Gå til innhold

Voldtektsbølgen


flexxnes

Anbefalte innlegg

hva er deres synspunkter?

hva kan gjøres for å stoppe den?

jeg blir så provosert av politikere som hele tiden snakker om "dialog" og "holdningsskapende arbeid".

er ikke noe vits i å snakke med mohammed somalier som driver rundt på grønland og selger stoff. han må låses inn, inntil asylsøknaden er behandlet.

også så jeg siv jensen ville ha dobbel straff. mohammed somalier bryr seg heller ikke om han får 5 eller 10 år. han tenker ikke på det i hele tatt!

jeg tror løsningen er lukkede asylmottak. og dessverre at jenter aldri går alene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir så provosert av hvordan samfunnet går til helvete.

Bare fordi nordmenn skal ta imot alt og alle, så kan ikke jenter gå ute alene lenger?

Hvor sykt er ikke det??

MvH provosert jente som fant ut at hun ikke kunne gå ut alene på den harde måten:mad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kommer fra en streng kultur med ett veldig annet kvinnesyn, men viktig å ikke slå alle under en kam her nå ;) Jeg tror som trådstarter at strengere straffer ikke vil ha noen effekt.. Jeg syns temaet er så utrolig vanskelig at jeg egentlig ikke har noe fornuftig å komme med men uansett; vi som jenter er også ikke alltid helt smart i fylla; har selv gått alene hjem flere ganger (forbi både grønland og inn i kirkegårder og gud vet hva).. Ikkje bra.. Never again:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heller voldtektsalarm enn pepperspray. Pepperspray kan fort bli brukt mot en selv dersom vedkommende får tak i den. Voldtektsalarm høres kanskje kanskje simpelt ut, men den uler som bare det og da blir forhåpentligvis vedkommende satt ut og skremt :thumbsup:

så smart! Det har jeg aldri hørt om før, men skal abosolutt se nærmere på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste voldtekter begås av menn som har et forhold til kvinnen de voldtar. Menn, kompiser, slektninger... Overfallsvoldtektene er en liten andel av voldtektene som begås i Norge.

Overfallsvoldtektene i Oslo i denne helgen: 4/5 er utført av hvite/skandinaviske menn (kilde: TV2-nyhetene kl 21). Jeg kjøper altså ikke denne greia med at bare asylsøkende menn overfallsvoldtar. "Alle" menn voldtar, men at menn med ikke-vestlig bakgrunn er overrepresentert i overfallsvoldtektsstatistikken er ikke å stikke under en stol. Den ser jeg, selvsagt. Allikevel ville jeg vært mer redd alene på nachspiel med noen hvite pappagutter jeg traff på fru Burums enn for å gå alene hjem. Bor på Grünerløkka og har ingen problemer med å gå hjem.

Holdningsendring trengs hos mange flere menn enn de dere snakker om her. Den trengs hos asylsøkere/innvandrere som reagerer voldelig (denne voldtektsbølgen). Den trengs hos tenåringsgutta som ikke har lært at et nei er et nei og at det skal respekteres. Den trengs hos gutta i tjueårene som ikke har lært at et nei er et nei og at det skal respekteres. Den trengs hos gutta i 30-årene som ikke har lært at et nei er et nei og at det skal respekteres. Den trengs hos gutta i 40-årene som ikke har lært... Den trengs hos onkler, bestefedre, pappaer, brødre, venner og bekjente av hankjønn.

Voldtekt er et samfunnsproblem, og bør behandles deretter med tiltak via skole, media, asylmottak og mot akkurat denne bølgen: mer synlig politi og holdningskampanjer asap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det viktigste man gjør er å aldri gå hjem aleine. Er du nødt så ta heller taxi (selv om det finnes tydeligvis uærlige taxisjåfører også). Det er heller ikke til å stikke under en stol at jo mer beruset man er, jo lettere offer er man....

Selv stusser jeg litt over fokuset på mer synlig politi i gatene. En voldtekstmann ville vel bare ventet til politipatruljen har passert før han slår til? Hva med USYNLIG politi i parkene? Sivilpoliti i en parkert bil utstyrt med kikkert som observerer belastede områder på avstand. En politimann med kamuflasje strategisk utplassert i en busk i slottsparken? Poenget må vel være å fange voldtektsmannen - ikke bare forsinke handlingen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man leser avisene om dagen så skjønner man hvor lite de tingene vi bekymrer oss for egentlig betyr. Jeg kan ikke engang forestille meg hvor fælt dette må være for de som opplever en voldtekt. Det får mine problemer om for lite energi på trening eller at armen min er vond til å bety null og niks. Det er for meg utrolig at dette ikke er tatt skikkelig tak i ennå. Er voldtekten utført av en innvandrere da mener jeg at deportering er eneste riktige. Er du et slikt monster som tvinger deg på noen så fortjener du å bli straffet, at man kommer fra en annen kultur er ingen unnskyldning! Du skal tilrettelegge deg lover og regler i landet du bor, landet skal ikke tilpasse seg deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når man leser avisene om dagen så skjønner man hvor lite de tingene vi bekymrer oss for egentlig betyr. Jeg kan ikke engang forestille meg hvor fælt dette må være for de som opplever en voldtekt. Det får mine problemer om for lite energi på trening eller at armen min er vond til å bety null og niks. Det er for meg utrolig at dette ikke er tatt skikkelig tak i ennå. Er voldtekten utført av en innvandrere da mener jeg at deportering er eneste riktige. Er du et slikt monster som tvinger deg på noen så fortjener du å bli straffet, at man kommer fra en annen kultur er ingen unnskyldning! Du skal tilrettelegge deg lover og regler i landet du bor, landet skal ikke tilpasse seg deg!

Men hva da med nordmenn som voldtar? Hva skal du gjøre med de monstrene? De er fortsatt flest med norsk statsborgerskap/norsk etnisk opprinnelse som voldtar. De voldtektene er til tider like fæle som overfallsvoldtekter. Hva med de gjerningsmennene? Skal de også eksporteres ut? Altså, jeg bare lurer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva da med nordmenn som voldtar? Hva skal du gjøre med de monstrene? De er fortsatt flest med norsk statsborgerskap/norsk etnisk opprinnelse som voldtar. De voldtektene er til tider like fæle som overfallsvoldtekter. Hva med de gjerningsmennene? Skal de også eksporteres ut? Altså, jeg bare lurer?

Istedefor å stille et ladet spørsmål så kan du jo komme med løsningen om du sitter på den for jeg vet ikke og derfor kommenterte jeg heller ikke den delen. Men strafferammene må bli strengere i Norge, hva er et par måneder i fengsel for gjerne å ha ødelagt et liv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skrives i Aftenposten at 45 av 48 voldtektmistenkte er av utenlandsk opprinnelse...

Pepperspray er vel ikke akkurat lovlig i Norge, men det finnes "forsvarsspray" med og uten farge.

Nå skal jo hverken voldtektsalarm eller spray være nødvendig å gå med i hånda når man skal hjem.

Du får kjøpt dette på spyshop.no og bodyguard.no for eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et argument mot pepperspray er at et voldtektsforsøk kan utarte seg til å bli enda verre (i den grad det kan bli verre) hvis angriperen sprayes men fortsatt vinner kontroll over offeret. En ting som er verre enn en overgriper er vel en RASENDE overgriper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...