Gå til innhold

Voldtektsbølgen


flexxnes

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

http://www.nytid.no/arkiv/artikler/20070329/tallenes_tungetale/

Les denne. Det har ikke skjedd noen voldsomme endringer fra 2007 til 2011. Og som avslutning:

Uansett hvordan man snur og vender på det: Selv med utgangspunktet i statistikkene fra Oslo-politidistrikt finnes det ikke holdepunkter for å si at muslimene er i flertall blant overgripere i Norge, eller at to av tre gjerningsmenn er ikke-vestlige innvandrerer.

Det overdrevne fokuset på den mørkhudede mannen som truer bak en busk skjuler en vel så reell fare for kvinner: Den hvite nordmannen i trygge, private omgivelser.

Det jeg har forstått er at det beste våpenet man har i en farlig situasjon er stemmen, fingrene/nøklene i øynene til gjerningsmannen og å være oppmerksom på omgivelsene sine. Og noe vi alle er ansvarlige for: holdningsendringer, holdningsendringer, holdningsendringer i samfunnet.

Angående strafferammer: burde vært strengere, men det gjelder mye: vold, narkotika, hvitsnippsforbrytelser, incest/overgrep...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man leser avisene om dagen så skjønner man hvor lite de tingene vi bekymrer oss for egentlig betyr. Jeg kan ikke engang forestille meg hvor fælt dette må være for de som opplever en voldtekt. Det får mine problemer om for lite energi på trening eller at armen min er vond til å bety null og niks. Det er for meg utrolig at dette ikke er tatt skikkelig tak i ennå. Er voldtekten utført av en innvandrere da mener jeg at deportering er eneste riktige. Er du et slikt monster som tvinger deg på noen så fortjener du å bli straffet, at man kommer fra en annen kultur er ingen unnskyldning! Du skal tilrettelegge deg lover og regler i landet du bor, landet skal ikke tilpasse seg deg!

Kunne ikke vært mer enig!

Voldtektsmenn som ikke er av etnisk norsk opprinnelse bør sone straffen sin i sitt respektive land - at mine skattepenger skal gå til kost og losji i norske fengsler for disse iglene - vel, det er til å spy av. Og ja, jeg er klar over at norske menn også voldtar, og de er ikke et fnugg bedre, for de mener jeg vi skal gå tilbake til å stille folk opp i gapestokk på torget, der ugjerningen gjøres kjent og de kan få tyn og tilrop i en forsvarsløs posisjon, gjerne også nakne. Straffene må bli lengre, og mer avskrekkende, og det burde offentliggjøres i lokalavisa når du er dømt for noe sånt.

Alt ovenfor hadde for min del vært en drømmesituasjon, men ikke særlig realistisk, desverre. Derfor håper jeg alle snille, kjekke, ansvarsfulle gutter der ute gjør den lille ekstra innsatsen å følger jenter som går alene hjem, er oppmerksomme om de ser noe som ikke "stemmer" når de er på vei hjem fra byen og generelt bare tar vare på jentene der ute :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei hadde muslimene stått for flertallet så hadde det jo vært no veldig galt.. mtp at det er ca 2,5 millioner "menn" i Norge og knappe 5% av dem går under gruppen "ikke vestlige innvandrere som skjuler seg bak en hver busk"

Og det er politikken nå at man skal ikke straffes, man skal behandles og rehabiliteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voldtektsmenn som ikke er av etnisk norsk opprinnelse bør sone straffen sin i sitt respektive land - at mine skattepenger skal gå til kost og losji i norske fengsler for disse iglene - vel, det er til å spy av.

Vel tenker man litt annerledes på det kan man si at skattepengene dine går til at de holdes bak en mur og ikke luskende rundt i byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel - skattepengene dine går til at de holdes bak en mur og ikke luskende rundt i byen.

