Jørgen Andreassen Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Det er utenklig å skade noen på den måten ja.. off! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/1191-voldtektsb%C3%B8lgen/page/3/#findComment-31303 Del på andre sider Flere delingsvalg…
wheysted Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Skal til Oslo neste helg, hvor kan jeg kjøpe våpen i tilfelle jeg blir angrepet? Eller tror dere det holder med en skarp kniv? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/1191-voldtektsb%C3%B8lgen/page/3/#findComment-31313 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jørgen Andreassen Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Skal til Oslo neste helg, hvor kan jeg kjøpe våpen i tilfelle jeg blir angrepet? Eller tror dere det holder med en skarp kniv? Kan låne pistolen min om du vil, men da må du love å drepe noen! MissRønning 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/1191-voldtektsb%C3%B8lgen/page/3/#findComment-31321 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minni Mus Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Skal til Oslo neste helg, hvor kan jeg kjøpe våpen i tilfelle jeg blir angrepet? Eller tror dere det holder med en skarp kniv? Pepperspray fås kjøpt nederst i Trondheimsveien, army shop ellernosånt. Eller så kan du jo ringe meg, så er vi to! wheysted 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/1191-voldtektsb%C3%B8lgen/page/3/#findComment-31323 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roger86 Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Synes det er helt sykt at personer kan gjøre sånn. Det er klart at det finnes mange situasjoner hvor begge parter har sin egen versjon av hva som skjedde, men sålenge overfallsmannen er klar over hva han gjør så kan de gjøre hva de vil med han etterpå, for min del. Folk som ikke greier å respektere andre uskyldige individ har vi ikke bruk for her i verden. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/1191-voldtektsb%C3%B8lgen/page/3/#findComment-31328 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tor Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Sånn til dere som skal tasse rundt i Oslo's gater på nattestid: Jeg tasser ofte fra sentrum og hjem, så å si hver fredag/lørdag. Har ingen problemer med å eskortere venninner og bekjente hjem. Klart, jeg er fremdeles en fremmed men voldtekt er ikke meg.Så om noen er på besøk i Oslo, eller bor her så må dere bare si ifra. Vi begynner å bli ganske mange gutter og jenter som tar var på hverandre nå. Å gå flere sammen er et absolutt must. On Topic: Dette må stoppes, men vi kan ikke sitte stille å se på, og vente på at politikerer gjør noe. Som vi alle vet så går systemet uhorvelig tregt, politiet har ikke ressurser og problemet forsvinner ikke av seg selv. Inntil det skjer noe fundamentale endringer i alle sektorer slik at problemet blir minimert har vi alle en eneste oppgave - hjelpe hverandre. Jeg skulle ha likt å lagt skylden på noen; utlendinger, politikerne, egne landsmenn, kvinnene.. Men det går ikke. Alle er en del av det - dessverre. Men det blir ikke noe bedre av å irritere seg over det, være redd for det, glemme det, eller diskutere det til du blir grønn og blå av sinne. Dessverre er det slik nå, faktaene er at kvinner blir voldtatt over en lav sko, jeg driter i om det er mohammed fra saudi-aribia på 2 ukers ferietur i Oslo, eller om det er bjarne på 32 som er far til 2 og lykkelig gift. Faktaene er at det skjer alt for ofte, at det skjer i det hele tatt, å alt som heter for politiske løsninger og beskyttelse fra staten er løsninger som er alt for langt frem i tid.. Faktaene er at vi selv må beskytte hverandre, og når trusselen er over, ja da kan vi diskutere skyld. Men ikke nå, nå må vi