Gå til innhold

PSMF-oppskrifter


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

[ATTACH]22800[/ATTACH]

Brokkoli, blomkål (kokt noen minutter på forhånd), torsk, tunfisk, eggehvitter stekt i ovnen 200grader i 50min. Protein bombe :thumbsup:

Dette var ett måltid - håper virkelig kroppen klarer å ta opp alle proteinene ;):p

kcal: 460,

proteiner: 100gram,

karb: 10gram,

fett: 4gram.

[ATTACH]22801[/ATTACH]Fra øverst: vanilje smak (gul pga konditorfarge), sjokolade/kokkossmak, jorbør/banan nederst.

Dessert (mouesse), Nam :). Stivpisk eggehvitter for så å tilsette dette:

post-57-14440847046945_thumb.jpg + gelatin for så å settes i kjøleskap.

KUN PROTEINER :thumbsup: og får bort søtsuget for de som sliter med det.

post-57-14440847033718_thumb.jpg

post-57-14440847036861_thumb.jpg

post-57-14440847043625_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[ATTACH]22812[/ATTACH]

Trur jeg har nok selolje resten av dietten :rofl: Denne seloljen smaker nesten ingenting for de som sliter med å svelge transmak :thumbsup:

[ATTACH]22813[/ATTACH]

Matpakke til nattevakt på sykehuset. Pepsi max fordi det er digg! Tyggis og pastiller for ikke å ta livet av pasientene med ketose ånden min :eek:

post-57-14440847052009_thumb.png

post-57-14440847053227_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Karbodag, nam :)

[ATTACH]22816[/ATTACH]

Fine rundstykker med jordbær syltetøy og hapå, digg for blodsukkeret :D

[ATTACH]22817[/ATTACH]

Kveldskos :thumbsup:

Dette i tilegg til en gedigen taco lefse ble 300gram RASKE karb... noe proteiner med på kjøpet, men minimalt med fett.

Hvis du bruker karbodagen din til å spise smågodt håper jeg du ikke har tenkt å kjøre dietten lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde et litt på grensen måltid her om dagen, var 6 g fett per hundre istedenfor 5 g. Men her er den uansett:

Kjøtt av choice og mengde stekes opp i teflonpanne mens du lager denne herligheten for å helle over de siste minuttene bare:

Ønsket mengde 6% kokosmelk, la oss si ca 100 g

1 romslig teskje rød currypaste per 100 g kokosmelk

en skvett sitronsaft

1 ts sukrinmelis (strengt tatt ikke nødvendig, men jeg synes det blir best med)

Grønnsaker av choice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bruker karbodagen din til å spise smågodt håper jeg du ikke har tenkt å kjøre dietten lenge.

Ser for meg 6 uker ;-)

Mener du j ikke burde "sløst" bord karb kvota på smågodt? obs...

Fikk i meg 2 ordentlige måltider også da. Jeg synes fet er vanskelig å vite hva og hvor mye jeg skal spise den dagen?

Itno problem å kutte gosje ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg 6 uker ;-)

Mener du j ikke burde "sløst" bord karb kvota på smågodt? obs...

Fikk i meg 2 ordentlige måltider også da. Jeg synes fet er vanskelig å vite hva og hvor mye jeg skal spise den dagen?

Itno problem å kutte gosje ;)

Jepp, du burde bruke den maten du har til å få i deg viktige og varierte næringsstoffer, siden du begrenser mye til vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spicy kylling (2 porsjoner)

400-500g kyllingbryst/filet kjørt i foodprocessor til kjøttdeig (blir egentlig bare most kylling, men er bedre enn kyllingkjøttdeigen)

Stek kjøttdeigen med salt og pepper.

Bland salat, paprika, agurk, tomat, rødløk sammen med kjøttdeigen når den har kjølnet i en skål.

Tilsett 2-3 ss mager kesam, og 2-3 ss tacosalsa.

Enjoy!

Tips:

Jeg bruker å legge "sausen" i en egen boks slik at jeg lett kan ta dette med meg som lunsj f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser at flere bruker salsa på maten, jeg søkt i forumet, fikk tre sider med treff, men alle oppskriftene hadde bare salsa som tilbehør. Noen som har oppskrift på en PSMF-godkjent salsa?

her hjemme lager vi fersk salsa, dette tar jo såklart litt mer tid en å åpne en boks fra butikken, men den smaker desto bedre:

tomater uten kjerne

1 rødløk eller sjalottløk

en fersk chilli

en halv fersk hvitløk

en hel lime

fersk koriander

salt/pepper

litt splenda eller annen søtning(veldig lite!)

fjern kjernene i tomatene, ellers blir salsaen skikkelig vannete. kjernene etter tomatene kan du mose i blender og helle over f.eks karbonadedeig sammen med tacokrydder(hjemmelaget) for å få brukt opp disse.

fikkhakk løk, hvitløk, chilli og koriander og ha dette over tomatene, skrubb limen godt i lunkent vann(hvis du ikke bruker økologisk), før du river hele skallet over tomat-blandingen. rull limen hardt over skjærefjølen noen ganger før du deler den i to og presser saften over tomatene. ha i salt, pepper og søtt etter ønske.

denne bli aller best når den får stå en times tid i kjøleskap, og det må ikke brukes hvitløk/koriander i form av pulver/tørket. denne ble en hit her hos oss, siden vi har tacotorsdag fast hver torsdag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer en super pannekakeoppskrift til frokost, lunjs eller kveldsmat:

1 egg + 2 eggehviter piskes

1-2 ts sukrinmelis (hvis du vil ha den litt søt)

et lite dryss salt

vann (begynn med litt og fyll på etterhvert)

0.5 ts kardemomme (kan sløyfes)

1 ts fiberhusk

2 ts pofiber

1 ts fibrex

30 g havregryn

1,5 måleskjeer bakeprotein (bruker proteinfabrikkens)

røra skal være ganske tynn - la den ev. stå litt

hell i teflonpanne og stek til den er lysbrun

deilig med cottage cheese og tynne skriver pære med kanel (for de som spiser frukt) eller cc med spiss paprika, cherrytomater, frisk basilikum og pepper er deilig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kyllingkjøttdeig med hvitløk og sopp (champinjong) med isbergsalat og mager kesam (og valgfrie grønnsaker). Evt. litt chilli stekes sammen med hvitløk og sopp før kjøttdeigen hives oppi.

Er også stor fan av mager kesam med litt sukkerfritt syltetøy eller funlight saft, perfekt mellommåltid! Vet ikke om det er "lov" med kesam på PSMF, men cottage cheese med usaltede nøtter er også et godt alternativ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kyllingkjøttdeig med hvitløk og sopp (champinjong) med isbergsalat og mager kesam (og valgfrie grønnsaker). Evt. litt chilli stekes sammen med hvitløk og sopp før kjøttdeigen hives oppi.

Er også stor fan av mager kesam med litt sukkerfritt syltetøy eller funlight saft, perfekt mellommåltid! Vet ikke om det er "lov" med kesam på PSMF, men cottage cheese med usaltede nøtter er også et godt alternativ :)

Masse fett i nøtter, noe som ikke er ønskelig på PSMF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...