Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Jeg merker selv at jeg fort blir de-motivert av å ikke se ønsket fremgang på vekta, men det gjelder bare å være realistiske; man går ikke opp i vekt på ca 1000 kcal daglig(!). For min egen del merker jeg at en god natts søvn (gjerne 8-10 timer) i helga ser ut til å gjøre underverker for kortisolnivået og at vannet slipper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg merker selv at jeg fort blir de-motivert av å ikke se ønsket fremgang på vekta, men det gjelder bare å være realistiske; man går ikke opp i vekt på ca 1000 kcal daglig(!). For min egen del merker jeg at en god natts søvn (gjerne 8-10 timer) i helga ser ut til å gjøre underverker for kortisolnivået og at vannet slipper.

Helt enig med deg. Var noen som sa til meg at ting virker forskjellig på forskjellige folk. Men en ting er sikkert,er man i et så stort underskudd så vill man gå ned i vekt. Men jeg tror personlig at jeg holder mer vann den uka her enn hva jeg gjorde forrige uke. B.de fordi kroppen har satt inn litt tiltak, og jeg har trent mer, som også gjør at kroppen jobber mer for å restituere seg. Litt karbs i helga og en god natt søvn. Bruker å se forskjeller da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, nå har frysingen satt inn. Sokker, pluss tovede ullsokker, superundertøy, fleecejakke, pledd - og fryser fortsatt :( Får ta det som ett bra tegn, at det foregår noe i kroppen :)

Du har vært flink med å ha oppkarbing/spisedager som beskrevet? Vil tro at det at kroppstemperaturen går ned har med at forbrenningen er "begrenset" (altså, du går fortsatt ned i vekt, men den er hemmet) pga lave leptinnivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har vært flink med å ha oppkarbing/spisedager som beskrevet? Vil tro at det at kroppstemperaturen går ned har med at forbrenningen er "begrenset" (altså, du går fortsatt ned i vekt, men den er hemmet) pga lave leptinnivå.

Hadde oppkarbing på tirsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det noe på gang:)

Enda godt, for føles ut som om nederste del av magen og sideflesket tyter mer å henger mer over bokseren enn noen gang :p

Men jeg skal ikke klage, så i går at lårene og leggene hadde kommet seg. Første gang jeg ser blodårer på låret da jeg trener bein =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okey:) Lenge siden du har hatt en periode med kaloriinntak rundt vedlikehold, eller over?

Nei ikke det heller. Hadde det forrige runde på psmf også, gikk ned bra da. Men høres jo riktig ut også at forbrenningen er nedsatt og at det er derfor jeg fryser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje frysingen har nettopp med oppkarbingen å gjøre. Bytta "drivstoff" for en dag, så nå må jeg omstille igjen. Surrer fælt idag også, velter og mister ting. Skal bare holde på frem til søndag tenkte jeg, for da drar jeg til Krakow :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt inn maten min for onsdag og i dag på Diett.no og sier tilsvarende

Onsdag:

Kcal = 940

Protein = 177,50 g

fett = 14,22 g

Karbohydrater = 16,09 g

Torsdag:

Kcal = 994

Protein = 192,2 g

Fett =13.88 g

Karbohydrat = 17,74

Da har jeg lagt ved grønnsaker og salat men ikke omega - 3 kapslene og tranen jeg tar.

Alle dagene mine i ukedagene ser slik ut ganske like mengder mat og samme mat. Kan ikke unngå å gå ned i vekt på det der. Har ikke fråtset i helgen heller så (A)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her med middagen, og skjønner ikke hvordan jeg skal få i meg resten av maten.. Shit. Her er dag én:

Næringsinnhold

null.gif

Energi 1002

null.gif

Basert på ditt ADI

Fett 19.3g

Mettede fettsyrer 0g

Flerumettede fettsyrer 0.24g

Enumettede fettsyrer 0g

Kolesterol 0mg

Natrium 19.3mg 1%

Karbohydrat 19.5g 15%

Kostfiber 7.38g 30%

Tilsatt sukker 0g

Protein 181g

393%

Litt for mye protein, men det går vel bra.

(Edit: Det endelige resultatet blir kanskje endret når scampien tiner skikkelig, vet ikke om det er vektforskjell på frossen og tint? :p )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var å trente armer i dag i singelet, og der kunne jeg se at jeg har blitt mer markert, mye blodårer :D

fokuserer litt mye på magen, det er jo den som går sist uansett.. forresten, er det noen som vet hvordan det funker med kreatin på en sånn diet? ser fler har spurt om det.

vil det trekke vann inn i hele kroppen, eller bare inn i musklene?

en ting til, jeg har gått på kortison tabletter 1,5 uke. Om jeg ikke tar feil så har vel kortison den samme virkningen som kortisol? bare at kortisol produseres i kroppen å kortison er medisinen. Tror dere det kan ha innvirkning på dietten? holde på vann osv?

for vi snakker jo om å sove godt, senke kortisol nivået osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...