handle fordi det er først og fremst det selv det går utover. Generelle råd: Forsøk å ikke gå aleneVit hvor du skal, og den tryggeste veien ditSørg for at noen vet hvor du er, prat i telefonen.Aldri gå om du føler deg utrygg. Synnøve Vereide, IdaL007, Lz'Pv Bruh og 8 andre 11 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/1191-voldtektsb%C3%B8lgen/page/3/#findComment-31338 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette M Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Sånn til dere som skal tasse rundt i Oslo's gater på nattestid: Jeg tasser ofte fra sentrum og hjem, så å si hver fredag/lørdag. Har ingen problemer med å eskortere venninner og bekjente hjem. Klart, jeg er fremdeles en fremmed men voldtekt er ikke meg.Så om noen er på besøk i Oslo, eller bor her så må dere bare si ifra. Vi begynner å bli ganske mange gutter og jenter som tar var på hverandre nå. Å gå flere sammen er et absolutt must. On Topic: Dette må stoppes, men vi kan ikke sitte stille å se på, og vente på at politikerer gjør noe. Som vi alle vet så går systemet uhorvelig tregt, politiet har ikke ressurser og problemet forsvinner ikke av seg selv. Inntil det skjer noe fundamentale endringer i alle sektorer slik at problemet blir minimert har vi alle en eneste oppgave - hjelpe hverandre. Jeg skulle ha likt å lagt skylden på noen; utlendinger, politikerne, egne landsmenn, kvinnene.. Men det går ikke. Alle er en del av det - dessverre. Men det blir ikke noe bedre av å irritere seg over det, være redd for det, glemme det, eller diskutere det til du blir grønn og blå av sinne. Dessverre er det slik nå, faktaene er at kvinner blir voldtatt over en lav sko, jeg driter i om det er mohammed fra saudi-aribia på 2 ukers ferietur i Oslo, eller om det er bjarne på 32 som er far til 2 og lykkelig gift. Faktaene er at det skjer alt for ofte, at det skjer i det hele tatt, å alt som heter for politiske løsninger og beskyttelse fra staten er løsninger som er alt for langt frem i tid.. Faktaene er at vi selv må beskytte hverandre, og når trusselen er over, ja da kan vi diskutere skyld. Men ikke nå, nå må vi handle fordi det er først og fremst det selv det går utover. Generelle råd: Forsøk å ikke gå aleneVit hvor du skal, og den tryggeste veien ditSørg for at noen vet hvor du er, prat i telefonen.Aldri gå om du føler deg utrygg. "Heldigvis" for meg har jeg en helgejobb her hjemme som gjør at jeg aldri "rekker" å gå ut på byen i Oslo, men når det er sagt, om jeg er ute en gang kommer jeg til å ta deg på ordet og be pent om eskorte:p Tor 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/1191-voldtektsb%C3%B8lgen/page/3/#findComment-31359 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillefrøken Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Sånn til dere som skal tasse rundt i Oslo's gater på nattestid: Jeg tasser ofte fra sentrum og hjem, så å si hver fredag/lørdag. Har ingen problemer med å eskortere venninner og bekjente hjem. Klart, jeg er fremdeles en fremmed men voldtekt er ikke meg.Så om noen er på besøk i Oslo, eller bor her så må dere bare si ifra. Vi begynner å bli ganske mange gutter og jenter som tar var på hverandre nå. Å gå flere sammen er et absolutt must. Herlig gjeng med gutter vi har her inne på forumet - det skal dere ha!! Hadde følt meg uendelig trygg med en av dere til å følge hjem på kvelden Likte forslaget til Chris jeg, om en egen squad som følger jenter hjem på natterstid Tor, MissRønning, Ninian og 1 annen 4 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/1191-voldtektsb%C3%B8lgen/page/3/#findComment-31361 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfie Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Jeg er for avkapping av utstyret til voldtektsdømte! Og de skulle vært sendt