Gå til innhold

Camomilla

Medlemmer
  • Innholdsteller

    184
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Camomilla

  • Rang
    Medlem
  • Bursdag 31. juli 1972

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Da har jeg en avtale med PT - takk for både pm'er og svar i tråd
  2. Vet ikke helt om kjøp og salg er rett sted å legge ut denne etterlysningen, men jeg prøver Min kusine og jeg har trent sammen i mange år, og forsøker før hver sesong å sy sammen et opplegg som passer med familieliv og øvrige aktiviteter. Dette medfører at vi sjelden får trent mer enn én gang i uka, ikke alltid hver uke heller. Vi har tidligere delt (duotime) personlig trener på Elixia Sandvika, men dette blir veldig dyrt siden vi må ha abonnement på treningssenteret samtidig. Vi er derfor på jakt etter en personlig trener som ikke er tilknyttet noe senter, men som likevel kan gi oss tung
  3. For en flott nedgangshistorie - og for en klok mann du har Man mister fort fokus når alt dreier seg om nedgang - og glemmer kanskje ofte at det handler like mye om trivsel og overskudd i hverdagen. Det blir fort borte når man sitter på rompa og spiser junk Mange med deg må skynde seg sakte - jeg hadde heller ingen voldsomt rask nedgang
  4. Jeg er begeistret for dette tiltaket For å skape holdningsendringer i samfunnet må myndighetene til tider ty til "urimelige" reguleringer, oppmuntring til å ta riktige valg er jo ikke alltid nok. Dette blir jo litt som direktivet om at idrettsutøvere må ha en viss fettprosent for å få lov og starte i konkurranser? Var det ikke noe om dette for en tid tilbake?
  5. Jo slankere du blir, jo mindre energi kan kroppen din hente fra det lagrede fettet. Derfor må du spise mer når du blir slankere for å opprettholde samme energinivå Jeg kan ta meg selv som eksempel - jeg har ikke talt kalorier, men hatt en viss peiling på mengder og fordeling av næringsstoffer. Underveis i slankeprosessen vil jeg tippe at kaloritallet lå på mellom 1200 og 1600 om dagen. Nå som jeg er nede i 55 kg spiser jeg ca 2000 kalorier om dagen. Og holder vekta. Vil jeg ned mer må jeg nok belage meg på mindre energi og mer sult
  6. Fantastisk motiverende - tenk at hun er 77 år! http://www.budstikka.no/lyst/se-der-lofter-bestemor-1.6604837?localLinksEnabled=false
  7. Ja, da var det ikke så galt tippa - takk for info
  8. Er pubmed åpent for "publikum"? Jeg trodde dette var en egen base for forskere? Jeg er uansett ikke så god på å lese rene forskningsartikler - jeg liker best artikler som forklarer forskning på en mer forståelig måte
  9. Jeg synes også dette er spennende forskning Jeg har jo spist ketogent/streng lavkarbo i halvannet år og hatt store helsemessige gevinster av dette (ut over vektnedgangen). Imidlertid opplevde jeg en nedgang i almentilstanden for rundt om et halvår siden; og begynte å gå gjennom kosten for å se hvilke endringer som ga uheldig utslag. Jeg fant at forbruket av nøtter hadde økt veldig, mens inntaket av fisk hadde sunket. Jeg har derfor kuttet nøtter (bortsett fra litt som helgekos) og tatt tran er periode nå, og har erfart at kroppen er "back on track" Sannsynligvis har jeg hatt altfor mye omega
  10. http://www.forskning.no/artikler/2012/mars/315866
  11. Her er jeg ganske usikker selv også. Jeg hadde jo selv bmi på 31-32 da jeg la om kostholdet mitt - men har aldri i mitt voksne liv hatt problemer med manglende menstruasjon. Nå er bmi på 23,5 og jeg har ganske mye muskler. Jeg har en fettprosent på mellom 25 og 27. Min veeeeldig slanke venninne - like gammel som meg, bmi på 19 - har også en velfungerende syklus. Hun har (tross sin veeeeeldig slanke kropp) en fettprosent på 23,5. Derfor tror jeg at fettprosenten (og kvaliteten på kroppsfettet) er mer avgjørende for en stabil og fin syklus enn akkurat bmi.
  12. Jeg vil dra fram dette innlegget igjen, hør, hør, damer I tillegg til å spille en rolle i østrogenomsetningen i kroppen inneholder kvinnefettet fettsyrer som er avgjørende for utviklingen av friske barn, både under svangerskap og amming. Såvidt jeg har greid å lese meg fram til bør kvinner ha en fettprosent på mellom 20 og 30 i fertil alder. Å ha en fettprosent på 30 vil sikkert være uaktuelt for bikiniformen for mange - men det er altså dét som må til. I valget mellom en velfungerende kropp og bikiniform, mener jeg at bikiniformen må vike. Enkelte artikler jeg har lest hevder også at kvinner
  13. Eggestand brukes i blant annet quiche (pai). Det er egg, melk/fløte, ost og salt/pepper. I ovnen stivner dette og blir som en litt mektig omelett. Jeg liker å lage quiche med røkelaks, bacon, brokkoli, chorizo eller annet proteingodt jeg har for hånden. Kan varieres like mye som omelett (jeg dropper paiskallet også, så da er det vel egentlig bare omelett med litt ekstra ).
×
×
  • Opprett ny...