Gå til innhold

Lol, Crossfit


Kirill W.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg syns du bør lage en anti-crossfit artikkel jeg Pinglo.

Tja, jeg tror det virker som jeg har mer mot crossfit enn det jeg egentlig har. For mange som ønsker å trene styrke men som ikke ønsker å trene alene, som ikke klarer eller ønsker å pushe seg selv så hardt som man bør, og som ønsker et samhold på trening er jo crossfit midt i blinken. Det er få som har vondt av sirkeltrening, litt flere som har vondt av sirkeltrening med olympiske øvelser. Det er ikke min tekopp, men det er nok en del som har det veldig moro med det, og det er jo bra. De hadde jo mest sannsynlig skadet seg enda mer om de drev med jogging :p Mye horribel teknikk i saltimer også, uten at jeg ser så mange provoseres av det heller.

MEN: Det som jeg mistenker som gjør at jeg (og en del andre) fyrer oss mer opp av crossfit enn andre treningsformer man ret og slett ikke liker, er at crossfitere har en tendens til å hardnakket påstå at dette er den BESTE måten å trene på, for alle, og beviset er en eller annen person som er ganske sterk, eller fordi disse bildene på Instagram. Prøver man å diskutere treningsmetodikk har man konsekvent feil helt fram til man er minst like sterk som den sterkeste på den aktuelle boksen der den du snakker med trener på. Det blir for dumt, og da legger de litt opp til det selv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal ALDRI begynne med crossfit, spesielt etter å ha sett denne videoen:

Finnes det noe sted der man kan trene i samme omgivelser med minst mulig maskiner, men med masse plass til å løfte samt tau, ringer o.l? (Bare uten all the cliché and drama, det blir for mye for et enkelt menneske som meg.)

Ta vekk crossfir mentaliteten så har du plutselig et magisk godt utstyr gym med rom for å trene. Til forksjell fra Elixia osv men enig der liker ikke crossfit greia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mye uvitenhet i denne tråden. var ikke noe galt med den crossfitfilmen. stanga er tjukkere enn vanlig olympiastang og dette er en øvelse som går igjen i strongman.

Det kan også hende at øvelsen appollons axle var et gjesteinnslag på treningen deres. Se her for teknikk 01:20

Som man kunne se, løftet de med gummivekter, og så vidt jeg kunne se var det ingen som ble skadet av dette, jentene løftet nok nokså lette vekter også, selv om det så ut som det var en del plater på. Tipper dette bare var lette gummiplater.

Jeg synes det er tullete å drive å disse crossfit på denne måten. Jeg er ikke crossfitutøver, og har ikke tenkt å bli det, men jeg har respekt for de som utøver crossfit seriøst. At nybegynner ikke alltid har spot on teknikk, eller at teknikken kan gå lukt til helvete om man prøver nye og uvante øvelser, det er slik man må regne med.

Men her har vi altså på et såkalt kunnskaprikt forum en haug med folk som gnåler om hvor ille dette er. Det er ikke crossfitten som er ille her, men all ignoransen og dumheten i dette forumet.

Om ting gjøres på en måte som du ikke skjønner, så er det heller på sin plass å spørre hvorfor det gjøres slik, enn å latterliggjøre.

Vi har alle vært ferskinger innen løfting, og det er sikkert ingen av oss som var ekspert med en gang. Var vel ganske åpenbart at øvelsen de kjørte ikke var en de var veldig vant med, da hadde nok teknikken vært bedre.

...fyren bruker jo ølmagen for å få opp stanga... det har jeg aldri sett før. Fascinerede :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der ser ut som to stykker som har bestemt seg for å ha det litt morsomt og trolle litt ;) uten at jeg skal si det garantert, selvsagt.

Vel du skal ha kastet bort ganske mye tid på "functional" trening før man kan begi seg på slike eventyr.

Heldigvis så er det jo overførbart til andre medisinballer på andre gymmer, så helt bortkasta kan det vel ikke sies å være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...