Gå til innhold

PSMF-oppskrifter


Anbefalte innlegg

Gjest Ukjent666
Hei! Jeg er en type som liker å lage maten fort om morgenen, men tar meg gjerne god tid å spise den. Lurer på om noen vet om så er lett og raskt å lage, jeg vil gjerne droppe brød/korn om morgenen. Noen som har noen gode ider?

Omelett?Kylling?biff? 300gram strimlet svinekjøtt koster for øvrig 20kr.. Så er ikke så gale.! Hiv i steikepannen og krydre litt med f.eks taco krydder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Egg og skalldyr frokost:

200 g eggehvitte, 150 g reker i lake, 100 g isbergsalat, 50 g cherrytomat:

Veldig enkelt og greit, stek først rekene, for å gi de en fin stekeskorpe, ta de av, og lag en omelett av eggehvittene eller eggerøre. Når omeletten er stiv, sleng på rekene igjen, og knus cherrytomatene over, og sleng de på. legg dette på en seng av Isbersalat

Kal.194 Karb. 4.45 g Prot. 41.1 g Fett. 1.65 gpost-8746-1444084712185_thumb.jpg

FiskeLunsj:

200 g seigfilet, 100 g brokkoli, 3 stilker stangselleri, 2 stilker vårløk, og 50 g isbergsalat.

Stek fisken, og hakk den gjerne opp i småbiter i pannen. Når fisken er nesten ferdig, heller dere oppi alt det andre minus isbersalaten. (grønnsakene bør da selvsagt være oppkuttet) La det ligge å kose seg til konsistensen er der du ønsker den på grønnsakene. Tilpass så det ikke svir seg med vann i pannen. Og avslutt med litt soyasaus :)

proteiner: 38,13 g Fett: 1.1 g karbo: 5.23 g Kal: 196

post-8746-14440847120222_thumb.jpg

moz-screenshot.png

KjøttMiddag:

200 g karbonadedeig eller 200 g kyllingfilet (tilnærmet samme næringsinnhold), 100 g Cottage Cheese, 100 brokkoli, og litt soyasaus for smak

Stek opp kjøttet, bank oppå cottage cheesen og brokkolien, og la det putre og gå til brokkolien har den konsistensen du måtte ønske. Tilsett litt vann underveis dersom det blir for tørt. Rett før servering ta litt soyasaus over. NAM!

Proteiner: 54.2 g Kal: 366, fett: 14.6 g, karb: 3.4 g

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for de som like juice, og er heldig innehaver av en saftsentrifuge eller stavmikser kan du lage grønn superjuice!

masse deilig hydrerende væske og gode næringsstoffer:

1-2 agurk

1 stangselleri

ca 1 cm med fersk ingefær

1/2 lime og 1/4 sitron

sitronmelisse og sveitsermynte eller andre desserturter, hvis du vil.

kjør gjennom sentrifuge og nyt.

jeg elsker søt smak, og spesielt epler. hvis jeg kunne lagd denne juicen som en ikke psmf, har jeg i masse granny smiths epler. på psmf jukser jeg litt og har i en dæsj fun light eple og pære, hvis jeg vil søte opp juicen litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kyllingkjøttdeig med hvitløk og sopp (champinjong) med isbergsalat og mager kesam (og valgfrie grønnsaker). Evt. litt chilli stekes sammen med hvitløk og sopp før kjøttdeigen hives oppi.

Er også stor fan av mager kesam med litt sukkerfritt syltetøy eller funlight saft, perfekt mellommåltid! Vet ikke om det er "lov" med kesam på PSMF, men cottage cheese med usaltede nøtter er også et godt alternativ :)

Kyllingkjøttdeig har også 10 % fett, noe som er i overkant. Kan dog slenge kyllingfilet i foodprosessor. Funker fint som "deig" det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hva slags saucer kan ejg bruke på kjøtt og salatene mine?

salsasauce?

noe jeg kan lage?

Du kan lage saus med buljong og jevne med f.eks jbk mel (johannesbrødkjernemel som du kjøper på helsekost). Mager kesam kan røres i for litt mer "meierismak", men ta av gryten fra platen først slik at ikke MK kokes da blir det klumper.

Sauser laget på tomater (hakkete tomater på boks er helt ok, men unngå tomatpure som er veldig konsentrert og har mer karbohydrater) er også fine.

