Gå til innhold

Hva irriterer du deg over?


Sondre Aalbotsjord

Anbefalte innlegg

Jenter/damer med tatovering. Tattoveringer ser ikke pent ut, og ødelegger utseendet til kvinnene som har de.(gjelder også menn, men det irriterer meg ikke.)

Må være slitsomt å irritere seg over andres utseende... Godt man ikke har verre ting å irritere seg over da ;) Forøvrig så har man tatoveringer for sin egen del og ikke andres.. og jeg liker godt tatoveringene mine :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja men når ein trenar på eit lite gym med få apparat og lite vekter, er ein nødt til å litt hensyn og ikkje bruke benkpressen, bøy-stativet(for curls), nedtrekken og kabel crossen på ein gong. Sjølvsagt kan ein kjøre supersett, men det går fint an å gjere det med 1 eller høgst 2 apparat!

I noen supersett må man bruke opptil flere apparater, blant annet hvis man kjører Sandvik sitt program. Jeg liker det selvsagt ikke, men det er ikke noe jeg går rundt og irriterer meg over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I noen supersett må man bruke opptil flere apparater, blant annet hvis man kjører Sandvik sitt program. Jeg liker det selvsagt ikke, men det er ikke noe jeg går rundt og irriterer meg over.

Nei altså eg har ingenting imot at folk brukar fleire apparat så lenge dei ikkje er i vegen for nokon (meg feks). Men viss eg skal ha benkpress og eg må venta i 15 på ledig benk for at ein eller anna luring skal ha personlig sirkeltrening og ta 10kg hantel roing på benken vert eg irritert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Jeg irriterer meg over dårlig rettskriving. Jeg klør i fingrene etter å rette på det.

- Jeg irriterer meg over dem som overgeneraliserer: "alle kvinner suger i å lukeparkere", "Blonde jenter er så lettlurte", "jenter er så emosjonelle": Bare fordi alle stemmer når det kommer til meg, betyr ikke at du kan generalisere!

- Jeg irriterer meg over at jeg lar meg engasjere i alt annet enn det jeg trenger å konsentrere meg om, f.eks idiotiske nettdiskusjoner eller random dokumentarer på youtube.

- Jeg irriterer meg over teflonhjernen min, den dårlige konsentrasjonsevnen og manglende energien.

- Jeg irriterer meg over kjæresten min sin sinnsyke hukommelse...sett bort fra beskjeder jeg gir ham. Tyve ganger.

- #overdrevent #hashtagbruk: #STOPIT!

- Om jeg har sovet for lite er ALT irriterende!

Trening:

- treningsaddicts som får småpanikk når de ikke får trent på en uke eller to.

- strekker og vondter som hindrer meg fra å trene. (Men jeg får ikke panikk, altså ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Jeg irriterer meg over dårlig rettskriving. Jeg klør i fingrene etter å rette på det.

- Jeg irriterer meg over dem som overgeneraliserer: "alle kvinner suger i å lukeparkere", "Blonde jenter er så lettlurte", "jenter er så emosjonelle": Bare fordi alle stemmer når det kommer til meg, betyr ikke at du kan generalisere!

- Jeg irriterer meg over at jeg lar meg engasjere i alt annet enn det jeg trenger å konsentrere meg om, f.eks idiotiske nettdiskusjoner eller random dokumentarer på youtube.

- Jeg irriterer meg over teflonhjernen min, den dårlige konsentrasjonsevnen og manglende energien.

- Jeg irriterer meg over kjæresten min sin sinnsyke hukommelse...sett bort fra beskjeder jeg gir ham. Tyve ganger.

- #overdrevent #hashtagbruk: #STOPIT!

- Om jeg har sovet for lite er ALT irriterende!

Trening:

- treningsaddicts som får småpanikk når de ikke får trent på en uke eller to.

- strekker og vondter som hindrer meg fra å trene. (Men jeg får ikke panikk, altså ;) )

Hadde nok desverre ikkje funka mellom oss då, for eg vert irritert om eg vert 5 min forsinka til ei økt, og rett slett drittsur om eg missar ei heil økt ... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde nok desverre ikkje funka mellom oss då, for eg vert irritert om eg vert 5 min forsinka til ei økt, og rett slett drittsur om eg missar ei heil økt ... ;)

Haha! Regnet med noen ville fange opp på den.

