Gå til innhold

Lol, Crossfit


Kirill W.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Jeg synes det er merkelig at så mange dømmer Crossfit kun på bakgrunn av videoer de ser på youtube. Tenk om så mange skulle dømt styrketrening pga idiotiske videoer av folk som ikke burde bli sluppet inn på et gym alene? Skader skjer overalt, og jeg har aldri merket noe til at instruktørene ikke har fokus på teknikk på Crossfit Oslo. Faktisk bruker man utrolig god tid på å gå gjennom øvelser og man får beskjed om å ta av vekter dersom man ikke gjør det riktig.

Jeg forstår at mange blir provoserte fordi noen påstår crossfit er den beste treningen og er arrogante, men hallo. Det finnes det mange arrogante styrkeløftere som oppfører seg på nøyaktig samme måte. Så lenge folk faktisk trener og trives, er det virkelig noe å diskutere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er merkelig at så mange dømmer Crossfit kun på bakgrunn av videoer de ser på youtube. Tenk om så mange skulle dømt styrketrening pga idiotiske videoer av folk som ikke burde bli sluppet inn på et gym alene? Skader skjer overalt, og jeg har aldri merket noe til at instruktørene ikke har fokus på teknikk på Crossfit Oslo. Faktisk bruker man utrolig god tid på å gå gjennom øvelser og man får beskjed om å ta av vekter dersom man ikke gjør det riktig.

Jeg forstår at mange blir provoserte fordi noen påstår crossfit er den beste treningen og er arrogante, men hallo. Det finnes det mange arrogante styrkeløftere som oppfører seg på nøyaktig samme måte. Så lenge folk faktisk trener og trives, er det virkelig noe å diskutere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er merkelig at så mange dømmer Crossfit kun på bakgrunn av videoer de ser på youtube. Tenk om så mange skulle dømt styrketrening pga idiotiske videoer av folk som ikke burde bli sluppet inn på et gym alene? Skader skjer overalt, og jeg har aldri merket noe til at instruktørene ikke har fokus på teknikk på Crossfit Oslo. Faktisk bruker man utrolig god tid på å gå gjennom øvelser og man får beskjed om å ta av vekter dersom man ikke gjør det riktig.

Jeg forstår at mange blir provoserte fordi noen påstår crossfit er den beste treningen og er arrogante, men hallo. Det finnes det mange arrogante styrkeløftere som oppfører seg på nøyaktig samme måte. Så lenge folk faktisk trener og trives, er det virkelig noe å diskutere?

Grunnen er da enkel?

"Dissinga" av crossfit går ut på en del kjernekonsepter som er latterlige, en mentalitet fra HQ om at "dette er det eneste som funker, og alt annet er ræva", og en del latterlige øvelser.

Du vil selvfølgelig finne ekstremt mye bra innen crossfit, og det er mange boxer som drives veldig veldig bra.

Men du må også huske at vi følger janteloven i Norge. Dersom man skriker ut om hvor bra noe er, så vil "vi" automatisk mislike det, og "vi" vil prøve å finne eksempler for å latterliggjøre konseptet. Dette kan man gjøre med alle konsepter. Poenget er bare at xfit HQ skriker høyt, og da er det morsomt å stappe en propp i kjeften på dem.

Det finnes egne tråder her til å disse "fete rutiner" i gymmet ellers, så det går ikke på det. Her handler det mest om hvordan en instans skryter på seg en del ting som de egentlig ikke bør kunne stå inne for, og da er det morsomt å slå huller i denne evangeliseringen. Forsåvidt på samme måte som man kan/bør harsellere med homøopati. (dog dette er mye mer ekstremt, og sammenlikningen blir litt søkt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen er da enkel?

"Dissinga" av crossfit går ut på en del kjernekonsepter som er latterlige, en mentalitet fra HQ om at "dette er det eneste som funker, og alt annet er ræva", og en del latterlige øvelser.

Du vil selvfølgelig finne ekstremt mye bra innen crossfit, og det er mange boxer som drives veldig veldig bra.

Men du må også huske at vi følger janteloven i Norge. Dersom man skriker ut om hvor bra noe er, så vil "vi" automatisk mislike det, og "vi" vil prøve å finne eksempler for å latterliggjøre konseptet. Dette kan man gjøre med alle konsepter. Poenget er bare at xfit HQ skriker høyt, og da er det morsomt å stappe en propp i kjeften på dem.

Det finnes egne tråder her til å disse "fete rutiner" i gymmet ellers, så det går ikke på det. Her handler det mest om hvordan en instans skryter på seg en del ting som de egentlig ikke bør kunne stå inne for, og da er det morsomt å slå huller i denne evangeliseringen. Forsåvidt på samme måte som man kan/bør harsellere med homøopati. (dog dette er mye mer ekstremt, og sammenlikningen blir litt søkt)

Så fordi noen skrytepaver skryter av sporten sin så skal man avskrive hele treningsmetoden? Jepp, det gir jo mening! Så om styrkeløftere begynner å skryte på samme måte og si at deres måte å trene på er den beste måten så skal vi se ned på den treningsformen også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fordi noen skrytepaver skryter av sporten sin så skal man avskrive hele treningsmetoden? Jepp, det gir jo mening! Så om styrkeløftere begynner å skryte på samme måte og si at deres måte å trene på er den beste måten så skal vi se ned på den treningsformen også?

Ta en titt på den første posten i denne tråden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La merke til at jeg hørtes voldsomt dømmende ut der.

Men nei. Det er ikke poenget mitt. Og det er vel få her som hevder at crossfit ikke har noen gode aspekter.

Hovedforskjellen ligger i at de værste skrytepavene er i xfit HQ, og de derfor omtrent "ber" om at folk kaster skit på dem.

Crossfit har ekstremt mye bra. Og jeg ser heller at folk bedriver crossfit enn å kaste bort livet sitt på ei tredemølle eller ved å bare stikke på zumba.

Jeg synes sjæl at crossfit kan være artig, så det står ikke på det. Men det må være lov til å påpeke en del av det latterlige som bedrives og som HQ sier.

Og ja, dersom f.eks styrkeløftera her kommer og snakker om hvordan man ved å følge deres treningsprogram blir verdens beste 3000 meters løpere, så skal man slå dem i trynet med fakta.

Og hvis de poster en video der de løper en 3000 meter med en bil som kjører jevnt i 20 km/t rett bak dem, så bør man for all del poste den og snakke om hvor latterlig det er og hvordan skaderisikoen er stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...