Jump to content

Missy

Members
  • Content Count

    42
  • Joined

  • Last visited

About Missy

  • Rank
    Newbie
  • Birthday 02/25/1981

Profile Information

  • Gender
    Kvinne
  1. Hei 😊 Jeg opererte gastric bypass i januar, og har til nå gått ned 30kg. Mye av det er muskler, og jeg prøver å finne proteintilskudd som jeg klarer å få i meg, men det meste jeg har prøvd til nå smaker helt jævlig... Er det noen som har tips til utenlandske nettsider man kan bestille diverse fra? Uten at man må ta opp lån for å betale frakta.. 😜 *J*
  2. Hvor blir det av loggingen? :)

  3. Har ikke fiberhusk, men går det an å bruke f.eks gelatin her..?
  4. Du kan jo gi bort litt hvis noen du kjenner trenger til f.eks baking. Eller lage is og gi bort?
  5. Bestilling lagt inn hos iHerb, ser fram til en pakke med gode smaker ;)

  6. Anbefaler bloggen til Kristine Weber her :http://www.kriweb.no/ for smarte tips til oppskrifter osv.
  7. Da har jeg opprettet loggbok her inne :thumbsup: (jeg la forresten ikke merke til at det var en link der, men nå har jeg funnet ut ) samme navnet som jeg har på denne tråden.
  8. Hvordan lager man loggbok her inne da? (er helt ny her inne, så vet ikke helt hvordan alt fungerer..) Kardio kommer etterhvert, du kan lese litt om den dietten jeg skal følge her; http://fitnessbloggen.no/psmf-ekstremdiett/ Ligger på ganske lavt inntak av det meste, og den er ekstrem. Men dog sunnere enn f.eks suppedietter etc. (som jeg også har prøvd før, men det ble for ensformig) Ettersom jeg har høy fettprosent (er 170 cm høy og veier rundt 107 kg pr.idag) så er dette en diett som passer meg her og nå. Dietten har hovedfokus på vektnedgang, så kan jeg øke treningsmengden og intensiteten når dietten har gjort sitt. Men maks 3 X 45 min styrketrening i uka, det holder for å holde musklene i sjakk Men med tanke på at det er null trening på meg idag, så kommer alt til å ha en god innvirkning! (bare for moro skyld veide jeg masse salat og grønnsaker idag for å se hvor mye 2-300 gram faktisk er. Og det er rikelig med mat for min del hvertfall!) Kommer til å holde meg til ferske grønnsaker, og selolje som tilskudd.
  9. Har profil på minvekt.no, men kommer kun til å bruke dagboken der til å skrive ned mat og sjekke matvarer osv. Kommer til å velge ut mine favorittoppskrifter etterhvert også, for de som kunne være interessert i dette. Men fins det noen bedre loggbok som du kanskje anbefaler, Tonje?
  10. Åsså syns jeg jo det er litt morsomt å se hvor mye jeg faktisk går ned :thumbsup:
  11. Jeg har målebåndet også klart, så det skal både måles og veies. Veier kun for å holde kontroll, for jeg har tidligere hatt perioder hvor jeg har gått altfor raskt ned i vekt, og dermed fått igjen for det ved konstante hodepiner, lett svimmelhet osv. Men jeg ser ikke så mye på vekta ellers Målene er det viktigste, og gleder meg til å se resultater på klær.. Kardio og mere intense treningsøkter kommer gradvis, når dietten er over. Først vil jeg ha inn styrketreninga for å ikke miste for mye muskelmasse, og samtidig får jeg jo rutine med trening 3 dager i uka. Da er det lettere å øke mengden og intensiteten på treninga etterhvert. Har forresten snakket med autorisert helsepersonell, og har åpen dialog der hvis det er noe. Men har fått grønt lys, så jeg ser ikke noe galt i dette. Bare positivt for meg, min helse, min vekt, og kropp..
  12. Hei!Etter mange timers intens lesing og helt vanvittige livsstilsendringshistorier, var jeg bare pent nødt å opprette min egen side her. Litt for å følge med og kunne komme med innlegg, men og for å gi meg selv en ekstra push til å faktisk ta tak selv og! Jeg har vært støttemedlem på treningssenteret litt over 1år nå, og bare vært innom et fåtall ganger (kan vel telle på èn hånd enda...), fått veiledning fra både fysiterapeut og personlig trener som fins tilgjengelig på huset der, men manglende motivasjon og ekstremt lite energi det siste halve året har bare økt jevnt med hver ting jeg har prøvd å endre på. Var flink like før og like etter jula (jula sprakk jeg til gangs) med å kutte ned på de værste kaloriene, holdt meg til 70% sjokolade hvis det skulle være nødvendig med noe ekstra søtt, spiste forholdsvis moderate mengder mat, drakk vann, te med suketter og funlight-saft som er sukkerfri. Følte jeg var på god vei