Gå til innhold

BETAflauser


Lloyd

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Woop! Justisen.. Leste feil (evt ønsketenkninger)

slemt at du sletta alle meldingene fra deg da

Ønsketekninger er heelt greit.

Verste er at jeg ikke har gjort det engang. Har svart de på et og annet tidspunkt (meget sjeldent), men det her er kun printscreen uten noe som helst sletting imellom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eneklte kvinnfolk som ikke vet sitt eget beste..:inpain:

Nei, det tror jeg ikke. Ikke på dette området, instinktene er ganske sterke. Men jeg tror ikke mannehjernen/sinnet på visse områder er tilpasset likestillingen vi har i dag. Kvinnene har i dag en sosial styrke og status tilsvarende en mann, samtidig som de har egenskaper menn flest ikke kan konkurrere med (alle vil i buksene på kvinnen med alt det innebærer av fordeler). Dermed vil det matematisk sett være flere konkurrenter (for en mann) som vil være sterkere enn han, noe som resulterer i en større sannsynlighet for en beta-posisjon sosialt. La oss si man hadde 50/50 alfa-/betahanner før. Nå som masse sterke kvinnelige "konkurrenter" er inne i miksen så vil det være langt flere som faller igjennom og blir betahanner. Vi flytter oss bortover bellkurven - de som var alfahanner (såvidt) pr. definisjon før har nå sunket på rangstigen og oppfører seg mer beta enn de ville gjort gitt andre omstendigheter.

Sleng i tillegg på sosiale stigma rundt det å være mannemann og at det i stor grad er kvinner som er omsorgspersoner for barn, så får vi et samfunn fylt opp med pyser som benker maks 70 kg og sender 6000 desperate tekstmeldinger uten svar.

Jeg har ikke helt bestemt meg for om dette er bra. Det gjør det veldig enkelt å skille seg ut fra betaflokken, men samtidig så gjennomsyrer det jo alt i samfunnet. Bare se på musikkheltene våre fra 50-tallet og frem til i dag. Har jo gått fra relativt maskuline artister til smørklatter som Justin Bieber og One Direction. Fuark me.

For min egen del er det en vanskelig balansegang. Jeg vokste opp med meget myke verdier og var lenge ganske beta grunnet dette. Jeg vil faktisk påpeke at selv om dette er nyttig livserfaring, så har dette vært hemmende i en del år. Menn trenger ikke overdrevet snillhet og bading i østrogeninduserte verdier. Vel, kanskje noe. Men de må også lære hva det innebærer å være mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke helt bestemt meg for om dette er bra. Det gjør det veldig enkelt å skille seg ut fra betaflokken, men samtidig så gjennomsyrer det jo alt i samfunnet. Bare se på musikkheltene våre fra 50-tallet og frem til i dag. Har jo gått fra relativt maskuline artister til smørklatter som Justin Bieber og One Direction. Fuark me.

Veldig cherry picking av artister da. Du har spesifikt valgt ut mainstream artister hvor målgruppen for salg er tenåringsjenter. Noe du kan finne eksempler på vertfall tilbake til 60 tallet ( Boy band - Wikipedia, the free encyclopedia ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig cherry picking av artister da. Du har spesifikt valgt ut mainstream artister hvor målgruppen for salg er tenåringsjenter. Noe du kan finne eksempler på vertfall tilbake til 60 tallet ( Boy band - Wikipedia, the free encyclopedia ).

Det var et eksempel...da jeg var ung likte vi alle Metallica, Smashing Pumpkins og slike ting. Nå går det i Emohoder med en laptop dersom det ikke er Justin :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...