Gå til innhold

Lol, Crossfit


Kirill W.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg vet ikke hva som er LOL med crossift. Man kan si at det er noe LOL med alt. Alt handler om hva man satser på. Jeg har respekt for den som trener seriøst, uansett om dette er en crossfitter, styrkeløfter, vektløfter, hånbakutøver, strongman, natural båddibuilder, kulestøter, sleggekaster, diskoskaster, spydkaster, turner, rugbyspiller, amerikansk fotball spiller, highland games utøver, timber sports utøver, fjellklatrer, skøyteløper eller stavhopper. Man satser jo på det man liker best selv. Har inntryk av at det bare er mediocre minds som har behov for å snakke negativt om andre idretter og sporter enn det man driver med selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva som er LOL med crossift. Man kan si at det er noe LOL med alt. Alt handler om hva man satser på. Jeg har respekt for den som trener seriøst, uansett om dette er en crossfitter, styrkeløfter, vektløfter, hånbakutøver, strongman, natural båddibuilder, kulestøter, sleggekaster, diskoskaster, spydkaster, turner, rugbyspiller, amerikansk fotball spiller, highland games utøver, timber sports utøver, fjellklatrer, skøyteløper eller stavhopper. Man satser jo på det man liker best selv. Har inntryk av at det bare er mediocre minds som har behov for å snakke negativt om andre idretter og sporter enn det man driver med selv.

Jeg applauderer ALLE som gjør noe med helsen sin via sunn livsstil og trening. Men Crossfit er så full av folk på koffeinoverdose som løfter feil og skader seg selv at jeg ikke kan gjøre noe annet enn å le av dem. Crossfit er sikkert en fin trening, OM DU FOKUSERER PÅ FORM og LØFTER SAFE.

Og hva faen er dette? Jeg klarer ikke chip-ups, men hvis jeg slenger beina rundt på denne måten og bruker moment så går det vel. haha..

:roflmao::ROFLMAO::roflmao::ROFLMAO:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye uvitenhet i denne tråden. var ikke noe galt med den crossfitfilmen. stanga er tjukkere enn vanlig olympiastang og dette er en øvelse som går igjen i strongman.

Det kan også hende at øvelsen appollons axle var et gjesteinnslag på treningen deres. Se her for teknikk 01:20

Som man kunne se, løftet de med gummivekter, og så vidt jeg kunne se var det ingen som ble skadet av dette, jentene løftet nok nokså lette vekter også, selv om det så ut som det var en del plater på. Tipper dette bare var lette gummiplater.

Jeg synes det er tullete å drive å disse crossfit på denne måten. Jeg er ikke crossfitutøver, og har ikke tenkt å bli det, men jeg har respekt for de som utøver crossfit seriøst. At nybegynner ikke alltid har spot on teknikk, eller at teknikken kan gå lukt til helvete om man prøver nye og uvante øvelser, det er slik man må regne med.

Men her har vi altså på et såkalt kunnskaprikt forum en haug med folk som gnåler om hvor ille dette er. Det er ikke crossfitten som er ille her, men all ignoransen og dumheten i dette forumet.

Om ting gjøres på en måte som du ikke skjønner, så er det heller på sin plass å spørre hvorfor det gjøres slik, enn å latterliggjøre.

Vi har alle vært ferskinger innen løfting, og det er sikkert ingen av oss som var ekspert med en gang. Var vel ganske åpenbart at øvelsen de kjørte ikke var en de var veldig vant med, da hadde nok teknikken vært bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Strongman-øvelse. Stanga er for tjukk til at man klarer vanlig grep. Så kan en jo i utgangspunktet spørre seg selv hvorfor de ikke bare kjører støt med ordentlig stang ...

Axle cleans taes vanligvis med mixed grip i strongman konkuranser pga tykkelsen på stanga :p

På grunn av at det er en appolons stang, og det er sånn det gjøres :p

mye uvitenhet i denne tråden. var ikke noe galt med den crossfitfilmen. stanga er tjukkere enn vanlig olympiastang og dette er en øvelse som går igjen i strongman.

+_2acc5a8841f8752904d37f90a8014829.png?1322693145Olemann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri hørt om axle cleans før, så måtte jo selvsagt google. Første filmen som kom opp var denne. Må si jeg ble ikke uten videre imponert. Hva er poenget? Hvorfor ikke vende den opp til skuldrene med engang?