Jeg mente helst dem som ligger nede for telling med feks influensa, men som likevel på død og liv ikke kan ta en ukes strekk.

Virker som de tror de skal miste alt av muskler de har brukt månedsvis på å bygge opp av å la kroppen få ta en liten timeout.

Jeg husker jeg leste et innlegg fra en fyr som skulle fjerne mandlene (tro meg, da blir man dritsjuk noen uker) som diskuterte hvordan han skulle lage smoothies av de ekleste ting for å få i seg nok proteiner, og diskuterte hvordan han kunne få inn styrkeøvelser hjemme.

Jeg mener: jeg skjønner at trening er ferskvare, men herregud, en uke eller to med trening, så er man gjerne back in business. Så sant det ikke er en konkurranse det haster å komme seg i form til, kan det da virkelig ikke ha noe å si?

...og det burde ikke være dødskrise om man misser en "heil økt" heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huseiere som driter i vedlikehold.

Nå er vasken på felleskjøkkenet tett - igjen. Hvis vi er heldige kommer han og fikser det like over jul. Det eneste som betyr noe for den fyren er penger inn. Helst skal det være 0 ut.

Vi har gjort det vi kan for å løse det selv, siden vi alltid må gjøre det. Men det virker dessverre som problemet ligger i rørene inne i veggen et sted. Lekker som faen, men vannet siger sovidt unna. Gler meg virkelig til jeg får økonomi til å flytte ett annet sted, med forhåpentligvis en skikkelig huseier og bedre naboer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huseiere som driter i vedlikehold.

Nå er vasken på felleskjøkkenet tett - igjen. Hvis vi er heldige kommer han og fikser det like over jul. Det eneste som betyr noe for den fyren er penger inn. Helst skal det være 0 ut.

Vi har gjort det vi kan for å løse det selv, siden vi alltid må gjøre det. Men det virker dessverre som problemet ligger i rørene inne i veggen et sted. Lekker som faen, men vannet siger sovidt unna. Gler meg virkelig til jeg får økonomi til å flytte ett annet sted, med forhåpentligvis en skikkelig huseier og bedre naboer.

Nå husker jeg ikke helt detaljene, men jeg mener man som leietager med kontrakt og slikt på stell har rett til å tilbakeholde penger (midlertidig) dersom slike problemer som åpenbart er utleiers ansvar ikke fikses etter gjentatte forespørsler. Om du bor i kollektiv og får alle med på å overføre husleiepengene til en konto hos en dere alle stoler på, eller en felleskonto dere oppretter for anledningen inntil problemet er løst, da tenker jeg huseier fort får ut fingre og andre kroppsdeler som måtte sitte fast oppi.. jah..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå husker jeg ikke helt detaljene, men jeg mener man som leietager med kontrakt og slikt på stell har rett til å tilbakeholde penger (midlertidig) dersom slike problemer som åpenbart er utleiers ansvar ikke fikses etter gjentatte forespørsler. Om du bor i kollektiv og får alle med på å overføre husleiepengene til en konto hos en dere alle stoler på, eller en felleskonto dere oppretter for anledningen inntil problemet er løst, da tenker jeg huseier fort får ut fingre og andre kroppsdeler som måtte sitte fast oppi.. jah..

Godt mulig du har rett i dette. Det er trøbbel med strømmen her også, det er altfor lav ampere i forhold til bruken, så om vinteren går strømmen HELE TIDA. Tok kontakt med Jussbuss for en tid tilbake, og de sa noe lignende. At vi kunne holde tilbake leie, eller eventuelt få avslag i leien. Kanskje vi rett og slett burde stille hardt mot hardt og se hvordan det går, fordi det er rimelig frustrerende å bo her, med null vedlikehold, for dårlig strømnett, for dårlig rørnett, lite til ingen vasking av fellesområder, og generelt elendig vedlikehold.

