Gå til innhold

Voldtektsbølgen


flexxnes

Anbefalte innlegg

- Gratis selvforsvarskurs

- mer politi og natteravn

- høyere straff (!!!)

- kursing til alle som kommer til landet vårt, om norges regler, normer, moralene her i landet, kvinnesyn og hvordan behandle medborgere

- innetider på asylmontak

Hva tenker "du" å gjøre med alle normenn som voldtar? Det er faktisk ikke bare utlendinger som gjør det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt poeng, men det var bare de to siste punktene som gjelder utlendinger. Og de punktene var ikke ment som noe diskriminering, men er bare noen forslag til tiltak for den målgruppen som gjerne er lettest å gjøre noe med. Er ikke like lett å sende alle norske menn på kursing, i forhold til å gjøre det på asylmontak. Det er jo et faktum at Ikke-vestlige menn er mistenkt i hele 65 prosent av alle de 189 anmeldte voldtektene Oslo i 2010.

Edit(Tor)

Viktig og framheve. Alle er uskyldig inntil det motsatte er bevist. Dermed er de 65% i beste fall en vag indikering på det faktiske tallet. Uansett er 65% veldig nærme 1 av 2, ergo løser man bare halve problemet her.

Min mening. Og dette er hverken for eller i mot innvandrings-spørsmålet, et spørsmål jeg ikke velger å ta stilling til.

EDIT:

Jeg er en revva mod og la først merke til nå at min post ble inni sara sin post. Det skulle være et svar til hennes post. Beklager Sara :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo et faktum at Ikke-vestlige menn er mistenkt i hele 65 prosent av alle de 189 anmeldte voldtektene Oslo i 2010.

Av alle de 189 anmeldte overfallsvoldtektene. Noe sånt som 90% av voldtekter er ikke overfallsvoldtekter, og gjøres ofte av noen jenta kjenner. Men uansett, det å ha et sånt kurs som du foreslo for alle som kommer til landet via asylmottak har faktisk blitt gjort, jeg tror det var i Stavanger. Og det hadde veldig bra effekt. Det fokuserte ikke på innvandrermenn som overgripere, men de lærte om kvinnesyn og -rettigheter i Norge, og hva de som menn kunne gjøre for å forhindre overgrep hvis de så noen andre som plaget eller fulgte etter en kvinne feks. Det ansvarliggjorde dem, og virket visst knallbra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror desverre at selvforsvarskurs ikke hjelper så mye som mange skal ha det til. Jeg håper jeg tar feil, men mitt inntrykk er at menn er naturlig så overlegne kvinner i slike situasjoner – både fysisk og teknisk. Tror fort det kun blir en falsk trygghet. Nå vet ikke jeg hva folk lærer på selvforsvarkurs, men om det også går på å bli mer oppmerksom på ting og situasjoner så er jo i det minste det vel og bra.

Jeg er enig i at det ikke bare er ikke-vestlige som voldtar, men det virker som det er de det er lettest å gjøre noe med. I tillegg blir det ekstra graverende, hvertfall for min del, da jeg mener de burde være glade for å i det hele tatt få muligheten til å komme til et land som Norge. Jeg synes nordmenn som voldtar er like jævelige som ikke-vestlige, men de er i det minste ikke priviligert nok til å slippe inn i et annet land og ødelegge dets innbyggere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror desverre at selvforsvarskurs ikke hjelper så mye som mange skal ha det til. Jeg håper jeg tar feil, men mitt inntrykk er at menn er naturlig så overlegne kvinner i slike situasjoner – både fysisk og teknisk. Tror fort det kun blir en falsk trygghet. Nå vet ikke jeg hva folk lærer på selvforsvarkurs, men om det også går på å bli mer oppmerksom på ting og situasjoner så er jo i det minste det vel og bra..

Jeg er helt enig i at selvforsvarskurs ikke har så mye for seg som det mange kanskje tror. både fordi menn naturlig er så mye sterkere, og i tillegg er størsteparten av de som blir voldtatt fulle.. prøv å bruke det du har lært av selvforsvar når du er drita, liksom..

Jeg synes det er sykt at jenter skal måtte ta kurs i selvforsvar og gå med pepperspray i veska i det hele tatt! Det er mennene det er noe galt med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er sykt at jenter skal måtte ta kurs i selvforsvar og gå med pepperspray i veska i det hele tatt! Det er mennene det er noe galt med..

Joda, jeg er helt enig. For min del kunne straffen for voldtekt ( der det ikke var tvil om at overfallsmannen visste hva han gjorde) vært livsvarig fengsel eller nakkeskudd. Jeg har uansett null respekt for folk som ikke respekterer andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, jeg er helt enig. For min del kunne straffen for voldtekt ( der det ikke var tvil om at overfallsmannen visste hva han gjorde) vært livsvarig fengsel eller nakkeskudd. Jeg har uansett null respekt for folk som ikke respekterer andre.