til meksiko for å sone livstid straff Pinglekringla, InaL, MissRønning og 1 annen 4 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/1191-voldtektsb%C3%B8lgen/page/3/#findComment-31413 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svein Erik Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Får man kjøpt ordentlig pepperspray (forsvarets eller det politiet bruker) så vil det funke. det setter personen ute av spill. har prøvd på meg selv i forsvaret og jeg kan skrive under på at man ikke greier å gjøre noe anna enn gni seg i øya! Er helt jævelig var hoven og rød i 2 dager. Wolfie 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/1191-voldtektsb%C3%B8lgen/page/3/#findComment-32267 Del på andre sider Flere delingsvalg…
InaL Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Får man kjøpt ordentlig pepperspray (forsvarets eller det politiet bruker) så vil det funke. det setter personen ute av spill. har prøvd på meg selv i forsvaret og jeg kan skrive under på at man ikke greier å gjøre noe anna enn gni seg i øya! Er helt jævelig var hoven og rød i 2 dager. Problemet er bare hvis overgriperen klarer å få det ut av hendene dine og bruker det mot deg da? Vet heller ikke hvor raskt man klarer å fikle opp peppersprayen fra veska i en nødssituasjon - men ja, skulle gjerne hatt en slik spray Tor 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/1191-voldtektsb%C3%B8lgen/page/3/#findComment-32427 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augis Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Tror det viktigste man gjør er å aldri gå hjem aleine. Er du nødt så ta heller taxi. For min del koster taxi hjem fra byen nesten 400 kroner (nattbuss er gratis). Dessuten skal man som oftest hvert til sitt (til hver sin nattbuss). Å ikke skulle gå alene hjem er et flott råd, men det er ikke så greit å få gjennomført i praksis. Tror jeg skal gå til anskaffelse av en spray. Eller kanskje alarm er mer effektivt? Er jo litt leit om overfallsmannen skulle få tak i sprayen og bruke den på meg - eller ikke la seg skremme av alarmen. Ellers har jeg de siste par gangene hjem fra nattbussen tatt nøklene mellom fingrene og "biffet meg opp" (sterk kroppsholdning, rask, bestemt gange). Funker greit psykisk. Vet ikke hvordan det funker dersom uhellet faktisk er ute. Skulle i det minste ønske jeg hadde penger nok til å ta taxi hjem etter hver kveld ute! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/1191-voldtektsb%C3%B8lgen/page/3/#findComment-32504 Del på andre sider Flere delingsvalg…
InaL Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 For min del koster taxi hjem fra byen nesten 400 kroner (nattbuss er gratis). Dessuten skal man som oftest hvert til sitt (til hver sin nattbuss). Å ikke skulle gå alene hjem er et flott råd, men det er ikke så greit å få gjennomført i praksis. Tror jeg skal gå til anskaffelse av en spray. Eller kanskje alarm er mer effektivt? Er jo litt leit om overfallsmannen skulle få tak i sprayen og bruke den på meg - eller ikke la seg skremme av alarmen. Ellers har jeg de siste par gangene hjem fra nattbussen tatt nøklene mellom fingrene og "biffet meg opp" (sterk kroppsholdning, rask, bestemt gange). Funker greit psykisk. Vet ikke hvordan det funker dersom uhellet faktisk er ute. Skulle i det minste ønske jeg hadde penger nok til å ta taxi hjem etter hver kveld ute! Samme her, er ikke hver gang det blir mulig å ta taxi, ikke bare på grunn av pengene (bor ganske sentrumsnært så blir ikke såå dyrt), men ofte er det så lang taxikø, eller ingen taxi å oppdrive at det bare blir håpløst. Har desverre mang en gang tusla gjennom Slottsparken, enda jeg vet jeg ikke burde - heldigvis er det ofte en del andre mennesker ute og går, så pleier å prøve å henge meg på andre som også er