Dressing basert på mager kesam (krydres etter ønske og litt kunstig søtning) er også veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen smartinger som kan tenke seg om dette er en godt alternativ hvis man må ty til proteinshake på PSMF?

Hvis man tar en liten skje fiberhusk i proteinshaken, hovedsakelig for at det skal mette lengre?

Fiberhusk gir ingen vitaminer. Mos heller en brokkoli opp i proteinshaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte å komme med et forslag, jeg ser mye gode bilder av mat her nå, men vil det ikke være lurt å legge ut porsjoner av disse? x antall g kjøtt, x antall gram ulike grønnsaker etc, og i tillegg antall proteiner, fett og karb? Så det er mulig å lage disse digge rettene som det er bilder av? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ingen bilder men veldig god rett.

100-150 gram filet av svin.

10 rå scampi.

1 ts chillipasta

saft av 1/2 lime.

eventuelt litt hvitløk.

1ss mager kesam.

lag marinade av lime og chilli.(hvitløk)

hiv oppi scampi. la stå.10-30 min.

skjer svinefilet i tynne skiver,ha over litt krydder av ønsket slag.

sett stekeovnen på drøyt 225 grader og la den bli skikkelig varm. legg svinefilet ved siden av hverandre på stekebrett. det samme med scampi. hiv i ovnen i ca 3 min.ikke la det stå for lenge!!!.

bland 1 ss kesam med 1ss av marinaderestene.eventuelt litt curry hvis du ønsker.

lag salat av bladsalt agurk litt selleristang og eventuelt noen tomater. dander kjøtt og scampi på toppen ,litt salt om du bare måååå ha det ;). avslutt med kesamdressing...

hiv innpå!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde lefsene dine nå :-) kjmpe gode,og litt syltetøy u sukker ;-)

Oh - har funnet herlig, god kveldsmat. Vet mange lager lefser, så her er min versjon :)

110 g eggehvite

10-15g bakepro/annet proteinpulver

10g pofiber

1 ts fiberhusk

Sukrin og stevia

Kanel

Edit: framgangsmåte: vips eggehviter og sukrin helt stive. Bland det tørre med litt vann og stevia. Vend forsiktig i eggehvitene og smør ut på bakepapir.

Stekes på 180 grader i ca 8 minutter - yummi yummi! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan lage saus med buljong og jevne med f.eks jbk mel (johannesbrødkjernemel som du kjøper på helsekost). Mager kesam kan røres i for litt mer "meierismak", men ta av gryten fra platen først slik at ikke MK kokes da blir det klumper.

Sauser laget på tomater (hakkete tomater på boks er helt ok, men unngå tomatpure som er veldig konsentrert og har mer karbohydrater) er også fine.

Dressing basert på mager kesam (krydres etter ønske og litt kunstig søtning) er også veldig godt.

takk skal du ha :D laget meg nettop en sykt god middag med

oppkuttet kokt skinke

grønn og rød paprika

Brokkoli

en halv løk og ett hvitløks fedd

Opphakkede tomater (hermetisk) :D

Kryddrer med oregano :D døds digg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens mat: Startet med 1ss selolje.

[ATTACH]23100[/ATTACH]

M1: torsk, tunfisk, brokkoli, blomkål og eggehvitter stekt i ildfast form med MASSE krydder.

233kcal,

47gram prot,

5gram karb,

2gram fett.

[ATTACH]23099[/ATTACH]

M2: 300gram kylling sammen med squash, paprika og løk, nam!

350kcal,

67gram prot,

9gram karb,

3,5gram fett.

[ATTACH]23107[/ATTACH] Denne skal jeg kose meg med nuh :thumbsup:

M3: Sjokolademouesse: stivpisket eggehvitter + zero karb prot.pulver og gelatin.

95kcal,

22gram prot,

1,5gram karb,

0,5gram fett.

post-57-14440847377822_thumb.jpg

post-57-14440847381078_thumb.jpg

post-57-14440847389903_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens mat: Startet med 1ss selolje.

[ATTACH]23107[/ATTACH] Denne skal jeg kose meg med nuh :thumbsup:

M3: Sjokolademouesse: stivpisket eggehvitter + zero karb prot.pulver og gelatin.

95kcal,

22gram prot,

1,5gram karb,

0,5gram fett.

Hva var blandingsforholdene, og hvor får man tak i zero carb prot. pulver? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...