Gå til innhold

Voldtektsbølgen


flexxnes

Anbefalte innlegg

Mye handler om å ikke sette seg selv i farlige situasjoner unødig. Jeg synes å drikke seg så full at du knapt kan gjøre rede for deg eller gå eller noe er en dårlig idé, uansett hvor du befinner deg. Personlig tenker jeg også at klokken tre om natten er ikke tidspunktet man som jente blir kjent med et par fremmede menn som man deretter blir med hjem på nachspiel, igjen dette med å sette seg i unødvendig ubehagelige situasjoner.

Klikket litt i bloggen angående hvordan avisene skriver om voldtekter også, om noen skulle være interessert (jeg blir gal av at de insisterer på å kalle alle overgrep for "sex"):

http://pinglo.wordpress.com/2011/11/25/det-heter-faktisk-voldtekt/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke ta meg for å være rasist her nå.

Men når invandrer skal komme til vårt land, syns jeg vi bør stille et krav.

Et alvorlig lovbrudd og så er det ut av vårt land, dette må jo gjelde selvfølgelig alle utenom nordmenn.

Ellers så skulle det uten tvil vært MYE strengere tid i Fengsel!

Innv

- Strengere fengselstraff

- Mer politi

- Selvforsvarskurs for jenter (Gratis)

- Bedre behandling for de utsatte

- Mer overvåkning av parker / smug i Oslo som er veldig rammet

Hvem har sagt at det er innvandrere som står bak?

Noen ganger stiller jeg spørsmålet med å bare løse halve problemet for å tro at det forsvinner. Selv om du sender alle innvandrere som begår strafferettslige forhold ut av landet, vil du fremdeles ha nordmen (også etniske nordmenn) som begår lovbrudd. Ergo er bare 'halve' problemet løst.

Viste du f.eks at Norge sliter med en gråsone der illegale/kriminelle innvandrere ikke kan bli sendt ut av Norge? Dermed kan mange av de heller ikke sone straff, om de hadde sluppet sonekøen da.

Sist faktaene ble lagt fram var det forresten bare 60% av gjerningsmennene antatt å være av ikke norsk opprinnelse. Merk ordet antatt.

Jeg forsvarer hverken for eller mot, men skal man diskutere på et slikt nivå må fakta fremstilles riktig. Spesielt om. Man ikke vil bli opfattet som rasistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier som så mange andre: "Straffen for voldtekt burde være den samme som for ulovlig fiske; inndraging av utstyret!"

Stor sjangse for at voldtektene ville stoppet opp da, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem har sagt at det er innvandrere som står bak?

Noen ganger stiller jeg spørsmålet med å bare løse halve problemet for å tro at det forsvinner. Selv om du sender alle innvandrere som begår strafferettslige forhold ut av landet, vil du fremdeles ha nordmen (også etniske nordmenn) som begår lovbrudd. Ergo er bare 'halve' problemet løst.

Viste du f.eks at Norge sliter med en gråsone der illegale/kriminelle innvandrere ikke kan bli sendt ut av Norge? Dermed kan mange av de heller ikke sone straff, om de hadde sluppet sonekøen da.

Sist faktaene ble lagt fram var det forresten bare 60% av gjerningsmennene antatt å være av ikke norsk opprinnelse. Merk ordet antatt.

Jeg forsvarer hverken for eller mot, men skal man diskutere på et slikt nivå må fakta fremstilles riktig. Spesielt om. Man ikke vil bli opfattet som rasistisk.

Uttalte meg litt feil, men poenget var vel egentlig strengere straff og ellers mente jeg at en del invandrere i norge får litt for mange sjangser og det blir ikke gjort noe med det, mente ikke være "rasistisk", skrev kanskje på en litt dum måte. Men synes uansett at straffene skulle vært mye strengere for ALLE, mente ikke rake ned på noen bestemet rase i den form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
De kommer fra en streng kultur med ett veldig annet kvinnesyn, men viktig å ikke slå alle under en kam her nå ;) Jeg tror som trådstarter at strengere straffer ikke vil ha noen effekt.. Jeg syns temaet er så utrolig vanskelig at jeg egentlig ikke har noe fornuftig å komme med men uansett; vi som jenter er også ikke alltid helt smart i fylla; har selv gått alene hjem flere ganger (forbi både grønland og inn i kirkegårder og gud vet hva).. Ikkje bra.. Never again:)

Du har rett angående det med å ikke "slå alle under en kam", men alle som har blitt tatt, og den ene voldtekten og det ene forsøket som har blitt gjort her i Bodø på under en måned, har alle vært av innvandrere. Det er ikke rart vi blir mer skremt av å møte innvandrere ute når det er mørkt, enn etnisk norske - desverre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke rasisme å påstå at innvandrere statistisk sett er mer kriminelle og oppfører seg dårligere enn nordmenn, det er bare å påpeke det åpenbare. Rasisme blir det først når man forsøker å forklare forskjellene genetisk, og man påstår at enkelte menneskeraser er mer verdt enn andre. Grunnen til at de oppfører seg verre er fordi de kommer fra en verre kultur. For ca. 400 år siden i Bergen var det "Somalia"-tilstander, dvs. massevis av æresdrap. Hvorfor? Pga. manglende politi. Hvis vi nordmenn hadde vært født i Afrika i stedet med de samme forutsetninger som dagens afrikanere hadde vi oppført oss som dem, selv om det kan være vanskelig å innse.

