Gå til innhold

Lol, Crossfit


Kirill W.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Orke ikkje å lesa gjennom alle de håpløse innleggene. Det samme går igjen; "Crossfit er tull. De har ikke peiling."

Nye og fremmed ting blir alltid kritisert. Spesielt fra de som føle seg trua av det som er nytt. I dette tilfelle blir det nok noe ala type folk som sjøl ikkje tror de klare å fullføra ein wod. Selvfølgelig finnes det forbedringspotensialer innenfor xfit, men det tror eg faktisk det gjør innen alle typer idretter og sporter. Syns det e håpløst å oppretta ein tråd av folk som i utgangspunktet skulle ha hatt litt peiling på trening og aktivitet legge ut videoer og dømme alle under ein kam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orke ikkje å lesa gjennom alle de håpløse innleggene. Det samme går igjen; "Crossfit er tull. De har ikke peiling."

Likevel antar du at du vet hva som står der og føler deg skikket til å svare på dem.

Syns det e håpløst å oppretta ein tråd av folk som i utgangspunktet skulle ha hatt litt peiling på trening og aktivitet legge ut videoer og dømme alle under ein kam.

Når vi først snakket om å dømme alle under en kam, var det ikke du som ikke hadde lest tråden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikkje lest hele tråden nei, og føler meg fremdeles skikket til å svare. Men får å gjenta og evt klargjøre det for moderator så ser eg hva tråden handler om. Den handler om å gjørre narr av en treningsform. Noe eg syna e barnslig. Tjohei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikkje lest hele tråden nei, og føler meg fremdeles skikket til å svare. Men får å gjenta og evt klargjøre det for moderator så ser eg hva tråden handler om. Den handler om å gjørre narr av en treningsform. Noe eg syna e barnslig. Tjohei

Ok, du syns ikke det er betenkelig at du uten å lese innleggene kan kommentere på hva som står i dem? Om du faktisk hadde lest gjennom tråden så er det mulig (kanskje) at du hadde oppfattet en viss ironisk undertone i de fleste innleggene og en del legitime kritiske argumenter. Men det er selvfølgelig ikke sikkert at du hadde oppdaget dette, så det tryggeste var nok å dømme alle over en kam uten å faktisk lese hva folk hadde skrevet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Orke ikkje å lesa gjennom alle de håpløse innleggene. Det samme går igjen; "Crossfit er tull. De har ikke peiling."

Nye og fremmed ting blir alltid kritisert. Spesielt fra de som føle seg trua av det som er nytt. I dette tilfelle blir det nok noe ala type folk som sjøl ikkje tror de klare å fullføra ein wod. Selvfølgelig finnes det forbedringspotensialer innenfor xfit, men det tror eg faktisk det gjør innen alle typer idretter og sporter. Syns det e håpløst å oppretta ein tråd av folk som i utgangspunktet skulle ha hatt litt peiling på trening og aktivitet legge ut videoer og dømme alle under ein kam.

1. Nye og fremmede ting blir ikke alltid kritisert. Eksempel: Redcord. Substans er langt viktigere enn "det er hipt, yo".

2. Jeg (og maaange andre her inne) klarer fint å gjennomføre en WOD, og har dermed enda større grunnlag til å rette kritikk. Dette er derimot enda en grunn til at jeg retter kritikk; Den forhelligelsen innad i crossfit-miljøet og elitismen som gjerne følger med. Det at man driver med en nevnt idrett gjør deg ikke bedre enn andre mennesker som trener. Det betyr bare at du er interessert i noe spesifikt. Flott for deg!

3. Har du eksempel på forbedringspotensialer innenfor vektløfting, styrkeløft eller friidrett, for å nevne noen? Og som et oppfølgerspørsmål, hvorfor er det legitimt å fraskrive seg kritikk på denne måten? "Du skal ikke drepe", "Men alle andre gjør det jooo!". Bare nei.

4. Jeg på min side synes det er håpløst å kommentere i en tråd når man er så uvitende om innholdet i tråden. Dersom du er interessert i videre diskusjon; Flott! Men ta deg gjerne tiden til å lese hva folk har skrevet tidligere. Hvis du ikke orker å gå i gjennom de ironiske kommentarene står det en del relevant på side 4. Og legg fra deg elitismen hjemme. Her inne er det ganske mange som har grei peiling på trening og aktivitet. Å påstå noe annet vil bare være å undergrave sin egen kredibilitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns Crossfit er jævlig gøy, eneste jeg har problem med er at de prøver å selge det som en ultimate treningsmetode der man blir awesome i alt, fordi funksjonalt og overførbart til ALT!!!one

Når det egentlig er en suboptimal treningsmetode, noe som er helt greit fordi crossfit har mye annet gående for seg.

Sitatet i første post fra Crossfit sin egen hjemside taler vel egentlig for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

So much hatred in here! :unsure:

Har trent crossfit siden august, og stortrives med det. Kjempegøy, og konkurranseinnstinktet i meg blir vekket skikkelig til livet.

Ser at mange klager på at folk i crossfit har dårlig teknikk etc. Vet ikke om Bodø er særegen på dette, men her er det i alle fall slik at kan du ikke teknikken på et løft så skal den læres og perfeksjoneres før du får løfte tungt. Klarer du det ikke, blir øvelsen byttet ut med en du behersker.

Selv har jeg aldri lært så mye teknikk som jeg har på crossfit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God innføring i teknikk er nødvendig for å kunne løfte tungt. Uansett.

Problemet er derimot de kompansasjonene kroppen gjør når den blir sliten. F.eks. fra å kjøre mange repper med olympiske løft. EKSTRA så om en i tillegg har et tidspress. Det er svært få som sier at "crossfittere generelt har dårlig teknikk". Det som derimot blir sagt er at teknikken er det første som ryker når man trener på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta vekk crossfir mentaliteten så har du plutselig et magisk godt utstyr gym med rom for å trene. Til forksjell fra Elixia osv men enig der liker ikke crossfit greia

Eg har vore i lokalet til Crossfit Bergen. Veldig bra utstyr og stort lokale, men det koster 900 kroner i månaden. I tillegg så har dei ivestert i eit stort popanlegg som dei skrur på bånn pedal når timene begynner. Det er sjølvsagt ikkje tunge gitarriff som tyter ut av høgtalarane, men same musikken som dei speler på dei "kule" danseplassane i sentrum. Musikken er så høg at det svir i sjelen og det er umulg å snakke saman eller å konsentrere seg om treningen. I tillegg så går alle dei gyteklare gutane med minimalt med klede for å vise seg frem.

Dette er ein samtale frå min trening der oppe:

Even Opsal : Tuba se der då! (ein fyr som løftet yoken med 4 jenter på og det blir sjølvsagt tatt bilde)

Tuba: Kva då? Det der er ikkje tungt ein gang.

Even Opsal: Nei, men så tøft bildet blir då.

Det hadde vore ein kongeplass å trent viss det hadde vore rimelegare og uten crossfit folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...