Gå til innhold

BETAflauser


Lloyd

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Mcbain - Vel innenfor australsk sosiologi blir skandinavia og Norge/Sverige spesielt referert til som land der mor bestemmer mye og overstyrer sønnene og deres oppdragelse mens far hermer etter mor sin omsorgsrolle og den tradisjonelle mannsfiguren i samfunnet forsvinner helt. Babyspråk - Mor snakker ofte til sønn slik og han svarer tilsvarende, gjerne til sønn er 14-15år osv.

Om en norsk mann havner i en slosskamp risikerer han å miste nettverk, venner og omdømme, om en australsk mann havner i en slosskamp er det klapp på skulder fra far og gjerne en øl med motstanderen etterpå og saken er glemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mcbain - Vel innenfor australsk sosiologi blir skandinavia og Norge/Sverige spesielt referert til som land der mor bestemmer mye og overstyrer sønnene og deres oppdragelse mens far hermer etter mor sin omsorgsrolle og den tradisjonelle mannsfiguren i samfunnet forsvinner helt. Babyspråk - Mor snakker ofte til sønn slik og han svarer tilsvarende, gjerne til sønn er 14-15år osv.

Om en norsk mann havner i en slosskamp risikerer han å miste nettverk, venner og omdømme, om en australsk mann havner i en slosskamp er det klapp på skulder fra far og gjerne en øl med motstanderen etterpå og saken er glemt.

Intradesting. Tror du bør gå ut noen ganger i stavanger. Jeg vil ikke tro at noen er så dumme at de utfordrer deg, men man mister i fleste tilfeller ikke noe nettverk(jeg sier fleste tilfeller fordi det nok finnes, men jeg har aldri hørt om det). Jeg er for øvrig uenig i dette babyspråkgreiene, men enig i det du skrev om faren og omsorgsrollen. Det store spørsmålet jeg har til det er da? Hvordan vil du bli når du får en unge, sett at du ikke allerede har en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart med fitnessbloggen når noen skal argumentere mot deg så er det full on personangrep eller noe oppgulp, sjeldent ett argument der en person - jeg mener dette og jeg mener det fordi.

Kirill - Det er mange ting jeg ikke har opplevd som skjer hver eneste dag, hele tiden - på hvilken måte argumenterer du slik at du beriker diskusjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart med fitnessbloggen når noen skal argumentere mot deg så er det full on personangrep eller noe oppgulp, sjeldent ett argument der en person - jeg mener dette og jeg mener det fordi.

Kirill - Det er mange ting jeg ikke har opplevd som skjer hver eneste dag, hele tiden - på hvilken måte argumenterer du slik at du beriker diskusjonen?

Følte du at jeg rettet noe personlig mot deg på en usaklig måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...