Gå til innhold

BETAflauser


Lloyd

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Annonse

Pick up artist. Som i at man har draget på damer :cool:

Well. Jeg ville kanskje heller sagt: Som i at (ofte socially awkward) folk forsøker å lære seg masse triks for å (kanskje) få draget på damer via f.eks. "negging" og andre mer eller mindre vellykkede konsepter. En "stereotypisk" PUA viker vel ikke umiddelbart som en sympatisk fyr.

En "alpha" vil altså ha draget på damer naturlig uten å lære seg en mengde triks (pluss henger seg som regel ikke opp i begreper som "alpha" og beta"), mens en stereotypisk PUA ofte er en "beta" som har lært seg en mengde triks om sosiale spill osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Well. Jeg ville kanskje heller sagt: Som i at (ofte socially awkward) folk forsøker å lære seg masse triks for å (kanskje) få draget på damer via f.eks. "negging" og andre mer eller mindre vellykkede konsepter. En "stereotypisk" PUA viker vel ikke umiddelbart som en sympatisk fyr.

En "alpha" vil altså ha draget på damer naturlig uten å lære seg en mengde triks (pluss henger seg som regel ikke opp i begreper som "alpha" og beta"), mens en stereotypisk PUA ofte er en "beta" som har lært seg en mengde triks om sosiale spill osv.

Jeg søkte bare på google etter PUA :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Well. Jeg ville kanskje heller sagt: Som i at (ofte socially awkward) folk forsøker å lære seg masse triks for å (kanskje) få draget på damer via f.eks. "negging" og andre mer eller mindre vellykkede konsepter. En "stereotypisk" PUA viker vel ikke umiddelbart som en sympatisk fyr.

En "alpha" vil altså ha draget på damer naturlig uten å lære seg en mengde triks (pluss henger seg som regel ikke opp i begreper som "alpha" og beta"), mens en stereotypisk PUA ofte er en "beta" som har lært seg en mengde triks om sosiale spill osv.

Hvordan tror du draget til alfaen utvikler seg? Tror du det er medfødt eller en en atferd som er styrket via et belønning-straff system som alt annet?

brb, tror all menneskelig oppførsel er bestemt ved fødsel.

brb, tror tankemønsterendring er unaturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...