Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Har vært på psmf 10 dager nå, og ikke hatt en oppkarbingsdag i det hele tatt, og nå begynner jeg å få vondt i hodet, svimmel og føler meg dårlig.. Hva kan det være? Har fått i meg akkurat det samme jeg har fått i meg de andre dagene.. Har målt opp og veid, fått i meg det jeg skal. Hva burde jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vært på psmf 10 dager nå, og ikke hatt en oppkarbingsdag i det hele tatt, og nå begynner jeg å få vondt i hodet, svimmel og føler meg dårlig.. Hva kan det være? Har fått i meg akkurat det samme jeg har fått i meg de andre dagene.. Har målt opp og veid, fått i meg det jeg skal. Hva burde jeg gjøre?

Skal du kjøre lenger enn 10 dager bør du ha en spisedag/ oppkarbingsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på psmf 10 dager nå, og ikke hatt en oppkarbingsdag i det hele tatt, og nå begynner jeg å få vondt i hodet, svimmel og føler meg dårlig.. Hva kan det være? Har fått i meg akkurat det samme jeg har fått i meg de andre dagene.. Har målt opp og veid, fått i meg det jeg skal. Hva burde jeg gjøre?

Passer du på å ha salt på maten og å drikke nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på psmf 10 dager nå, og ikke hatt en oppkarbingsdag i det hele tatt, og nå begynner jeg å få vondt i hodet, svimmel og føler meg dårlig.. Hva kan det være? Har fått i meg akkurat det samme jeg har fått i meg de andre dagene.. Har målt opp og veid, fått i meg det jeg skal. Hva burde jeg gjøre?

Hvordan er fettprosenten din? Høres ut som du trenger enten oppkarbing og/eller pause. Det siste hvis du ligger ganske lavt i fettprosent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan er fettprosenten din? Høres ut som du trenger enten oppkarbing og/eller pause. Det siste hvis du ligger ganske lavt i fettprosent

Jeg er ikke sikker på hva fett% min ligger på, aldri sjekket det. men om du ser i loggboken min så ser du underveisbilder fra PSMF-en. og fremdeles har jeg fått forandringer siden søndag. Så jeg er ikke så gira på pause, men kanskje få inn en spisedag/oppkarbingsdag? for nå så jobber jeg veldig mye, og det er ikke noe godt å reise på jobb å føle man svimer nesten av. (de andre dagene på PSMF var jeg kun på jobb 1 dag, mens nå er det 5 dager etter hverandre) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, kan vel bidra litt her jeg også. Blir vel nedsabla for at jeg har tatt litt for lett på grensene for fett og karbohydrater, men ...

Har tidligere gått på LCHF; dette er jo kos og trivsel. Men det gav egentlig ikke den effekten jeg ville at det skulle gi. Derfor begynte jeg med PSMF siste mandagen i juni (25?). Etter hvert fikk jeg kjøpt 10 kilo pasteurisert eggehvite, dette for å slippe den evinnelige eggknusinga. Om du kjenner noen som jobber i storkjøkken, så har Nortura altså dette, og vedkommende kan muligens skaffe det for deg. Det leveres fryst på 2 stk 5kg-dunker. Jeg tødde det opp og frøys det ned i godt rensa brusflasker.

Anyhow; jeg veide meg ikke da jeg starta, jeg har heller ikke tatt mål. Men merker jo selvsagt nå, etter snart 2,5 uker, at buksa har blitt stor. Det er stas, for jeg har en lang vei å gå ennå. Tenkte å gå på dette fram til 24. august. Utfordringa er først og fremst jobbreiser og hotellovernattinger, men jeg har så langt fiksa det med å alltid ha med Myoprotein. Funker fint. Jeg er 194 høy og veier nå (i dag morges) 131,4 kg. Så jeg har ikke hatt noen "oppkarbingsdag" og akter i utgangspunktet heller ikke å ha det før jeg tar to ukers pause. Fordi jeg unner meg ikke det, og mener at jeg ikke trenger det. Tipper jeg har knerta ca 7 kilo siden jeg starta, men det er også snakk om centrimetre. Jeg er ikke veldig opptatt av delmål; det er sluttresultatet som er det viktige. Jeg veier meg egentlig bare for å kunne ha noen tall og følge en slags progresjon. Og for å følge med på at jeg faktisk går ned da. Selvsagt er det motiverende å se at vekta beveger seg nedover, men jeg har som sagt en lang vei å gå. Målet er litt mer konkret: jeg skal først og fremst inn i den dressen min far kjøpte i 68. Så har jeg planer om at denne skal være litt for stor. Jeg vil tippe vekta da ligger i underkant av 100 kilo. Under alt spekket har jeg faktisk litt muskler også, så får vel satse på å forme dem litt etter hvert.

Jeg synes faktisk PSMF er veldig lett å følge. Fra mandag av har jeg også lagt inn det jeg spiser på Kaloridagboka.com - jeg liker denne bedre enn diett.no. I følge kalkulatoren på den sida, så forbrenner jeg i overkant av 3600 kcal daglig, og siden jeg daglig ligger på mellom 1100 og 1400 i energiinntak (inkl Vital Arctic Oil), burde dette peke i riktig retning. Med Myoprotein er det _veldig_ lett å justere opp proteininntaket uten at karb og fett blir særlig påvirka. I går gikk jeg på ei blemme da det viste seg at den Kesamen jeg pakka i meg ikke var av den magre typen. Jeg har fortsatt litt justering å gjøre, men føler jeg er på rett vei.

