Gå til innhold

PSMF-oppskrifter


Anbefalte innlegg

Laga gryterett av en pose Toro Jegrgryte. Tilsatt elgkjøtt og champignon. I følge næringsinnholdet på posen er denne gryta innafor med storfekjøtt, så da er nok elgkjøtt garantert ikke fetere. Kjempegodt.

Kutta selvfølgelig ut creme fraiche og rømme i gryten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kald "risengrynsgrøt"

post-643-14440849632818_thumb.jpg

post-643-14440849633193_thumb.jpg

150 g kesam

60 g Skyr naturell (kan erstattes med mer kesam)

75 g cottagecheese

1 ts psyllium

Vaniljestevia og sukrin etter smak

Bland kesam og Skyr, og tilsett nok vann til at blandingen får konsistens som litt tykk melk. Tilsett søtning. Rør inn psyllium og cottagecheese, og la svelle kjølig så lenge du har mulighet (minst 15-20 minutter).

Ha gjerne noen bær på toppen!

Super frokost eller kveldsmat. :)

Energi: 226 kcal

Protein: 34,7 g

Karb: 11,3 g

Fett: 15,5 g

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, mener du de stivpiskede eggehvitene? Jeg bruker å ha i sukrin når det har blitt ganske stivt, så det har ingenting å si. Det som er viktig er at du ikke har noen av de andre ingrediensene oppi før eggehvitene er så stive at du kan snu bollen opp ned. Det kan ta ei stund, men blir stivt til slutt :) Jeg bruker å ha stevia sammen med det tørre :)

Hvor går man for å kjøpe sukrin, fiberhusk, pofiber og stevia? Har vært på ganske mange butikker uten å finne noen av de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor går man for å kjøpe sukrin, fiberhusk, pofiber og stevia? Har vært på ganske mange butikker uten å finne noen av de :)

Fiberhusk og pofiber får du på f.eks. meny, centra og liknende, men ofte på allergi avdelingen! Sukrin og Stevia får man på helsekosten, eventuelt kan du bestille sukrin pluss (som er sukrin & stevia fusjonert i ett <3) på funksjonellmat.no sin nettbutikk. Iherb (.com) har også mange varianter av Stevia :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor går man for å kjøpe sukrin, fiberhusk, pofiber og stevia? Har vært på ganske mange butikker uten å finne noen av de :)

Jeg vet ikke hvor i landet du holder til, men er det en Meny-butikk i nærheten av deg, finner du sukrin, pofiber og fiberhusk der (vil dog anbefale Psyllium, som er det samme som fiberhusk, men har en rimeligere kilopris).

Sukrin kan du også kjøpe til halve prisen her (erythritol er det samme som sukrin), og Stevia får du her. Her er noen proteinpulver jeg synes er gode og rimelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Lone :o)

Har fått testet mylog.no. Syns den var ganske grei. Men skal sjekke ut dine to og. Jo enklere jo bedre;)

Så bra at du har fått testet ut en side :) Jeg liker veldig godt den første linken, for der kan jeg legge til egne varer, som proteinpulver og peanøttmel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig har jeg ikke ord for hvor dårlig jeg synes MPD er, haha, men det har i det minste noen morsomme funksjoner der man kan krysse av for ulike næringsstoffer og sammenligne matvarer i forhold til disse. For eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange går i gang med PSMF om dagen, og trenger litt inspirasjon til hva de kan spise.

Så til dere som har kjørt dietten, eller er på den nå, post noen gode oppskrifter med beskrivelse og bilde! :)

Mange går i gang med PSMF om dagen, og trenger litt inspirasjon til hva de kan spise.

Så til dere som har kjørt dietten, eller er på den nå, post noen gode oppskrifter med beskrivelse og bilde! :)

Hei! Et kjapt spørsmål bare .. Hvor lenge kjørte dere FHM-redaktøren på dietten uten karbo og fett, og hvor mange måltider om dagen var med karbo og fett når de igjen ble en del av kostholdet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wok med sei

300 g seifilet i små terninger stekes med pepper, chillipulver, paprikakrydder og et fedd hvitløk

brokkoli

sopp

litt løk

spinat

eller grønnsaker etter egen smak... wokes

bland en teskje red currypaste med ca en ss fishsauce og litt vann (blir ca en halv dl tilsammen). kokes sammen med fisk og grønnsaker i ca 5 minutt. Santa maria sin fishsauce inneholder 4,5g karber per 100 ml :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer en deilig kake - siden det er lørdag :)

Kaka består av fire lag etter inspirasjon fra Kristine Weber, dette er min variant :) Men alle lagene kan være en kake hver for seg

Lag 1

Marengs:

3 eggehviter

40 g mandelmel

1 ss eddik

sukrinmelis etter hvor søtt du liker det (brukte ca 30-40 gram)

Stivpisk hvitene, eddik og sukrinmelis, rør i mandelmel og hell i form. Stek i 15-20 min på 180 grader

Lag 2

Bringebær og banangele:

5 ts gelatinpulver som løses opp

ca 0,5 dl frosne bringebær

en halv frossen liten banan

ca 1,5 dl vann

Løs opp gelatinen i vannbad og avkjøl, lag en pure av bringebær, banan og vann med stavmikser, rør inn gelatinen og hell over marengsbunnen (som er avkjølt), sett i kjøleskap i ca 3-4 timer faktisk, eller til geleen er nokså fast

Lag 3

Sjokoladekake:

1 egg

2 eggehviter

ca 40 g sukrinmelis

2 generøse skjeer kokosmel

2 skoop vaniljeprotein ()

2 ts bakepulver

2 ss kakao

en halv boks mager kesam

0,5 dl havremelk (eller annen melk, kan også bruke vann)

Pisk egg, eggehviter og sukrinmelis, rør inn kesam, deretter det tørre, gradvis melk/vann. Ha i form og stek på 180 grader. Hvis du bruker stor form og kaka blir tynn så ca 15-20 min, litt lengre hvis liten form

Lag 4

Vanlijekake:

Samme som over men minus kakao

Glasur kan være enten mager vaniljekesam eller lett philadelphia ost med vaniljeprotein og sukrinmelis som blandes

Blir veldig godt altså - både sammen og hver for seg. Blandingen sjokoladekake og vaniljekake sammen som en dobbeldekker er veldig godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tenkte jeg skulle begynne på PSMF nå, og skal ha i meg 160 gram protein om dagen.

Prøver å regne litt på ting nå før jeg begynner, men jeg tror ikke jeg forstår dette.

En kyllingfilet på 160 gram inneholder 61% protein. Vil det da si at den inneholder rund 100 gram protein? Men da er det jo

ikke mye som skal til før jeg har nok proteiner? Synes dette høres veldig rart ut.. Noen som har et bra svar? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...