse gutta vasser i damer :D

post-3316-14440909915903_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant frem et godt eksempel her. Riktignok er ikke hun her helt blåst som de fleste "slike" jenter, selv om hun elsker oppmerksomhet (hvem gjør ikke det). Legg merke til den strategiske klippingen av bildet. Det var sikkert en pen jente ved siden av som ville stjålet oppmerksomhet, så det ble sakset. Sjekk alle kommentarene. Vedder på at disse gutta vasser i damer :D

[ATTACH=full]77179[/ATTACH]

HAHAHAHA JEG KJENNER HAN ENE SOM KOMMENTERTE!!! Hahahahahahah

og han hadde den kleineste kommentaren av de alle :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, klassisk. Tenker på det samme hver gang jeg er innom facebook. Det er bakdelen med at folk nå kan være "sosiale" på nett. Det fører bare til at mange av de peneste jentene tror de er noen prinsesser som alle beundrer. Fuck that shit, bro.

Menmen, ser du bra ut/er utadvendt får du deg noe uansett.:finger:

original-364.png?1323413547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...