Gå til innhold

Del tips om matvarer man ofte ikke tenker på


SaraM

Anbefalte innlegg

Jeg vil anbefale min nye favoritt: Miracle Noodles!! Billig, null kcal, null karbo, og perfekt nuddel-konsistens. Smaker ikke noe i seg selv, men suger til smak hvis du rører det inn i f.eks kjøttsaus eller fiskewok! :D

Kjøpes her, og det er flere varianter:

http://www.iherb.com/Search?kw=miracle noodle

Jeg likte den i begynnelsen, og bestilte derfor en del. Plutselig fikk jeg avsky, og nå sitter jeg igjen med en hel haug :blush:

Men jeg er rar, i neste uke kan jeg digge de igjen :confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har og kjøpt noen persimmon i det siste, veldig godt, men litt i søsteste laget.

Har blitt veldig glad i knutekål den siste tiden da! Lite kcal, halvparten av karbohydratene i forhold til Kålrabi/kålrot, og dobbelt så mye vitamin C! (Og kålrot er "nordens appelsin")

God å spise rå, og kjempe god å putte f.eks i Wok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå kjøpt søtpotet! (tror jeg, litt usikker, men.. ) Vil noen fortelle meg hvordan man tilbereder disse fantastiske greiene, og hva som er godt å ha til? :D

På akkurat samme måte som potet(koke, steke, bake, mose..)! Men som du sikkert har lagt merke til er den større en vanlig potet og tar derfor lengre tid å tilberede (evt dele opp om en er utålmodig).

Noen liker den med salt og pepper, andre med kanel - passer like godt til fisk som kylling og kjøtt, og stekte og kokte grønnsaker!

Det letteste er å prøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

weetabix! jeg er totalhooked! Man kan tilogmed varme den i mikroen så blir det en heeerlig grøt. ah

jeg pleier å smuldre dem opp og blande inn i kesam eller skyr. dilisjess!

om man vil kan man nok røre inn prottispulver også! (kom på det i dette øyeblikk. nå vet jeg hva jeg skal ha til frukost imorgen!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

weetabix! jeg er totalhooked! Man kan tilogmed varme den i mikroen så blir det en heeerlig grøt. ah

jeg pleier å smuldre dem opp og blande inn i kesam eller skyr. dilisjess!

om man vil kan man nok røre inn prottispulver også! (kom på det i dette øyeblikk. nå vet jeg hva jeg skal ha til frukost imorgen!)

Spiser du da kun 2 sånn der weetabix-biter?

Det er vel rett under 40 gram...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Neineineinei :D Innvandrersjappene selger det. Jeg pleier å bruke det som tortilla, er kun 20kcal per "lefse". Tynn, smaker nesten ingenting. Ufattelig digg med eksotisk grønt, litt peanøttsaus, bønnespirer, kylling. Er du i karbohjørnet kan du smelle inn litt nudler også :)

Kan også stekes for hjemmelaget vårrull etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off-topic kanskje, men etter å ha sett Hellstrøm rydde opp hjemme, har jeg holdt meg laaangt unna MUK- kjøtt!!

Har aldri tenkt over det før, men nå er det farvel til prior-pølser, boksemat og firstprice produkter :sick:

MUK-kjøtt?! :confused: Hva er det? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...