ute og vandrer. Det med nøklene er faktisk noe jeg bruker å gjøre også, er faktisk ikke så dumt Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/1191-voldtektsb%C3%B8lgen/page/3/#findComment-32507 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fredrik Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Har ikke så mye meninger om hva passende straff er, annet enn at utviklingen viser at per idag fungerer det ikke. Men, det er i allefall et lyspunkt oppi det hele at så mange engasjerer seg, melder seg som natteravner osv. Skulle gjort det selv om jeg bodde i Oslo. Bra initiativ av deg, Tor! Tor 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/1191-voldtektsb%C3%B8lgen/page/3/#findComment-32521 Del på andre sider Flere delingsvalg…
elvi Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Det er helt forferdelig at enkelte mennesker kan finne på å gjøre noe så ondt mot noen andre.. Enda værre er det at overfallsvoldtekt utgjør en liten prosentandel av overgrepene, de fleste begås jo av bekjente av offeret. Jeg bor på frogner (sentralt i oslo), og har alltid følt meg trygg her. Siden jeg har søvnproblemer har jeg ofte gått på tur i nattetimene, men det sier seg selv at det måtte slutte etter alt som har skjedd i det siste. Venninnene mine snakker om hvor utrygge de føler seg når de går hjem 18.00 på kvelden, for da er det mørkt i gatene. Ei venninne gikk rett inn i en mann som gikk rundt et hjørne hvor de ikke hadde mulighet til å se hverandre, og hun ble så forskrekket at hun slo den åpne paraplyen sin på ham. Noe som er viktig å huske i alt dette er at kvinner ikke er de eneste som synes dette er ubehagelig. Les denne artikkelen, velskrevet og en skikkelig tankevekker. Jenter burde også laste ned bSafe til iPhone eller Android. Hvis man føler seg truet kan man trykke på en panic-button, og det blir automatisk sendt ut melding til de du har valgt som i.c.e.-kontakter med koordinatene og adressen du er på. Samtidig ringer telefonen din til hovedkontakten du har lagt til. Svakheten til bSafe er jo at den ikke redder deg fra situasjonen, utenom at folk vet hvor du er når du føler deg truet. Men den kan være en veldig god app om man føler seg truet på et nach, og ikke har mulighet til å skrive en melding eller ringe etter hjelp. Da får i.c.e.-kontaktene dine den eksakte adressen du er på, og de kan ringe politi/komme og hjelpe deg ut av situasjonen. KristineH 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/1191-voldtektsb%C3%B8lgen/page/3/#findComment-37908 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristianne Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Sånn til dere som skal tasse rundt i Oslo's gater på nattestid: Jeg tasser ofte fra sentrum og hjem, så å si hver fredag/lørdag. Har ingen problemer med å eskortere venninner og bekjente hjem. Klart, jeg er fremdeles en fremmed men voldtekt er ikke meg.Så om noen er på besøk i Oslo, eller bor her så må dere bare si ifra. Vi begynner å bli ganske mange gutter og jenter som tar var på hverandre nå. Å gå flere sammen er et absolutt must. Skal begynne å ringe deg når jeg raver hjem, Tor. Bare vent! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/1191-voldtektsb%C3%B8lgen/page/3/#findComment-38411 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Camomilla Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Jeg kjenner at dette er et tema som engasjerer meg enormt! Seksualisert vold er vel noe av det verste man kan utsettes for, og helt, helt uakseptabelt i et fritt, likestilt samfunn. Alle er vel enig om dette Men en del av meg får veldig vondt når jeg leser alle velmente råd til kvinner - skal det virkelig være nødvendig å ta slike forholdsregler? Er det da sånn, at fordi menn går uten hjelm kan de bare skylde seg selv