Gå til innhold

PSMF-oppskrifter


Anbefalte innlegg

Bringebærfromasj

[ATTACH=full]23900[/ATTACH]

[ATTACH=full]23901[/ATTACH]

1 Skyr bringebær

2 ts sukrinmelis, eller annen søtning

0,6 dl vann

1 ts psyllium (fiberhusk)

Rør sammen, la svelle kjølig i minst 15 minutter.

Har ikke fiberhusk, men går det an å bruke f.eks gelatin her..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke fiberhusk, men går det an å bruke f.eks gelatin her..?

Det vil jeg anta. Dog har jeg ikke så mye erfaring med gelatin, så jeg aner ikke mengden. Vil tippe 2,5 plater løst i 0,5 dl vann. Resulatet vil muligens bli mer "pudding" enn fromasj, men dette er bare gjetting fra min side. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens frokost:

[ATTACH=full]24249[/ATTACH]

Grønnsaker med kyllingfilet.

Brokkolien er kokt, resten er bare slengt sammen i ovnen på 190 grader i ti minutter, sammen med salt, pepper, timian og hvitløk. Kyllingen er stekt i panne.

rettene dine ser så digg ut! blir sulten selv om talerkenen er godt plassert i hånden med egg og tomat. keep up the nice inspiration!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oh - har funnet herlig, god kveldsmat. Vet mange lager lefser, så her er min versjon :)

110 g eggehvite

10-15g bakepro/annet proteinpulver

10g pofiber

1 ts fiberhusk

Sukrin og stevia

Kanel

Edit: framgangsmåte: vips eggehviter og sukrin helt stive. Bland det tørre med litt vann og stevia. Vend forsiktig i eggehvitene og smør ut på bakepapir.

Stekes på 180 grader i ca 8 minutter - yummi yummi! :D

du jeg lurer på en ting. når jeg skal lage fluff så kan mixseren stå på vannvittig lenge men jeg får den ikke fast. den blir mer som en grøt, har jeg forlite sukrin i ? jeg bruker ikke stevia har de noe og si. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du jeg lurer på en ting. når jeg skal lage fluff så kan mixseren stå på vannvittig lenge men jeg får den ikke fast. den blir mer som en grøt, har jeg forlite sukrin i ? jeg bruker ikke stevia har de noe og si. ?

Hm, mener du de stivpiskede eggehvitene? Jeg bruker å ha i sukrin når det har blitt ganske stivt, så det har ingenting å si. Det som er viktig er at du ikke har noen av de andre ingrediensene oppi før eggehvitene er så stive at du kan snu bollen opp ned. Det kan ta ei stund, men blir stivt til slutt :) Jeg bruker å ha stevia sammen med det tørre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, mener du de stivpiskede eggehvitene? Jeg bruker å ha i sukrin når det har blitt ganske stivt, så det har ingenting å si. Det som er viktig er at du ikke har noen av de andre ingrediensene oppi før eggehvitene er så stive at du kan snu bollen opp ned. Det kan ta ei stund, men blir stivt til slutt :) Jeg bruker å ha stevia sammen med det tørre :)

ja stemmer de. Da har jeg sikkert ikke pisket dem godt nok :p takk for svar gleder meg til og prøve igjen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Indisk kylling- og spinatsuppe

post-643-1444084918959_thumb.jpg

4 porsjoner

Ingredienser:

1 boks hermetiske tomater

1 boks bambusskudd

12 cherrytomater, delt i to

400 g spinatputer

1/2 løk

3 fedd hvitløk

Koriander

Saften av en lime

ca 8 dl vann

1 kyllingfilet i terninger (add mer om du trenger mer protein)

Krydderliste:

Karri (lots of it)

Chili (bruk gjerne fersk for ekstra awesomeness, men jeg var lat idag og tok pulvervarianten)

Cayenne

Cumin

Kardemomme

Kanel

Salt

Pepper

Framgangsmåte: Brun kylling i ei gryte. Rør inn løk, cherrytomater, bambusskudd og krydder. Press over hvitløk og lime. Tilsett tomatboksen og spinaten, rør litt, og tilsett vannet. Kok opp, og la småkoke i 5-10 minutter (en suppe kan ikke koke lenge nok, men dette skulle duge som et minimum)

Per porsjon:

Energi: 111 kcal

Protein: 14 g

Karb: 8,8 g

Fett: 1,4 g

Fiber: 4,15 g

Seriøst det beste jeg har spist i PSMF-perioden. Og jeg ble god og mett.

Har masse rester til middag i morgen også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oh - har funnet herlig, god kveldsmat. Vet mange lager lefser, så her er min versjon :)

110 g eggehvite

10-15g bakepro/annet proteinpulver

10g pofiber

1 ts fiberhusk

Sukrin og stevia

Kanel

Edit: framgangsmåte: vips eggehviter og sukrin helt stive. Bland det tørre med litt vann og stevia. Vend forsiktig i eggehvitene og smør ut på bakepapir.

Stekes på 180 grader i ca 8 minutter - yummi yummi! :D

Nam, høres godt ut! Så dette er "lov" på Psmf ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får jeg kjøpt proteinpulver, pofiber, fiberhusk, sukrin og stevia?

Jeg vet ikke hvor i landet du holder til, men er det en Meny-butikk i nærheten av deg, finner du sukrin, pofiber og fiberhusk der (vil dog anbefale Psyllium, som er det samme som fiberhusk, men har en rimeligere kilopris).

Sukrin kan du også kjøpe til halve prisen her (erythritol er det samme som sukrin), og Stevia får du her. Her er noen proteinpulver jeg synes er gode og rimelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...