Det er faktisk forskjeller på menneskeraser selv om SOS rasisme og lignende har vanskelig for å akseptere det. Hvis det ikke er forskjeller, hvorfor er det da slik at samtlige av de beste sprinterne i verden er mørke i huden? Hvorfor er Kenya og Etiopia så dominerende på langdistanseløp? Hvorfor scorer asiater høyere på IQ-tester enn hvite? Det er ikke store forskjeller, men forskjeller er det uansett. Og selvfølgelig er det forskjeller, like naturlig som at det er forskjeller på hunderaser. For ja, mennesker er faktisk dyr de også, på DNA-nivå er vi 98% like sjimpansene. Og selv om menneskene er overlegne sjimpansene på de fleste områder, har de faktisk mye bedre hukommelse enn oss, sannsynligvis fordi de bruker tegnspråk til å kommunisere og de derfor har utviklet disse evnene gjennom millioner av år med evolusjon. Er det da genetiske forskjeller som gjør innvandrere mer kriminelle enn nordmenn? Nei, det er nesten 100% kulturelt. Fattigdom fører til kriminalitet.

Når det gjelder innvandringsdebatten så er det viktig å se begge sider av saken. Ja, innvandrere er gjennomsnittlig mer kriminelle enn nordmenn. Men det store flertallet av dem greie folk, og det er faktisk mange folk som står i fare for å bli drept hvis vi returnerer dem til hjemlandet. Dog kunne jeg ikke brydd meg mindre om det skjedde med Mulla Krekar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Jeg var med og startet et selvforsvarskurs etter nyttår nettopp pga voldtektene som åpenbart har blitt flere. Og her snakker jeg om de som skjer i helgene om natten.

Mange tror st selvforsvarskurs ikke funker så veldig bra. Og jeg må si meg enig st 1-2 timer vil nok ikke gi deg mye nytte. Det kurset vi har nå er lagt opp til å være på ca 50 timer. Det som læres bort er enkle teknikker men som er svært effektive.

En ting som er viktig å skjønne som jente er NÅR man faktisk er i fare. Det fins mange situasjoner man kan bli utsatt for overgrep og det er ikke alltid like lett å se dem.

Ja om en mann på 80 kg og over holder deg fast, mest sannsynlig ikke altfor mye du klarer å gjøre. Men hadde du skjønt situasjonen så hadde det vært nok tid til å springe.

I tillegg er mange av selvforsvarskursene som fins utviklet av menn og undervist i av menn, men når det gjelder kvinner så gjelder det helt andre situasjoner i tillegg til at du har andre fysiske forutsetninger.

Vil si meg enig i at on man vil bli god i selvforsvar så burde man trene det hele tiden og ikke bare ta et kurs, men et kurs er bedre enn ikke noe kurs og du lærer en ting eller to.

Og for å løse opp stemningen her litt ( og demonstrere hvordan situasjoner kan sees med forskjellige øyne)

Mora skulle fortelle datteren sin hva hun skulle gjøre om en mann prøvde seg på et overgrep...

Datteren: først ville jeg trukket ned buksene hans, og så hadde jeg trukket opp skjørtet mitt.

Moren: nei, det er nok ikke en så god ide.

Datteren: jo, for om han har buksene på leggen kan han ikke springe etter meg, og jeg løper fortere med skjørtet oppe. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke bare utleninger som driver med overfallsvoldtekter heller..

Men når det er sagt synes jeg alle som ikke kommer fra Norge burde sendes ut og aldri få komme tilbake igjen uavhengig av tilstandene i hjemlandet.. Hva som skjer med sånne nolduser kunne ikke brydd meg mindre!

Med de norske noldusene så er vel dete eneste botemiddelet mye, mye strengere straffer også at du ikke får lønn i fengsel.. Og at et fengsel blir mer som en straff og ikke mer som en "frisone" med gjerder...

Sånn som det er per i dag føler jeg nesten det hadde vært mer bry å faktisk anmelde.. Ventinga på etterforskinga (som i veldig mange tilfeller ender i henleggelse), og deretter ventinga på retten osv.. Og selv ikke den er jo sikker.. Og når man da i tillegg kanskje bruker lenger tid på straffeforfølgelsen enn selve straffen.. Ja, hva er liksom vitsen da.. (For meg er den ikke tilstede)

Nå skal det også sier at det er veldig individuelt det å anmelde.. Men all respekt til de som gjør det :D

Strengere straffer, drastiske straffer.. Noe som folk ikke vil oppleve som en konsekvens, er vel egentlig noe som kanskje kan hjelpe litt.. Men man vil vel aldri bli helt kvitt problemet. :thumbsdown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...