om det kommer en voldskvinne og dæljer dem i bakhodet med balltre? Og så bør de ta følge hjem (og helst bruke hjelm, sånn for sikkerhets skyld) og holde seg til godt opplyste gater og plasser? Dette ble kanskje veldig krasst, men når man snur situasjonen ser man hvor absurd den EGENTLIG er. Selv ville jeg ikke beveget meg ute i Oslo sentrum alene på nattestid om jeg kunne unngått det. Og jeg blir så sint, så sint for at jeg ikke lenger har muligheten til å gå dit jeg vil, når jeg vil (selv om jeg ikke engang bor i Oslo lenger, og problemstillingen så og si aldri er aktuell)! Det er godt den finnes ridderlige menn som kan følge hjem, og vi kvinner kan også ta vare på hverandre. Men det skal jo ikke være sånn - nå skyver vi ansvaret over på ofrene, og det er aldri, aldri offerets ansvar. Det mener jeg er et bunnsolid prinsipp som jeg ønsker og håper det skal være mulig å etterleve i praksis i et framtidig samfunn. aniseline, FreshBlix og InaL 3 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/1191-voldtektsb%C3%B8lgen/page/3/#findComment-38577 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jester Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 http://marceliussen.com/wiki/index.php/Personlig_Sikkerhetsrutiner_for_damer Jeg liker denne lille lista, og han som har skrevet den har jeg stor tilitt til når det kommer til selvforsvar. Kan sikkert diskuteres i det vide og brede, men det skader ikke å ha tenkt igjennom punktene (bevistgjøring) Gode råd Noen av disse rådene kan virke provoserende, overdrivende, absurde og/eller dømmende - men vi lover deg; De er allikevel fornuftige. De har blitt skrevet av personer som jobber i helsevesenet og har hyppig kontakt med voldtektsoffer. De har også blitt lest og bekreftet av kvinner som har blitt voldtatt. Disse kvinnene håper inderlig at flere jenter skal lese slike råd, og på den måten bli litt mer våken og forbredt. Ta gjerne kontakt med oss i JFG for en personlig samtale. Ta gjerne kontakt med vårt treningssenter (Kick TreningSenter, Stoa, Arendal) for å bli kjent våre programmer. Vårt mål er at jenter skal kunne bli mer bevisste, kunne ferdes tryggere og forstå sine sikkerhetssoner bedre! Det kan virke som at det er mange punkter nedover, men dette er allikevel en billig bruk av tiden din. Bruk 15 minutter på å lese dette, og unngå å angre på hva du ikke viste resten av livet. Om du ikke føler at du trenger disse rådene, så kan det være en vennine av deg trenger dem! Gå flere isammen. Men husk at dårlige venner er verre enn ingen venner. Venner som drar deg med ut på 'isen', som lar deg bli sittende igjen i kulda eller som rett og slett er ute etter deg - bør du unngå. Ha mot til å dra hjem dersom situasjonen blir ubehagelig og ingen vil høre på deg. Bli ikke beruset. Pass på drikkevarer til enhver tid. GHB er en luktløs, glassklar væske og virker raskt etter inntak. Stol heller ikke på bartendere i lugubre barer. Følg i så fall flasken fra den åpnes. Ta ikke imot drikkevarer fra fremmede. Det er selvfølgelig også stor risiko ved å innta for mye av egne drikkevarer også. Man kan gjerne ha det moro, men også sanser intakte. Praktiske klær og sko. Bruk fornuftige sko. Du kan ikke løpe fra en angriper med høye hæler. Bukser er vanskeligere å få av enn skjørt. Sørg gjerne for at du kan bevege deg relativt fritt i klærne du har på deg. Kan du lett ta av deg jakken dersom noen griper tak i den? Fordeler og ulemper ved oppbevaring i håndveske, kontra i lommer på en jakke? Unngå blikkontakt. Se "forbi" fremmede menn du treffer. Responder ikke på tilsnakk. Vis ikke frykt. Utstrål "jeg er langt vekk", samtidig som sansene er skjerpet. Tenk på "Ulv, hund, sau" eksempelet (Spør oss!) Om voldtektsmannen er en ulv, så ikke se ut som en sau! Du trenger alle