Gå til innhold

Del tips om matvarer man ofte ikke tenker på


SaraM

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg elser å bruke timesvis i matbutikken bare for å lese næringsinholdet på diverse matvarer og lete etter nye "sunne" matvarer. Siden det sikkert er mange andre som liker å gjøre det samme tenkte jeg å starte en tråd der vi kan dele hva vi finner!

Ofte glemmer man at ting finnes hvis man ikke blir minnet på de eller vet om de, her er mine:

  • Frosne mangobiter! (finnes kun på ICA, koster 17-18 kr per boks med 250g og inneholder ca 150kcal totalt)
  • Bønner! Kidneybønner, hvite bønner(ICA) og grønne bønner, alt sammen med lite kallorier og er super mettende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Nam! Men hvordan finner man kantareller? :S

Går i en skog, å plukker! haha. liker seg mye i litt fuktig skog, type granskog. Ikke altfor lyst, men heller ikke helt mørkt. Litt mellomting. VAnskelig å finne om du ikke har egne steder da det plukkes fort opp av andre turgåere! Hjemme har jeg det på de fleste skogsveiene vi har, samt litt inni stier osv. Beste er at de kommer opp igjen etter ei uke, som om du har en plass, er det bare å gå dit en gang i uka, så er et bare å plukke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldorado gulrotpuré <3 Superenkelt å bare smelle i microen, helt perfekt tilbehør til nesten all middagsmat, veldig god :) Ellers så har Meny hermetiske italienske cherrytomater, en super base for pastasaus - jeg bruker bare den sammen med 1-2 ts pesto, supergodt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldorado nudler (ikke akkuratt sunt da, men med bare ca 100 kcal per pakke er det lov å unne seg en gang i blandt!)

Kun 100 kcal per pakke? Det hørtes veldig lite ut. Normalt inneholder vel en pakke nudler 350-400 kcal.

edit: Litt kjapp googling sier at den inneholder 366 kcal per pakke, link.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

oisann, mente euroshopper sin. http://www.klikk.no/helse/dinkost/tester/article660302.ece Men den har vist også typ 350 kcal :S

SKjønner ingenting, på pakken står det at det er 115 kcal eller noe per 100 g og det er 85 g i posen.... ?

Det står helt sikkert 115kcal per 100g tilberedt vare eller noe lignende. Nudlene trekker jo til seg mye vann under koking, så en pakke veier nok 3-4 ganger så mye ferdig tilberedt. Har latt meg lure av det samme selv, ufint. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står helt sikkert 115kcal per 100g tilberedt vare eller noe lignende. Nudlene trekker jo til seg mye vann under koking, så en pakke veier nok 3-4 ganger så mye ferdig tilberedt. Har latt meg lure av det samme selv, ufint. :p

Synes det er skikkelig lureri når det står sånn på ting. lett å overse! Har heldigvis ikke gått på noen smell enda selv, men uansett :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

seifilet fra firstprice. to gode lunsjer i en pakke om man kliner på med litt frosne grønnsaker fra samme frysedisk. ikke så veldig kreativt kanskje, men spiser det nesten hver dag.. :wub:

Evt... frisk frukt (i dag var det ferske bringebær til 10 kr for 125 gram, helt ok) nam nam nam.

Har kommet en mager vaniljekesam nå også.. Jeg bruker stort sett den vanlige med stevia vanilla, men god dessert den vaniljekesamen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en i skapet og det står ikke en gang per 100 g tilbredt vare! Står bare per 100 g!

Syns faktisk ikke det burde være lovlig å ikke en gang informere om det på pakken... :S

det er faktisk veldig på kanten ja! kan se for meg at jeg lett kunne knasket i vei på et par sånne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...