Det burde i hvertfall vært mye strengere enn det er i dag, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror desverre at selvforsvarskurs ikke hjelper så mye som mange skal ha det til. Jeg håper jeg tar feil, men mitt inntrykk er at menn er naturlig så overlegne kvinner i slike situasjoner – både fysisk og teknisk. Tror fort det kun blir en falsk trygghet. Nå vet ikke jeg hva folk lærer på selvforsvarkurs, men om det også går på å bli mer oppmerksom på ting og situasjoner så er jo i det minste det vel og bra.

Jeg er enig i at det ikke bare er ikke-vestlige som voldtar, men det virker som det er de det er lettest å gjøre noe med. I tillegg blir det ekstra graverende, hvertfall for min del, da jeg mener de burde være glade for å i det hele tatt få muligheten til å komme til et land som Norge. Jeg synes nordmenn som voldtar er like jævelige som ikke-vestlige, men de er i det minste ikke priviligert nok til å slippe inn i et annet land og ødelegge dets innbyggere.

Veldig enig - tror et selvforsvarskurs i verste fall vil gi en falsk trygghet, da de tingene som læres bort bør trenes og terpes på uendelig mange ganger, før man faktisk klarer å utføre noe av det i en situasjon der du blir overrasket og overmannet - man kan jo ikke gå klar til å utøve selvforsvar til en hver tid, kanskje spesielt ikke på høye hæler på vei hjem fra byen. Dessuten, hvor mange klarer tenke klart og handle rasjonelt i en situasjon med så mye frykt og adrenalin?

Det er trist at vi har kommet så langt at jenter skal være redde for å gå ute når det er mørkt - særlig når vi bor i et land der nesten all fritiden vår på vinterstid er når det er mørkt ute. Merker selv at jeg gjør om på rutinene mine pga dette, f.eks ikke går tur i parken med hunden når det er mørkt osv...

Uansett, er mye som kan og bør gjøres med problemet - mener selv at regjeringen burde revurdere sin posisjon (noe Knut Storberget allerede har gjort, og godt er det), vi har 150 nyutdannede politifolk klare til å gjøre en innsats, men de får ikke jobb, samtidig stiller garden seg klar til disposisjon, men blir ikke brukt, ei heller politiets reservestyrke - men parkeringsvaktene, som verken jobber særlig mange nattskift eller har lyst til å gjøre jobben, vel de er aktuelle :eek: Ammagaaad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe selvforsvar er sikkert bedre enn ikkeno' selvforsvar - men overhodet ingen garanti for å greie seg helskinnet ut av en voldssituasjon. Jeg vil tro de fleste kvinner som ikke er vant til å sloss vil oppleve situasjonen som så truende at man resignerer for å beholde livet :( Og det er jo ikke veldig mange kvinner som er vant til å sloss. Kanskje ikke så mange menn heller - men de har iallefall bedre fysiske forutsetninger for å kunne forsvare seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe selvforsvar er sikkert bedre enn ikkeno' selvforsvar - men overhodet ingen garanti for å greie seg helskinnet ut av en voldssituasjon. Jeg vil tro de fleste kvinner som ikke er vant til å sloss vil oppleve situasjonen som så truende at man resignerer for å beholde livet :( Og det er jo ikke veldig mange kvinner som er vant til å sloss. Kanskje ikke så mange menn heller - men de har iallefall bedre fysiske forutsetninger for å kunne forsvare seg.

Ja, absolutt! selv om ikke selvforsvar vil hjelpe i alle situasjoner (der man er alt for beruset, mannen er veldig sterk osv.), så vil jeg også tro at det er langt bedre enn ingenting ;) Jeg hadde ihvertfall takket ja til å gå på kurs! .. hvis dette bare kan hjelpe et par jenter, så er jo det mer enn ingen ting, og en god nok grunn til å sende folk på kurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er viktigere å tenke igjennom sine egne grenser mht fysisk utøvelse av vold i selvforsvarsituasjon og litt bevistgjøring kommer lengere en et sett spesifikke teknikker terpet et par ganger i et avslappende og trygt miljø. Det er fordi det første som forsvinner ved redsel er finmotorikken. Da nytter det lite med fancy handleddsbefrielser osv når man stivner.

Men skritt, øyne, bite, klore og ikke minst stemmebruk. Aggresivitet er viktigere en å kunne et par triks om hvordan en løsriver seg fra jakketak på venstre side bakfra. (for å sette det litt på spissen) Om ikke annet så får du iallefall med deg noen dna-prøver og noen synlige kjennemerker på gjerningsmannen.

