Gå til innhold

PSMF-oppskrifter


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg syns det er forholdsvis lett å finne på og lage lunsj, middag og kvelds. Men jeg SLITER med frokost!!! Ikke fordi jeg trenger brød, knekkebrød eller havregryn men fordi jeg trenger at det går fort å lage og så blir jeg kvalm av varm mat og stekelukt om morgenen.Jeg har spist og liker cottage cheese og egg uten plomme, men det blir litt ensforming!

Noen forslag???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, det var en spøk! :) Men, lurer på hva jeg skal bruke alle plommene til... jeg er litt allergisk mot å kaste mat..

Har sett at noen har nevnt på tønner med eggehvitte eller eggehvittepulver fra Prior, noen som veit hvor man kan kjøpe dette? Jeg synes ærlig talt det er litt mye å kaste nesten 50 eggeplommer i uka!

Du kan jo gi bort litt hvis noen du kjenner trenger til f.eks baking. Eller lage is og gi bort? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hva slags saucer kan ejg bruke på kjøtt og salatene mine?

salsasauce?

noe jeg kan lage?

Jeg bruker hermetiske tomater/hakkede tomater på boks som base for sauser/marinade. Kjempegodt med snadderkrydder som hvitløk, chili, basilikum, salt, pepper og alt annet du kan tenke deg til! :) Selv laget jeg en slik saus og la kyllingfileter oppi dette og bakte det i ovnen i en times tid. Yummy!

Hakkede tomater fra Euroshopper har 2 gr protein, 0,1 gr fett og 2,5 gr karbo per 100 gram (i følge diett.no).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal regne 5-6 g pr kg og minst mulig fett

Ser det er mange som spiser hvitt brød med syltetøy/nugatti osv..

Hva annet er ok å spise på refeed? 5-6 g karb pr kg er ok, men det er vel om å gjøre å begrense fettmengden også? Hva med kcal? regner med det også bør være på et minimum? jeg prøver å holde meg rundt 1500-1700 kcal pr dag, er 177 og 95 kg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er forholdsvis lett å finne på og lage lunsj, middag og kvelds. Men jeg SLITER med frokost!!! Ikke fordi jeg trenger brød, knekkebrød eller havregryn men fordi jeg trenger at det går fort å lage og så blir jeg kvalm av varm mat og stekelukt om morgenen.Jeg har spist og liker cottage cheese og egg uten plomme, men det blir litt ensforming!

Noen forslag???

Lag frokosten på kvelden dagen før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Lovlig" Pai:)

Bunn:

halv boks mager kesam

2 ts pofiber

1 ts fiberhusk

1ts fibrex

2 ts havregryn

enten:

2 ts jyttemel

eller:

1 måleskje bakeprotein

kna sammen, la deigen stå en liten stund til den er helt fast, (tilpass tørrvare hvis den blir for klissete) og press ut i paiformen og prikk med en gaffel - forstek på 185 grader i 10-12 min

Fyll:

2 kyllingfileter, skjæres i biter/strimler og freses i (teflon)panna med salt og pepper

1 boks cottage cheese

halv spiss paprika

4 fedd hvitløk

broccoli

ca 10-12 cm purreløk

1 egg (evenuelt + 2 eggehviter)

halv boks mager kesam

halv boks philadelphia light (kan sløyfes)

salt

pepper

bland stekt kylling, broccoli, cottage cheese, hvitløk, paprika, broccoli og purre. Pisk egget (og eggehvitene) og bland i kesam og eventuelt philadelphiaost, bland dette i resten av fyllet, hell i paibunnen og stek på 185 grader i ca 40 - 45 min

Kjempegodt sammen med en salat av cherrytomater, agurk, salattype du liker, ruccola, fersk basilikum (og gjerne fersk persille) og litt balsamico (helst crema-varianten, den tyktflytende)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 % er vel forsåvidt absolutt godtatt (alt over 5 % er fyfy slik jeg har skjønt det :p )

Er det ikke noe karb i denne osten?

"Helt fri for karbohydrater", i følge produsenten. De har ikke innholdsfortegnelsen på hjemmesiden sin (som jeg kunne se), så jeg vet ikke nøyaktig hvor mye som er i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...