Leien er nok relativt lav, men det er uansett utrolig frustrerende. Kikker på finn.no og hybel.no til stadighet, men ikke lett å finne noe bra til noenlunde samme pris, og siden jeg er arbeidsledig for tiden er jeg også litt redd for å si opp her og risikere jeg ikke får noe annet som er bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt mulig du har rett i dette. Det er trøbbel med strømmen her også, det er altfor lav ampere i forhold til bruken, så om vinteren går strømmen HELE TIDA. Tok kontakt med Jussbuss for en tid tilbake, og de sa noe lignende. At vi kunne holde tilbake leie, eller eventuelt få avslag i leien. Kanskje vi rett og slett burde stille hardt mot hardt og se hvordan det går, fordi det er rimelig frustrerende å bo her, med null vedlikehold, for dårlig strømnett, for dårlig rørnett, lite til ingen vasking av fellesområder, og generelt elendig vedlikehold.

Leien er nok relativt lav, men det er uansett utrolig frustrerende. Kikker på finn.no og hybel.no til stadighet, men ikke lett å finne noe bra til noenlunde samme pris, og siden jeg er arbeidsledig for tiden er jeg også litt redd for å si opp her og risikere jeg ikke får noe annet som er bedre.

Har ingenting å si hva leia er, du skal ikke føle at du er utakknemmelig ovenfor huseier om du klager på ting som ikke er som de skal. Huseier er tross alt den som i utgangspunktet fastsatte husleia, så han/hun er pliktig å overholde sin del av avtalen uavhengig av hva fortjenesten måtte være.

Har selv vært i klammeri med utleiemegler som er berømt og beryktet for å lage trøbbel og faenskap for leietagere, type kreve å beholde depositum på 21.000 på en leilighet der jeg for egen lomme gjorde store utbedringer både på innearealet og hagen mens jeg bodde der. En leilighet som faktisk var ulovlig å leie ut, da kjøkkenet ikke hadde sluk i gulvet, og det manglet fluktmulighet fra et av rommene.

Ved å holde tilbake husleia fikk jeg fort både huseiers og utleiemeglerens oppmerksomhet, og den spesifikke situasjonen ble (med krangling, løgn, og forsøk på press fra meglerens side) til slutt løst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingenting å si hva leia er, du skal ikke føle at du er utakknemmelig ovenfor huseier om du klager på ting som ikke er som de skal. Huseier er tross alt den som i utgangspunktet fastsatte husleia, så han/hun er pliktig å overholde sin del av avtalen uavhengig av hva fortjenesten måtte være.

Har selv vært i klammeri med utleiemegler som er berømt og beryktet for å lage trøbbel og faenskap for leietagere, type kreve å beholde depositum på 21.000 på en leilighet der jeg for egen lomme gjorde store utbedringer både på innearealet og hagen mens jeg bodde der. En leilighet som faktisk var ulovlig å leie ut, da kjøkkenet ikke hadde sluk i gulvet, og det manglet fluktmulighet fra et av rommene.

Ved å holde tilbake husleia fikk jeg fort både huseiers og utleiemeglerens oppmerksomhet, og den spesifikke situasjonen ble (med krangling, løgn, og forsøk på press fra meglerens side) til slutt løst.

Med mindre "hoppe ned på asfalten fra tredje etasje" er godkjent, så er det ikke fluktmulighet fra mitt rom/hybel heller...

Sendte ham mail søndag om at vasken lekker som faen. Fortsatt ikke hørt noe... Burde selvsagt være noe som blir fikset på null komma niks, men det skjer aldri med denne fyren. Burde sikkert sette hardt mot hardt og lage litt helvete, men jeg liker konflikter dårlig. Stor utskifting i leietakere her også, så ikke så greit å få alle med på laget. Og jeg teller ned dagene til to rasshøl blir kasta ut. Bare 3 uker igjen nå. Forhåpentligvis flytter det inn noen som er noenlunde greie å forholde seg til. Er ganske lei av egoister som spiller musikk halve natta og oppfører seg som alle fellesarealer er deres personlige lekegrind (og lagringsplass).

Ser mest fram til å komme meg til pokkers herifra (men trenger bedre økonomi først), men da jeg flytta inn hadde jeg fine planer om oppussing av både ditt og datt. Nå har jeg selvsagt null interesse av å legge penger i dette stedet.

Høres ut som du hadde en forferdelig utleiemegler, så veldig bra gjort at du fikk ordna det på en skikkelig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...