sanser for å beskytte deg. Hør ikke på musikk (mp3/ipod, etc) eller send tekstmeldinger mens du går. Dette er økende gjeldende for jo mer ukjent område/situasjon du måtte befinne deg i. Iblant kan det å skrive en melding være et 'skuespill', men da er allikevel sansene dine skjerpet. Hold en sikkerhetsavtand. Møter du en fremmed, bytt gjerne fortau. Du kan kamuflere dit fortaubytte ved å late som om du leter etter en adresse - eventuelt i kombinasjon med mobiltrikset (beskrevet over/under). Å si høyt "Ja, jeg står utenfor nå, kommer dere ut?" kan avverge et angrep. Noen situasjoner kan det være vanskeligere enn andre å holde denne sikkerhetsonen. Bli kjent med flere metoder for å holde denne sonen. Helst til høyre. Må du passere tett på en fremmed som kommer gående mot deg, passér på hans venstre side. Det er 80% sannsynlighet for at han er høyrehendt. Mobiltrikset. Hvis du later som om du gnir deg i tinningen mens du spenner muskulatur er du bedre beskyttet mot slag mot ansiktet fra den siden uten at du ser merkelig ut. Dette kan også gjøres ved å late som om man snakker i mobiltelefon. Lær deg enkle selvforsvarsteknikker! Finn en mulighet til å teste dem ut FULLKONTAKT! Jo mer du vet om hva du kan/ikke kan... jo flere riktige valg vil du gjøre!! Benytt ikke pirat-taxi, selv ikke sammen med kjæreste/ektemann/venninne. En pirattaxisjåfør kjørte for ca. 2 år siden avgårde med en kvinne i Trondheimsveien etter at kjæresten hennes hadde gått ut av bilen. Det finnes flere voldtektsdømte drosjesjåfører som fortsatt kjører taxi i Oslo. Ved ett tilfelle avleverte en pakistansk taxisjåfør en kvinne til tre ventende kamerater i Akersgaten i Oslo. Kvinnen ble voldtatt etter tur. Sett deg aldri inn i en taxi der sjåføren har med seg noen. Bestiller du taxi kan du be om kvinnelig. Operatøren til taxi-sentralen kan si at de ikke har lov til å etterkomme dette, men det er en mulighet. Ta kontakt med folk rundt deg hvis noen følger etter. Norske menn har fortsatt noen beskyttelsesinstinkter inntakt. Velg noen som er edru og ser velstelt ut. Bikere kan gjerne gi bedre beskyttelse enn menn i dress, ettersom de kan være mer villig til å bli fysiske involvert om det trengs. En mann i finstasen sin vil kanskje være litt mindre villig til å rulle og herje på asfalten. Bli ikke med ukjente menn hjem, heller ikke på nachspiel og heller ikke sammen med venninner og heller ikke om de er svært hyggelige. Hundrevis av kvinner har endt opp med å bli voldtatt på denne måten. Dersom dine venninner ikke har lest denne veilederen og ikke vil høre på fornuft får enhver redde seg selv. Dra hjem i stedet. Unngå dårlig opplyste og uoversiktlige steder. Hold deg i åpent terreng. Flere gjengvoldtekter, også av menn, har skjedd i portrom i Oslo. Selv om det også har forekommet voldtekter der vitner ikke har grepet inn gir dette en viss beskyttelse. Skjer det noe, skrik alt du kan, enten aggressivt eller i frykt. Menneskets primale urskrik har en sterk effekt på andre individer. I USA har man i mange år rådet kvinner til å rope "brann" fremfor "voldtekt" fordi brann kan true ens egne verdier og folk er mer motivert for å undersøke hva som foregår. -Ikke tilrådelig i Bergen. Alt er et våpen. En kulepenn eller et nøkleknippe i øyet reduserer kåtskap. Gjør degselv forbredt på å bli mer voldelig enn du trodde du kunne bli! Din brutalitet vil forvandle deg fra å være et lett offer til en meget ubehagelig motstander. Jenter som slåss tilbake, selv om voldtekten blir fullbyrdet kommer seg mye kjappere psykisk og har meget stor sjanse for å få et normalt liv etterpå. Gjør motstand. Ligger angriperen oppå deg og du er i stand til å gjøre motstand, ta et godt tak i hodet hans med håndflatene mot hver tinning og grav tomlene så langt inn i øynene hans du