Men om man først ønsker å lære seg selvforsvar, gå til de som kan dette og som KUN driver med dette. Da du mest sannsynlig vil få mest utbytte på kortest tid, enkle tips og triks nettopp for disse scenarioer, uten noen krav til beltegrader osv.

Krav Maga er f.eks det jeg personlig ville anbefalt! Men her igjen, sjekk at det er en seriøs klubb, Alt for mange klubber av ymse kaliber påberoper seg selvforsvarkunnskap som i verste fall gir en falsk trygghet og gjør vondt verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er viktigere å tenke igjennom sine egne grenser mht fysisk utøvelse av vold i selvforsvarsituasjon og litt bevistgjøring kommer lengere en et sett spesifikke teknikker terpet et par ganger i et avslappende og trygt miljø. Det er fordi det første som forsvinner ved redsel er finmotorikken. Da nytter det lite med fancy handleddsbefrielser osv når man stivner.

Men skritt, øyne, bite, klore og ikke minst stemmebruk. Aggresivitet er viktigere en å kunne et par triks om hvordan en løsriver seg fra jakketak på venstre side bakfra. (for å sette det litt på spissen) Om ikke annet så får du iallefall med deg noen dna-prøver og noen synlige kjennemerker på gjerningsmannen.

Men om man først ønsker å lære seg selvforsvar, gå til de som kan dette og som KUN driver med dette. Da du mest sannsynlig vil få mest utbytte på kortest tid, enkle tips og triks nettopp for disse scenarioer, uten noen krav til beltegrader osv.

Krav Maga er f.eks det jeg personlig ville anbefalt! Men her igjen, sjekk at det er en seriøs klubb, Alt for mange klubber av ymse kaliber påberoper seg selvforsvarkunnskap som i verste fall gir en falsk trygghet og gjør vondt verre.

Jeg har vurdert Krav Maga! Vet du om noen serriøse klubber i Oslo området? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vurdert Krav Maga! Vet du om noen serriøse klubber i Oslo området? :)

Krav maga har vel en Offisiell klubb her I Oslo? Om ikke finnes det et gym på Kiellands-plass med godt omdømme. Navnet husker jeg ikke men kan skaffe deg det om du er interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja du finner på nett, kan sjekke litt når jeg kommer hjem, rekker ikke nå på jobb.

Jeg har kun testet IKMF Krav maga å anbefaler det. Vet at det har vært noen klubber som tidligere kalte seg Commando Krav Maga uten noe spess tynge på instruktørsiden.

men sjekk http://www.bbgkravmaga.no/

Ellers kan du sjekke Kampforum.no http://kampforum.no/forum/index.php/board,6.0.html Det er krav maga delen av forumet. Der burde man kunne oppdrive en del info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok meg en titt på http://www.bbgkravmaga.no/! Virker veldig bra, så er godt mulig det er der jeg ender opp :D

Husker ikke hvordan ting har skifta navn etc, men om det er de gamle IKMF Krav Maga gutta er det absolutt å anbefale!

Bottom line her er egentlig: Styr unna alt som har med belter og tradisjonelle pysjamaskunster og snakk med gutta som jobber kun med dette, å da på flere plan, ikke bare selve avergelsen, men"awareness" etc. Finner ikke noe godt ord på norsk men overvåkenhet, du "skrur på" når du registerer farer etc. De jobber mye med den mentale biten, våpenkunnskap, primært kniv og hele "chain of events", ikke bare "vri handleddet til venstre og håp han ikke tar nytt tak" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ta meg for å være rasist her nå.

Men når invandrer skal komme til vårt land, syns jeg vi bør stille et krav.

Et alvorlig lovbrudd og så er det ut av vårt land, dette må jo gjelde selvfølgelig alle utenom nordmenn.

Ellers så skulle det uten tvil vært MYE strengere tid i Fengsel!

- Strengere fengselstraff

- Mer politi

- Selvforsvarskurs for jenter (Gratis)

- Bedre behandling for de utsatte

- Mer overvåkning av parker / smug i Oslo som er veldig rammet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke hvordan ting har skifta navn etc, men om det er de gamle IKMF Krav Maga gutta er det absolutt å anbefale!

Bottom line her er egentlig: Styr unna alt som har med belter og tradisjonelle pysjamaskunster og snakk med gutta som jobber kun med dette, å da på flere plan, ikke bare selve avergelsen, men"awareness" etc. Finner ikke noe godt ord på norsk men overvåkenhet, du "skrur på" når du registerer farer etc. De jobber mye med den mentale biten, våpenkunnskap, primært kniv og hele "chain of events", ikke bare "vri handleddet til venstre og håp han ikke tar nytt tak" :)

tusen takk for tips :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...