Gå til innhold

PSMF-oppskrifter


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

  • 1 år senere...

Har det seg ikke slik at man ikke trenger å telle "kalorier" under hele dietten, men at man har kun protein-makroene under kontroll?

I og med at det sies at man kan spise så mye grønnsaker man vil (ja, så lenge de inneholder under ditt&datt av karbs etc), samt at fettet skal "helst" komme fra omega 3.

Jeg har Møllers dobbel omega 3, holder det da med to av disse for å dekke hele omega 3 behovet for en dag?

GODT å se så mange flotte oppskrifter. Startet på dietten akkurat nå, og måtte snoke litt for å se på noen stilige oppskrifter. Dere er knall som legger ut så mye godt!

Ser også at mange spiser en hel boks mager kesam, cottage cheese etc, skal man ikke forholde seg til MAKS 20 karbs og 20 fett - og deretter protein ? (2,5 - 3 x kroppsvekt?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
Den 14. oktober 2011 at 11.20, Espen Espelund skrev:

Mange går i gang med PSMF om dagen, og trenger litt inspirasjon til hva de kan spise.

 

Så til dere som har kjørt dietten, eller er på den nå, post noen gode oppskrifter med beskrivelse og bilde! :)

Hei, jeg lurer litt på kcal pr dag på denne dietten? Og så lurte jeg på hve som er grensen for fett og karbo, leste på et forum at man burde ligge på max 20g fett og 20 g karbo. I tillegg lurte jeg på om man skal gange 2,5 g protein med nåværende vekt eller målvekt? På forhånd takk for svar:-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 22.5.2016 at 2:22 AM, AnetteF said:

Hei, jeg lurer litt på kcal pr dag på denne dietten? Og så lurte jeg på hve som er grensen for fett og karbo, leste på et forum at man burde ligge på max 20g fett og 20 g karbo. I tillegg lurte jeg på om man skal gange 2,5 g protein med nåværende vekt eller målvekt? På forhånd takk for svar:-) 

2-2.5g kan du gange med din antatte lean body mass (LBS) jeg har også fått beskjed om max 20g fett og 20g karbo :) funket fjell forrige mnd 7,5kg av på en mnd ^^ (Da spiste jeg også helt vanlig mat lørdag og søndag, som da er ca 3000kcal for meg) :) Håper det oppklarer litt :) 

 

kcal per dag blir jo da = (20gx9) fett, (20gx4) karbo og feks (2,5g x70)x4 (om du veier 70kg).

som da er 180 + 80 + 700 = 960 :) 

 

jeg klarer ikke spise så mye protein, å ganget det opp 2g med anatt lbs vekt som også er relativt mye i mine øyne, fungerte bra for meg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 24. mai 2016 at 8.20, RandomHero skrev:

2-2.5g kan du gange med din antatte lean body mass (LBS) jeg har også fått beskjed om max 20g fett og 20g karbo :) funket fjell forrige mnd 7,5kg av på en mnd ^^ (Da spiste jeg også helt vanlig mat lørdag og søndag, som da er ca 3000kcal for meg) :) Håper det oppklarer litt :) 

 

kcal per dag blir jo da = (20gx9) fett, (20gx4) karbo og feks (2,5g x70)x4 (om du veier 70kg).

som da er 180 + 80 + 700 = 960 :) 

 

jeg klarer ikke spise så mye protein, å ganget det opp 2g med anatt lbs vekt som også er relativt mye i mine øyne, fungerte bra for meg :) 

Hei, takk for svar! Det er både oppklarende og litt forvirrende... Jeg veier 62 kg (160 cm) og har (ifølge calculator.net en fettprosent på 27.8%. Dvs at jeg skal ligge på 710 kcal dagen. Det virker veldig lite. Nå ligger jeg på 800-1000 kcal daglig. De første dagene  lå jeg på 20+ gram fett daglig men da fikk jeg veldig vondt i hodet... Jeg har jo høy fettprosent og dette skal være en kickstart / short term greie, men er det forsvarlig å ligge på 710kcal? Min plan er å kjøre 2x10 dager pluss 1 dag pause etter dag 10 og dag 20 for så å inkludere matvarer som avocado og kikerter /andre belgfrukter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnetteF said:

Hei, takk for svar! Det er både oppklarende og litt forvirrende... Jeg veier 62 kg (160 cm) og har (ifølge calculator.net en fettprosent på 27.8%. Dvs at jeg skal ligge på 710 kcal dagen. Det virker veldig lite. Nå ligger jeg på 800-1000 kcal daglig. De første dagene  lå jeg på 20+ gram fett daglig men da fikk jeg veldig vondt i hodet... Jeg har jo høy fettprosent og dette skal være en kickstart / short term greie, men er det forsvarlig å ligge på 710kcal? Min plan er å kjøre 2x10 dager pluss 1 dag pause etter dag 10 og dag 20 for så å inkludere matvarer som avocado og kikerter /andre belgfrukter. 

Man teller ikke kcal i den forstand når man skal kjøre en runde med psmf, har du ikke lest noe!? 

står greit forklart her: http://fitnessbloggen.no/psmf-ekstremdiett/

Jeg er 194, veier atm 100kg ish, å har levd på 1100 kcal(under 20g fett og 20g karbo) med 1 refeed i uken, trent 5 tunge styrke økter i uken, gått helt fint det :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...