Gå til innhold

PSMF-oppskrifter


Anbefalte innlegg

Ovnstekt fiskeform

Hvit fisk (jeg brukte alaska pollock)

timian

salt

pepper

squash

paprika

tomat

hvitløk

fennikelfrø

salt

Legg frossen fisk i en ildfast form. Strø over med timian, salt og pepper.

Skjær grønnsakene i grove biter (finhakk eller press hvitløken). Stek squash og paprika i en stekepanne. Tilsett tomat, hvitløk, fennikel og salt, og fres videre i et par minutter. Hell grønnsaksblandingen over fisken.

Stek midt i ovnen ved 225 grader i ca 30 minutter.

post-11745-14440857938607_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Biffblomkotto

biffstrimler

sopp

asparges

cherrytomater

salt og pepper

Blomkotto:

blomkål

vårløk

rød løk

hvitløksfedd

1-2 dl buljong

Knekk den nederste delen av aspargesen og skjær den deretter i mindre biter. Del tomatene i to, og skjær soppen i biter.

Stek soppen gyllen, og ha i asparges og tomater. Stek til aspargesen er mør, og ta grønnsakene ut av panna.

Krydre biffstrimlene med salt og pepper, og stek dem. Ha i de stekte grønnsakene i panna igjen.

Riv blomkålen, finhakk hvitløk, skjær vårløk i strimler og løken i båter.

Stek grønnsakene i noen minutter med litt vann. Hell over buljong, kok opp, og la putre til vannet har fordampet.

Legg blomkotto'en på tallerkenen, og topp med grønnsaker og kjøtt.

post-11745-14440859408555_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg laget ett måltid som er noe av det bedre har spist på lenge!

150g Mager Cottage Cheese

180g Kyllingfilet

100g tomat

50g Chunky Salsa Medium, Santa Maria.

Litt kyllingkrydder, og provance krydder på toppen!

342 Kcal

5,36g Fett

64.5g Protein

7.65g Karbohydrater

DIGG!

Beklager, men jeg er ingen fotograf!

post-8983-14440862597686_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vimsa
Hm, mener du de stivpiskede eggehvitene? Jeg bruker å ha i sukrin når det har blitt ganske stivt, så det har ingenting å si. Det som er viktig er at du ikke har noen av de andre ingrediensene oppi før eggehvitene er så stive at du kan snu bollen opp ned. Det kan ta ei stund, men blir stivt til slutt :) Jeg bruker å ha stevia sammen med det tørre :)

er det mulig å bruke noe annet enn pofiber? kan fiberhusk brukes? hørtes så utrolig god ut, men de hadde ikke pofiber i butikken eller helsekostbutikken) og vil gjerne prøve denne asap :p hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det mulig å bruke noe annet enn pofiber? kan fiberhusk brukes? hørtes så utrolig god ut, men de hadde ikke pofiber i butikken eller helsekostbutikken) og vil gjerne prøve denne asap :p hehe

Det er jeg usikker på, men går fint an å droppe det, og evt. Erstatte med 5g bakepro :) Antakeligvis utgjør det ikke så stor forskjell:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vimsa
Det er jeg usikker på, men går fint an å droppe det, og evt. Erstatte med 5g bakepro :) Antakeligvis utgjør det ikke så stor forskjell:)

da prøver jeg =) tusen takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vimsa
Det er jeg usikker på, men går fint an å droppe det, og evt. Erstatte med 5g bakepro :) Antakeligvis utgjør det ikke så stor forskjell:)

må bare oppdatere deg: brukte 15 gram bakepro og en halv ts fiberhusk, blandet med litt pumpkin pie spice fra iherb og stekte til den ble ganske sprø. ble nesten som pepperkaker - helt genialt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...