EDIT: i følge videoene av axle cleans på youtube, er jo den crossfitfilmen over her helt innafor :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri hørt om axle cleans før, så måtte jo selvsagt google. Første filmen som kom opp var denne. Må si jeg ble ikke uten videre imponert. Hva er poenget? Hvorfor ikke vende den opp til skuldrene med engang?

Grunnen til dette er at stangen er 50mm tykk (samme som der man setter på vektene på en vanlig olympiastang. Grunnet dette Har du ikke grepet til å slenge den rett opp. Man bruke mixed grip å vende den rett opp, men det er mye lettere å gjøre dette via magen når vektene starter å bli tyngre. Jeg har feks 130kg i styrkvending med vanlig stang, og er god for 160+ i appolons vending. Personen på den filmen der suger ganske hardt på vendinga :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri hørt om axle cleans før, så måtte jo selvsagt google. Første filmen som kom opp var denne. Må si jeg ble ikke uten videre imponert. Hva er poenget? Hvorfor ikke vende den opp til skuldrene med engang?

Du kan håndtere mer vekt på denne måten kontra det å vende den helt opp med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til dette er at stangen er 50mm tykk (samme som der man setter på vektene på en vanlig olympiastang. Grunnet dette Har du ikke grepet til å slenge den rett opp. Man bruke mixed grip å vende den rett opp, men det er mye lettere å gjøre dette via magen når vektene starter å bli tyngre. Jeg har feks 130kg i styrkvending med vanlig stang, og er god for 160+ i appolons vending. Personen på den filmen der suger ganske hardt på vendinga :p

Nå googlet jeg også. Dette er Axle clean:

Dette er continental clean:

Mixed grep eller ikke forklare dette fremdeles ikke de fucktardene som var i den første videoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Misha attempted the 409lb axle at the Mohegan Sun competition 2009. Misha is a 7 time Russian weight lifting champion who regularly cleans and jerks over 500lbs. This demonstrates the difficulty of the apollons axle."

Men virker jo som at axle cleans er vanskeligere da..? Sånn hvis du faktisk kan cleans :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hva er poenget - hvorfor skal man ikke bare gjøre normale dølle douchebag fitness øvelser ? Det finnes en hel verden der ute som de fleste av dere ikke kjenner til. La meg gi dere noen artige eksempler. Forhåpentligvis til opplysning og berikelse:

Sotts Press:

Suitcase lift:

http://www.youtube.com/watch?v=BqAtDEa4DiM

Zercher squats:

Misc old time lifts:

Steinborn lift:

Hand Anyhow:

One Arm Dumbell press:

HipLift:

Turkish Getup:

http://www.youtube.com/watch?v=0vhJza-2xiI

Og det finnes selvsagt en hel rekke andre øvelser av old school varianten. Nå skulle jeg gjerne sett de på tråden her som disser crossfitvideoen om å velge en av de mest teknisk avanserte øvelsene her, og gjøre den perfekt på første forsøk. Legg gjerne ut på youtube, så vi alle kan få morre oss.

Det er dessverre ikke bare nedtrekk, hantelpress, benk og triceps pressdowns som finnes av øvelser. Utrolig ignorant gjeng på dette forumet må jeg si. Litt ydmykhet hadde vært på sin plass. Når dere har trent i 10+ år, kanskje dere er mindre høge på pæra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå googlet jeg også. Dette er Axle clean:

[

Dette er continental clean:

Mixed grep eller ikke forklare dette fremdeles ikke de fucktardene som var i den første videoen.

En axle clean er bare det å vende en appolons, fins mange måter å vende ting på og alle er sine egne navn (powerclean, full clean, continental clean feks) Det folk ikke skjønner er jo at det i den første videoen er første gangen noen av disse crossfitterne prøver en appolons stang. Er ikke sånn at folka kommer inn å har perfekt teknikk første gang de tester. Irriterer meg bare når folk som aldri har testa noe av det som de ser (sikkert noen her som har gjort det), også flamer de det som de er eksperter ut av denne verden.

Grunnen til at man vender mer med en skikkelig sitt vending hvis man er bra vektløfter er at grepet er bedre på de tynne stengene, og det er lettere å få stanga høyt nok til å komme seg under å knebøye opp stanga. En appolons roterer med vektskivene (mens vektskivene roterer uavhengig av stanga i en vanlig olympiastang), som gjør det vanskeligere å legge den opp til en frontbøy i tillegg til at tykkelsen også gjør det værre å legge den i en frontbøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...