klarer. Målet er å punktere øyeeplene. Lange, sterke negler kan være en fordel. Grav ut hva du kan. Samme grepet kan brukes stående dersom gjerningsmannen har tatt tak i deg og du ikke kommer løs. Et alternativ er å bite, det løper en pulsåre på tommelsiden av håndleddet - dersom han holder en hånd over munnen din eller tar tak i deg. Det løper en enda større pulsåre på siden av halsen fra kjevevinkelen og ned dersom han ligger over deg eller holder deg inntil seg. Bit gjerne flere ganger og røsk løs dersom du bommer på pulsårene og han ikke slipper deg. Spytt ut eventuelt blod. Noen kan være HIV positive, men spytter du ut og skyller munnen godt uten å svelge først er smitterisikoen liten. Ta kontakt med nærmeste legevakt, da det finnes preventiv behandling mot HIV-smitte innen 24 timer. Selv om politiet i tidligere saker har fremstått som fullstendig impotente er det mange patruljer ute i en helgenatt. Ring politiet ved minste mistanke, det er alltid en god idè å varsle politiet (112). Ha mobilen klar. Av en eller annen grunn ser det ut til at pågående mobilsamtaler virker avskrekkende, kanskje fordi det gjør det vanskeligere å oppnå kontakt med offeret, eller fordi det finnes noen som kan varsle i den andre enden. Snakk bare i telefonen dersom det ikke kompromitterer oversikten over situasjonen. Se deg om når du nærmer deg inngangsdøren. Mange overfallsvoldtekter skjer i det offeret er i ferd med å låse seg inn. Finnes det en fremmed i nærheten bør hjelp påkalles til tross for at instinktene forteller at man skal komme seg hjem raskest mulig. Lukk ikke opp hvis du ikke vet hvem som står utenfor. Ha alltid låst dør. Smekklåser kan åpnes med et redskap laget av en plastflaske og er IKKE trygge nok. Fremfor alt, løp vekk hvis du kan. Dersom du kan beskrive gjerningsmannen senere blir det lettere for politiet å finne ham. Straffen dersom han blir funnet er imidlertid merkelig lav. Det er nok ikke politisk korrekt å si dette, men statisk korrekt! Flesteparten av overfallsvoldtekter blir faktisk gjennomført av menn med fremmedspråklig/kulturell bakgrunn. Når man har denne statistikken i bakhodet, så kan man velge litt hva slags sjanser man skal ta (ikke ta!!). Ikke alle kulturer ser like alvorlig på voldtekt som den norske kulturen. Sørg for å gi et tydelig inntrykk av hvor dine grenser går! Det er ikke uhøflig å si nei, men det er farlig når han ikke aksepterer ditt nei! Altfor mange jenter er redd for å bli oppfattet som uhøflige. Dette er noe en voldtektsmann vil utnytte seg av. De vil spille på din skyldfølelse for å trekke deg dypere inn i fellen. Om vedkommende ikke aksepterer ditt nei, men fortsetter å overøse deg med invitasjoner og/eller krav, så er det på tide å sette ut klørne! Neste nei skal komme som et slag i trynet: "NEI FOR FAEN!" Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/1191-voldtektsb%C3%B8lgen/page/3/#findComment-38591 Del på andre sider Flere delingsvalg…
wheysted Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Alt er et våpen ja! Synes egentlig spisse høye heler er ganske praktiske, fordi de kan du bare stikke rett i øynene på faenskapen. Springe kan man gjøre barføtt. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/1191-voldtektsb%C3%B8lgen/page/3/#findComment-38602 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sara Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 - Gratis selvforsvarskurs - mer politi og natteravn - høyere straff (!!!) - kursing til alle som kommer til landet vårt, om norges regler, normer, moralene her i landet, kvinnesyn og hvordan behandle medborgere - innetider på asylmontak Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/1191-voldtektsb%C3%B8lgen/page/3/#findComment-43140 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.