Holder igjen frokostspising til jeg MÅ spise (jeg har hele livet vært et frokostmenneske), og fordeler pent utover dagen. Styrketrener 3 ganger i uka og går i bymarka i Trondheim ved anledning. Tror ikke knærne mine ville ha likt jogging i særlig grad, så det venter jeg med. Heldigvis, siden jeg synes det er drit kjedelig. Og jeg vet jo man ikke skal trene kondisjon mens man holder på med dette, men det er fint å bevege seg litt utendørs uansett.

Ei utfordring jeg har, er at en av de store hobbyene mine er ølbrygging ... Hehe, lar seg vanskelig kombinere, men jeg får i det minste lagra de fatene jeg har med selvbrygg ganske lenge :D

Jeg satser på å være under 120 når 24. august kommer. Innen da har jeg 1,5 uke med ferietur og 10 hotellovernattinger i jobbsammenheng. Myoproteinet kommer til å være en god venn av meg i disse periodene :)

Jeg har trua, og jeg synes det er inspirerende å lese innlegg både fra folk som tester og folk som har grisepeiling =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lagde akkurat noen "pannekaker" de var uspiselige og jeg er garantert kvalm resten av kvelden.. :mad: Veldig galt om jeg har fått i meg ca 10-15 g for lite protein i dag?

Kan du legge ut oppskrift? Kan lære av dine feil, vet du.

10 g er lite og ike noe å bry seg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir dere slappe i fisken under dietten eller?(nesten så kroppen ser og føles værreut)

Om jeg trener fullkropp ganske hardt dagen før jeg drar på ferie og spiser godt med karbs samme dag/kveld.

Da vil vel kroppen stramme seg opp i mot ferien? noen som har erfaring på sånn oppkarbing? eller vil alt vannet legge seg i fettet igjen? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må si jeg er litt bitter i dag.. Veier 1 kg mer enn jeg gjorde for 1 uke siden.

Enda jeg har trent bedre og spist minst like riktig denne uka. Kjipt!

:S

Den er kjip :( Men hvis du vet du har gjort alt riktig, må du bare bite tenna sammen og fortsette på samme måte. Eller er du veldig lav i fettprosent? Er det deg på bilde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg er litt bitter i dag.. Veier 1 kg mer enn jeg gjorde for 1 uke siden.

Enda jeg har trent bedre og spist minst like riktig denne uka. Kjipt!

:S

Det er ikke fett. Slapp av, snart mister du sikkert 2 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil virkelig anbefale å kombinere PSMF med Periodisk faste. Har nå fått vendt kropp og psyke skikkelig til å droppe frokost, og er så tilfredstillene å kunne unne seg å spise seg mett på ettermiddag og kveld. Spiste "frokost" kl 15.30 idag, og føler jeg har en enorme mengder m mat igjen å spise og likevel være helt innenfor alle kvoter. Synes det er forferdelig å være sulten på kvelden og spesielt legge seg sulten! Men tar selvfølgelig litt tid for kropp og ikke minst hodet å venne seg til å ikke spise før senere på dagen. Synes også den "fastende" følelsen er behagelig, synes jeg får mer energi og fokus. Har vært på dagvakt idag, og vanligvis tenker jeg på mat nærmest fra jeg kommer på jobb. Anbefaler Periodisk Faste på det varmeste :)

Har delvis vært på pf i de siste dagene. Det kommer av at jeg nå er så matlei at jeg ikke orker å lage mat før jeg må. Det har dessverre også ført til at jeg ikke får i meg det jeg trenger. Tror nok jeg må ta meg en pause fra psmf og gå over på vedlikehold en stund, bare for å få matlyst tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er kjip :( Men hvis du vet du har gjort alt riktig, må du bare bite tenna sammen og fortsette på samme måte. Eller er du veldig lav i fettprosent? Er det deg på bilde?

det er meg på bildet ja. Har en egen logg her med fler bilder også. Men jeg har ikke så lav fett prosent. Eller ikke så blest all over, men beltet rundt navlen og nedre rygg drar opp en del.

Men jeg tenker kanskje at mer trening har gjort at jeg har holdt mer på vannet nå. Og jeg må legge til at jeg hadde 2-3 dager med litt mage problemer forrige uke. Så var nok tommere i kroppen :-P

Men som de sier, Drit i vekta å bruk målebånd, skulle gjort det fra starten av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på min andre uke nå, og denne uka her går det lekende lett og jeg koser meg med maten! :)

Første uka var ikke fullt så hyggelig, hehe!

Begynte lørdag for snart to uker siden og forrige lørdag hadde jeg mistet 12 cm fordelt rundt på kroppen. Har også nytt hull i beltet :D

Gleder meg til veie- og måledag til lørdag, selv om jeg ikke føler det har skjedd store forandringer denne uka...vi får se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...