Gå til innhold

Treningseksperter barker sammen - Cornelis Elander og Martin Norum


Anbefalte innlegg

Man blir gjerne god ved å erfare hva som skal til for å bli best. Det er forskjell på en PT som f.eks. Martin Norum som spesialiserer seg på å hjelpe folk uten treningsbakgrunn og en coach som skal hjelpe deg til å bli en verdensener. Da handler det mer om å være en god selger og motivator, og det er ikke så mye spesialkunnskap som kreves.

Absolutt, tenkte bare det kunne være greit å ha i bakhodet siden flere her ser ut til å mene at egne resultater var det viktigste for å bedømme en PT/coach.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser folk nevner at de hadde ønsket å ha Rippetoe, simmons, dave tate ol. personligheter som PT'er.

Dette er utøvere/trenere som har vært åpne om sin dopingbruk.

Føler dere ikke at rådene dems faller litt til kort med tanke på at mesteparten av fremgangen de har oppnådd har blitt gjort mens de har brukt bol? Forutsett at du selv er naturlig that is.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror jeg ville gått for Plyo som PT uansett, større biceps og like glatt frisyre som cornelis (iallfall på bildene i plyoreps artikkelen) har ikke fyrstikkbein, og så løfter han vel tyngre vekter enn Martin Norum også? ;)

Selvom det er fullstendig irrelevant i mine øyne så er det ikke helt utenkelig at Norum tar mer i markløft :) Greit å ha i bakhodet at Ståle sannsynligvis både har trent en del lengre, og veier en del mer enn martin også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det blir litt merkelig å betale en PT tusenvis av kroner hvis kunden likevel vet hva som er best. Jeg har aldri hatt en PT, så jeg skal for all del ikke uttale meg skråsikkert, men en PT som sier bare det jeg vil høre er ikke verdt en krone for meg. Og hvis jeg har så mye kunnskap at jeg kan fikse det selv trenger jeg jo ikke en PT.

Det er en balanse her. Dersom du hadde kommet til meg for første gang ville jeg brukt god tid på og komme i dybden av hva du ønsker, hva som gjør din hverdag bedre, hva du vil se i speilet, hvordan du ønsker å føle deg og hva hvor du ser for deg. Om det er mer muskler, mindre muskler osv stiller jeg meg nøytral til. Jeg kan tenke i mitt hode at denne personen burde hatt mer muskler, men om du ikke ønsker det ville jeg gitt deg de resultatene du ville ha. Det er det jeg tror plyo vil frem til. Alle vil ikke trene prehab, aktivering og markløft. Da den treningen ikke reflekterer målet i nødvendigvis. De vil noen ganger blaste biceps og kjenne det svir i magen. Så legger vi som pter opp til de raskeste og mest effektive metodene selvsagt for å komme dit, men hele tiden basert på dine ønsker om hvor du vill.

Og i det store løp tror jeg du må se litt trent ut for å få nok kunder. Bare se på michael boyle! Hoho

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spurt 90% av mine pt kunder om dette. Jeg har hatt noen tusen pt timer. 90% av de sier at hvordan pten ser ut har litt og si ialfall når de tar valget om hvem de skal bruke. De fleste får ikke pt kunder gjennom side 2 god morgen norge artikler osv. Men etter et møte eller to på treningssenteret. Og dersom du feks skal ned i vekt, ville du valgt en som var tykk? Skulle du ha svære bein, ville du valgt cornelis?

En kunde av meg sa det bra. Jeg hadde ikke spurt en investor som var blakk om tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser folk nevner at de hadde ønsket å ha Rippetoe, simmons, dave tate ol. personligheter som PT'er.

Dette er utøvere/trenere som har vært åpne om sin dopingbruk.

Føler dere ikke at rådene dems faller litt til kort med tanke på at mesteparten av fremgangen de har oppnådd har blitt gjort mens de har brukt bol? Forutsett at du selv er naturlig that is.

Hadde hatt null problem med Rippetoe som trener. Fått han til å terpe teknikken min i bøy, mark, benk, skulderpress, vendinger osv så hadde jeg aldri trengt en PT igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

? (dave tate, louie simmons, charles poliquin, mike robertson)

De kunne alle revolusjonert treningsbiten av livet ditt..

Que?

Charles Poliquin nevnt i samme settning som Tate og Rip? Er du høy?

Poliquin Blog - Tip 185: Avoid “Dirty Electricity” to Improve Insulin Sensitivity and Prevent Diabetes

Poliquin Blog - Fifty Fat Loss Tips

42. Remove body piercings to lose fat fast, especially belly piercings.

Bret Contreras » Grill the Guru I: Charles Poliquin [url=http://bretcontreras.com/2012/05/grill-the-guru-i-charles-poliquin/]

Poliquin kommer med så mange merkelige påstander at jeg begynner å tviler på om fyren i det hele tatt er stabil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser folk nevner at de hadde ønsket å ha Rippetoe, simmons, dave tate ol. personligheter som PT'er.

Dette er utøvere/trenere som har vært åpne om sin dopingbruk.

So? Det betyr ikke at de ikke har trent tusenvis av rene utøvere og funnet ut fra som fungerer best for hvilken gruppe. F eks Starting Strength for nybegynnere, Texas Method for mer viderekomne løftere etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

So? Det betyr ikke at de ikke har trent tusenvis av rene utøvere og funnet ut fra som fungerer best for hvilken gruppe. F eks Starting Strength for nybegynnere, Texas Method for mer viderekomne løftere etc.

Noen bestemte utøvere du referer til?

De eneste jeg har sett som har hatt bra fremgang med rip sin 5x5 variant er folk som er totalt utrente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...