Gå til innhold

Lol, Crossfit


Kirill W.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ser folk reagerer på beskjeden fra Eirik over.

Generelt:

  • Flere innlegg i denne tråden er rapportert av andre brukere, dvs at folk reagerer på enkelte ting, uavhengig av om det er legitime reaksjoner eller ikke.
  • Bare moderatorer kan se slettede innlegg, så for de som stiller seg uforstående til beskjeder om usaklige innlegg så kan det være tilfelle at disse er slettet og dermed usynlige (dette er ikke tilfelle i denne tråden).
  • Melding fra moderator kan også være ment forebyggende der man ser at en tråd er på vei til å skli ut eller kan være det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe problem med crossfitfolka som gjør det her, jeg har et problem med øvelsen i seg selv. Det sier seg selv at når du må gå inn i lumbal hyperlordose for å klare løftet er det ikke en god idé i utgangspunktet. Det handler ikke om å heve seg over crossfit eller noenting, men risikofaktor. Hvorfor ta en helt fin og god øvelse (vending) for så å gjøre den vanskeligere og farligere å gjennomføre? Det gir ikke mening i mitt hode.

For det første så er alt som har med apollons å gjøre noe helt annet enn ei øvelse med ei olympisk stang. Å gå i ekstrem lordose er selvsagt aldri bra, uansett hvilken øvelse en gjør, og det er så klart ikke nødvendig for å vende apollons stanga. Tror det er veldig få som skader seg på apollonsvendinger, har faktisk aldri hørt om det, bare noen bicepsavrivinger her og der - som kan forventes når en skal vende over 150kg. Øvelsen er en av de gode gamle målene på styrke, derfor er den med i strongman. Og ja - det er helt forferdelig jævlig slitsomt i forhold til vanlige cleans eller power cleans osv. Det meste i strongman er vel "unødvendig" slik sett, men det er vel det meste av arbeidet vi utfører på et gym.. Ingen som får betalt for det så vidt jeg vet :p

EDIT: Og den filmen syns ikke jeg heller er så ille. Det er snakk om veldig lette vekter ser det ut til, og da er ikke skaderisikoen så høy. Graden av slitsomhet i forhold til skaderisiko er i alle fall fin :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser folk reagerer på beskjeden fra Eirik over.

Generelt:

  • Flere innlegg i denne tråden er rapportert av andre brukere, dvs at folk reagerer på enkelte ting, uavhengig av om det er legitime reaksjoner eller ikke.
  • Bare moderatorer kan se slettede innlegg, så for de som stiller seg uforstående til beskjeder om usaklige innlegg så kan det være tilfelle at disse er slettet og dermed usynlige (dette er ikke tilfelle i denne tråden).
  • Melding fra moderator kan også være ment forebyggende der man ser at en tråd er på vei til å skli ut eller kan være det.

(sorry for at jeg går off-topic.) =)

Syntes nå folk har godt av å bli fornærmet en gang i blandt. Ellers går det jo ikke ann å diskutere temaer som feks religion. Men greit, jeg skjønner greia. Mindre trolling.

Er dere enige i at det er fornærmende, de innleggene som blir rapportert da? Eller er det noen oversensitive folk ute å går?

--

Having said that, crossfit virker for meg som en gjeng med hyperaktive folk. Jeg har sett på noen videoer, til og med de 'seriøse', og det ser ut som skade som bare venter på å skje.. Jada, jeg kan ikke alle teknikker selv, og er kanskje litt trangsynt her, men... Ser det usunt ut så er det vel det..?

Hun jenta i første videoen som klarer å rette opp stangen når den kommer skjevt..Wat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg mener, du kan vippe litt om du gjør bicepcurls. Det gir en medfart på vei opp, og du klarer høyere vekter/ekstra reps. Kan være en grei måte å presse ut en ekstra, og så konse på den konsentriske delen, feks.

Men, kipping? Jeg ville tro det var bedre for skuldre og styrkeutvikling generellt å ta cleane chinups, istedet for dette sveivete greiene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For de som konkurrerer i crossfit er kipping ganske greit. Man trener på det man konkurrerer i :)

Sånn helsemessig så burde jo spydkastere kaste med begge armer på trening for å unngå overbelastningsproblematikk også, men det gjør de jo ikke.

Trener du for å bli sterk i pullups uten kipping - tren strict.

Trener du for å klare mange pullups med kipp - tren på kipp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som konkurrerer i crossfit er kipping ganske greit. Man trener på det man konkurrerer i :)

Sånn helsemessig så burde jo spydkastere kaste med begge armer på trening for å unngå overbelastningsproblematikk også, men det gjør de jo ikke.

Trener du for å bli sterk i pullups uten kipping - tren strict.

Trener du for å klare mange pullups med kipp - tren på kipp :)

Inb4 Vegard starts crossfitting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...