Sant nok, men tror vel ikke akkurat at norske fengsler virker så frøktelig avskrekkendes på dem da - man ser jo at slike lovbrudd ofte begås flere ganger, til tross for at lovbryter har vært i fengsel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok, men tror vel ikke akkurat at norske fengsler virker så frøktelig avskrekkendes på dem da - man ser jo at slike lovbrudd ofte begås flere ganger, til tross for at lovbryter har vært i fengsel...

Kommer vel ann på fengselene man er i... men når man har det bedre i fengsel enn i eldrehjem, samt man får betalt så er det jo ikke avskrekkende.. Folk i fattige land drar hit for å bli kriminelle. For det er en vinn vinn situasjon for dem uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok, men tror vel ikke akkurat at norske fengsler virker så frøktelig avskrekkendes på dem da - man ser jo at slike lovbrudd ofte begås flere ganger, til tross for at lovbryter har vært i fengsel...

Jeg ser poenget ditt, men jeg synes det er riktig at de overgriperne som ikke er norske likevel holdes i norske fengsler siden vi faktisk har et fungerende rettsvesen. HVOR godt det fungerer er en annen diskusjon, men det er utvilsom bedre enn noen av landene som innvandrerne kommer fra. Nå skal jeg være veldig forsiktig med å velge et eksempel her, men sett at en somalier har begått et overgrep i Norge og deporteres ut av landet. Hvilke garantier har vi for at han får straffen han fortjener i hjemlandet sitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser du prøver å

http://www.nytid.no/arkiv/artikler/20070329/tallenes_tungetale/

Les denne. Det har ikke skjedd noen voldsomme endringer fra 2007 til 2011. Og som avslutning:

ser du prøver å "unnskylde" utlendingene her.

nå har norske menn voldtatt i alle år, og kommer sikkert til å fortsett med det.

utlendingene derimot kommer hit med et sykt kvinnesyn, og begår de aller fleste overfallsvoldtekter. dette kan ikke politikerne bare sitte å se på. de må sette folks trygghet foran en asylsøkers frihet. og IHVERTFALL om han er identitetsløs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser poenget ditt, men jeg synes det er riktig at de overgriperne som ikke er norske likevel holdes i norske fengsler siden vi faktisk har et fungerende rettsvesen. HVOR godt det fungerer er en annen diskusjon, men det er utvilsom bedre enn noen av landene som innvandrerne kommer fra. Nå skal jeg være veldig forsiktig med å velge et eksempel her, men sett at en somalier har begått et overgrep i Norge og deporteres ut av landet. Hvilke garantier har vi for at han får straffen han fortjener i hjemlandet sitt?

Ja, ser hva du mener der :) Meeen, jeg tror fortsatt at vedkommende ville se på å bli sendt tilbake til Somalia (eller hvilket land det er snakk om) som mer straff enn å sitte i norsk fengsel, om han kom i fengsel der eller ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ser hva du mener der :) Meeen, jeg tror fortsatt at vedkommende ville se på å bli sendt tilbake til Somalia (eller hvilket land det er snakk om) som mer straff enn å sitte i norsk fengsel, om han kom i fengsel der eller ikke...

Det er vi enige om. Men den store forskjellen er at i Norge er han bak en mur, mens i Somalia kan han fortsette sitt virke. Så er spørsmålet. Skal vi tenke på oss selv eller skal vi tenke utover Norges grenser? Og er fokus å straffe overgriperen eller å beskytte resten av befolkningen fra overgriperen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vi enige om. Men den store forskjellen er at i Norge er han bak en mur, mens i Somalia kan han fortsette sitt virke. Så er spørsmålet. Skal vi tenke på oss selv eller skal vi tenke utover Norges grenser? Og er fokus å straffe overgriperen eller å beskytte resten av befolkningen fra overgriperen?

