Gå til innhold

PSMF-oppskrifter


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Å, beklager :) det er en måleskje av de som er i proteinpulverboksen, i denne oppskriften er måleskjeene av de største, bruk 4 hvis de minste. De største tar vel ca 50 ml og de minste ca 20-25 ml vil jeg tro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh - har funnet herlig, god kveldsmat. Vet mange lager lefser, så her er min versjon :)

110 g eggehvite

10-15g bakepro/annet proteinpulver

10g pofiber

1 ts fiberhusk

Sukrin og stevia

Kanel

Edit: framgangsmåte: vips eggehviter og sukrin helt stive. Bland det tørre med litt vann og stevia. Vend forsiktig i eggehvitene og smør ut på bakepapir.

Stekes på 180 grader i ca 8 minutter - yummi yummi! :D

Disse har jeg snart brukt i det uendelige (noen som trenger eggeplommer? :p). Bruker med provencekrydder og litt chili så blir den pizzabunn (da uten kanel og stevia, og uten ost på toppen :(), brukt som tacolefse med litt cumin, paprika og chili (igjen, uten stevia og kanel :p), som den er med kanel og sukrin på toppen også, også på oppkarbingsdagen med litt nugatti og banan (omg, YAM). I går ble jeg helt desperat etter noe søtt så laget den med en scoop sjokoladeproteinpulver og hadde walden farms pancake syrup på toppen <3 Så TAKK for det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slenger inn min fantastiske oppskrift på saftige amerikanske pannekaker. De heller kanskje mot kosemat, men de er vanvittig gode! Bare å tilsette litt mer bakepro for mer kalorier og proteiner :)

80g mager kesam

20 g most cottage cheese

2 store eggehviter

0,5 eggeplomme (kan droppes for mindre fett, men gjør det vankeligere å steke)

litt vaniljeessens eller vaniljestevia

røres sammen

tilsett så det tørre:

10g kokosmel (aman prana)

16g bakepro (var det som havnet oppi skålen denne gangen, varierer litt på mengden)

3g kanel (kan droppes for mindre karb, men smaker best med)

20g sukrin eller sukrinmelis

3g natron

3g fiberhusk

pittelitt salt

Evt litt stevia for mer søtsmak

Innhold:

231 kcal

37g protein

5,7g fett

8,8g karb

Stekes på middels varme i teflonpanne (uten fett, funker bra med denne røren så lenge pannen ikke er for varm). Server med kesamkrem, sukrin eller annet godt. NAM =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har tips til sauser man kan bruke på grønnsaker (og kjøtt) på denne dietten?

Jeg syns maten var veldig tørr, og trodde det var umulig å få gjort noe med det. Men det er det absolutt ikke. Kan jeg friste med:

Toro sjysaus - 2,5 karb - 0,4 fett

Toro Oksesjysaus med estragon og sjalottløk - 2,9 karb - 0,7 fett

Toro Provence lammesaus - 3,1 karb - 0,6 fett

Toro Fløtesaus - 4,2 karb - 3,0 fett

Toro Tapasmiks for spanske kjøttboller i tomatsalsa - 4,3 karb - 4,3 fett

Toro miks for Ovnsgratinert kylling i mild kremet saus - 3,7 karb - 5,0 fett (inkl. matfløte og kyllingfilet).

Og et par i grenseland:

Toro Brun saus uten løk - 5,3 karb - 1,2 fett

Toro Kjøttkakesaus - 5,4 karb - 1,1 fett

Innholdet er pr. 100g ferdig saus/matrett (de fleste er kun å tilsette vann). En porsjon er vel rundt halvparten. Et gram fett og et par gram karb er verdt det for å ikke gå lei.

Fiske- og skalldyrsuppe:

1 stk. Toro Bergensk Fiskesuppe (1 liter) - kr. 20

  • Protein 21 g
  • Karb 49 g
  • Fett 8 g

200 g kamskjell (dypfryst) - kr 35

  • Protein 35,8 g
  • Karb 0 g
  • Fett 2,2 g

200 g skampi (ferdigkokt, dypfryst) - kr 30

  • Protein 30 g
  • Karb 1 g
  • Fett 1 g

2 stk. laksefilet - 30 kr

  • Protein 36 g
  • Karb 0 g
  • Fett 18 g

Kok opp suppe med vann og lettmelk, sammen med laksen. Ta i kamskjell og skampi på slutten (må ikke koke, da blir de seig). Her er det egentlig bare å hive oppi de grønnsakene og fisk/skalldyr man ønsker. Server med masse kajennepepper:D.

Personlig bruker jeg bare 1/4 del av fiskesuppen hver gang. Bruker bare suppen slik som jeg bruker saus på kjøtt etc. Totalen blir da:

Protein 107 g

Karb 13 g

Fett 24 g

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reinsdyrskav med grønnsaker og mager kesam

post-9797-14440852674772_thumb.jpg

Facts:

Reinsdyrskav 200g

Rosenkål 74g

Sjampinjong 120g

Brokkoli 62g

Løk 54g

Mager kesam 50g

Næringsinnhold:

345 kcal

58,3 g protein

9,9 g karb

6,25 g fett

Til dessert ble det 100g bringebær med 30g mager kesam på toppen

Næringsinnhold:

60,2 kcal

4,6 g protein

6,7 g karb

0,8 g fett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

post-9797-14440852886607_thumb.jpg

Eggehviter 5 stk

Reinsdyrskav 100 g

Sjampinjong 44g

Agurk 27g

Paprika 20g

Løk 19g

Tomat 26g

Alt blandes å stekes i panne med masse pepper. Ser litt hælvbushi ut, men meget godt og gir en fin start på dagen :)

Næringsinnhold:

243 kcal

49,9 g protein

3,11 g karb

2,74 g fett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Det så kjempegodt ut! Jeg kommer til å teste denne med blomkålris istedet for ris, og kun eggehvitte! Det bør ikke by på problemer på PSMF! Takk for tipset! :)

Hvor får du tak i blomkålris?

Det hørtes spennende ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å raspe blomkål sånn at det ser ut som ris - og steke den i panna. Kjempegodt :)

Jeg anbefaler å bruke kjøkkenmaskin til dette. Jeg ser for meg at det blir fryktelig mye søl med vanlig rivjern!

Foodprocessoren min tok kvelden for noen uker tilbake når jeg skulle lage blomkålris, så da ble det rivjern. Tro meg, det ble mye rot, ja :rofl: (For å ikke snakke om mange små kutt på fingrene...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...