til å få en jevn matrytme. Men så kom ene bursdagen og selskapet etter det andre, etterfulgt av en sinnsyk sprekk nå i påsken - hvor jeg rett og slett gav helt faen, og sitter nå med kjempedårlig samvittighet overfor meg selv og min kropp.. I januar meldte jeg meg inn i vektklubb.no på nett, etter mange runder med meg selv, og med et stort håp om et "mirakel".. Noe jeg fant ut var idiotisk av meg.. For hver mandag får jeg, på mail, treningsbrev/coachbrev hvor det står at jeg skulle ha kommet så og så langt i opplegget jeg satte opp ved innmelding.. Noe som igjen gir meg mere dårlig samvittighet for at jeg har vært så slapp og sløv etc, og gir meg overhodet ingen lyst å logge inn heller.. En vond sirkel jeg er inne i, såpass skjønner jeg. Og begrepet trening og kostholdsendring er jeg nok kanskje en ekspert på innen nå (etter veldig mange år som overvektig). Nå har jeg en veldig ugunstig arbeidstid (og forsåvidt jobb også, veldig stillesittende) som ren nattevakt. Har prøvd å lete meg fram til tips og råd ifht dette på nett, noe jeg ikke har lyktes særlig godt med. Sliter med å finne ut hvordan jeg skal sette opp måltidene (når) og når det er best for meg å trene. Da energien er såpass laber som nå er det vanskelig å sovne, tungt å stå opp, et slit å gjøre noe som helst av husarbeid etc, og bare tanken på trening gjør meg nesten litt redd, faktisk. Nå har jeg ingen jeg kan trene med (har ikke turt å spørre andre enn mine nærmeste venner/familie, men ingen eller liten respons å få der), noe jeg virkelig ønsker meg... På de fleste områder i livet er jeg lite sjenert, men akkurat her sliter jeg. Men etter å ha lest mange gladhistorier om de som har greid å nå målet sitt, inkludert denne: http://fitnessbloggen.no/les-og-bli-inspirert-av-den-utrolige-forandringen-til-tone-eidern-olsen/ så har jeg funnet ut hva min drøm er, og som jeg SKAL oppnå: jeg vil bli skikkelig godt trent, og i super form. Sunn og glad, uten dårlig samvittighet! I september skal jeg på min første sydenreise, i bryllup, og jeg håper så inderlig at jeg kan føle meg vakker og ha nådd et delmål til da. Det hadde bare vært så utrolig gøy og motiverende! Har lest endel om høy fettprosent og PSMF-dietten, og historien til Andrè her: http://forum.fitnessbloggen.no/threads/50kg-p%C3%A5-4-m%C3%A5neder.3366/ som inspirerer veldig, og jeg føler det er en diett jeg kunne klart å følge ganske bra. Veldig glad i kylling/kalkun og annet kjøtt, fisk, grønnsaker, og kunne nok greit klart meg uten poteter,ris etc. en periode. Da min fettprosent nok er ganske høy, så er jeg sikker på at kiloene hadde rast av i begynnelsen. Men jeg er litt skeptisk på å miste muskelmasse, litt redd for å få for lite trening.. Håper jeg kan finne noen som kunne tenke seg å trene med meg i tida framover, til jeg føler meg trygg nok til å innta apparatene alene uten en stemme i hodet som konstant prøver å gjøre meg mere usikker.. Som du/dere ser, så er jeg helt fullstendig ærlig her, noe annet funker ikke. Litt anonym føler jeg at jeg vil være akkurat nå, men skal vise hvem jeg er etterhvert som selvtilliten øker. -Etter mye lesing og ha satt meg inn i psmf-dietten til punkt og prikke, er jeg nå mere motivert enn noensinne til at "Dette skal jeg klare". Så, mandag 16.04.12 begynner jeg første dag med psmf. Jeg kommer til å være veldig aktiv her inne, skrive "dagbok" sånn at folk kan følge med hvordan det går. Veiing hver mandag fra og med 16.04., for å holde litt kontroll på hvordan dette går (og om jeg evnt. må legge inn "spisedag" etterhvert), trene styrke enten på treningssenteret eller hjemme hver mandag, onsdag og fredag i ca 45 min. Har informert familie og venner om dette, mest for å gi meg selv det ekstra pushet til å gjennomføre. Hvis noen har tips og råd, så mottaes de med stor takk. Bilder før/etter kommer og fortløpende. Trenger vel et par uker til å få litt mere lysten på å legge ut bilder. -Missy-
  13. Mandag starter jeg med psmf-dietten, og gru-gleder meg til å komme igang. Er stolt over min egen stahet nå, for den kommer til å trenges! :)

  14. Tuba

    Flytt til bergen, så kan eg trene med deg.

    1. Missy

      Missy

      hehe, litt langt kanskje... :)

    2. Tuba

      Tuba

      Syns eg ikkje, eg var 1 år i nord-Norge då eg var 19. Gjekk heilt greit det.

×
×
  • Create New...