Jeg er veldig enig i måten du tenker, men med fare for å fremstille meg selv som tidenes største egoist, vil jeg gjerne at vi løser problemene her først, så kan vi heller hjelpe andre når vi har kontroll på ståa her hjemme. Å gå ute i Oslo etter det er blitt mørkt nå om dagen er bare helt sjukt guffent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig enig i måten du tenker, men med fare for å fremstille meg selv som tidenes største egoist, vil jeg gjerne at vi løser problemene her først, så kan vi heller hjelpe andre når vi har kontroll på ståa her hjemme. Å gå ute i Oslo etter det er blitt mørkt nå om dagen er bare helt sjukt guffent...

Det er ikke egoistisk og jeg vil selvsagt sette mine og mitt nærmiljø først som deg. Jeg bare synes at "kast dem ut"-løsningen er kortsiktig og litt for lett å ty til som forslag til virkemiddel. Det er som noen har sagt tidligere her et delikat tema der mange aspekter spiller inn :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man leser avisene om dagen så skjønner man hvor lite de tingene vi bekymrer oss for egentlig betyr. Jeg kan ikke engang forestille meg hvor fælt dette må være for de som opplever en voldtekt. Det får mine problemer om for lite energi på trening eller at armen min er vond til å bety null og niks. Det er for meg utrolig at dette ikke er tatt skikkelig tak i ennå. Er voldtekten utført av en innvandrere da mener jeg at deportering er eneste riktige. Er du et slikt monster som tvinger deg på noen så fortjener du å bli straffet, at man kommer fra en annen kultur er ingen unnskyldning! Du skal tilrettelegge deg lover og regler i landet du bor, landet skal ikke tilpasse seg deg!

Word:thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke egoistisk og jeg vil selvsagt sette mine og mitt nærmiljø først som deg. Jeg bare synes at "kast dem ut"-løsningen er kortsiktig og litt for lett å ty til som forslag til virkemiddel. Det er som noen har sagt tidligere her et delikat tema der mange aspekter spiller inn :(

Jeg føyer på et oppgitt "sukk" til min egen kommentar her for å indikere at jeg slettes ikke har noen klar formening selv om hva som er riktige tiltak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føyer på et oppgitt "sukk" til min egen kommentar her for å indikere at jeg slettes ikke har noen klar formening selv om hva som er riktige tiltak.

Man kan aldri vite nøyaktig hva som er riktig før i ettertid, men jeg tror det er viktig at uansett hva som gjøres så må det noe drastisk til for å vise alle at denne type oppførsel på ingen måte tolereres, at jenter skal få kunne gå hjem og føle seg trygge uansett hvordan de går kledd, og ikke minst at vi skal ha lov til å si nei uansett om det har vært "flørting" eller what not på forhånd. Nå har det gått så langt, og det er så mange overgrep at de tiltakene som eventuelt iverksettes er nødt til å synes, overgrepene må tas på alvor, og det nytter ikke at 80 av 100 saker henlegges...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele saken er utrolig tragisk og det veldig vanskelig å finne en enkel løsning på problemet, Fabian Stang sin løsning synes jeg bare er uspiselig og skaper bare mer fremmedfrykt og rasisme.. Jeg opplevde selv at en jente tok kontakt med meg på en nattbuss da hun følte seg forfulgt av en person, hun ville gjerne at jeg skulle følge henne av bussen om denne personen gikk av samtidig som henne. Det gjorde han heldigvis ikke men det viser at mange jenter der ute er redde og slikt burde det ikke være i "lille trygge Norge"

Vi får opprette en egen squad her på fitnessbloggen som bistår jenter å komme seg hjem på kveldstid. Seriøse avholds mennesker som vi alle er har neppe noe bedre å ta seg til uansett i helgene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voldtekt - det er for jævlig. Hadde ikke taklet det.

Jeg bor på Sofienberg i Oslo. Her har det vært gjentatte voldtekter i umiddelbar nærhet det siste året. Frykten gjør at jeg holder meg inne på kveldene. Særlig nå som det blir mørkt tidlig. Trist at det har blitt sånn her i hovedstaden.

Hva skjer oppi hodet på SYKE SYKE menn som gjør slikt?! Norske eller utenlandske menn, like jævlig er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...